Şimdi Ara

Honda, Avrupa'da benzinli ve dizel model satışını bitirecek (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
1.776
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • biz de ne yapalım lpg'ye devamkeee

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Legends06

    Elektrikli araba kaçınılmaz da Avrupa’da bile en az 10 yıllık süreç var, Türkiye’de 20-30 yıl arasını bulacak hibrit çoğunluğu. Araba almak maalesef ülkede kolay değil bu nedenle piyasadan içten yanmalı motorların silinmesi de kolay olmayacak . Yollarda 15+ yaş araba sayısı hiç de az değil şu an ve burdan yola çıkarsak en az 30 senemiz var

    elektriklide kullanım gideri çok ucuz bence çok uzun sürmez. ucuz alternatifler çoğalmasıyla birlikte insanlar elektrikliye geçer. deposu 300 yerine evdeki prizden 20 liraya doluyor misal. motor bakım maliyeti yok, şanzıman aktarma 4x4 arıza maliyetleri yok, egzoz muayene vs yok. akü bitme yok. hararet yok, yağ yakma eksiltme yok. 100,000 km de sadece 1 veya 2 kere servise gidiyorsun. normal bir arabada 8-10 kere servise gidersin. 10b lira yerine 2b lira servis maliyeti gibi düşün. ki esas masraflar 100b km den sonra başlar. elektriklide 100b km sonra bakım maliyeti yok.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cabriyo -- 7 Aralık 2020; 21:57:26 >




  • cabriyo kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle katılmakta birlikte tek soru işaretim pillerin ömrü ve bu konuda çok fazla tecrübe henüz oluşmadı ve en büyük masraf kalemlerinden birisi. İkinci bir soru işareti ise yedek parça ve bilgi seviyesi yeterli servis/usta eksikliği. Bunların oturması biraz zaman alacak ama er geç olacak. Hibrit de en mantıklı çözüm geçiş süreci için bence. Ama ben üretim maliyetlerinin çok ucuz olacağını düşünmüyorum en azından ilk etapta.
  • Honda zaten koca Avrupa'da 80 bin araba satıyor sadece Polo 350-400 bin satıyor yani Honda bu pazarda olmuş olmamış kimsenin pek umrunda değil.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Legends06

    Kesinlikle katılmakta birlikte tek soru işaretim pillerin ömrü ve bu konuda çok fazla tecrübe henüz oluşmadı ve en büyük masraf kalemlerinden birisi. İkinci bir soru işareti ise yedek parça ve bilgi seviyesi yeterli servis/usta eksikliği. Bunların oturması biraz zaman alacak ama er geç olacak. Hibrit de en mantıklı çözüm geçiş süreci için bence. Ama ben üretim maliyetlerinin çok ucuz olacağını düşünmüyorum en azından ilk etapta.

    pillerin ekonomik ömrü 12 yıl. garantisi 8 yıl. 2020 teknolojisi. 12 yıl sonra senin arabadaki pil bim de bile satılır hale gelecek. iphone 12 15000 tllik cep telefonu pilini düşün, yeni çıktığında pil 500 lira ise, 12 sene sonra 50 liraya alırsın. ki 12 yıl sonra pil ölmüyor. menzili azalır. istersen kullanmaya devam et. ama benzinli motor eskidimi mecbur değiştireceksin. ve 12 yılda belki 2 benzinli motor parası ödersin. sen cebinden toplam çıkana bak.


    1- şarj istasyonu yetersiz. hayır. migros 1100 adet var. şarj istasyonu 1500 adet. nerde yetersiz? alışveriş merkezlerine şart. tr de 500 alşvrş mrkezi var. otellerde yapıyor. binlerce otel var. bim/a101 8000 adet. yani iyi kıyaslamak gerek ki zaten bi sürü insan evinden şarj edeceği için benzin istasyonu sayısı kadar şarj istasyonuna gerek yok.

    2- şarj süresi uzun. hayır. genelde 40 dakika ile 1,5 saat arası değişiyor hızlı şarj ama bu %100 400km menzil için. %80 şarja 1,5 değil 1 saatte ulaşıyor. al sana 1 saatte 300km menzil.

    3- uzun yolda zor. hayır. tr de en uzun 1000 km yol yapsan 2 kere duracaksın. 1000 km 8-10 saat desen zaten 1 kere durup yemek petrol vs ihtiyacın var. yani "fazladan sadece 1 saat" geç gideceksin ama 1000 kmde 500tl ye değil 100tl ye gideceksin. 400tl cebinde kalacak.1 saat için kim kime 400tl verir?


    3 hurafe bunlar. araba satıcıları bayi galeriler benzinciler birileri uydurdukça uyduruyor gibi youtuber lar da bu uydurmalara ayak uyduruyor her videoda menzil yetersizmiş bilmem ne. yahu ben honda depoyu doldursam zaten 1 depo 400km gider. elektriklide 1 depo şarjda 400km gidiyor bunun neresi yetersiz? :D bence ellerindeki benzinlileri satabilmek için uyduruyorlar. youtuber dediklerin galeri bayilerin reklam işini yapıyor. ve fabrikalarda elektrikli forklift 10-20 yıldır kullanılıyor. her fabrikada şarj noktası zaten var forkliftlerin aküyü doldurmak için.


    ucuz alternatifler artsın millet evinden 3lü prizi aşağı sarkıtır şarj eder arabayı yinede dönüp benzinli araba almaz. 2050de zaten dünyadaki petrol tükenecek diyorlar. yani bu tercih meselesi değil zorunlu bir durum.





  • masterap M kullanıcısına yanıt

    Açıklamanız haklı olmakla birlikte Honda fabrikası hiçbir zaman ihracat odaklı bir fabrika olmadı, full montaj olarak iç piyasanın ihtiyacına yönelik çalıştı. Kısıtlı miktarda ise ihracat yapıldı. Honda Türkiye kapasitesi 50 bin araç o da kullanılmıyor yıllık 30-35 bin araç üretiliyor bunun da 20 binden fazlası iç piyasaya veriliyor. Honda bu fabrikayı AB pazarı için kurmadı yani AB pazarı İngiltere'den beslendi, buradaki fabrika iç pazara yönelik montaj fabrikası.

  • haberelectro kullanıcısına yanıt

    Deme öyle bir iki seneye senin Almanlarda başlayacak açıklamalaraHonda, Avrupa'da benzinli ve dizel model satışını bitirecek 

  • Honda zaten elektrikli araçları üretmek için pil-şarj-elektrikli motor konusunda General Motor( ABD'li şirketler elektrikli araç konusunda -Tesla ve GM- çok ileride diğer üreticilere göre) ile anlaşarak alt yapısını hazırlamıştı bu durumun... Diğer arkadaşların da söylediği gibi AB yasalarına göre zaten dizelin maxsimum kullanım tarihi 2030 (istesek de istemesek de piyasadan çekilecek, devletin tek katkısı yeni nesil yerli elektrikli araç TOOG ile degişim ve indirim olur).
    WW grup Tesla ile anlamıştı, diğer şirketlerin de bu yönde çalışmaları devam ediyor.Gelecek elektrikli araç üretiminde, değişimi kaçıran şirketler batar.Hele ki Tesla ve GM Avrupa piyasasına çok önceden rekabetçi elektrikli araçlarla girer ise Avrupa ve Asyalı şirketleri zor günler bekler.Bu açıdan da Honda'nin bu adımı çok doğru.
  • Elektrikli aracın pilini 10 tl ye dolduruyoruz diye seviniyoruz ama devlet babanın en büyük gelir kaynaklarından birisi olan akaryakıt vergilerinden doğan açığı nasıl kapatacağını düşünüyorsunuz? Emin olun dizelden benzinden lpg den daha aşağıya gelmeyecektir bu iş

    Yazdıklarım sakın anlaşılmasın Sonuna kadar elektrikli motorlardan yanayım ama benim bildiğim bir şey varsa havayla çalışan araba olsa devlet havaya da sayaç takar suyla çalışan araba olsa ona da bir kulp bulur

    Türkiye'de hiçbir şeyin ucuz olacağını düşünmüyorum Kim ne derse desin

  • edgar1899 kullanıcısına yanıt

    Hondanın zaten adam akıllı modeli yok araba satamıyor avrupada. Bu tarz açıklamalar yapması normal. Sanki çok dizel satıyormuş gibi de dizel üretmeyeceğini açıklamıştı bir ara. Avrupanın çok da derdine yani... Mercedes, vw grup ve volvo 80 milyondolar yatırım açıkladılar daha yeni. 2030 da ICE motor varyantları şimdiye göre %70 azalmış olacak. Mercedes in açıklaması... Almanlar kadar bu işin üstüne giden millet yok şuanda. Hayvan gibi plan yaptılar. Mercedes şuan avrupadaki en geniş plug in model gamına sahip. Grup bazında vw ye yaklaşabilen yok zaten. ID.3 piyasayı salladı. ID.4 vs daha da domine eder. 2021 de model patlaması yapacak alman dayılar. Japonlar hev yapsın dursun.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haberelectro -- 12 Aralık 2020; 19:33:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizelin bi 50 yili var daha

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Honda bu satış rakamlarına bakınca sadece Kuzey Amerika ve Asya'da satış yapsın artık, Avrupada araç satmak için uğraşmasın

  • haberelectro kullanıcısına yanıt

    2 sene önce Almanların Japonlardan daha hızlı elektrikli modellere geçiş yapacağı ile övüneceğini düşünür müydün? Nereden nereyeHonda, Avrupa'da benzinli ve dizel model satışını bitirecek 


    Almanların otomotivde geri kalacağını düşünmek zaten başlı başına saçmalıktı, birkaç popülist dışında zaten kimse de goygoyunu yapmaz. Ancak gerçekten koşmak zorunda kaldılar son 2 senedir, başarılı da oldular doğal olarak.


    Geçen hafta Euro 7 ile ilgili bir toplantıdaydım, çok çok sert geliyor, Hevler bile zorlanabilir. 30 mg NOx sınırından bahsediliyor ki böyle bir sınır direkt dizel üretimine yasak demek, RDE koşulları altında kimse sağlayamaz bunu. 2022-2023'te yeni emniyet yönetmeliği ile eş zamanlı hemen herkes dizelden çıkmak zorunda kalacak gibi. CO2 faz 2 ile birlikte de pure ice araçları bitirmek hedefleri, 2025 gibi AB yeni dizelde, benzinli de satılmasını istemiyor neredeyse.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 14 Aralık 2020; 3:7:40 >




  • edgar1899 kullanıcısına yanıt

    2025 te dizel kalacağını ben de sanmıyorum. Pazar payı git gide düşüyo zaten.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zor biter
  • elektriklide seri üretime geçebileceğini sanmıyorum.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: War Rock

    Zor biter

    Öyle bir biter ki... Dizel araca karşı çok net aksiyonlar başladı.

    2000 yılında kablo olmadan telefonunuz şarj olacak desek kimse inanmazdı, Türkiye de

    1990 da iPhone gibi bir telefon hayal edilmezdi , Türkiye de

    Buna da inanamıyor olmanız gayet normal 😄 ancak gelecek elektrikli araçların olacak




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aserkang -- 15 Aralık 2020; 1:31:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aserkang

    Öyle bir biter ki... Dizel araca karşı çok net aksiyonlar başladı.

    2000 yılında kablo olmadan telefonunuz şarj olacak desek kimse inanmazdı, Türkiye de

    1990 da iPhone gibi bir telefon hayal edilmezdi , Türkiye de

    Buna da inanamıyor olmanız gayet normal 😄 ancak gelecek elektrikli araçların olacak



    Alıntıları Göster

    tamam, ozaman söyler misin okadar elektrik ihtiyacı nasıl karşılanacak elektrik fiyatları ne olacak ? ben söyliyim herşey aynı tas aynı hamam olacak.Ayrıca karbon salınımı diyip duruyorlar o elektrikli araçlar zaten üretilirken bataryaları için kim bilir ne kadar karbon salınıyor ayrıca sonrasında pilin ömrü bitincede hepsi birer atık olmuyor mu ? Ben ne anladım bu işten ?





  • War Rock W kullanıcısına yanıt
    Honda, Avrupa'da benzinli ve dizel model satışını bitirecek
    Honda, Avrupa'da benzinli ve dizel model satışını bitirecek
  • avrupa yakın zamanda içten yanma motor devrini bitirecek. elindeki araçlarıda bizim gibi 3. dünya ülkelerine iteleyecekler ucuza, onlar kıtanın havasını iyice temizleyecekler biz ise güneşi göremeyecek hale gelicez çin gibi, zaten ormanda kalmadı ülkede adam akıllı iyice arap çöllerine dönecek ülke

  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.