Şimdi Ara

Hız sabıtleyıcı hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
1.272
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar 2017 seat ıbıza 1.2 tsı 90 hp model arac kullanıyorum.Hız sabıtleme sıstemını daha once kullanmamıstım.Gıttıgım uzun yol genelde yokus yukarı veya yokus asagı seklındeydı.100e sabıtledım devır 2100 cıvarındaydı.Araca hafıf egımlı yol cıkarken devırı dusmedıgı ıcın bogulma olayı yapmadıgını dusunuyorum.Bu sıstemın bı zararı var mı bu tur yollarda?Sımdı dıyebılırsınız,bunu muhendısler dusunmustur dıye.Ama merak ettım segmanlarda falan ılerde bı yıpranmayı hızlandırma olayı vs olur mu dıye

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



  • Devir düşmüyor da vites sabit mi kalıyor ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 22 Nisan 2018; 22:18:36 >
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Evet hocam vıtes 5 100de sabıtlıyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yokuş yukarı çıkarken, en yüksek viteste araç gaza abanıyor fakat devir yükselmiyorsa alt viteslere geçmeniz lazım. Bu durum özellikle düşük hacim turbolu motorlarda ölümcüldür.

    Daha detaylı teknik bilgiyi hocam verebilir, @msansertekin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Yokuş yukarı çıkarken, en yüksek viteste araç gaza abanıyor fakat devir yükselmiyorsa alt viteslere geçmeniz lazım. Bu durum özellikle düşük hacim turbolu motorlarda ölümcüldür.

    Daha detaylı teknik bilgiyi hocam verebilir, @msansertekin
    Yokuş çok dik olmadığında, bir süre aynı viteste kalmak problem değil diye düşünüyorum. Zaten otomatik şanzımanlar da bunu yapıyor. Düz hesap gaza %60 tan fazla basılıyorsa bir alt vites gerekir.
  • otomatik aracta arac zorlanirsa direk vites dusuyo, manuel aracta da en azindan benim arac oyleydi, hiz sabitleyici devre disi kaliyo belli bir devrin altina dustugunde. baktiniz 1700 1800 e falan dustu, siz kendiniz vites kucultup hiz sabitleyiciyi yeniden aktif edin. 200 300 devir dusmesi normaldir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tam acıklayamadım orasını.Arac devırı 2100 devırde sabıt tutuyor.Yokus cıksa dahı ınse dahı hep o devıre gore gazı ayarlıyor.Yanı devır dusme olmuyor.Aynı devırde kaldıgı surece sorun olmaz sanırım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • zincirkıran Z kullanıcısına yanıt
    Manuel viteste CC bana amacını tam anlamıyla veremiyor gibi geliyor.

    Benim araçta sistem şu hız 3-4 km düşer ve düşme eğilimi de devam etmekteyse (belki de eğim sensörü de vardır bilemiyorum) bir alt vitese geçiyor ve ayarlanmış hızı geri kazanmayı deniyor. Olmazsa bi kez daha düşürüyor ve geri ayarlanmış hıza çıkıyor sonra seyir hızı için arada atladığı vitese geçiyor yokuş bitince de son vitesten devam. Bazende hız daha fazla düşüyor ama vites değişmiyor. Sanırım şöyle bir algoritma var. Hız düşmeye başlarsa hava yakıt karışımını şu oranda artır. Bunun sonucunda hız kaybetme şu orana düşerse vitesi koru... Gibi.

    Bu durumda (bence gereksiz olan manuel şanzımanla, konfor amacını gereği gibi veremeyen) manuel CC kullananların kendi stillerini oluşturması lazım. Hız 5 km düşünce bi alt vitese geç hala düşüyorsa bir alt vitese geçir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheRust

    Tam acıklayamadım orasını.Arac devırı 2100 devırde sabıt tutuyor.Yokus cıksa dahı ınse dahı hep o devıre gore gazı ayarlıyor.Yanı devır dusme olmuyor.Aynı devırde kaldıgı surece sorun olmaz sanırım
    2100 çok da düşük bir devir sayılmaz. Bir şey olmayacaktır. Turbo motorlar ilk tork vermeye başladığı devirlerdeyken rampaya maruz bırakılırsa pek iyi olmuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheRust

    Tam acıklayamadım orasını.Arac devırı 2100 devırde sabıt tutuyor.Yokus cıksa dahı ınse dahı hep o devıre gore gazı ayarlıyor.Yanı devır dusme olmuyor.Aynı devırde kaldıgı surece sorun olmaz sanırım
    arac ayni motor devrini koruyabiliyorsa zaten cok zorlanmiyodur hocam, yani herhangi bi sikinti olmaz. turbo araclarda sadece suna dikkat edilmesi gerek, ornegin devir 1500-1800 bandinda gidiyoruz ve hizlanma ihtiyacimiz var, gazi koklemek yanlistir, motorda vuruntu dedigimiz seye neden olur, dogru hareket ise vites dusurup devri yukseltip hizlanmaktir. sizin durumda araca herhangi olumsuz birsey olmaz hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam aslinda manuel viteste de kullanmaya alisinca cok guzel bi opsiyon. cc da hafiza olayi var biliyosunuz, 120 ile gidiyorum ornegin, yokusa geldim arac zorlaninca debriaja basinca cc devre disi kaldi, vites kuculttum ve ccdaki hafiza tusuna basinca arac kendini 120ye ayarlayana kadar dokunmuyorum ben ve optimum ayarinda gaz veriyo, sofor kendi ayagiyla o sekilde gaz veremiyo. surdan biliyorum bunuda; bu sekilde yokus cikinca yani cc ile aracin cekisi kesinlikle daha iyi oluyo. manuel vitestede hakkini veriyo kanimca ama otomatik vites kendi kendine vites dustugunden tabiki daha konforlu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zincirkıran Z kullanıcısına yanıt
    üreticilerin bi bildiği mi var yoksa kolayına mı kaçmışlar anlamadım. Debrijaya basınca CC'den çıkması gerekmez. Alt vitese uygun bir devre motoru alıp devam etse daha güzel olurmuş.

    Bir nedenle yavaşlamak gerektiğinde de otomatik daha güzel. 120'ye sabitledin ama 70'e düştün. Geri düğmeye basıyorsun kendisi hem hızlanır hem vitesleri ayarlıyor. Şimdi adaptifler var onlar çok daha güzeldir eminim. Çünkü yolda ne zaman benden yavaş birine rastlasam arkadan da benden hızlı biri sollamaya çıkmış oluyor ama ben öndekine yetişmeden geçecek kadar hızlı olmuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etusch -- 23 Nisan 2018; 22:23:3 >
  • muhtemelen guvenlik sebeplerindendir hocam, vitesi sadece yokusta dusmuyoruz. kolayina kacmis olamazlar cunku debriaja da sensor koymalari gerekiyo, daha fazla is yuku bile oluyo. yani bence boyle tabi :) bilen dogrusunu yazar belki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Astra j 1.6 aracım var. Cc de yokuş çıkarken debriyaja basıp vites küçültüp devrini alıp yine aynı hıza ulaşıyor.



    Bizimkinde en güzel özellik cc devrede iken debriyaja bassam cc devre dışı kalmıyor. Sadece frene basınca ve iptal düğmesinde devre dışı kalıyor.



    Olmazsa olmaz bi özellik bu cc

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben bu cc de bişey farkettim,

    Misal 120 km 6. vites gidiyoruz frenledim 100e düştüm cc devre dışı kaldı,

    Sonra kayıtlı tuşa basıyorum araç 6da 100den 120ye çıkmak için ivmeleniyoya işte az da olsa koltuğa yaslıyo.

    Aynı hızda kendim gazı kökleyince öyle hızlanmıyo.

    Araç dizel Focus.

    sanırım yazılımıyla alakalı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence 1500 un altina dusmedlkten sonra sorun olmaz. Kaldi ki sabit hizla gltmek lcln de full gaz vermez araba.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bende adaptif cruse control var. Hızı 120ye sabitliyorum vites 6 da gidiyor ve önüne araç mı geldi hemen takip mesafesini korumak icin kendisi o araca gore hizini düsürüyor. Diyelimki o araç önümden çekildi tekrar hızını 120ye çekiyor. Büyük kolaylik sağlıyor. Bunları yaparken frenlemeyide gazıda kendi yapıyor. Aracım manuel ama hız 80e bile inse 6 vites kendisini rahat toparlıyor.

    Kendim araç sollarkende hızlanmama izin veriyor. Mesela kendim gaza basarak 130a çıktım ve aracı solladım. Öne geçtikten sonra hızı kendisi tekrar 120ye sabitliyir ve devam ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • araç devrini yani hızını koruyorsa boğulma yapmaz çok düşük devirde değilse. 2100 devir düşük bir devir değil bence. benimkinde dik yokuşta gücü yetmeyince tam gaz yapıyor önce hala yetmediyse hız düşmeye başlıyor, sabitleyiciyi kapatıyorum
  • sepulnation S kullanıcısına yanıt
    Seninki bi de otomatik olsa tadından yenmez bir araç olurdu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etusch

    Seninki bi de otomatik olsa tadından yenmez bir araç olurdu
    Valla gerçekten öyle. Otomatik egealarda sürüş çok daha keyifli hale gelmekte.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.