Şimdi Ara

Honda'dan Yeni Nesil Motor: EarthDreams - Çift Kavrama Şanzımana Sahip Accord ve SH-AWD sistemi (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
261
Cevap
1
Favori
13.651
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Git bak showrooma 2.2 dizel otomatik cr-v var ama 125 bin tl bide yillik 3000tl ye yakin vergisi. Ama bi tek senin ulkende boyle neyse senide dusunup getiriyorlar meshur dizel motoru.


    Sagolun sunuda ogrenmis olduk sizden.
    Bmw, Mercedes, Fiat, Toyota, Renault, Vw, Gm, Psa...
    Birtek bizim icin uretiyorlarmis kucuk hacimli dizelleri.
    Cok mutlu oldum bu kadar onemli bir ulke oldugumuzu, bize bi yontemle ogrettiginiz icin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnginAKB -- 18 Ocak 2012; 17:17:31 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    quote:

    Git bak showrooma 2.2 dizel otomatik cr-v var ama 125 bin tl bide yillik 3000tl ye yakin vergisi. Ama bi tek senin ulkende boyle neyse senide dusunup getiriyorlar meshur dizel motoru.


    Sagolun sunuda ogrenmis olduk sizden.
    Bmw, Mercedes, Fiat, Toyota, Renault, Vw, Gm, Psa...
    Birtek bizim icin uretiyorlarmis kucuk hacimli dizelleri.
    Cok mutlu oldum bu kadar onemli bir ulke oldugumuzu, bize bi yontemle ogrettiginiz icin.


    Hocam adam orada onu mu demek istemiş??

    Bir tek bu ülkedeki böyle bir vergi saçmalığı var ama yine de getiriyorlar motoru demeye çalışmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    quote:

    Git bak showrooma 2.2 dizel otomatik cr-v var ama 125 bin tl bide yillik 3000tl ye yakin vergisi. Ama bi tek senin ulkende boyle neyse senide dusunup getiriyorlar meshur dizel motoru.


    Sagolun sunuda ogrenmis olduk sizden.
    Bmw, Mercedes, Fiat, Toyota, Renault, Vw, Gm, Psa...
    Birtek bizim icin uretiyorlarmis kucuk hacimli dizelleri.
    Cok mutlu oldum bu kadar onemli bir ulke oldugumuzu, bize bi yontemle ogrettiginiz icin.


    Vasat olan motoru arastirdinmi? Odullu bi motor oldugundan haberin varmi ? Emisyon degerleri en basarili motorlardan biri ayrica 180 hp lik versiyonuda mevcut ki ben bu motoru yinede savunmadim sadece bu firmanin dizel motor urettigini soledim. Yeni gelecek olan 1.6 dizel motorda emisyon degerleri ve hp olsun en basarililardan biri resmi olarak aciklanmis verileri arastirabilirsin ve bu motor 2 versiyon olarak sunulacak.

    Yine arastirirsan mersedesinde en dusuk 2.2 dizel motoru oldugunu yeni a ve b serisinde reno motorlari kullancagini acikladi.


    Bi firmaya sallarken az tarafsiz olun. Sen simdi hondaya bu kadar laf ediyorsun mersedese gik diyemessin. He premium marka diye hic savunma bmw ve audi kendi dizel motorlarini kendi uretiyor.

    Koskoca mersedes 1.6 dizel motor uretmeyi bilmiyormu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondAta -- 18 Ocak 2012; 19:35:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    hani turbolu motorlar fazla dayanmıyordu?
    hani çift kavramalı şanzımanlar sağlam değildi?

    honda 10 yıl sora kullanmaya başlayınca, yeni nesil mi oluyor? geçiniz...

    Oğuzcum turbolu motorlar turbo gibi belirli bir kullanım ömrü olan bir komponent içerdiklerinden, ayrıca genel anlamda da daha fazla parçadan oluştuğundan atmosferik motorlara göre daha narindir.

    Buna katılmayacağını düşünmüyorum.


    Ama sorun bunun VW grup gibi yeni teknolojilerini tüketiciler üzerinde denediği ayyuka çıkan bir şekilde piyasaya çıkartmak yerine olabilecek en ideal ve sorunsuz düzeye çıkartıp piyasaya sunmakta.


    Buna katılmazsan aşağıdaki linklere tıklayabilirsin:


    Bunlar google'a tsi problems yazınca karşına çıkanlar:

    http://www.google.com.tr/search?rlz=1C1ASUT_en-GBTR398TR398&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=tsi+problems



    Honda turbolu motorlar konusunu olabildiğince ağırdan alarak, zamanında VTEC sistemini önce performans amaçlı ürettiği motosikletlerde ve otomobillerde deneyerek sorunsuzluğuna kanaat getirdikten sonra diğer araçlarına uyguladığı gibi yapmayı planlıyor.

    Linkte bununla ilgili bilgi var:

    quote:

    But all of this began much earlier-sometime during the early 1980s, in fact-and none of it had anything to do with automobile engines. The technology behind VTEC originated from Honda's motorcycle side. Honda's engineers knew that four-valve engines made great top-end power, but that two-valve ones were competent down low and even idled nice. The quest soon became one in which a 500cc engine would spin to 11,000 rpm yet idle patiently at a mere 1,000 rpm. The result was what Honda internally labeled as its "REV" mechanism, or "HYPER VTEC" to the rest of us. The technology allowed for only one intake and one exhaust valve per cylinder to operate below certain engine speeds but for two intake and two exhaust valves per cylinder to function above that threshold. It allowed for the best of both worlds...


    http://www.hondatuningmagazine.com/tech/htup_0905_vtec_history_and_technology/viewall.html#ixzz1jiY5a600


    Hondanın turbo benzinli motorlarda izlediği politika bu yönde.

    İngilterede koşulan BTCC yarışlarında 2 yıl önce yani 2010 yılında atmosferik motorla Honda birinci oldu ki rakipleri arasında turbo benzinli ve turbo dizel araçlar da vardı.

    Konusunu da açmıştım bol fotolu:

    http://forum.donanimhaber.com/m_43929269/mpage_1//tm.htm


    Sonra BTCC yarışlarının 2012 yılından itibaren tamamen turbolu araçlarla koşulacağı yönünde bir kural değişikliğine gidildi ve bunun üzerine Honda mevcut atmosferik aracı yerine geliştirdiği turbo benzinli aracıyla katıldı 2011'deki BTCC yarışlarına.


    Sonuç: Honda yine şampiyon:

    Bu da onunla ilgili açtığım bol fotolu konu:


    http://forum.donanimhaber.com/m_53709655/mpage_1/f_/key_//tm.htm


    Birkaç ay önce açtığım bir başka konuda da yeni gelecek olan Honda Civic Type R modelinin turbo benzinli olacağını duyurmuştum:


    Buyur bu da onun konusu:

    http://forum.donanimhaber.com/m_53379208/mpage_1/f_/key_//tm.htm


    Yani turbo motorlar konusunda dayanıklılık her zaman bir soru işareti olarak kalacaktır.


    Ama Honda firması bunu mümkün olan en üst düzeyde sorunsuzlukla sunabilmek için geliştirme ve test etme sürecini olabildiğince uzun ve zorlu yapmaya çalışıyor.


    Olay bu kadar basit.


    Gelelim çift kavrama olayına:


    Çift kavramalı şanzımanlar tam otomatikler kadar sağlam değillerdir.


    Hem bunun, hem de VW firmasının deneme yanılma yönteminin sonuçlarını google'a DSG problems yazınca görebilirsin:

    http://www.google.com.tr/search?rlz=1C1ASUT_en-GBTR398TR398&aq=0&oq=dsg+pr&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=dsg+problems



    Alttaki konuda şanzıman türleriyle ilgili bilgi mevcut:

    http://forum.donanimhaber.com/m_50255365/mpage_1/f_/key_//tm.htm


    Çift kavrama şanzımanlar teknik olarak motosiklet şanzımanlarına benzerler.


    Dünyanın en büyük motosiklet üreticisi olan Honda 2009 yılında motosikletlerinde kullanılmak üzere çift kavrama şanzıman da geliştirmiştir ve bunun ikinci neslini VFR 1200 F model motosikletlerinde kullanmaya başlamıştır.


    http://world.honda.com/news/2009/2090908Dual-Clutch-Transmission/index.html

    http://world.honda.com/motorcycle-picturebook/DCT/


    Görkem'in açmış olduğu bu konuda Hondanın otomobiller için geliştirmiş olduğu DCT şanzımandan bahsediliyor.


    Aynen turbolu motorlarda olduğu gibi Honda DCT (dual clutch transmission) çift kavramalı şanzımanı geliştirmiş, sorunsuzluğunu motosikletler üzerinde deneyip görmüş ve şimdi otomobillere uygulama kararı almıştır.



    Bunu başka mecralara çekmekte bir mantık göremiyorum.




    Selamlar.








    Haluk bey, sevgili dostum,

    konu açık, uzun açıklamn için teşekkür ederim. burada gözden kaçırdığınız husus şu. Honda geniş halk kitlelerinin kullandığı alanlarda, turbo benzin, turbo benzin artı direk püskürtme veya kendi geliştirdiği başka bir teknolojiyi satmaya başlamamıştır. aynı şey çift kavrama otomatik şanzıman içinde geçerlidir. dolayısıyla vw nin tüketicileri kobay olarak görmesi düşüncesinin honda da olmadığını ancak hondanın bu yeni teknojileri üretip 5 yıl sonra sorunsuz oldukları ispatlanırsa anlayabiliriz.

    haksızmıyım?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    Geçen gün ex-silver arkadaşımla yaptığım konuşmadan sonra, hazır yolumda düşmüşken bir VW bayisine uğradım tekrar. ex-silver arkadaşımın savunduğu konularda kendisine haksızlık yapmış olmamak için 3. kez DSG şanzımanlı TSI motorlu bir Golf test ettim (Kullandığım Golfler haricinde).

    VW Golf 1.4 TSI 122 PS DSG idi test ettiğim araç, aracın 0 dan 100 km/h hıza ulaşması 9.7 saniye sürdü GPS (navigasyon değil - Outdoor GPS) verisi ile. Araç hızlanma konusunda oldukça istekli ve stabil bir sürüş sağlıyor. Ancak Giulietta 1.4 170 PS lik araçta karşılaştığım durum bu araçta da gözüme çarptı. Araç 160 km/h hıza kadar çok nazlanmadan ulaşıyor ama 170 km/h hızdan sonra nazlanmaya başlıyor. Bu süratlerdeki inanılmaz yakıt tüketiminden hiç bahsetmiyorum bile.

    Neyse esas mevzuyu bozmayayım, lafı DSG ye getireceğim çünkü konu yine her zaman ki gibi VW ve DSG ye bağlanmış. Gerçekten sarsıntısız ve motor performansını törpülemeden çalışmasına rağmen ben DSG şanzımanı sevemedim çünkü aracın ilk hareketlenmelerinde çok kararsız ve tepkisiz davranıyor. Şöyleki örneğin durdunuz ve aracı dar bir araya park edeceksiniz. İlk hareketlenme ile ileri geri manevralarında kullanıcıyı yoruyor ya da hafif bir rampanın önünde durdunuz ve burayı yavaş yavaş çıkıp aracı park edeceksiniz, gaza daha ısrarlı basmanız ve aniden hızlanmamak için tetikte olmanız gerekiyor. İşte böyle durumlarda yoruyor kullanıcısını. Tork konvertörlü A/T şanzımanlarda ya da EDC de böyle bir sıkıntıyla karşılaşmamıştım ben. Zorluyor demiyorum ama benim canımı sıktı açıkçası bu durum.

    tdi dsg si farklımıdır bilmiyorum ancak, yanaşırken küçük hareketlerde tam otomatik gibi davranabiliyor. bahs ettiğiniz durumu çok iyi biliyorum, robotize debriyajın temel sorunudur. tsi dsg çok fazla kullanmadım, belki dizelin rolantisi daha yüksek kesinlikle sorun yok. ama yinede tam otomatiğin freni bırakınca ilerlemesi kadar rahat değil, çok dik yokuşlarda dediğiniz gibi oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    CVT de yapiyo tam otomatik de cift kavrama da
    Atmosferikte kral, dizel motoru da geliyor, elektirkli ve hybrid motorlari da var etanol hidrojenle calisan motorlari da mevcut
    pick up, sedan, hb, crossover, SUV, premium modelleri de var ayni zaman da motosiklet de uretiyor... 4 ceker sistemleri kusursuz sorunsuzluguyla unlu..

    Bi marka daha ne yapsin? Begenmeniz icin uzaya mekik mi gondersin ki Mitsu nun uzay istasyonu bile var :)

    Biraz abartılı olmuş hatta marka fanatikliğinin en güzel nameleri ağzınızdan çıkmış bence.
    Son kullanıcı olarak objektif baktığımda.

    *Atmosferikte kral.
    Atmosferik motorda kral filan göremiyorum ben bizim aldığımız tüm 1.6 civarı atmosferik motorlar birbirine hemen hemen eşit,
    en mantıklı motorda sanırım şuan Toyotadaki 1.6 130 HP olan motor, hem yakıt hem performans olarak, Honda 1.6'nın şu motordan zerre üstünlüğü yok.
    Yok extrem motor kombinasyonlarına girecekseniz konumuzla hiç alakası yok burda Type-R, yok EVO yok STI filan yarıştırmıyoruz konumuzla hiç alakası yok.

    *Dizel motoru'da geliyor. Hele şükür yani, C sınıfına araçlara makul dizel motorlar geleli yaklaşık 10 yıl oldu, Honda yok bile ortada 10 yıldır, gelecek motorda büyük ihtimalle
    Fiat Multijet 1.6 yada Renault 1.6 130 HP motorundan iyi bir motor olamayacak bekleyip göreceğiz.

    *SUV, Pick-Up Crossover vb.. tüm markaların var en alt segment markalarda dahil olmak üzere hemen hemen hepsnin bu tür araçları var bunun neresi üstünlük anlayamdım.

    *Sorunsuzluğu hiç bi zaman kusursuz olmadı. Tek övünülen nokta otomatik şanzımanın sorunsuzluğu,
    oda performansı törpüleyen, yakıt tüketimini ciddi artıran bildiğimiz tork konvertörlü bir şanzıman ki,
    zaten hemen hemen tüm markaların tork konvertörlü şanzımanları öyle büyük sorunlar çıkaran şanzımanlar değil.
    Ne yürüyen ne de mekanik aksamının sorunsuzluğu efsane değil malesef, keşke olsa.
    Hali hazırda Civic VII var kardeşimde hiç öyle sorunsuzluk abidesi değil,
    direk kutusunun yapıyorlar bozuluyor, yapıyorlar bozuluyor. Gacır gucur her tarafı kağnı arabası gibi.
    ki bu bizim aracımıza özel değil, servis tüm Civiclerde aynı sorunların olduğunu def'aten söyledi keza, arkadaşımda
    2002 model sıfır aldığı Civic'ini sırf bu direksiyonu yüzünden satmıştı.

    Bi marka daha ne yapsın...

    Yıl 2012 daha aracına sustalı anahtarı yeni koymuş, önce bu tür çok önemli detayları öğrensin.
    Ne yapsın araçlarının davlumbazlarına ve tabanına daha çok yalıtım malzemesi koysun,
    tekerlek bir saat sonra kullanan şahsın beyninde dönmeye başlamasın.
    daha iyi fren, daha ekonomik bir otomatik şanzıman, daha verimli bir motor yapsın.

    Daha yapacak çok şeyi var yolun başında bile diyebilir genel olarak bakıldığında.

    Kısaca kızmayın bana ama, gözünüzde gereğinden fazla büyütüyorsunuz şu markayı.
    bu da gözünüzde başkalarının seçimlerini anlamsızlaştırıyor. Genel olarak tüm DH Otomobil bölümünde yaşandığı gibi.




    Altına imzamı atarım...



    -Honda çift kavrama üretmiyorsa, sorunsuzluğu kesin olmadığından üretmiyordur.
    -Honda küçük hacimli dizel üretmiyorsa, kesin bir bildiği vardır, ancak diğer markalardan 10 yıl sonra sorunsuz motor üreteceğine emin olmuştur da ondan şimdi üretiyordur.
    -Çift kavramayı motorlarında kullanıyordur, arabalarında kullanmıyordur, çünkü otomobile konursa çok sorun çıkartma ihtimali vardır.. şimdi niye üretiyor dersen de sana şimdi sorunsuz hale getirmiştir ondan koyuyordur derler..
    -Honda işçiliği niye böyle dersen, sana işçilik önemli değil, önemli olan sorunsuzluk diyecekler..
    -Niye hala 5 ileri otomatik şanzuman kullanıyor dersen, çünkü en sorunsuzu bu ondan koyuyordur derler..
    -Vaktinde Honda'da neden fabrikasyon lpg yok denildiğinde, "Honda sorunsuzluktan ödün vermez" diyorlardı, şimdi Honda LPG montajını kendisi yapıp araç satmaya çalışıyor, bu arkadaşlardan ses çıkmıyor..
    -Honda araçlarına çok güveniyor 150.000 km garanti veriyor diye biryerlerini yırtan arkadaşlara sor bakalım sıfır km LPG'li Honda satın alınca garanti süresi nasıl oluyormuş diye...

    örnekleri çoğaltmaya gerek yok, bu japoncu arkadaşlara laf anlatmak deveye hendek atlatmaktan beter... tutturmuşlar sorunsuzluk diye gidiyor... Sene 2012 5 ileri tork konvertörlü şanzumanı kendilerine layık gören zihniyeti, sahipleri bile bu kadar savunmuyor..

    Velhasıl kelam, hocam bunlara dert anlatıcam diye yorma kendini hiç...

    Bana bmw ve mersedeste neden cift kavrama sanzuman olmadigini aciklarmisin ? Bmw nin smg si var ama onu sade ust duzey spor otomobillerinde kullaniyor. Neden 3 serisi 5 serisi gibi araclarinda cift kavrama yok?

    Cunku tam otomatikde zaten yeterince iyiler.

    Su cift kavrama sanzumanlari dunya harikasiymis gibi gostermekten vazgecin.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    CVT de yapiyo tam otomatik de cift kavrama da
    Atmosferikte kral, dizel motoru da geliyor, elektirkli ve hybrid motorlari da var etanol hidrojenle calisan motorlari da mevcut
    pick up, sedan, hb, crossover, SUV, premium modelleri de var ayni zaman da motosiklet de uretiyor... 4 ceker sistemleri kusursuz sorunsuzluguyla unlu..

    Bi marka daha ne yapsin? Begenmeniz icin uzaya mekik mi gondersin ki Mitsu nun uzay istasyonu bile var :)

    Biraz abartılı olmuş hatta marka fanatikliğinin en güzel nameleri ağzınızdan çıkmış bence.
    Son kullanıcı olarak objektif baktığımda.

    *Atmosferikte kral.
    Atmosferik motorda kral filan göremiyorum ben bizim aldığımız tüm 1.6 civarı atmosferik motorlar birbirine hemen hemen eşit,
    en mantıklı motorda sanırım şuan Toyotadaki 1.6 130 HP olan motor, hem yakıt hem performans olarak, Honda 1.6'nın şu motordan zerre üstünlüğü yok.
    Yok extrem motor kombinasyonlarına girecekseniz konumuzla hiç alakası yok burda Type-R, yok EVO yok STI filan yarıştırmıyoruz konumuzla hiç alakası yok.

    *Dizel motoru'da geliyor. Hele şükür yani, C sınıfına araçlara makul dizel motorlar geleli yaklaşık 10 yıl oldu, Honda yok bile ortada 10 yıldır, gelecek motorda büyük ihtimalle
    Fiat Multijet 1.6 yada Renault 1.6 130 HP motorundan iyi bir motor olamayacak bekleyip göreceğiz.

    *SUV, Pick-Up Crossover vb.. tüm markaların var en alt segment markalarda dahil olmak üzere hemen hemen hepsnin bu tür araçları var bunun neresi üstünlük anlayamdım.

    *Sorunsuzluğu hiç bi zaman kusursuz olmadı. Tek övünülen nokta otomatik şanzımanın sorunsuzluğu,
    oda performansı törpüleyen, yakıt tüketimini ciddi artıran bildiğimiz tork konvertörlü bir şanzıman ki,
    zaten hemen hemen tüm markaların tork konvertörlü şanzımanları öyle büyük sorunlar çıkaran şanzımanlar değil.
    Ne yürüyen ne de mekanik aksamının sorunsuzluğu efsane değil malesef, keşke olsa.
    Hali hazırda Civic VII var kardeşimde hiç öyle sorunsuzluk abidesi değil,
    direk kutusunun yapıyorlar bozuluyor, yapıyorlar bozuluyor. Gacır gucur her tarafı kağnı arabası gibi.
    ki bu bizim aracımıza özel değil, servis tüm Civiclerde aynı sorunların olduğunu def'aten söyledi keza, arkadaşımda
    2002 model sıfır aldığı Civic'ini sırf bu direksiyonu yüzünden satmıştı.

    Bi marka daha ne yapsın...

    Yıl 2012 daha aracına sustalı anahtarı yeni koymuş, önce bu tür çok önemli detayları öğrensin.
    Ne yapsın araçlarının davlumbazlarına ve tabanına daha çok yalıtım malzemesi koysun,
    tekerlek bir saat sonra kullanan şahsın beyninde dönmeye başlamasın.
    daha iyi fren, daha ekonomik bir otomatik şanzıman, daha verimli bir motor yapsın.

    Daha yapacak çok şeyi var yolun başında bile diyebilir genel olarak bakıldığında.

    Kısaca kızmayın bana ama, gözünüzde gereğinden fazla büyütüyorsunuz şu markayı.
    bu da gözünüzde başkalarının seçimlerini anlamsızlaştırıyor. Genel olarak tüm DH Otomobil bölümünde yaşandığı gibi.




    Altına imzamı atarım...



    -Honda çift kavrama üretmiyorsa, sorunsuzluğu kesin olmadığından üretmiyordur.
    -Honda küçük hacimli dizel üretmiyorsa, kesin bir bildiği vardır, ancak diğer markalardan 10 yıl sonra sorunsuz motor üreteceğine emin olmuştur da ondan şimdi üretiyordur.
    -Çift kavramayı motorlarında kullanıyordur, arabalarında kullanmıyordur, çünkü otomobile konursa çok sorun çıkartma ihtimali vardır.. şimdi niye üretiyor dersen de sana şimdi sorunsuz hale getirmiştir ondan koyuyordur derler..
    -Honda işçiliği niye böyle dersen, sana işçilik önemli değil, önemli olan sorunsuzluk diyecekler..
    -Niye hala 5 ileri otomatik şanzuman kullanıyor dersen, çünkü en sorunsuzu bu ondan koyuyordur derler..
    -Vaktinde Honda'da neden fabrikasyon lpg yok denildiğinde, "Honda sorunsuzluktan ödün vermez" diyorlardı, şimdi Honda LPG montajını kendisi yapıp araç satmaya çalışıyor, bu arkadaşlardan ses çıkmıyor..
    -Honda araçlarına çok güveniyor 150.000 km garanti veriyor diye biryerlerini yırtan arkadaşlara sor bakalım sıfır km LPG'li Honda satın alınca garanti süresi nasıl oluyormuş diye...

    örnekleri çoğaltmaya gerek yok, bu japoncu arkadaşlara laf anlatmak deveye hendek atlatmaktan beter... tutturmuşlar sorunsuzluk diye gidiyor... Sene 2012 5 ileri tork konvertörlü şanzumanı kendilerine layık gören zihniyeti, sahipleri bile bu kadar savunmuyor..

    Velhasıl kelam, hocam bunlara dert anlatıcam diye yorma kendini hiç...

    http://www.honda.com.tr/haberler_detay.aspx?id=8be2c865-c8c1-445a-8be9-2433ed53cf92

    lpg takılsa bile 6 yıl 150 bin km...
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • 15.000 lira şanzıman değişimine vereceğime, garanti bittikten sonra yana yakıla "Acaba bozulur mu?" diye eteklerim tutuşacağına 5.000 sene 5 ileri otomatik Honda'ya binerim. Sarsıntısız vites geçiriyormuş diye 15.000 lira vermek. Bi o kaldı asrın icadıydı.

    Üretse üretmedi derler, üretirse hani ne oldu derler. Bilmiyorum ne istiyorsunuz?

     Honda'dan Yeni Nesil Motor: EarthDreams - Çift Kavrama Şanzımana Sahip Accord ve SH-AWD sistemi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorkemuse -- 18 Ocak 2012; 20:24:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    Altına imzamı atarım...



    -Honda çift kavrama üretmiyorsa, sorunsuzluğu kesin olmadığından üretmiyordur.
    -Honda küçük hacimli dizel üretmiyorsa, kesin bir bildiği vardır, ancak diğer markalardan 10 yıl sonra sorunsuz motor üreteceğine emin olmuştur da ondan şimdi üretiyordur.
    -Çift kavramayı motorlarında kullanıyordur, arabalarında kullanmıyordur, çünkü otomobile konursa çok sorun çıkartma ihtimali vardır.. şimdi niye üretiyor dersen de sana şimdi sorunsuz hale getirmiştir ondan koyuyordur derler..
    -Honda işçiliği niye böyle dersen, sana işçilik önemli değil, önemli olan sorunsuzluk diyecekler..
    -Niye hala 5 ileri otomatik şanzuman kullanıyor dersen, çünkü en sorunsuzu bu ondan koyuyordur derler..
    -Vaktinde Honda'da neden fabrikasyon lpg yok denildiğinde, "Honda sorunsuzluktan ödün vermez" diyorlardı, şimdi Honda LPG montajını kendisi yapıp araç satmaya çalışıyor, bu arkadaşlardan ses çıkmıyor..
    -Honda araçlarına çok güveniyor 150.000 km garanti veriyor diye biryerlerini yırtan arkadaşlara sor bakalım sıfır km LPG'li Honda satın alınca garanti süresi nasıl oluyormuş diye...

    örnekleri çoğaltmaya gerek yok, bu japoncu arkadaşlara laf anlatmak deveye hendek atlatmaktan beter... tutturmuşlar sorunsuzluk diye gidiyor... Sene 2012 5 ileri tork konvertörlü şanzumanı kendilerine layık gören zihniyeti, sahipleri bile bu kadar savunmuyor..

    Velhasıl kelam, hocam bunlara dert anlatıcam diye yorma kendini hiç...



    http://www.honda.com.tr/haberler_detay.aspx?id=8be2c865-c8c1-445a-8be9-2433ed53cf92

    LPG dönüşümü yapılan araçlarda da sunulacak 6 yıl 150.000km garanti imkânı ile müşterilerimizin memnuniyetini arttırmayı hedefliyoruz.” LPG dönüşümünde Honda garantisi Honda’nın tüm modellerinde sunduğu 6 yıl 150.000 km. garanti, Honda bayileri tarafından LPG kiti uygulanmış 0 kilometre Civic Sedan’lar için de geçerliliğini devam ettirecek.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    CVT de yapiyo tam otomatik de cift kavrama da
    Atmosferikte kral, dizel motoru da geliyor, elektirkli ve hybrid motorlari da var etanol hidrojenle calisan motorlari da mevcut
    pick up, sedan, hb, crossover, SUV, premium modelleri de var ayni zaman da motosiklet de uretiyor... 4 ceker sistemleri kusursuz sorunsuzluguyla unlu..

    Bi marka daha ne yapsin? Begenmeniz icin uzaya mekik mi gondersin ki Mitsu nun uzay istasyonu bile var :)

    Biraz abartılı olmuş hatta marka fanatikliğinin en güzel nameleri ağzınızdan çıkmış bence.
    Son kullanıcı olarak objektif baktığımda.

    *Atmosferikte kral.
    Atmosferik motorda kral filan göremiyorum ben bizim aldığımız tüm 1.6 civarı atmosferik motorlar birbirine hemen hemen eşit,
    en mantıklı motorda sanırım şuan Toyotadaki 1.6 130 HP olan motor, hem yakıt hem performans olarak, Honda 1.6'nın şu motordan zerre üstünlüğü yok.
    Yok extrem motor kombinasyonlarına girecekseniz konumuzla hiç alakası yok burda Type-R, yok EVO yok STI filan yarıştırmıyoruz konumuzla hiç alakası yok.

    *Dizel motoru'da geliyor. Hele şükür yani, C sınıfına araçlara makul dizel motorlar geleli yaklaşık 10 yıl oldu, Honda yok bile ortada 10 yıldır, gelecek motorda büyük ihtimalle
    Fiat Multijet 1.6 yada Renault 1.6 130 HP motorundan iyi bir motor olamayacak bekleyip göreceğiz.

    *SUV, Pick-Up Crossover vb.. tüm markaların var en alt segment markalarda dahil olmak üzere hemen hemen hepsnin bu tür araçları var bunun neresi üstünlük anlayamdım.

    *Sorunsuzluğu hiç bi zaman kusursuz olmadı. Tek övünülen nokta otomatik şanzımanın sorunsuzluğu,
    oda performansı törpüleyen, yakıt tüketimini ciddi artıran bildiğimiz tork konvertörlü bir şanzıman ki,
    zaten hemen hemen tüm markaların tork konvertörlü şanzımanları öyle büyük sorunlar çıkaran şanzımanlar değil.
    Ne yürüyen ne de mekanik aksamının sorunsuzluğu efsane değil malesef, keşke olsa.
    Hali hazırda Civic VII var kardeşimde hiç öyle sorunsuzluk abidesi değil,
    direk kutusunun yapıyorlar bozuluyor, yapıyorlar bozuluyor. Gacır gucur her tarafı kağnı arabası gibi.
    ki bu bizim aracımıza özel değil, servis tüm Civiclerde aynı sorunların olduğunu def'aten söyledi keza, arkadaşımda
    2002 model sıfır aldığı Civic'ini sırf bu direksiyonu yüzünden satmıştı.

    Bi marka daha ne yapsın...

    Yıl 2012 daha aracına sustalı anahtarı yeni koymuş, önce bu tür çok önemli detayları öğrensin.
    Ne yapsın araçlarının davlumbazlarına ve tabanına daha çok yalıtım malzemesi koysun,
    tekerlek bir saat sonra kullanan şahsın beyninde dönmeye başlamasın.
    daha iyi fren, daha ekonomik bir otomatik şanzıman, daha verimli bir motor yapsın.

    Daha yapacak çok şeyi var yolun başında bile diyebilir genel olarak bakıldığında.

    Kısaca kızmayın bana ama, gözünüzde gereğinden fazla büyütüyorsunuz şu markayı.
    bu da gözünüzde başkalarının seçimlerini anlamsızlaştırıyor. Genel olarak tüm DH Otomobil bölümünde yaşandığı gibi.




    Altına imzamı atarım...



    -Honda çift kavrama üretmiyorsa, sorunsuzluğu kesin olmadığından üretmiyordur.
    -Honda küçük hacimli dizel üretmiyorsa, kesin bir bildiği vardır, ancak diğer markalardan 10 yıl sonra sorunsuz motor üreteceğine emin olmuştur da ondan şimdi üretiyordur.
    -Çift kavramayı motorlarında kullanıyordur, arabalarında kullanmıyordur, çünkü otomobile konursa çok sorun çıkartma ihtimali vardır.. şimdi niye üretiyor dersen de sana şimdi sorunsuz hale getirmiştir ondan koyuyordur derler..
    -Honda işçiliği niye böyle dersen, sana işçilik önemli değil, önemli olan sorunsuzluk diyecekler..
    -Niye hala 5 ileri otomatik şanzuman kullanıyor dersen, çünkü en sorunsuzu bu ondan koyuyordur derler..
    -Vaktinde Honda'da neden fabrikasyon lpg yok denildiğinde, "Honda sorunsuzluktan ödün vermez" diyorlardı, şimdi Honda LPG montajını kendisi yapıp araç satmaya çalışıyor, bu arkadaşlardan ses çıkmıyor..
    -Honda araçlarına çok güveniyor 150.000 km garanti veriyor diye biryerlerini yırtan arkadaşlara sor bakalım sıfır km LPG'li Honda satın alınca garanti süresi nasıl oluyormuş diye...

    örnekleri çoğaltmaya gerek yok, bu japoncu arkadaşlara laf anlatmak deveye hendek atlatmaktan beter... tutturmuşlar sorunsuzluk diye gidiyor... Sene 2012 5 ileri tork konvertörlü şanzumanı kendilerine layık gören zihniyeti, sahipleri bile bu kadar savunmuyor..

    Velhasıl kelam, hocam bunlara dert anlatıcam diye yorma kendini hiç...

    Bana bmw ve mersedeste neden cift kavrama sanzuman olmadigini aciklarmisin ? Bmw nin smg si var ama onu sade ust duzey spor otomobillerinde kullaniyor. Neden 3 serisi 5 serisi gibi araclarinda cift kavrama yok?

    Cunku tam otomatikde zaten yeterince iyiler.

    Su cift kavrama sanzumanlari dunya harikasiymis gibi gostermekten vazgecin.

    Hem BMW hem de Mercedes çift kavrama şanzumanları kullanmakta.. Nasıl oluyor da kullanmadığını düşünebiliyorsunuz anlamıyorum..www.google.com.tr yazmak bu kadar zor mu ?
    Mercedes C63 AMG 'de bile çift kavrama şanzuman kullanılıyor, hani sizin engin bilgilerinizle bu şanzumanları yüksek torku araçlarda sakıncalı görmenize rağmen...
    Mercedes artık kamyonlarında bile çift kavrama kullanıyor, sizin ölümüne savunduğunuz Honda markası daha otomobillere yeni uygulayacak, sonra fanatik deyince bize çemkiriyosunuz..

    aşağıdaki linkleri okuyun da birşeyler öğrenin...

    http://www.benzinsider.com/2010/07/dual-clutch-transmission-system-for-mercedes-benz-trucks-launched/
    http://www.motorauthority.com/news/1025519_bmw-m-dual-clutch-transmission-in-detail
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    Altına imzamı atarım...



    -Honda çift kavrama üretmiyorsa, sorunsuzluğu kesin olmadığından üretmiyordur.
    -Honda küçük hacimli dizel üretmiyorsa, kesin bir bildiği vardır, ancak diğer markalardan 10 yıl sonra sorunsuz motor üreteceğine emin olmuştur da ondan şimdi üretiyordur.
    -Çift kavramayı motorlarında kullanıyordur, arabalarında kullanmıyordur, çünkü otomobile konursa çok sorun çıkartma ihtimali vardır.. şimdi niye üretiyor dersen de sana şimdi sorunsuz hale getirmiştir ondan koyuyordur derler..
    -Honda işçiliği niye böyle dersen, sana işçilik önemli değil, önemli olan sorunsuzluk diyecekler..
    -Niye hala 5 ileri otomatik şanzuman kullanıyor dersen, çünkü en sorunsuzu bu ondan koyuyordur derler..
    -Vaktinde Honda'da neden fabrikasyon lpg yok denildiğinde, "Honda sorunsuzluktan ödün vermez" diyorlardı, şimdi Honda LPG montajını kendisi yapıp araç satmaya çalışıyor, bu arkadaşlardan ses çıkmıyor..
    -Honda araçlarına çok güveniyor 150.000 km garanti veriyor diye biryerlerini yırtan arkadaşlara sor bakalım sıfır km LPG'li Honda satın alınca garanti süresi nasıl oluyormuş diye...

    örnekleri çoğaltmaya gerek yok, bu japoncu arkadaşlara laf anlatmak deveye hendek atlatmaktan beter... tutturmuşlar sorunsuzluk diye gidiyor... Sene 2012 5 ileri tork konvertörlü şanzumanı kendilerine layık gören zihniyeti, sahipleri bile bu kadar savunmuyor..

    Velhasıl kelam, hocam bunlara dert anlatıcam diye yorma kendini hiç...

    http://www.honda.com.tr/haberler_detay.aspx?id=8be2c865-c8c1-445a-8be9-2433ed53cf92

    LPG dönüşümü yapılan araçlarda da sunulacak 6 yıl 150.000km garanti imkânı ile müşterilerimizin memnuniyetini arttırmayı hedefliyoruz.” LPG dönüşümünde Honda garantisi Honda’nın tüm modellerinde sunduğu 6 yıl 150.000 km. garanti, Honda bayileri tarafından LPG kiti uygulanmış 0 kilometre Civic Sedan’lar için de geçerliliğini devam ettirecek.


    Honda sorunsuzluğa çok önem veren markaydı, LPG garantiyi bozuyordu, garantili araçlarını servise bile almıyorlardı 1-2 sene öncesine kadar, burda bas bas bağırıyodunuz Honda sorunsuzluk abidesidir diye..
    Şimdi satışlar sürününce LPG 'yi kendileri montajlayıp millete satmaya çalışıyorlar, ne oldu sorunsuzluk ideali ? üç kuruşa satıldı galiba...

    Bak senin savunduğun markanın garanti vizyonu aşağıdaki linkte...


    kaynak:http://www.ayisigi.com.tr/garanti.asp

    13. LPG sistemi (tüp) taktırılmış araçlar "6 Yıl Garanti" kapsamına alınabilmekte midir?

    Hayır, ücretli olarak dahi alınması mümkün değildir.


    Sene 2011 - LPG takılı araçları sorunsuzluk ilkemiz yüzünden garantiden çıkartıyoruz...
    Sene 2012 - satışlar düşünce artık LPG garanti kapsamında... Bu ikiyüzlülükten başka birşey değil...
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Hocam cidden dalga geçmek için değil kaç yaşındasın ne işle meşgulsün ne mezunusun? Merak ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    Hocam sen yazdıklarımı okumuyormusun ? Bmw m serileri yani supersport araçları dışında çift kavrama kullanmıyorlar dedim.

    Bmw 1,3,5,7,x serilerinde cift kavrama varmı ? Yada c,e,s serilerinde ? Senin sorunun hondayla dostum ben sana söyleyim. Opelde 1.6 dizel motor varmı ? yada cift kavrama sanzuman ? Opel daha normal turbo benzinli motoruna otomatik şanzuman koyamıyor. Ford daha yeni geçti çift kavramaya oda sadece düz motorunda.

    Biraz tarafsız ol.
  • ANIL
    ASOZ
    GORKEMUSE

    mesajlarınızı editledim....

    sizleri uyarıyorum, forum kurallarına ve üsluplarınıza dikkat etmediğiniz takdirde uyarı cezası alacaksınız.

    iyi forumlar....
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    tdi dsg si farklımıdır bilmiyorum ancak, yanaşırken küçük hareketlerde tam otomatik gibi davranabiliyor. bahs ettiğiniz durumu çok iyi biliyorum, robotize debriyajın temel sorunudur. tsi dsg çok fazla kullanmadım, belki dizelin rolantisi daha yüksek kesinlikle sorun yok. ama yinede tam otomatiğin freni bırakınca ilerlemesi kadar rahat değil, çok dik yokuşlarda dediğiniz gibi oluyor.

    Normal kullanıcılar için pek önemli olmayabilir ama aracı eşim işe gidip gelirken kullandığı ve tam da bahsettiğim durumlarla karşılaştığı için bu husus benim için çok önemli arkadaşım. Tork konvertörlüde gaza basmadan hafif hafif hareket edebilirken robotizelerde durum maalesef farklı. Ama DSGli araç sahipleri durumlarından memnunsa bana laf söylemek düşmez, herkesin kendi ihtiyacı ve tercihi sonuçta.




  • kişisel tartışmaya gerek yok

    turbo
    direk püskürtme
    common rail, dizel
    çift kavrama


    bunlar içten yanmalı motorlu araçların buğünü ve geleceği, hiç boşuna parmaklarınızı yormayınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    kişisel tartışmaya gerek yok

    turbo
    direk püskürtme
    common rail, dizel
    çift kavrama


    bunlar içten yanmalı motorlu araçların buğünü ve geleceği, hiç boşuna parmaklarınızı yormayınız.


    aracının garantisi varmı ? yada şöyle söyleyim 2007-2008 model 1.4 tsi 170 hp +dsg jetta alırmısın garantisiz ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondAta -- 18 Ocak 2012; 21:27:07 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    kişisel tartışmaya gerek yok

    turbo
    direk püskürtme
    common rail, dizel
    çift kavrama


    bunlar içten yanmalı motorlu araçların buğünü ve geleceği, hiç boşuna parmaklarınızı yormayınız.


    Oraya hybrid ve elektrikli yi ekle malum 3 ay sonra basliyor senlik.. 2-3 seneye gorecegiz gelecek neymis

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    Hocam sen yazdıklarımı okumuyormusun ? Bmw m serileri yani supersport araçları dışında çift kavrama kullanmıyorlar dedim.

    Bmw 1,3,5,7,x serilerinde cift kavrama varmı ? Yada c,e,s serilerinde ? Senin sorunun hondayla dostum ben sana söyleyim. Opelde 1.6 dizel motor varmı ? yada cift kavrama sanzuman ? Opel daha normal turbo benzinli motoruna otomatik şanzuman koyamıyor. Ford daha yeni geçti çift kavramaya oda sadece düz motorunda.

    Biraz tarafsız ol.

    Ford ve Opel markasının adı niye geçti ben anlayamadım.. Kim Opel veya Ford markalarından bahsetti ki böyle bir cevap geldi ?
    Burada bahsi geçen konu; sorunsuzluk seven forumun belli üyelerinin, Alman otomobillerinde kullanılan Çift kavrama veya turbo motorlara patlar-çatlar diye yorumlar yapıp, seneler sonra ancak bu teknolojileri uygulama kararı olan Honda üretince, daha piyasaya bile çıkmadan ölümüne savunmalarının yanlışlığıdır..

    Ayrıca hakikaten de Opel-gm ortaklığını veya ford markasını Alman otomobili olarak mı görüyorsunuz?

    Benim hiçbir sorunum yoktu, 2-3 senedir forumda takılıyorum, ancak bir dönem patlayan VW fanatikliğini sürekli eleştiren, Renault fetişizmiyle dalga geçen kişiler şimdi herkesten daha fanatik Honda'cı , Japoncu oldular.. bir Mercedes-benz topic'ine "gorkemuse" isimli genç arkadaş girip de "sorunsuzluğu çok ararsınız" vs gibi yazılar yazarak konuyu kirletince, yine aynı arkadaş başka bir konuda, bmw'nin 1.6 litrelik dizel motoru konusuna girip de "Honda'nın motoru daha iyi" gibi söylemlerde bulununca , bu konuya gelip de gereken cevabı vermek bence gayet yerinde oldu...

    Hangi Alman markasının hakkında konu açılırsa açılsın, aynı vatandaşlar girip karalamak için elinden geleni yapıyor, kişiler hep aynı, yorumlar hep aynı...

    DSG patlar, çatlar..
    Bmw'nin motoru Honda kadar olamadı..
    Mercedes Benz şöyle... VAG Grubu böyle..
    Vag grubu insanları kobay olarak kullanıyor..

    vs...vs...

    Biraz objektif olun artık, sorunsuzluk dediğiniz şey 10-15 sene öncesinin teknolojisini kullanıp az arıza çıkartmak değildir... Aynı teknolojileri kullanıp da daha az arıza oranı yakalamaktır..
    Honda koysun civic modeline turbo benzinli motor, dual clutch şanzuman.. Sonra arıza oranlarını kıyaslayalım.. şikayetleri inceleyelim.. Sonra hala Honda markası alman otomobillerinden sorunsuz diyebiliyorsanız o zaman görelim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    Hocam sen yazdıklarımı okumuyormusun ? Bmw m serileri yani supersport araçları dışında çift kavrama kullanmıyorlar dedim.

    Bmw 1,3,5,7,x serilerinde cift kavrama varmı ? Yada c,e,s serilerinde ? Senin sorunun hondayla dostum ben sana söyleyim. Opelde 1.6 dizel motor varmı ? yada cift kavrama sanzuman ? Opel daha normal turbo benzinli motoruna otomatik şanzuman koyamıyor. Ford daha yeni geçti çift kavramaya oda sadece düz motorunda.

    Biraz tarafsız ol.

    Ford ve Opel markasının adı niye geçti ben anlayamadım.. Kim Opel veya Ford markalarından bahsetti ki böyle bir cevap geldi ?
    Burada bahsi geçen konu; sorunsuzluk seven forumun belli üyelerinin, Alman otomobillerinde kullanılan Çift kavrama veya turbo motorlara patlar-çatlar diye yorumlar yapıp, seneler sonra ancak bu teknolojileri uygulama kararı olan Honda üretince, daha piyasaya bile çıkmadan ölümüne savunmalarının yanlışlığıdır..

    Ayrıca hakikaten de Opel-gm ortaklığını veya ford markasını Alman otomobili olarak mı görüyorsunuz?

    Benim hiçbir sorunum yoktu, 2-3 senedir forumda takılıyorum, ancak bir dönem patlayan VW fanatikliğini sürekli eleştiren, Renault fetişizmiyle dalga geçen kişiler şimdi herkesten daha fanatik Honda'cı , Japoncu oldular.. bir Mercedes-benz topic'ine "gorkemuse" isimli genç arkadaş girip de "sorunsuzluğu çok ararsınız" vs gibi yazılar yazarak konuyu kirletince, yine aynı arkadaş başka bir konuda, bmw'nin 1.6 litrelik dizel motoru konusuna girip de "Honda'nın motoru daha iyi" gibi söylemlerde bulununca , bu konuya gelip de gereken cevabı vermek bence gayet yerinde oldu...

    Hangi Alman markasının hakkında konu açılırsa açılsın, aynı vatandaşlar girip karalamak için elinden geleni yapıyor, kişiler hep aynı, yorumlar hep aynı...

    DSG patlar, çatlar..
    Bmw'nin motoru Honda kadar olamadı..
    Mercedes Benz şöyle... VAG Grubu böyle..
    Vag grubu insanları kobay olarak kullanıyor..

    vs...vs...

    Biraz objektif olun artık, sorunsuzluk dediğiniz şey 10-15 sene öncesinin teknolojisini kullanıp az arıza çıkartmak değildir... Aynı teknolojileri kullanıp da daha az arıza oranı yakalamaktır..
    Honda koysun civic modeline turbo benzinli motor, dual clutch şanzuman.. Sonra arıza oranlarını kıyaslayalım.. şikayetleri inceleyelim.. Sonra hala Honda markası alman otomobillerinden sorunsuz diyebiliyorsanız o zaman görelim...



    Hayır benim anlatmak istediğim sorunsuzluk olayı üzerine değil. Siz eleştirmiyormusunuz honda 5 sene önceki teknolojiyi getiriyor diye. Bende diyorum ki daha çoğu marka geçiş yapmadı bu işe. Ayrıca honda zaten düşük hacim turbo benzinli motora geçmeyecek hybrid destekli motorlar piyasaya sürecek bugünki cr-z motoru örneğin.

    Cift kavrama şanzuman konusuna gelincede otomatik şanzumanlarının sorunsuzluğuyla bugünlere gelmiş bi markanın bu şanzumanı geliştirirken çok daha dikkatli olacağını düşünerek daha sorunsuz bi şekilde geleceğini düşünüyorum. He gelir burda dağılır patlar çatlar ozaman bende sizinle aynı safta bulunurum bundanda hiç gocunmam ozaman geldiğinde eğer sizinle aynı safta olmazsam bana fanatik diyebilirsiniz. O kadar paralar döküp insanları süründürmeye hiçkimsenin hakkı yok.




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.