Şimdi Ara

Honda, Avrupa'da çıkaracağı ilk elektrikli otomobilinin ismini açıkladı: Honda e

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
1
Favori
1.647
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Honda bundan neredeyse iki yıl önce, Avrupa'da piyasaya süreceği ilk elektrikli otomobili temsil eden Urban EV konseptini tanıtmıştı. Şirket kısa süre önce ise aracın E Prototype olarak adlandırılan prototip versiyonunu ortaya çıkardı. Honda şimdi de küçük elektrikli otomobilin Honda e olarak adlandırılacağını açıkladı.

     

    Ayrıca Bkz.Porsche, dizel skandalı kapsamında 535 milyon euro para cezası aldı
    Japon otomobil devi henüz Honda e'yi görücüye çıkarmaya hazır değil bu yüzden arkasında Honda e arması olan bir görselini paylaştı. Yayınlanan teaser elektrikli hatchback'in konsepte benzeyen yuvarlak stop lambalarını da ortaya koyuyor. Honda e, Mart ayındaki Cenevre Otomobil Fuarı'nda sergilenen prototiple neredeyse aynı görünecek.

     


    Yeni nesil Honda Jazz hibrit teknolojiyle gelecek


    Şirket aracın teknik özelliklerini açıklamadı ancak konsept olarak tanıtılan otomobil 200 kilometre menzile sahipti. Honda tüm bunlara ek olarak yeni nesil Jazz'in (Fit) hibrit aktarma organı ile sunulacağını açıkladı. Merakla beklenen yeni Honda Jazz, Ekim ayında Tokyo Otomobil Fuarı'nda görücüye çıkacak.







  • İlkokul zamanında "fıstıkçı şahap" diye bir şey öğretmemişler miydi size ?


    Batarya tedarik hattı kurmak zor değil. Esas zor olan Kongo gibi ülkelerde bataryayı oluşturacak madenleri çıkarmak için çocuk işçi bulmakta zorlanıyorlar. Youtube'da dolu video var ama Barış Özcan abiniz onları göstermeyebilir tabii ki saygı duyarım sonuçta kendi arabası da Tesla olunca bunlardan bahsetmemek istemesi gayet doğal.
  • Honda zamanında stopları boynuza benzer şekilde olan Type-R'ın görsellerini ve videosunu paylaşmıştı. Malesef Honda pazara aracı bu şekilde çıkarmadı, aynısı bu araç için de geçerli olabilir.

  • Çok orjinal bir isim olmuş
  • Çok yaratıcı bir isim tebrikler Honda
  • Elektrikli araçlar çok hızlı biçimde yaygınlaşmaya başladı. Bir sonraki aracım elektrikli olacak heralde.

  • iPhone kadar yaratıcı bir isim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • yasadigi problemlere ragmen tam olarak bu nedenden tesla'nin onu acik. diger buyuk ureticiler elektrikli arac deyince hala cocuk arabasi gibi, ultra hafif kucuk boy, bilindik araba imajindan farkli seyler cikariyorlar. tesla ise gercekden araba olarak alip kullanacan, benzinli araclardan eksigi olmayan hatta performansda fazlasi olan araclar yapiyor. eski teknolojiden farkli yeni bir aracin argesini yapmak, uretim ve tedarik hatlarini kurmak, milyonlarca arac icin yeterli ve kapasiteli bataryalar uretebilmek seneler suren calisamalari gerektiriyor. tesla su an bunlari kurmanin zorlugunda. duzenini olusturup iphone gibi arac satmaya basladiginda diger buyuk firmalarin en azindan bir kismi nokia gibi bir anda ortada kalacak, ayni kapasitede benzer arac uretebilmeleri yillar alacak, o sirada pazaralarinin buyuk kismini kaybetmis olacaklar.

  • herşey bitti şmdi de ismine takılı kaldık...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkaura

    yasadigi problemlere ragmen tam olarak bu nedenden tesla'nin onu acik. diger buyuk ureticiler elektrikli arac deyince hala cocuk arabasi gibi, ultra hafif kucuk boy, bilindik araba imajindan farkli seyler cikariyorlar. tesla ise gercekden araba olarak alip kullanacan, benzinli araclardan eksigi olmayan hatta performansda fazlasi olan araclar yapiyor. eski teknolojiden farkli yeni bir aracin argesini yapmak, uretim ve tedarik hatlarini kurmak, milyonlarca arac icin yeterli ve kapasiteli bataryalar uretebilmek seneler suren calisamalari gerektiriyor. tesla su an bunlari kurmanin zorlugunda. duzenini olusturup iphone gibi arac satmaya basladiginda diger buyuk firmalarin en azindan bir kismi nokia gibi bir anda ortada kalacak, ayni kapasitede benzer arac uretebilmeleri yillar alacak, o sirada pazaralarinin buyuk kismini kaybetmis olacaklar.
    İlkokul zamanında "fıstıkçı şahap" diye bir şey öğretmemişler miydi size ?


    Batarya tedarik hattı kurmak zor değil. Esas zor olan Kongo gibi ülkelerde bataryayı oluşturacak madenleri çıkarmak için çocuk işçi bulmakta zorlanıyorlar. Youtube'da dolu video var ama Barış Özcan abiniz onları göstermeyebilir tabii ki saygı duyarım sonuçta kendi arabası da Tesla olunca bunlardan bahsetmemek istemesi gayet doğal.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    İlkokul zamanında "fıstıkçı şahap" diye bir şey öğretmemişler miydi size ?


    Batarya tedarik hattı kurmak zor değil. Esas zor olan Kongo gibi ülkelerde bataryayı oluşturacak madenleri çıkarmak için çocuk işçi bulmakta zorlanıyorlar. Youtube'da dolu video var ama Barış Özcan abiniz onları göstermeyebilir tabii ki saygı duyarım sonuçta kendi arabası da Tesla olunca bunlardan bahsetmemek istemesi gayet doğal.

    Alıntıları Göster
    bu yuzden almanya ve volkswagen gelecek nesil benzinli arac argelerini iptal edip milyarlarca euro yatirimi batarya uretimine yoneltti. ve su an almanyada en cok tartisilan konu batarya teknolojisine yatirimda gec kaldiklari uzerine. sadece giga factory uzerine bir kac video izleseniz boyle bir tesisin kurulumunun ne kadar buyuk yatirim ve is oldugunu anlardiniz. olay bir kac bin arac degil, global talebi karsilamak icin milyonlarca on milyonlarca araca yetecek batarya uretmesi. bunun argesi, uretim tesisinin kurulmasi cok buyuk is. kurulamiyacak bir sey degil elbet ama seneler aliyor. su an bu yatirimi yapmayan sirketler, ulkeler bir anda cok geride kalacaklar, uretim hatlarini kurup rakiplerine yetisinceye kadar hersey cok gec olabilir. teslanin kendine en cok guvendigi noktada bu zaten. altyapisini herkezden once kuruyor olmasi.

    en buyuk coltan ve kobalt rezervleri kongoda olmakla beraber dunyadaki tek kaynak kongo degil. avustralya ve guney-kuzey amerikada baska madenler de mevcut. ayrica hammadde darbogazi da her zaman geriden gelen icin daha buyuk sikintidir. fabrikalarini once kurup, milyonlarca adet uretim yapan uretici hacimli alim yaptigi icin tedarikci gozunde her zaman onceliklidir, madenleri ve tedarikcileri uzun yillar kendine bagliyacak anlasmalari herkezden once yapmis olur.

    bunlari yazarken aklima 90larin sonundaki televizyon uretimi geldi. 90larin sonunda turkiye avrupadaki en buyuk televizyon ureticisiydi. avrupadaki her 4 televizyondan 1i turkiye uretimiydi. gene elektrik arac gibi benzeri bir teknoloji degisiminde, tuplu televizyondan lcd televizyona geciste turkiye gereken teknoloji yatirimlarini yapmamisti. neticede su an ulkede lcd panel ureticisi yok. televizyon ureten firmalarin hepsi panellerini uzakdogudan alip eski uretimin golgesi olmayacak sayilarda tv uretiyorlar. bugunde ayni sekilde batarya teknolojisine, elektrikli arac teknolojisine hic bir ciddi yatirim yok. coktan bu konularda arge yapan buyuk enstituler kurmus olmamiz, fabrika altyapisini kuruyor olmamiz lazimdi. muhtemelen 2030larda turkiyenin 2010lardaki araba uretim kapasitesini ayni sekilde konusuyor olacaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkaura -- 9 Mayıs 2019; 10:19:39 >




  • conception
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkaura

    bu yuzden almanya ve volkswagen gelecek nesil benzinli arac argelerini iptal edip milyarlarca euro yatirimi batarya uretimine yoneltti. ve su an almanyada en cok tartisilan konu batarya teknolojisine yatirimda gec kaldiklari uzerine. sadece giga factory uzerine bir kac video izleseniz boyle bir tesisin kurulumunun ne kadar buyuk yatirim ve is oldugunu anlardiniz. olay bir kac bin arac degil, global talebi karsilamak icin milyonlarca on milyonlarca araca yetecek batarya uretmesi. bunun argesi, uretim tesisinin kurulmasi cok buyuk is. kurulamiyacak bir sey degil elbet ama seneler aliyor. su an bu yatirimi yapmayan sirketler, ulkeler bir anda cok geride kalacaklar, uretim hatlarini kurup rakiplerine yetisinceye kadar hersey cok gec olabilir. teslanin kendine en cok guvendigi noktada bu zaten. altyapisini herkezden once kuruyor olmasi.

    en buyuk coltan ve kobalt rezervleri kongoda olmakla beraber dunyadaki tek kaynak kongo degil. avustralya ve guney-kuzey amerikada baska madenler de mevcut. ayrica hammadde darbogazi da her zaman geriden gelen icin daha buyuk sikintidir. fabrikalarini once kurup, milyonlarca adet uretim yapan uretici hacimli alim yaptigi icin tedarikci gozunde her zaman onceliklidir, madenleri ve tedarikcileri uzun yillar kendine bagliyacak anlasmalari herkezden once yapmis olur.

    bunlari yazarken aklima 90larin sonundaki televizyon uretimi geldi. 90larin sonunda turkiye avrupadaki en buyuk televizyon ureticisiydi. avrupadaki her 4 televizyondan 1i turkiye uretimiydi. gene elektrik arac gibi benzeri bir teknoloji degisiminde, tuplu televizyondan lcd televizyona geciste turkiye gereken teknoloji yatirimlarini yapmamisti. neticede su an ulkede lcd panel ureticisi yok. televizyon ureten firmalarin hepsi panellerini uzakdogudan alip eski uretimin golgesi olmayacak sayilarda tv uretiyorlar. bugunde ayni sekilde batarya teknolojisine, elektrikli arac teknolojisine hic bir ciddi yatirim yok. coktan bu konularda arge yapan buyuk enstituler kurmus olmamiz, fabrika altyapisini kuruyor olmamiz lazimdi. muhtemelen 2030larda turkiyenin 2010lardaki araba uretim kapasitesini ayni sekilde konusuyor olacaz.

    Alıntıları Göster
    Şu an elektrikli araclar oldukca azinlik oldugu icin bunlari yazmak kolay. EDİSON zamaninda veya 1.Dunya savasi zamaninda da ayni seyler icten yanmali icin soyleniyordu.

    https://forum.donanimhaber.com/hibrit-elektrikli-araclarda-israrla-surdurulen-yaniltici-bilgiler-tartisma-konusu--137228499

    Ne yazik ki herkes Avrupa ulkeleri kadar sansli degil Dedigim gibi Baris Ozcan bunlari konusmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 9 Mayıs 2019; 10:27:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    yazinizda yakit hucresi demissiniz ama onun handikaplari daha buyuk. hidrojen fosil yakittan uretiliyor, bu sekilde uretilen hidrojenden elde edilen eneji o fosil yakiti direk yakarak elde edilenden cok daha az, verimsiz bir yol. baska nokta ise yakit hucrelerin lityum bataryalardan cok daha buyuk hammadde tedarik sikintilarinin olmasi. platinden bahsediyorum. yakit hucrelerinin merkezindeki reaksiyonda platin katalizor olarak kullanilir. bugun dunyadaki tum araclari yakit hucreli araca donusturmek istesek dunyada buna yetecek platin yok. platin cok nadir bir metal. simdiye kadar tum dunyadaki cikarilmis butun platini eritip bir olimpik havuza bosaltsaniz derinligi insanin ayak bilegine gelmez. o kadar kisitli bir kaynak.

    kongodaki kaynaklar icin insanlara zulmedilmesini savaslar cikarilmasini tabiyki dogru bulmuyorum. bu hammaddelerin ordaki insanlara fayda saglayip, onlarida zenginlestirerek cikarilmasi gerek. kongoda cikan kobalt ve coltan (tantalum) sadece lityum pillerde degil, bugun kullandiginiz elektronik cihazlarin hemen hepsinde kullanilan hammaddeler. akilli telefon, bilgisayar, televizyon kullanirken bunlar akliniza gelmezken is elektrikli araclara geldiginde isi vicdan meselesi yapmaniz sizce ne kadar dogru bir davranis.


    lityum batarya ile ilgili bahsettiginiz tedarik sorunlari hepsi asilabilcek seyler. keza global olcekde yuz milyonlarca aracda kullanilacak bir teknolojinin tedarik ve uretim zincirinin olusmasi oyle kolay is degil, bir gecede yapilamaz. tam olarak bu nedenden yakin gelecegin lityum batarya olacagini soyluyorum. keza hangi teknolojiye gecis yaptiginiz onemli degil, yakit hucresi olur, lityum pil olur, super kapasitor olur, dunyanin tum enerji sistemini degisterecekseniz bu cok buyuk global altyapi ve hammadde kaynaklarinin olusturulmasini gerektirirki su an tum dunyada yasanan donusum bu. kongonun bu kadar goz onune gelmeisnin nedenide aynen bu. cunku tum dunya ulkeleri bu yonde bir degisime hazirlaniyor. bunu heryerde gorebiliyorum. ulkelerin icden yanmali araclari yasaklamaya baslamalarindan, cikan kanunlardan, dunyadaki maden kaynaklarinin tartisma konusu olmasina. keza global isinma bazi kurumlar resmiyette red etsede artik herkezin gordugu bir gercek durumunda, fosil yakit tuketimiyle daha fazla devam edemiyecegimiz artik belli oldu. politikacilarin devletlerin ne dedigine degil ne yaptiklarina bakin. bugun amerikada ilk defa yenilenebilir enerji uretimi komurden uretilen elektrigi gecti, ulkeler her ne kadar nukleere olumlu bakmiyoruz desede amerikadan japonyaya yeni nukleer santraller icin yatirimlar altdan alta yapiliyor. nukleerde temiz bir kaynak degil ama sifir karbondiyoksit emisyonuyla elektrik uretiyor. tum bunlarin toplaminda orta vade gelecegi gormesi zor degil, nukleer ve yenilenebilir enerjiye dayanan elektrik uretimiyle lityum bataryali araclar onumuzdeki 20-30 yilin gercegi olacak. belki 10 yil icinde verimli fuzyon teknolojisi gelirse, nukleer olarak cok daha temiz fuzyon kullanilabilir. su an dunya capinda farkli teknolojilerle calisan cok sayida deneysel fuzyon reaktoru var ve fuzyon reaksiyonu gerceklestirebiliyorlar, sorun harcanandan daha fazla enerji uretilmesi. onumuzdeki 10yilda buyuk ihtimal basarilacak bir hedef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkaura -- 9 Mayıs 2019; 10:59:27 >




  • Honda, Avrupa'da çıkaracağı ilk elektrikli otomobilinin ismini açıkladı: Honda e
  • Konsept tasarımı gerçekten hoşuma gitti, geçmiş tasarımla geleceği birleştirmek ve modern bir iç tasarım ile güzel bir araba olur bundan.

  • 70bin dolar olmasa hayalini kuracaktım da, hayal barajını bile aşıyor:)

  • Honda nın Elektrikli arabası Honda e. Hımmm. Niye ben bunu düşünemedim ki...

  • mükemmel yaratıcılık mükemmel tasarım (!)
  • darkaura kullanıcısına yanıt
    Tüm yazıları okudum zerre sıkılmadım, güzel bilgi birikimi ve paylaşım için teşekkürler.

  • varevolverine kullanıcısına yanıt
    Onu bende hiç anlamadım. Öyle bir tasarım nasıl heba edilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.