Şimdi Ara

HONDA DÜKKANI KAPATIYOR MU ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
3.693
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: auto_man

    Fabrikanın sağladığı istihdam. Parça tedariği sağlayan firmaların oluşturduğu istihdam. Hiçbiri önemli değil yani?

    Önemli olan honda nın japonya da üretilince safkan japon olması öyle mi?

    Seni severim ama bazen yazdıklarında mantık bulmakta zorlanıyorum.

    Alıntıları Göster
    Hocam sağol

    Biliyorum o yönlerini unutmuyoruz, benim sitemim devlete aynı şey egeada da var, almanyada 20.000€, Türkiye'de 160.000₺, ve araç Türkiyede üretiliyor.

    Ne demek istediğimi anlatabiliyor muyum, insan bu fiyatı koyarken az utanır, tamam 20.000₺ yapsınlar demiyorum ama full donanım otomatik 70.000₺ olmalıydı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Nickenick N kullanıcısına yanıt
    Kapatacakları en kolay fabrika burası olur maalesef ama şu an için İngiltere fabrikasını kapatıp Avrupa lojistik ağını bitiriyorlarsa tek sebep bu olabilir. 150-160 bin üretim yapan İngiltere fabrikasını kapatıp merkeze çekiyorlarsa burada ki 35-40 bin üretim için lojistik ağını sürdürmek istemeyebilirler. Zaten yerlileştirme yanlısı değiller araçlarında ithal parça oranı %80 seviyesinde. Kolayca burayı kapatabilmelerinin bir sebebide pazar daralması olabilir honda Türkiye iç piyasaya çalışan bir fabrika ağırlıklı bizim pazarımızın 300-350 bine düşmesi demek artık onların buradaki fabrikasının %50 kapasite çalışması demek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam neye göre olmalıydı. Burada üretilen her aracın parçasını biz üretmiyoruz. Egeayı ele alalım motoru, şanzıman, konvertörü, dpfi, digital ekranları, tüm güvenlik ve konfor sistemleri yurt dışından geliyor. Ve bunların tamamı döviz üzerinden geliyor. Araçlarda kar marjı sandığınız gibi yüksek değil yüzde olarak 6-10 aralığında. Firmanın bunu bir üretim maliyeti var doğal olarak. Avrupada bir araç üzerinde %15 vergi vardır eğer araç dizelse 400 euro da o. Bizde vergi yükü ağırlığı araç fiyatlarını bu hale getiriyor. Ancak vergisiz ilk fiyat üstünden gidersek yerli üretim araçlar yurtdışına göre iç piyasada daha ucuzdur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Basarız teşviği, iş kurdan personel desteğini, elektrik faturasınıda öderiz. Kapatmayız.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • inanmayın kapandığı felan yok. Twitterdan uyduruyorlar. İngiltere'deki doğru Türkiye'de kapanma yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Hocam neye göre olmalıydı. Burada üretilen her aracın parçasını biz üretmiyoruz. Egeayı ele alalım motoru, şanzıman, konvertörü, dpfi, digital ekranları, tüm güvenlik ve konfor sistemleri yurt dışından geliyor. Ve bunların tamamı döviz üzerinden geliyor. Araçlarda kar marjı sandığınız gibi yüksek değil yüzde olarak 6-10 aralığında. Firmanın bunu bir üretim maliyeti var doğal olarak. Avrupada bir araç üzerinde %15 vergi vardır eğer araç dizelse 400 euro da o. Bizde vergi yükü ağırlığı araç fiyatlarını bu hale getiriyor. Ancak vergisiz ilk fiyat üstünden gidersek yerli üretim araçlar yurtdışına göre iç piyasada daha ucuzdur.
    Döviz 1₺ olsa egea inan yine 160.000₺ olur.

    Kibir öyle birşey ki, kibirli insan s class kullanmak etrafındakilerinde Şahin kullanmasını ister.

    İnsanların meclisin içindeki herkesin kibir patlaması yaşadığını bilmeli.

    Ben böyle düşünüyorum, yanlışta düşündüğümü düşünmüyorum.

    Örneğini verecek olursak pikaplardaki fahiş vergiler, adamlar a6 sıyla s classıyla seyir halinde gezerken amarokla kendisine tepeden bakan halk istemiyor.

    Şahine torosa binsinler istiyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bende diyorum Honda neden Türk vatandaşlara köpek çekiyor diye...Demek ki gözden çıkarmışlar bile.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pikaplardaki hangi fahiş vergiler? Bugün amarok ülkeye giriş fiyatı 177 bin TL. 7 bin TL ötv ve 2 Bin TL kdvsi var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Pikaplardaki hangi fahiş vergiler? Bugün amarok ülkeye giriş fiyatı 177 bin TL. 7 bin TL ötv ve 2 Bin TL kdvsi var.
    Ya mtv? 4x4 diye ticari araçtan suv vergisi alıyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mesele sadece bu araçların yüksek olması değil demek ki. Hilux, Navara vs 1.9, 2,4 motor seçenekli aynı yüksekliğe sahip düşük mtvli 4x2 araçlar var. Bunun yanında bu araçlar çok düşük ötv ile avantaja sahip sorun yükseklik olsa önce bu avantaj ortadan kalkar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 19 Şubat 2019; 2:9:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Saat 11 de Honda açıklama yapacakmış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şu an mevcutta üretilen modeller hangileri ve kaç yıl daha üretecekler, burdan yola çıkarak hesaplayın, kapansa bile en erken ne zaman kapanacağını, savaş çıkmadıktan sonra mevcut üretim/yatırım düzenini bozmazlar, hükümet gibi günlük karar değiştiren bir mekanizma değil, adamlar en az on yıllık plana göre hareket ediyorlar, onlar için bu kısa vade oluyor..
  • diyelim Honda tr kapandı ve bu hareketin kârları arttırdığı gözlendi. Yarın Toyota tr de demez mi "ulan honda taşıdı fabrikayı kârını arttırdı, biz keriz miyiz, biz de taşıyalım Japonyaya". toyota da bunu ilerleyen yıllarda düşünebilir.
  • hondanın üretimini Japonyada yapmasıyla Tiranda yapması arasında bir kalite farkı yok. aynı fabrika teknolojileri, aynı malzeme kaliteleri, aynı işçilikler. işçilik deyince sanayideki kaporta motor ustası gelmesin aklınıza. işçiler basit ve aynı işi yaparlar bir banta bağlı olarak.

    mazda için de meksikada halen üretim yapan fabrikası var diye biliyorum.

    honda her halde göçükler, dalgalanan kaputlar, dizel sorunnları, turbo motor sorunları gibi pekçok müşteri şikayetlerini halının altına süpürdü, kullanıcı hatası diye müşterilerini kapı dışarı etti. sonuçta garanti ve müşteri memnuniyeti konusunda sıkıntılı bir firma. para veriyorsun göçük düzeltiyorsun. işler böyle gitmezdi tabi. beter olsun. olan bizim ülkede çalışan 770 fabrika işçisine olur.
  • ülkemiz ekonomisi için üzücü. ancak şu da var ingiliz üretimi honda'lar ile yerli üretim honda'lar arasında bariz kalite farkı mevcuttu. ingilizlerin işçiliği daima yerli üretim işçilikten daha iyiydi. bunun en iyi civic sedan ve hb modelleri arasındaki farktan anlayabilirsiniz... sadece japonya'da üretilecekse artık, belli bir kalitede gelir. her yerde aynı olur kalite.
  • Avrupa honda için bitti satış yapamıyor artık.
  • Resmi açıklama gelmiş. honda 2021 e kadar ülkemizdeki üretimi durdurarak fabrikayı kapatacak.
  • Ortaya karışık bir açıklama yapmışlar.Galiba yardım bekliyorlar.Yardım olmazsa kapatacaklar.İlk etapta yardım yapılması mantıklı gibi geliyor ama bunun sonu yok Honda'ya yardım yaparsan diğerleri de isteyecektir.Bir nevi şeker fabrikalarını satıp parasını Honda'ya Toyota'ya verirsen ne anladım bu işten.Bunu da alkışlayacak çıkar bu ülkede.
  • göçüksüz siviklere merhaba diyeceğiz
    şaka bi yana kötü olur elbette bizim için
    fakat adamlar tacir. nerde para kazanırsa oraya gider gayet doğal
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.