Şimdi Ara

2021- 2023 Honda Civic | ANA KONU | [GÜNCEL BİLGİLER BURADA] (912. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir - 8 Masaüstü
5 sn
38.963
Cevap
304
Favori
2.225.634
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
55 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910911912913914
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • farukclk F kullanıcısına yanıt
    teşekkürler, ben de bu şekilde olabileceğini tahmin ediyordum,
    yeni civic hele ki executive çok iyi olmuş, nasip..
  • superegoid S kullanıcısına yanıt
    kötüden kastımı anladınız sanırım,
    şekil olarak olsun teknik altyapı olarak olsun güvenlik vb.
    2016 model megane sedan torsiyon çubuklu, manuel klimalı , ön kol dayaması bile olmayan 115 bg gerçek eski teknoloji motora sahip olan bir araç, dolusunu bile alsanız teknik altyapısı yetersiz.

    peugeot 308 gibi araçları honda almayı düşünenler incelemez bile astra sedan 10 yıl öncesinin arabası ama hala üretiliyor fiyat odaklı olanlara hitap ediyor

    honda pahalı bence de ama hiçbir c sınıfı aracada benzemiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bbdd41


    quote:

    Orijinalden alıntı: LacisTo

    Benim hatam yok, ben bir aydir bekliyorum ve 5gun kalmisken boyle bir telefon geliyor. Siz ne yapmami onerirsiniz?

    Almayın..onların işi belli olmaz hocam belki bi tanıdıkları veya iyi bi müşterileri füme istemiştir size ayak yapıp sizin aracı başkasına da satabilir..onlarda dümen çok..beklemek sıkıntı değilse doğru düzgün yeniden sipariş versin bekleyin..2017 ye sarkar teslim derse MTV yi onlar ödesin..fiyat farklı olur kem küm ederlerse veya bekleyemem derseniz hondaya şikayet edin...ben olsam yeni sipariş verdirip beklerdim..tabi son karar sizin..nacizane düşüncemi söyledim..beyazlar opak boya diğer renkler metalik..diğer markalarda metalik için fark ödüyosun bu yüzden metalik olması daha iyi benim fikrimce..

    Renk olarak tercihimden vazgeçmedim, yine füme renk olacak yalnızca LPG yi kendim taktıracağım. Ayrıca araç yok çok satıyoruz falan diyorlar ama hemen beyaz exe eco teslim edebiliriz yada bir hafta sonraya benzinlisini verebiliriz diyorlar, buda ayrı bir muamma.
    Honda'ya şikayet dilekçesini yazdım zaten füme exe eco için stok kontrolu yapılmasını istedim, başka bir şehirde varsa oradan almak istiyorum ivedilikle kontrolünü sağlar mısınız gibisinden.
    Elimde hiçbir sözleşme falan olmamasından dolayı hukuksal yoldan hakkımı arayamamak zoruma gidiyor yalnızca, ben 318i MJoy almayı düşünüyordum ve fiyatı 148bin lira idi, resmi görüşmelerede başlamıştım bmw için, şu anda araç fiyatı 177bin lira en azından aradaki farkı tazmin edebilirim diye düşünüyordum, ancak elimde resmi bir evrak bulunmadığından dolayı elimden bir şey gelmiyor.




  • xendaba kullanıcısına yanıt
    Start stop görmüş masum köylü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • huso kullanıcısına yanıt
    Hocam merhaba, muhalaefet olmak için yazmıyorum ama 90bin tlye satılan aynı segment ve ececutive honda ile aynı donanımda hangi araçlar var paylaşırsanız sevinim

    Bir eklenti yapayım. Vw golf highline 1.4t dsg aracım var şu anki liste fiyatı 100 bin. Kampaynya ile 97 bin ve bu araçta honda civic teki donanımöarı ekleyince (deri koltuk, koltuk ısıtma, geri görüş kamerası, navigasyon, anahtarsız çalıştırma ce sunroof) 15bin tl atıyor. Bakınca aynı donamım araç aslında liste fiyatı 115 bine geliyor. Ondan dolayı dedim. 90 bine araçlar var hatta dizeller var ama kalite farkı car o araçlarda da.

    Opel astra exelance paketi vardı galiba benzinli modeli 90bin tl özellikleri ekliyorsun 105 bine geliyor. Dizeli 115 bine geliyor.

    Ben civicin ucuz olduğunu söylemiyorum ama piyasa şartlarında diğer araç fiyatlarını kıyaslayınca en makul araçlardan biri oluyor.

    Uzunca süredir beklediğin turbo aracın da fiyatının uçuk olacağını düşünüyorum artık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bjkoptimus -- 15 Aralık 2016; 12:52:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • huso kullanıcısına yanıt
    Hani alman malları ileri teknolojiydi noldu çubuğu övmeye başladınız
    Yaprak yay taksalar ona da bi kulp takarsınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel kardeşlerim araba kullanıcı tercihidir. Kimi spor sever kimi sedan kimi suv kimi hb. Burda boş yere birbirinizi kırmaya gerek yok. Alman arabalarıda aynı bok honda da aynı bok. Önceden saygım vardı hondaya helal olsun diyordum adamlar kullanıcıyı düşünüyor diğerleri gibi her haltı opsiyonla sunmuyorlar. Ama bu yeni çıkan arabası cidden onlara benzendi. Turbo bekliyorduk hepimiz atmosferik geldi işte. Bunun savunacak bir tarafı yok. Adamlar önden PAHALI malı itelediler şimdi turboyu EXTRA gibi gösterip daha da pahalı iteleyecekler. isterse en iyi turbo olsun 110 120 gibi rakamlara komediden başka birşey olmaz. Tamam en iyisi o der premium araç alıp geçeriz




  • korayu K kullanıcısına yanıt
    ilk sahibi bmw ye biner ikinci sahibine bmw biner derler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korayu

    Hani alman malları ileri teknolojiydi noldu çubuğu övmeye başladınız
    Yaprak yay taksalar ona da bi kulp takarsınız

    Sizin aksinize benim hiçbiri ile bağım yok.Orda demek istediğimi de çok iyi anladiniz aslında...
    Honda torsiyon çubuğu taksa en ufak elestirilmezdi.Adamlar onla bile dengeyi sağlamışlar.
    Bugün 90.000 e sadece Honda turbo,dizel verip diğerleri atmosferik verse yerin dibine sokulurdu.Ama Honda verince vardır bir hikmeti deniyor.Forumun Honda olması bu kadar tek taraflı ve duygusal bakmayı gerektirmez.
    Benim param olsa İ30,Juke,Civic Hb,Megane,500X hepsine binerim.Almancı,Japonu,Fransız değilim.St değilim,duygusal bağım yok,tek taraflı bakmıyorum.

    Bu araç bu paraları etmez.Ama 96 da veririm,106 da veririm,süsaleme de alırım,hacetime bile onla giderim çok memnunum dersen honda 110 da yapar turboyu 150 den de satar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi huso -- 15 Aralık 2016; 13:08:08 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • superegoid S kullanıcısına yanıt
    Hocam anladım demek istediğinizi ama bu firmalarda özellikler eklenince renault da 8-10 bin fark oluyor opel de 15 bin. Kia uygun fiyatlı oluyor hatta dizeli evet. Ben honda aracı mükemmel demiyorum. Hatta turbo secen ve bekleyen biriyim. Ama diğer firmaların araçlarını kıyaslayınca turbo için 8-10 bin tl fiyat farkı koydukları ortaya çıkıyor. Mutlaka bir fiyat farkı oluyor. Verimsiz dersiniz, gitmiyor dersiniz anlarım ama şu son ötv vb zamlardan sonra fiyat olarak uygun gözükmeye başladı. Bilmem anlatabildim mi kendimi. Sanki hondayı ve fiyatlarını savunuyormuşum gibi oldum ama son 1 ayda vw 3. Kez zam yaptı araçlara ve diğer firmalarda inceden inceden yansıtıyorlar zamları. Ben turbo fiyatını mesela ilk yazılarımda 98 bin max okur diyordum. Şimdiki araç lpg de 96 bin e gelince şok olmuştum. Hondayı eleştirirken aslında diğer markaların fiyatlamalarını sanki görmezden gelebiliyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xendaba


    quote:

    Orijinalden alıntı: aabidinnakka


    quote:

    Orijinalden alıntı: xendaba


    quote:

    Orijinalden alıntı: aabidinnakka


    quote:

    Orijinalden alıntı: xendaba


    quote:

    Orijinalden alıntı: aabidinnakka


    quote:

    Orijinalden alıntı: huso


    quote:

    Orijinalden alıntı: aabidinnakka


    quote:

    Orijinalden alıntı: bbdd41

    Hocam atmosferik motoru da devamlı yüksek devirle gidersen ömrü azalır motorun..yokuşta araç gitmiyor, ani hız isteklerinde istenen şekilde cevap vermiyor, daha düşük motorlu 1.2 turbolar bile seninle kafa geçiyor..
    Turbo motor dayanıksız bi motor degilki..piyasada yanlış kullanımdan dolayı böyle bi algı oluştu..aracı stop etmeden 15 sn bekliceksin, uzun süre turboyu aşırı zorlamıcaksın, soğuk havalarda motor iyice ısınmadan turboyu devreye sokacak kadar aracı zorlamıcaksınız..

    Hocam işte dediğim nokta bu, atmosferikte bu dediğin noktalara özen göstermeye bile gerek yok. O nedenle daha dayanıklı diyorum. Bir de belli bir km den sonra turbo değiştirmeye gerek yok.

    Hocam Atmosferik motor omru,Honda atm. Omru ve Turbo motor omru ve turbo değişim km si ört. Nedir?
    Eskiden 150,200.000km de rektefiye girer diye bilirdik.

    Hocam benim genel bilgim şöyle. Benzinli motorlar ortama 300.000, dizel motorlar ortalama 500.000 km gidiyor deniyor. Bu bilgiyi Otohaber ve daha önce Otoshowda teknik danışman köşesinde yazan Onno usta da yazılarında çoğu kez teyit ediyor. Dizelin çok km yapabilme nedeni yakıtın daha yağlı olması ve devir sayısının azlığı. LPG de çalışan motor, LPGnin benzinden daha az yağ içermesinden dolayı daha erken yıpranıyor, yani LPGli için 300.000 den daha az ömür biçiliyor.

    Bazı motorlar için ultiMance arkadaşın dediği gibi 1 miyon km vs gider deniliyor. Lakin reel kullanımda bu kadar ömür zor, test ortamında olabilir. Nedeni de laboratuar ortamında bu km daha kısa zamanda yapılıyor. Normal şartlarda ise taksi vs değilse, 1 milyon km yapmak uzun zaman alıyor. Bu sırada motor mekanık olarak yıpranıyor aşınma dışında. Metal yorgunluu oluyor tabir caizse. Kaldı ki motor sağlam kalsa bile 1 milyon km giden arabanın diğer kısımları dökülüyor. Yani ilaç mümessili veya taksici olmayan veya şirket aracı kullanmayan bizler gibi tüketiciler 1 milyon km yi kaç yılda yapar acaba? Aynı arabayı bu kadar km yapacaz diye satmayı tutsak bile güvenlik, güncellik vs özellikleri yeni araçlar karşısında eskidiğinden cazip olmuyor.

    Benim dayanıklılıktan kastım az sorun çıkarması idi. O nedenle atmosferik turbolu araca göre daha dayanıklı demiştim. Turbo ömrü kullanıma göre değişiyor. Turbolu arabanın atmosferiğe göre daha çok ısınıp öyle devam etmesi gerekiyor. Durduğunda rölantide biraz çalışıp öyle kontagı kapatmak gerekiyor. Belli devrin altına inmemek gerekiyor. Bunlar yapılmazsa 100.000 i bulmadan turboda sorunlar başgösterebiliyor. Günlük kullanımda ve günümüz hızlı hayat koşullarında bunlara her zaman uymamız zor görünüyor. Dikkatli kullanımda ise turbo ömrü 150.000 km ye kadar çıkabiliyor. Bunlar ortalama veriler tabi. Turbonun kendisi harici, turbo yağlama hortumlar vb. ilgili diğer parçalar da zamanla yenileme gerektiriyor. Kısacası turbo ve diğer parçalar alımda ve kullanımda ek maliyet demek.

    Tabiki turbo motor kullanmanın avantajları var sizlerin de belirttiği üzere. Onları kabul etmemek gibi bir durum söz konusu değil. Atmosferik penceresinden de olaya bakma yerinde olur diye düşünüyorum.

    Bir de üreticilerin turboya son zamanlarda eğilmesinin en büyük nedeni emisyon değerlerinin düşüklüğü ve bizim gibi ülkelerde küçük hacimli motorun vergi avantajlı olması. Küçük motora da artı güç turbo veya supercharge ile mümkün.

    Emisyon değerinin turboda düşük olmasının asıl ortamlar ise turbonun aktif olmadığı yani gaza çok basmadığımız ve aracın alt devirlerde olduğu zamanlar. Fakat yuarıda da belirttiğim üzere bu durum da turbo ömrünü azaltıyor. Kaldı ki güçlü bir arabası olan kişinin gaza basma isteği de oldukça doğal. Gaza çok basınca da tüketim kullanıma bağlı olarak katalog verilerinin üzerinde çıkabiliyor.

    Tüketim demişken, en iyi ölçüm, depoyu doldurup 300-500 km yapıp tekrar depoyu doldurup popmpadan çıkan benzinin km ye bölünmesi ile elde edileri diye biliyorum. hatta bu işlem yaz kış birçok kez yapılır ve ortalamaları alınırsa daha sağlıklı sonuçlara ulaşmak mümkün olur. Zira kısa menzil ölçümleri ve araç bilgisayarı verileri çoğu zaman gerçekle örtüşmeyebilir. Bunu farklı araçlarda yaşadım.

    Umarım bu konudaki düşündüklerimi iyi ifade edebilmiş ve soru işaretlerine cevap verebilmişimdir.

    Yahu şu çağdışı 10-15 yıllık bilgileri kullanmayın artık



    Neymiş motor durunca 30 sen bekleyecekmişsin soğuyacakmış bilemem ne bunlar 15 yıl öncesinde kaldı Yok artık böyle birşey , araçlarda start stop var yani frene basıyorsun cırt diye motor stop yani bekle bilmem ne yap böyle şeylere gerek YÖK





    Eski bundan 10 sene evvel turbo şunu yaparsan şu olur dedikleriniz şuan hepsi çöp bilgi YÖK öyle şeyler





    Millet aya gidiyor arabayı kapatmadan 30 sen bekle falan , öyle olsa koca koca firmalar anahtara basınca aracı 30 sen bekletip durdurur bunları gerçek bilgi gibi yaymanın anlamı yok,

    Teknoloji hergün değişip gelişiyor bunlara ayak uydurmak lazım

    Ana prensip turbo fazla oksijen vererek daha verimli yanma ama 10 yıl evvelki motor ile şuanki arasında 25 kat fark var

    Bunları bilmek lazım

    Hocam uyup uymamak sana kalmış, uymazsan masrafın artar bu kadar basit. Günümüzde insanlar aracı elinde çok tutmadığı için bazı arızaların farkına hemen varılmıyor. Lakin her parçanın bir ömrü ve ideal kullanım şekli var. Kastettiğim buydu.

    Bende diyorum ki uyup uymamak dediğin şeyler yanlış ,

    Misal senin soğutma dediğin olayı senin anlatımınla günde 2-3 kere stop ederken uymazsan sorun yaşama riskin var diyorsun

    Bende sana start &istop ile bunu günde en az 200-300 kere yapıyorum

    30.000km de aracım

    Eski sisteme göre 100 kat fazla yapıyorum ama tık yok

    Yani eski sistemde 3milyon km yol yapıp çıkabilecek arıza bekletmeden soğutmasını yaptım zaten

    Binlerce startstoplu araç 100binlerce km yi geçti


    Hepsi sıcak sıcak cart diye stop ettiriyor kimse sorun yaşamıyor


    Yani milyonda bir ilk turbo çıktığında 1-2 sorun görmüşsünüz hala turbo soğuması Laz'ım erken stop edersen şu olur bu olur

    Artık onlar kalmadı sen veya ben uymamız gibi birşey yok



    Hocam start stopun amacı düşük tüketim elde ederek düşük emisyon sağlamak. Uzun vadede araca zararı düşünmüyor üretici. Yani söylediklerim eski bilgi değil.

    Ona bakarsak üreticiler rodaj için de "artık gerekli değil" diyor. Ama hiçbir araç sahibi aracını ilk aldığı gibi bağırta bagırta devirli sürmez. Çünkü bunun zararlı olacağınız bilir ve parçalar her ne kadar teknoloji gelişse de birbirine uyum sağlayana kadar yumuş kullanış tarzını seçer. Şirket aracı vs kullananlar ayrı tabi.

    Üreticinin amacı yürütme maliyetinü ve tüketimi düşük gösterip aracı cazip hale getirmek. Tüketicinin arabasını elinde daha az tuttuğu bazı markalar yurt yag değişim aralığını 40 bin km ye kadar yükseltti. Bize böyle deseler kaçımız uyar? Hiçbir usta buna sıcak bakmaz. Ama kataloğa böyle yazınca alacak kişi "ya bu aracın servis masrafı az vs " diyor.

    Yani start stop tabiki turbonun ömründen yiyor. Siz bitmiş turboyla servise gitseniz garanti kapsamında mı değşitirirler yoksa kullanıcı hatası mı derler. Yani üretici bundan asla zarar etmez. Zararı tüketici çeker.

    Anlatamadım herhalde

    Diyorum ki siz diyorsunuz ya durduktan 30 sen bekleyip kontağı kapatacaksın yoksa sorun olur ?



    Bende normal kullanıcı bunu günde 3-5 yolculuk yapsa yılda bin

    On yılda 10bin kere bu hatalı ( sizce hatalı ) davranışı yapınca sorun yaşar



    Bende diyorumki start stop olan bir araçta öyle gelip otoparka yanışıp da stop etmekten çok daha hızlı olan bir sistem var 80-90 ile giderken frene basıyorsun ve km0 olduğunda cart diye stop ediyor araba ve bunu günde 200-300 kere yapıyor yeri geldiğinde



    Yani bir yılda 300x300 = 90.000 kez yapıyor



    Sizin böyle yaparsan sorun yaşarsın dediğin hareketin 9 katını 1 yılda ben yaptım benim 10 katımı yapmış olanlar var yani sizin sorun olur dediğiniz davranışın 900 katını yapmış ama sorun olmamış





    Bu demek oluyorki o davranış sorun olmaktan çıkmış YÖK öyle bir sorun artık



    Firmanın ne dediği rodaj vb başka olaylar firmaların dedikleri doğru yanlış bunlar değil konu





    Turbo arabayı durdurup CART diye stop edince hiçbirşey olmuyor artık

    Çünkü adamlar bakmış hangi parça ısınıyor onu kompozit yapmış

    Hangisi sorun veriyor 2-3 mühendislik dokunuşuyla düzeltilmiş artık



    Yoksa sizin aman 30 sen bekle yoksa masraf çıkar bayiler kandırıyor dediğiniz olayın daha hızlı şekilde 900 katı yapılmış araçlarda sorun yaşanmıyorsa bu sizin bilginizin doğru olmadığını , güncel olmadığını gösterir



    Bilgiler güncellenmelidir şu klasik DSG arızası gibi jetta Larda bazı araçlarda 10 sene evvel yaşanan sorunlar şuan yok ama millet diline dolamış , dsg diye YÖK turbo diye





    Yani Honda aya çıkmış Mercedes BMW turbo ile malak malak gezmiş





    Honda 90 bine sattığı araba çok mükemmelmiş de BMW 500bine sattığı uçak çok sorunluymuş ;) varmı böyle bir dünya ;)



    500bin veren BMW Sahibi varya arabasında civic kadar sorun yaşasın yakar orayı , hayatında Borusan'a gitmemiş sanayiden beri gelmemiş ergenlerin görmemişliği bunlar

    Yok turbo şöyle sorunluymuş böyleymiş ;)

    Poersche var turbo ;) sorunlu



    Yahu turbo olmayan lüks , premium araba yok nerdeyse millet neyin kafasında





    Ha dersinki ekonomik belirli gelir seviyesine uygun anlaşılır ama kötülemek 10 yıl önce yapılmış motoru Yen'i arabaya takıp Harika motor demek pek olmuyor

    (. Sözlerimin hepsi size değil özellikle sondakiler )



    Audi leğen , BMW hilekar da pazarbezinden koltuk yapan Honda vatan evladı şu ülkede ;)

    Foruma girmeden önce ne içiyorsun cidden merak ediyorum.

    DSG sorunsuz 10 yıl önce arıza yapıyordu öyle mi? O zaman şu konuya girip bunu yaz bakalım konu sahibi ne diyecek.

    https://forum.donanimhaber.com/m_116297212/tm.htm

    80 - 90 km hızla giderken fren sıkıyorsun ve hız 0'a düşer düşmez motor stop mu ediyor? Bir de bunu günde 300 defa yapıyor öyle mi? Buna ne akü dayanır ne de turbo sistemi. Atıyorsun bari biraz küçük at.

    Honda'da abd'de 1.5 turbo ile start stop sistemi sunuyor. Demek ki firmalar turbo motor ile birlikte start stop sisteminin arızaya yol açmayacağını düşünüyor. Ancak hiçbir firma kalkıp günde 300 defa start stop yapsanız bile sorun olmaz diye reklam yapamaz. Zaten buna ilk önce akü dayanmaz.




  • LacisTo L kullanıcısına yanıt
    lpg kullanacaksanız eco olmayan araç tavsiye etmem.
    Eco araçların motorları lpg için farklı malzemelerle üretiliyor. (subap vs..)
  • Yeni civic otobanda sabit 120km/saat hızla giderken kaç bin devirde çalışıyor, bilen var mı?
  • TheDifference01 T kullanıcısına yanıt
    Turboyu almayı düşünüyoruz ama honda atmosferikte olduğu gibi saçma sapan fiyatlama yapmazsa..yalnız atmosferik düldül ile turboluyla yarışmak istediğin konusunda şaka yapıyosun sanırım..önce 1.2 turbo meganı geç sonra ciddiye alırım senin atmosferiği :)
  • LacisTo L kullanıcısına yanıt
    İyi yapmışınız şikayet ederek..siparişi yanlış girmişiz sisteme ne demek...işte bi çıktı veya sözleşme gibi bişe bilerek vermiyolar ki ilerde bi sıkıntı olursa sizde olduğu gibi rahatça kıvırabilmek için...aslında bu durumlarda satış vaadi sözleşmesi gibi bişe yapılması düzenleme gelmesi gerekir..para almaya gelince hiç yanlışlık yapmazlar ama.. :)
  • fatihdr kullanıcısına yanıt
    ,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C 200 -- 15 Aralık 2016; 15:24:23 >
  • LacisTo L kullanıcısına yanıt
    Bu aracın lpg versiyonunda baya parça farklı seçiliyor (28 adet sanırım) bu yüzden dışarda takmanın daha sonra götürüsünü hesaba katmanda fayda var.
  • Nerd Miner kullanıcısına yanıt
    ARKADAŞLAR DAHA ÖNCEKİ CIVIC VEYA DİGER ARACLAR LPG YE UYUMLU MU İDİ DE BU ARAÇ UYUMLU DEĞİL DİYORUZ .BANA SORARSANIZ LPG GÖSTERGESİ EKRAN DA OLMASININ HARİCİNDE ÇOK DA BİR FARK YOK.EN AZINDAN ARADAKİ 3000 TL LİK BİR EDECEK FARK YOK.
  • 3000 Tl sadece gostergeye almıyor.3 yıl garanti,1.6m km yol ve değişen 26,28 neyse parça icin aliyor.
  • honda civic executive yerine alınacak arabalar!!! ve honda yı sulu dereyemi ne götüreceklermiş

    kia cerato
    hyundai elantra
    reno megane sedan 1.2
    opel astra 1.4
  • 
Sayfa: önceki 910911912913914
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.