Şimdi Ara

Honda, dikkat dağıtıcı bulduğu dokunmatik klima kontrollerinden vazgeçti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
2.341
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Son yıllarda otomotiv sektöründe fiziksel tuş sayısını olabildiğince azaltma yarışı söz konusu. Neredeyse aracın tüm ayarlarını dokunmatik ekranlar üzerinden yapmak mümkün. Japon üretici Honda ise bu akımın aksi yönünde hareket ederek yeni nesil Jazz modelinin klima ayarlarında dokunmatik ekrandan fiziksel düğmelere dönüş yaptı.



    2020 Honda Jazz’ın proje lideri Takeki Tanaka, araçta yeniden fiziksel kontrol düğmelerine yer vermelerinin nedenini Autocar’a anlattı. Bunu sürücünün dikkat dağınıklığını en aza indirmek için yaptıklarını belirten Tanaka, “Müşterilerimizden dokunmatik ekran üzerinden ayar yapmanın çok zor ve dikkat dağıtıcı olduğuna dair geri dönüşler aldık” dedi. Önceki sistemin sürücüyü ekrana bakmak zorunda bıraktığını, bu nedenle mantıksız bir seçim olduğunu da sözlerine ekledi.





    Güncel modelin konsolu



    Japon üretici, geçtiğimiz haftalarda yaptığı açıklamada 2020 Honda Jazz’ın bilgi eğlence sisteminde daha sade bir arayüz kullandıklarını belirtmişti. Bu nedenle sürücünün, özellikle sık kullandığı ayarlar için bir önceki modele göre yüzde 58 daha az zaman ve çaba harcadığı ifade edilmişti. Tanaka, klima kontrol sistemi gibi sık kullanılan fonksiyonlarda fiziksel düğmelere dönüş yapmalarının da bu iyileşmede büyük etkisi olduğunu söyledi.



    Ayrıca Bkz.Honda, Çin'deki en lüks SUV modeli Avancier'ı makyajladı



    2020 Honda Jazz’ın bilgi-eğlence sistemi, daha sade bir arayüze sahip olmanın yanı sıra eskisinden daha teknolojik olmasıyla da öne çıkıyor. Zira araçta, aynı anda birden çok komutu anlayabilen “Honda Personal Assistant” isimli bir yapay zeka asistanı bulunuyor. “Ok Honda” komutuyla aktif edilebilen bu sistemi de aracın fonksiyonlarını ve navigasyon sistemini kontrol etmek için kullanmak mümkün.



    Yalnızca hibrit motorla satılacağı açıklanan 2020 Honda Jazz, bu yılın ortasında Avrupa’da satışa sunulacak.



    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak
    2020 Honda Jazz tanıtıldı: Yalnızca hibrit motorla satılacak







  • hastayım bu caponlara
  • Biz de klima kontrolleri ekrandan yapılıyor diye C3 ten vazgeçmiştik geçen sene.
  • analog iyidir her zaman
  • kesinlikle doğru karar. elle sağlanan kontroller daha sezgisel oluyor
  • Yerinde karar.
  • Illaki dokunmatik olacak butun araclarda. Fiziksel tus kalmayacak belki 5 belki 10 sene sonra. Dikkat dagitmasin istiyorlarsa arac ici sesli kontrol sistemlerini gelistirsinler.
  • Dokunmatik biraz sıkıntılı.
  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt
    C4 Cactus ve 308'de de beğenmemiştim. Seyir halinde gözün yoldan ayrılmasına sebep oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yc#1

    C4 Cactus ve 308'de de beğenmemiştim. Seyir halinde gözün yoldan ayrılmasına sebep oluyor.
    gel beraber rtcw atalım
  • Sonunda ergonomi kitabının kapağını açtılar demek. Bravo.

    edit: pardon, acele etmişim, açmamışlar. Müşterilerden geri dönüşü beklemişler. Şaşırmıştım zaten. O zaman, bravo müşterilere.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 31 Mart 2020; 15:41:38 >
  • Çok doğru karar, ben ne zaman ekranla ilgilensem yol kontrolümü kaybediyorum, aynı anda iki işi birden yapamıyorum, ben de brz fazla mı bu kontrol işi yoksa herkes mi öyle onu da bilmiyorum
  • Otonom sürüş tamamen oturana kadar sürücünün gözünü yoldan ayırmasına sebep olabilecek bütün kontroller dikkat dağıtıcıdır.
    Doğru bir karar.
  • 2016 model jazz sahibiyim. Klima paneli dokunmatik ama ana ekrandan ayrı. Tuşlu/düğmeli klimayı tercih ederim çünkü dokunmatik ekranı çok kullanışlı bulmuyorum. Ekran dokunmatiği çok hassas ve küçücük alanda bir sürü basılacak alan var. Nereye basacağını bilmek ve bakarak basman lazım. Ama bir tuş yada düğme olsa bakmadan elini atabilir ya da göz ucuyla bakarak çevirebilirsin. O nedenle Honda’yı kutluyorum bu kararından dolayı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CapriceClassic -- 31 Mart 2020; 17:49:9 >
  • Çok kullanılan şeylerin dokunmatik yapılması saçma zaten ekran bozulursa klimayı nasıl ayarlıycam mesela en basitinden
  • 308 in dokunmatik kontrollerine alışığım sorun yaşamıyorum.

    Fakat fiziksel kontrollü olmasını her şartta tercih ederim.
  • Ben ekrandan olmasını seviyorum şahsen araçta güvenlik donanımları olduğu için de sıkıntı olmuyor.
  • Doğru karar. Teybin ses tuşuna bir de klima panel düğmelerine karışmayın abi.
  • Dikkat dağıtması bahane son kasa Civic makyaj yaparken ses açma tuşunu da fiziksel çevirdi çünkü şikayet vardı sorunluydu her tuş dokunmatik olacak diye bir kaide yok doğru yola gelmiş (her kuşu sevdik bir leylek kaldı)
  • T9 308 varken bir türlü alışamamıştım. Çok ciddi alışkanlık istiyor gözleri yoldan ayırmadan kulşanabilmek
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.