Şimdi Ara

Honda'dan Yeni Nesil Motor: EarthDreams - Çift Kavrama Şanzımana Sahip Accord ve SH-AWD sistemi (6. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
261
Cevap
1
Favori
13.651
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    CVT de yapiyo tam otomatik de cift kavrama da
    Atmosferikte kral, dizel motoru da geliyor, elektirkli ve hybrid motorlari da var etanol hidrojenle calisan motorlari da mevcut
    pick up, sedan, hb, crossover, SUV, premium modelleri de var ayni zaman da motosiklet de uretiyor... 4 ceker sistemleri kusursuz sorunsuzluguyla unlu..

    Bi marka daha ne yapsin? Begenmeniz icin uzaya mekik mi gondersin ki Mitsu nun uzay istasyonu bile var :)

    Biraz abartılı olmuş hatta marka fanatikliğinin en güzel nameleri ağzınızdan çıkmış bence.
    Son kullanıcı olarak objektif baktığımda.

    *Atmosferikte kral.
    Atmosferik motorda kral filan göremiyorum ben bizim aldığımız tüm 1.6 civarı atmosferik motorlar birbirine hemen hemen eşit,
    en mantıklı motorda sanırım şuan Toyotadaki 1.6 130 HP olan motor, hem yakıt hem performans olarak, Honda 1.6'nın şu motordan zerre üstünlüğü yok.
    Yok extrem motor kombinasyonlarına girecekseniz konumuzla hiç alakası yok burda Type-R, yok EVO yok STI filan yarıştırmıyoruz konumuzla hiç alakası yok.

    *Dizel motoru'da geliyor. Hele şükür yani, C sınıfına araçlara makul dizel motorlar geleli yaklaşık 10 yıl oldu, Honda yok bile ortada 10 yıldır, gelecek motorda büyük ihtimalle
    Fiat Multijet 1.6 yada Renault 1.6 130 HP motorundan iyi bir motor olamayacak bekleyip göreceğiz.

    *SUV, Pick-Up Crossover vb.. tüm markaların var en alt segment markalarda dahil olmak üzere hemen hemen hepsnin bu tür araçları var bunun neresi üstünlük anlayamdım.

    *Sorunsuzluğu hiç bi zaman kusursuz olmadı. Tek övünülen nokta otomatik şanzımanın sorunsuzluğu,
    oda performansı törpüleyen, yakıt tüketimini ciddi artıran bildiğimiz tork konvertörlü bir şanzıman ki,
    zaten hemen hemen tüm markaların tork konvertörlü şanzımanları öyle büyük sorunlar çıkaran şanzımanlar değil.
    Ne yürüyen ne de mekanik aksamının sorunsuzluğu efsane değil malesef, keşke olsa.
    Hali hazırda Civic VII var kardeşimde hiç öyle sorunsuzluk abidesi değil,
    direk kutusunun yapıyorlar bozuluyor, yapıyorlar bozuluyor. Gacır gucur her tarafı kağnı arabası gibi.
    ki bu bizim aracımıza özel değil, servis tüm Civiclerde aynı sorunların olduğunu def'aten söyledi keza, arkadaşımda
    2002 model sıfır aldığı Civic'ini sırf bu direksiyonu yüzünden satmıştı.

    Bi marka daha ne yapsın...

    Yıl 2012 daha aracına sustalı anahtarı yeni koymuş, önce bu tür çok önemli detayları öğrensin.
    Ne yapsın araçlarının davlumbazlarına ve tabanına daha çok yalıtım malzemesi koysun,
    tekerlek bir saat sonra kullanan şahsın beyninde dönmeye başlamasın.
    daha iyi fren, daha ekonomik bir otomatik şanzıman, daha verimli bir motor yapsın.

    Daha yapacak çok şeyi var yolun başında bile diyebilir genel olarak bakıldığında.

    Kısaca kızmayın bana ama, gözünüzde gereğinden fazla büyütüyorsunuz şu markayı.
    bu da gözünüzde başkalarının seçimlerini anlamsızlaştırıyor. Genel olarak tüm DH Otomobil bölümünde yaşandığı gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    CVT de yapiyo tam otomatik de cift kavrama da
    Atmosferikte kral, dizel motoru da geliyor, elektirkli ve hybrid motorlari da var etanol hidrojenle calisan motorlari da mevcut
    pick up, sedan, hb, crossover, SUV, premium modelleri de var ayni zaman da motosiklet de uretiyor... 4 ceker sistemleri kusursuz sorunsuzluguyla unlu..

    Bi marka daha ne yapsin? Begenmeniz icin uzaya mekik mi gondersin ki Mitsu nun uzay istasyonu bile var :)

    Uzay istasyonu da atmosferik mj?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo


    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    Vergi sorununu kabul ediyorum ama turbo araçların cogu az yakıt icin değil düşük motor hacminde yüksek performans icin, çift kavrama da yine yakıttan ziyade yüksek performans ve konfor icin tercih ediliyor.

    Vergi sorununu kabul ediyorsun. Eeee ozaman. Simdi vergi problemi olmasa v6 bi accordami binersin tsi passatami ? Honda turbolu motora halen gecmiyor sadece type-r da kullanilcak heralde oda gecistirme amacli bana gore.

    Onun disinda tamamen hybrid motora yogunlasiyorlar yeni gelistirilen motorlari incele. Cift kavrama sanzumana karsi biri degilim ama sorunsuzlugu yeni yeni kanitlamaya baslarken honda ya guvenim sonsuz olur bu konuda.

    Söyle söyleyeyim marka vermeden, 2.0 150 bg atmosferik yerine 2.0 turbo 240 bg bir motoru herzaman tercih ederim. 240 bg olan da muhtemelen 2.0 dan fazla yakar ki onu da hosgorurum. Aynı vergidilimİnde veya biraz daha çok yakarak en azından attığım tas ürkütürüm kurbağaya deger.

    Ya simdi 150 hp nere 240 hp nere? Turbosuz 240 hp guc plsa ne olacak yinemi turbolu motoru sececeksin? He sen turbolu motordan zevk alirsin o ayri ama atmosferik motordan ne zevk aliyorlar dersen sacmalarsin.

    458 italia , carrera gt , enzo , mclaren f1 gibi araclar muadilleri turbo araclardan dahami zevksiz simdi ?

    bir şekilde hacime göre vergi sistemi olduğu sürece her zaman turbolu araç tercih etmek durumundayım, turbosuz x.lt 240 bg olduğu zaman da turbolu hali 350bg olursa yine gider turbolusunu alırım herhalde.
    Ha mazda yaparsa güzel bir wankel durumlar değişir, 1.6 lt olan wankel gelicek galiba o zaman ne olur bilemiyorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: thecubamojito

    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    Vergi sorununu kabul ediyorum ama turbo araçların cogu az yakıt icin değil düşük motor hacminde yüksek performans icin, çift kavrama da yine yakıttan ziyade yüksek performans ve konfor icin tercih ediliyor.

    Tam otomatik vitesler geçişlerin sarsıntısız olması nedeniyle daha konforlu, nasıl oluyor da sarsıntılı olduğu dergi ve forum incelemelerinde yazılan çizilen yarı otomatikler tam otomatikten daha konforlu oluyor?

    tam otomatik için söylemedim, ishift gibi şanzımanarı kastederek daha konforlu demek istedim.
    Ayrıca otomatik vitesli araç tercih etsem ve performans kaygım olduğu için v6 vs motorlu araçlar alacak olsam( ogünleri görecekmiyiz acaba) en az güç kaybı olan şanzımanı tercih ederim yine. %-10 bg için aracın orasını burasını kurcalayıp performans arttırmaya çalışan bir sürü insan var. O zaman tam otomatik eğer daha uygunsa onu yoksa cift kavramalıyı tercih ederim.
    ekleme: yarı otomatikten kastım çift kavramalı olanlar, konforsuz veya sarsıntılı olanı hangisi bunların, edc,dsg vs. ? benim okuduğum kadarıyla alanlar çok memnun..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evolvo -- 17 Ocak 2012; 8:10:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    Honda çift kavramalı şanzuman getirene kadar 4 kavramalı şanzıman çıkar zaten.

    doğru tespit
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB


    Hocam

    - Bildiğiniz Pick up ve Crossover modellerini ve ilk çıktıkları seneleri yazar mısınız? Kaç tanesi Alman ya da Fransız?
    - 2.0 litreye kadar şu anda piyasada olan Alman ya da Fransız atmosferik motorları sayar mısınız? Zerre üstünlüğü yok derken 22.000 de turbosu patlayan motorları bana övmeyin.
    - 4 çeker sistemi kusursuz dedim orada imla hatası var kusurabakmayın.
    - Hiç bir background u olmadan (Küçük hacimde) dünyanın en hafif ve en az karbondioksit salınımlı dizel motorunu piyasaya sürüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB


    Biraz abartılı olmuş hatta marka fanatikliğinin en güzel nameleri ağzınızdan çıkmış bence.
    Son kullanıcı olarak objektif baktığımda.

    *Atmosferikte kral.
    Atmosferik motorda kral filan göremiyorum ben bizim aldığımız tüm 1.6 civarı atmosferik motorlar birbirine hemen hemen eşit,
    en mantıklı motorda sanırım şuan Toyotadaki 1.6 130 HP olan motor, hem yakıt hem performans olarak, Honda 1.6'nın şu motordan zerre üstünlüğü yok.
    Yok extrem motor kombinasyonlarına girecekseniz konumuzla hiç alakası yok burda Type-R, yok EVO yok STI filan yarıştırmıyoruz konumuzla hiç alakası yok.

    *Dizel motoru'da geliyor. Hele şükür yani, C sınıfına araçlara makul dizel motorlar geleli yaklaşık 10 yıl oldu, Honda yok bile ortada 10 yıldır, gelecek motorda büyük ihtimalle
    Fiat Multijet 1.6 yada Renault 1.6 130 HP motorundan iyi bir motor olamayacak bekleyip göreceğiz.

    *SUV, Pick-Up Crossover vb.. tüm markaların var en alt segment markalarda dahil olmak üzere hemen hemen hepsnin bu tür araçları var bunun neresi üstünlük anlayamdım.

    *Sorunsuzluğu hiç bi zaman kusursuz olmadı. Tek övünülen nokta otomatik şanzımanın sorunsuzluğu,
    oda performansı törpüleyen, yakıt tüketimini ciddi artıran bildiğimiz tork konvertörlü bir şanzıman ki,
    zaten hemen hemen tüm markaların tork konvertörlü şanzımanları öyle büyük sorunlar çıkaran şanzımanlar değil.
    Ne yürüyen ne de mekanik aksamının sorunsuzluğu efsane değil malesef, keşke olsa.
    Hali hazırda Civic VII var kardeşimde hiç öyle sorunsuzluk abidesi değil,
    direk kutusunun yapıyorlar bozuluyor, yapıyorlar bozuluyor. Gacır gucur her tarafı kağnı arabası gibi.
    ki bu bizim aracımıza özel değil, servis tüm Civiclerde aynı sorunların olduğunu def'aten söyledi keza, arkadaşımda
    2002 model sıfır aldığı Civic'ini sırf bu direksiyonu yüzünden satmıştı.

    Bi marka daha ne yapsın...

    Yıl 2012 daha aracına sustalı anahtarı yeni koymuş, önce bu tür çok önemli detayları öğrensin.
    Ne yapsın araçlarının davlumbazlarına ve tabanına daha çok yalıtım malzemesi koysun,
    tekerlek bir saat sonra kullanan şahsın beyninde dönmeye başlamasın.
    daha iyi fren, daha ekonomik bir otomatik şanzıman, daha verimli bir motor yapsın.


    Daha yapacak çok şeyi var yolun başında bile diyebilir genel olarak bakıldığında.

    Kısaca kızmayın bana ama, gözünüzde gereğinden fazla büyütüyorsunuz şu markayı.
    bu da gözünüzde başkalarının seçimlerini anlamsızlaştırıyor. Genel olarak tüm DH Otomobil bölümünde yaşandığı gibi.





    Ağzına sağlık arkadaşım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 17 Ocak 2012; 13:24:23 >




  • hani turbolu motorlar fazla dayanmıyordu?
    hani çift kavramalı şanzımanlar sağlam değildi?

    honda 10 yıl sora kullanmaya başlayınca, yeni nesil mi oluyor? geçiniz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    bu vites ne la

     Honda'dan Yeni Nesil Motor: EarthDreams - Çift Kavrama Şanzımana Sahip Accord ve SH-AWD sistemi


    ku-chuck vites olarak geçiyor bu

    Küçük gibi birşey yani.


    Bulls eye (tam isabet demek oluyor merak edenler içün)

    bamya vitesli honda




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    CVT de yapiyo tam otomatik de cift kavrama da
    Atmosferikte kral, dizel motoru da geliyor, elektirkli ve hybrid motorlari da var etanol hidrojenle calisan motorlari da mevcut
    pick up, sedan, hb, crossover, SUV, premium modelleri de var ayni zaman da motosiklet de uretiyor... 4 ceker sistemleri kusursuz sorunsuzluguyla unlu..

    Bi marka daha ne yapsin? Begenmeniz icin uzaya mekik mi gondersin ki Mitsu nun uzay istasyonu bile var :)

    Biraz abartılı olmuş hatta marka fanatikliğinin en güzel nameleri ağzınızdan çıkmış bence.
    Son kullanıcı olarak objektif baktığımda.

    *Atmosferikte kral.
    Atmosferik motorda kral filan göremiyorum ben bizim aldığımız tüm 1.6 civarı atmosferik motorlar birbirine hemen hemen eşit,
    en mantıklı motorda sanırım şuan Toyotadaki 1.6 130 HP olan motor, hem yakıt hem performans olarak, Honda 1.6'nın şu motordan zerre üstünlüğü yok.
    Yok extrem motor kombinasyonlarına girecekseniz konumuzla hiç alakası yok burda Type-R, yok EVO yok STI filan yarıştırmıyoruz konumuzla hiç alakası yok.

    *Dizel motoru'da geliyor. Hele şükür yani, C sınıfına araçlara makul dizel motorlar geleli yaklaşık 10 yıl oldu, Honda yok bile ortada 10 yıldır, gelecek motorda büyük ihtimalle
    Fiat Multijet 1.6 yada Renault 1.6 130 HP motorundan iyi bir motor olamayacak bekleyip göreceğiz.

    *SUV, Pick-Up Crossover vb.. tüm markaların var en alt segment markalarda dahil olmak üzere hemen hemen hepsnin bu tür araçları var bunun neresi üstünlük anlayamdım.

    *Sorunsuzluğu hiç bi zaman kusursuz olmadı. Tek övünülen nokta otomatik şanzımanın sorunsuzluğu,
    oda performansı törpüleyen, yakıt tüketimini ciddi artıran bildiğimiz tork konvertörlü bir şanzıman ki,
    zaten hemen hemen tüm markaların tork konvertörlü şanzımanları öyle büyük sorunlar çıkaran şanzımanlar değil.
    Ne yürüyen ne de mekanik aksamının sorunsuzluğu efsane değil malesef, keşke olsa.
    Hali hazırda Civic VII var kardeşimde hiç öyle sorunsuzluk abidesi değil,
    direk kutusunun yapıyorlar bozuluyor, yapıyorlar bozuluyor. Gacır gucur her tarafı kağnı arabası gibi.
    ki bu bizim aracımıza özel değil, servis tüm Civiclerde aynı sorunların olduğunu def'aten söyledi keza, arkadaşımda
    2002 model sıfır aldığı Civic'ini sırf bu direksiyonu yüzünden satmıştı.

    Bi marka daha ne yapsın...

    Yıl 2012 daha aracına sustalı anahtarı yeni koymuş, önce bu tür çok önemli detayları öğrensin.
    Ne yapsın araçlarının davlumbazlarına ve tabanına daha çok yalıtım malzemesi koysun,
    tekerlek bir saat sonra kullanan şahsın beyninde dönmeye başlamasın.
    daha iyi fren, daha ekonomik bir otomatik şanzıman, daha verimli bir motor yapsın.

    Daha yapacak çok şeyi var yolun başında bile diyebilir genel olarak bakıldığında.

    Kısaca kızmayın bana ama, gözünüzde gereğinden fazla büyütüyorsunuz şu markayı.
    bu da gözünüzde başkalarının seçimlerini anlamsızlaştırıyor. Genel olarak tüm DH Otomobil bölümünde yaşandığı gibi.




    % 100 katılıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    hani turbolu motorlar fazla dayanmıyordu?
    hani çift kavramalı şanzımanlar sağlam değildi?

    honda 10 yıl sora kullanmaya başlayınca, yeni nesil mi oluyor? geçiniz...

    Turbo derken?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    hani turbolu motorlar fazla dayanmıyordu?
    hani çift kavramalı şanzımanlar sağlam değildi?

    honda 10 yıl sora kullanmaya başlayınca, yeni nesil mi oluyor? geçiniz...

    Oğuzcum turbolu motorlar turbo gibi belirli bir kullanım ömrü olan bir komponent içerdiklerinden, ayrıca genel anlamda da daha fazla parçadan oluştuğundan atmosferik motorlara göre daha narindir.

    Buna katılmayacağını düşünmüyorum.


    Ama sorun bunun VW grup gibi yeni teknolojilerini tüketiciler üzerinde denediği ayyuka çıkan bir şekilde piyasaya çıkartmak yerine olabilecek en ideal ve sorunsuz düzeye çıkartıp piyasaya sunmakta.


    Buna katılmazsan aşağıdaki linklere tıklayabilirsin:


    Bunlar google'a tsi problems yazınca karşına çıkanlar:

    http://www.google.com.tr/search?rlz=1C1ASUT_en-GBTR398TR398&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=tsi+problems



    Honda turbolu motorlar konusunu olabildiğince ağırdan alarak, zamanında VTEC sistemini önce performans amaçlı ürettiği motosikletlerde ve otomobillerde deneyerek sorunsuzluğuna kanaat getirdikten sonra diğer araçlarına uyguladığı gibi yapmayı planlıyor.

    Linkte bununla ilgili bilgi var:

    quote:

    But all of this began much earlier-sometime during the early 1980s, in fact-and none of it had anything to do with automobile engines. The technology behind VTEC originated from Honda's motorcycle side. Honda's engineers knew that four-valve engines made great top-end power, but that two-valve ones were competent down low and even idled nice. The quest soon became one in which a 500cc engine would spin to 11,000 rpm yet idle patiently at a mere 1,000 rpm. The result was what Honda internally labeled as its "REV" mechanism, or "HYPER VTEC" to the rest of us. The technology allowed for only one intake and one exhaust valve per cylinder to operate below certain engine speeds but for two intake and two exhaust valves per cylinder to function above that threshold. It allowed for the best of both worlds...


    http://www.hondatuningmagazine.com/tech/htup_0905_vtec_history_and_technology/viewall.html#ixzz1jiY5a600


    Hondanın turbo benzinli motorlarda izlediği politika bu yönde.

    İngilterede koşulan BTCC yarışlarında 2 yıl önce yani 2010 yılında atmosferik motorla Honda birinci oldu ki rakipleri arasında turbo benzinli ve turbo dizel araçlar da vardı.

    Konusunu da açmıştım bol fotolu:

    http://forum.donanimhaber.com/m_43929269/mpage_1//tm.htm


    Sonra BTCC yarışlarının 2012 yılından itibaren tamamen turbolu araçlarla koşulacağı yönünde bir kural değişikliğine gidildi ve bunun üzerine Honda mevcut atmosferik aracı yerine geliştirdiği turbo benzinli aracıyla katıldı 2011'deki BTCC yarışlarına.


    Sonuç: Honda yine şampiyon:

    Bu da onunla ilgili açtığım bol fotolu konu:


    http://forum.donanimhaber.com/m_53709655/mpage_1/f_/key_//tm.htm


    Birkaç ay önce açtığım bir başka konuda da yeni gelecek olan Honda Civic Type R modelinin turbo benzinli olacağını duyurmuştum:


    Buyur bu da onun konusu:

    http://forum.donanimhaber.com/m_53379208/mpage_1/f_/key_//tm.htm


    Yani turbo motorlar konusunda dayanıklılık her zaman bir soru işareti olarak kalacaktır.


    Ama Honda firması bunu mümkün olan en üst düzeyde sorunsuzlukla sunabilmek için geliştirme ve test etme sürecini olabildiğince uzun ve zorlu yapmaya çalışıyor.


    Olay bu kadar basit.


    Gelelim çift kavrama olayına:


    Çift kavramalı şanzımanlar tam otomatikler kadar sağlam değillerdir.


    Hem bunun, hem de VW firmasının deneme yanılma yönteminin sonuçlarını google'a DSG problems yazınca görebilirsin:

    http://www.google.com.tr/search?rlz=1C1ASUT_en-GBTR398TR398&aq=0&oq=dsg+pr&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=dsg+problems



    Alttaki konuda şanzıman türleriyle ilgili bilgi mevcut:

    http://forum.donanimhaber.com/m_50255365/mpage_1/f_/key_//tm.htm


    Çift kavrama şanzımanlar teknik olarak motosiklet şanzımanlarına benzerler.


    Dünyanın en büyük motosiklet üreticisi olan Honda 2009 yılında motosikletlerinde kullanılmak üzere çift kavrama şanzıman da geliştirmiştir ve bunun ikinci neslini VFR 1200 F model motosikletlerinde kullanmaya başlamıştır.


    http://world.honda.com/news/2009/2090908Dual-Clutch-Transmission/index.html

    http://world.honda.com/motorcycle-picturebook/DCT/


    Görkem'in açmış olduğu bu konuda Hondanın otomobiller için geliştirmiş olduğu DCT şanzımandan bahsediliyor.


    Aynen turbolu motorlarda olduğu gibi Honda DCT (dual clutch transmission) çift kavramalı şanzımanı geliştirmiş, sorunsuzluğunu motosikletler üzerinde deneyip görmüş ve şimdi otomobillere uygulama kararı almıştır.



    Bunu başka mecralara çekmekte bir mantık göremiyorum.




    Selamlar.




  • Honda'nın çift kavramalı şanzıman üreteceği efsane mi yoksa gerçek mi?
    kaynak nedir?
  • Haluk bey, sevgili dostum,

    konu açık, uzun açıklamn için teşekkür ederim. burada gözden kaçırdığınız husus şu. Honda geniş halk kitlelerinin kullandığı alanlarda, turbo benzin, turbo benzin artı direk püskürtme veya kendi geliştirdiği başka bir teknolojiyi satmaya başlamamıştır. aynı şey çift kavrama otomatik şanzıman içinde geçerlidir. dolayısıyla vw nin tüketicileri kobay olarak görmesi düşüncesinin honda da olmadığını ancak hondanın bu yeni teknojileri üretip 5 yıl sonra sorunsuz oldukları ispatlanırsa anlayabiliriz.

    haksızmıyım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    quote:

    Orijinalden alıntı: thecubamojito

    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    Vergi sorununu kabul ediyorum ama turbo araçların cogu az yakıt icin değil düşük motor hacminde yüksek performans icin, çift kavrama da yine yakıttan ziyade yüksek performans ve konfor icin tercih ediliyor.

    Tam otomatik vitesler geçişlerin sarsıntısız olması nedeniyle daha konforlu, nasıl oluyor da sarsıntılı olduğu dergi ve forum incelemelerinde yazılan çizilen yarı otomatikler tam otomatikten daha konforlu oluyor?

    tam otomatik için söylemedim, ishift gibi şanzımanarı kastederek daha konforlu demek istedim.
    Ayrıca otomatik vitesli araç tercih etsem ve performans kaygım olduğu için v6 vs motorlu araçlar alacak olsam( ogünleri görecekmiyiz acaba) en az güç kaybı olan şanzımanı tercih ederim yine. %-10 bg için aracın orasını burasını kurcalayıp performans arttırmaya çalışan bir sürü insan var. O zaman tam otomatik eğer daha uygunsa onu yoksa cift kavramalıyı tercih ederim.
    ekleme: yarı otomatikten kastım çift kavramalı olanlar, konforsuz veya sarsıntılı olanı hangisi bunların, edc,dsg vs. ? benim okuduğum kadarıyla alanlar çok memnun..

    Dsg veya edc kullanmadım ama forumda kullanıcıları bazı şartlarda sıkıntı yarattığını yazmışlardı.Edc'nin ilk iki vites arasındaki geçişlerde sarsıntı yarattığını forumda okudum,dsg'den ses geldiğini,vuruntu yaptığını yine forumlarda kullanıcaları tarafından yazılmış mesajlarda okudum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    hani turbolu motorlar fazla dayanmıyordu?
    hani çift kavramalı şanzımanlar sağlam değildi?

    honda 10 yıl sora kullanmaya başlayınca, yeni nesil mi oluyor? geçiniz...

    Oğuzcum turbolu motorlar turbo gibi belirli bir kullanım ömrü olan bir komponent içerdiklerinden, ayrıca genel anlamda da daha fazla parçadan oluştuğundan atmosferik motorlara göre daha narindir.

    Buna katılmayacağını düşünmüyorum.


    Ama sorun bunun VW grup gibi yeni teknolojilerini tüketiciler üzerinde denediği ayyuka çıkan bir şekilde piyasaya çıkartmak yerine olabilecek en ideal ve sorunsuz düzeye çıkartıp piyasaya sunmakta.


    Buna katılmazsan aşağıdaki linklere tıklayabilirsin:


    Bunlar google'a tsi problems yazınca karşına çıkanlar:

    http://www.google.com.tr/search?rlz=1C1ASUT_en-GBTR398TR398&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=tsi+problems



    Honda turbolu motorlar konusunu olabildiğince ağırdan alarak, zamanında VTEC sistemini önce performans amaçlı ürettiği motosikletlerde ve otomobillerde deneyerek sorunsuzluğuna kanaat getirdikten sonra diğer araçlarına uyguladığı gibi yapmayı planlıyor.

    Linkte bununla ilgili bilgi var:

    quote:

    But all of this began much earlier-sometime during the early 1980s, in fact-and none of it had anything to do with automobile engines. The technology behind VTEC originated from Honda's motorcycle side. Honda's engineers knew that four-valve engines made great top-end power, but that two-valve ones were competent down low and even idled nice. The quest soon became one in which a 500cc engine would spin to 11,000 rpm yet idle patiently at a mere 1,000 rpm. The result was what Honda internally labeled as its "REV" mechanism, or "HYPER VTEC" to the rest of us. The technology allowed for only one intake and one exhaust valve per cylinder to operate below certain engine speeds but for two intake and two exhaust valves per cylinder to function above that threshold. It allowed for the best of both worlds...


    http://www.hondatuningmagazine.com/tech/htup_0905_vtec_history_and_technology/viewall.html#ixzz1jiY5a600


    Hondanın turbo benzinli motorlarda izlediği politika bu yönde.

    İngilterede koşulan BTCC yarışlarında 2 yıl önce yani 2010 yılında atmosferik motorla Honda birinci oldu ki rakipleri arasında turbo benzinli ve turbo dizel araçlar da vardı.

    Konusunu da açmıştım bol fotolu:

    http://forum.donanimhaber.com/m_43929269/mpage_1//tm.htm


    Sonra BTCC yarışlarının 2012 yılından itibaren tamamen turbolu araçlarla koşulacağı yönünde bir kural değişikliğine gidildi ve bunun üzerine Honda mevcut atmosferik aracı yerine geliştirdiği turbo benzinli aracıyla katıldı 2011'deki BTCC yarışlarına.


    Sonuç: Honda yine şampiyon:

    Bu da onunla ilgili açtığım bol fotolu konu:


    http://forum.donanimhaber.com/m_53709655/mpage_1/f_/key_//tm.htm


    Birkaç ay önce açtığım bir başka konuda da yeni gelecek olan Honda Civic Type R modelinin turbo benzinli olacağını duyurmuştum:


    Buyur bu da onun konusu:

    http://forum.donanimhaber.com/m_53379208/mpage_1/f_/key_//tm.htm


    Yani turbo motorlar konusunda dayanıklılık her zaman bir soru işareti olarak kalacaktır.


    Ama Honda firması bunu mümkün olan en üst düzeyde sorunsuzlukla sunabilmek için geliştirme ve test etme sürecini olabildiğince uzun ve zorlu yapmaya çalışıyor.


    Olay bu kadar basit.


    Gelelim çift kavrama olayına:


    Çift kavramalı şanzımanlar tam otomatikler kadar sağlam değillerdir.


    Hem bunun, hem de VW firmasının deneme yanılma yönteminin sonuçlarını google'a DSG problems yazınca görebilirsin:

    http://www.google.com.tr/search?rlz=1C1ASUT_en-GBTR398TR398&aq=0&oq=dsg+pr&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=dsg+problems



    Alttaki konuda şanzıman türleriyle ilgili bilgi mevcut:

    http://forum.donanimhaber.com/m_50255365/mpage_1/f_/key_//tm.htm


    Çift kavrama şanzımanlar teknik olarak motosiklet şanzımanlarına benzerler.


    Dünyanın en büyük motosiklet üreticisi olan Honda 2009 yılında motosikletlerinde kullanılmak üzere çift kavrama şanzıman da geliştirmiştir ve bunun ikinci neslini VFR 1200 F model motosikletlerinde kullanmaya başlamıştır.


    http://world.honda.com/news/2009/2090908Dual-Clutch-Transmission/index.html

    http://world.honda.com/motorcycle-picturebook/DCT/


    Görkem'in açmış olduğu bu konuda Hondanın otomobiller için geliştirmiş olduğu DCT şanzımandan bahsediliyor.


    Aynen turbolu motorlarda olduğu gibi Honda DCT (dual clutch transmission) çift kavramalı şanzımanı geliştirmiş, sorunsuzluğunu motosikletler üzerinde deneyip görmüş ve şimdi otomobillere uygulama kararı almıştır.



    Bunu başka mecralara çekmekte bir mantık göremiyorum.




    Selamlar.








    Pardon ozur diliyorum ama,
    Motosiklet kullanicilari uzerinde deneyince kobay olmuyor, otomobilde deneyince neden kobay oluyor insanlar. Motosiklet suruculeri daha mi az saygin insanlar.?

    Bir ikincisi yine spesifik yarislarda surda burda aldigi birinciliklerden, basarilardan bahsetmissiz. Ustune bastira bastia biz son kullanicilar icin gecerli teknolojilerden bahsettigimizi vurguluyoruz. 1.6 yada 2.0 litre motorlarinin muadil markalardan hicbir ustunlugu yok bunu vurgulamaniz neden bu kadar zor. Olay pist ortamlarina dokuldugunde Hondadan daha basarili markalar var, bu kesin. Ayrica turbo motorlarda, findik hacimde motorlar bile yuzbinlerce Km yi bitiriyor sorunsuz olarak, 10 yila yakindir kanitlanacak bir seyi kalmadi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Geçen gün ex-silver arkadaşımla yaptığım konuşmadan sonra, hazır yolumda düşmüşken bir VW bayisine uğradım tekrar. ex-silver arkadaşımın savunduğu konularda kendisine haksızlık yapmış olmamak için 3. kez DSG şanzımanlı TSI motorlu bir Golf test ettim (Kullandığım Golfler haricinde).

    VW Golf 1.4 TSI 122 PS DSG idi test ettiğim araç, aracın 0 dan 100 km/h hıza ulaşması 9.7 saniye sürdü GPS (navigasyon değil - Outdoor GPS) verisi ile. Araç hızlanma konusunda oldukça istekli ve stabil bir sürüş sağlıyor. Ancak Giulietta 1.4 170 PS lik araçta karşılaştığım durum bu araçta da gözüme çarptı. Araç 160 km/h hıza kadar çok nazlanmadan ulaşıyor ama 170 km/h hızdan sonra nazlanmaya başlıyor. Bu süratlerdeki inanılmaz yakıt tüketiminden hiç bahsetmiyorum bile.

    Neyse esas mevzuyu bozmayayım, lafı DSG ye getireceğim çünkü konu yine her zaman ki gibi VW ve DSG ye bağlanmış. Gerçekten sarsıntısız ve motor performansını törpülemeden çalışmasına rağmen ben DSG şanzımanı sevemedim çünkü aracın ilk hareketlenmelerinde çok kararsız ve tepkisiz davranıyor. Şöyleki örneğin durdunuz ve aracı dar bir araya park edeceksiniz. İlk hareketlenme ile ileri geri manevralarında kullanıcıyı yoruyor ya da hafif bir rampanın önünde durdunuz ve burayı yavaş yavaş çıkıp aracı park edeceksiniz, gaza daha ısrarlı basmanız ve aniden hızlanmamak için tetikte olmanız gerekiyor. İşte böyle durumlarda yoruyor kullanıcısını. Tork konvertörlü A/T şanzımanlarda ya da EDC de böyle bir sıkıntıyla karşılaşmamıştım ben. Zorluyor demiyorum ama benim canımı sıktı açıkçası bu durum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    hani turbolu motorlar fazla dayanmıyordu?
    hani çift kavramalı şanzımanlar sağlam değildi?

    honda 10 yıl sora kullanmaya başlayınca, yeni nesil mi oluyor? geçiniz...

    Honda halen atmosferige devam. Turbo motor konusunda herhangi bir bilgi yok. Sadece gelecek type-r modeli icin turbo olacagi konusuluyor. Onun disinda kucuk hacim turbo motor diye bi aciklama bir bilgi okumadim. Sadece cift kavrama sanzuman geliyor onun bilgisi var.
  • Halen dizel motoru yok yeni uretiyor diyen arkadaslar var. Ya senin gibi vergi sistemine sahip kactane sacma ulke var ?

    Adamlar civic hb'de 2.2 dizel motor kullaniyorlar yillardir avrupada satilan kullanilan bi motor. Kendini ispatlamis bi motor niye anlamamakta israr ediyor bu forum.

    Git bak showrooma 2.2 dizel otomatik cr-v var ama 125 bin tl bide yillik 3000tl ye yakin vergisi. Ama bi tek senin ulkende boyle neyse senide dusunup getiriyorlar meshur dizel motoru.


    Bu dizel sevdasi yakinda son bulacak ondan sonra gorecegim ben forumu. Siz dizele yuklendikce benzin degil mazot zamlaniyor
    Bakalim mazot benzinle ayni fiyat olunca dizel dizel diye olecekmisiniz yine buralarda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    Halen dizel motoru yok yeni uretiyor diyen arkadaslar var. Ya senin gibi vergi sistemine sahip kactane sacma ulke var ?

    Adamlar civic hb'de 2.2 dizel motor kullaniyorlar yillardir avrupada satilan kullanilan bi motor. Kendini ispatlamis bi motor niye anlamamakta israr ediyor bu forum.

    Git bak showrooma 2.2 dizel otomatik cr-v var ama 125 bin tl bide yillik 3000tl ye yakin vergisi. Ama bi tek senin ulkende boyle neyse senide dusunup getiriyorlar meshur dizel motoru.


    Bu dizel sevdasi yakinda son bulacak ondan sonra gorecegim ben forumu. Siz dizele yuklendikce benzin degil mazot zamlaniyor
    Bakalim mazot benzinle ayni fiyat olunca dizel dizel diye olecekmisiniz yine buralarda.

    Kusura bakmayin ama her seyi gormek istediginiz gibi goruyorsunuz.
    Kucuk hacimli dizel motor sadece vergi avantaji icin mi uretiliyor diger markalar tarafindan.?
    Yoksa kullanilacagi sinifa ait gerekli motor performanslari artik kucuk hacimli motorlarla da, daha az salinim ve yakit tuketimi ile de alinabildigi icin mi?

    Siz kabullenmek istemiyosunuz belki ama bahsettiginiz 2.2 hacimli dizel motor

    140 Hp ve 360 Nm Tork

    Ureten bir motor.
    Bu mudur verimli motor?
    Teknolojisi ile ovundugunuz markanin degerlerine diger markalar nerdeyse kucuk dizel motorlar ile yaklastilar.

    Neresinden bakarsaniz bakin her konuda vasat.
    Ne malzeme kaltesi, ne iscilik, ne yalitim, ne fren,ne motor, ne sanziman vs acidan ortada doyurucu, iste budur dedirtecek bir veri yok ortada.
    Sadece Sahinden inip, Civic'e binen birinin aldigi haz haricinde bir veri yok.
    Yanlis anlamayin, sadece haz bakimindan soyluyorum, kimseyi incitmek istemem.

    Bu suna benziyor karakutu atarisi ilan bir cocuga Ps One verirseniz ondan mutlusu yoktur, ama daha Ps3 ler var XBox lar var halbuki.




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.