Şimdi Ara

HIZ SABİTLEME TEHLİKELİ BİR DONANIM (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
185
Cevap
0
Favori
26.717
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hız sabitleme bana göre arabalara konulan en gerekli ve en güzel donanım.Önceki aracımda vardı uzun yol o kadar keyifliydi ki yol bitsin istemiyordum.Şu an yok ve çok yorucu oluyor bir daha kesinlikle hız sabitleyici olan bir araba alacağım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wind06

    Açık olmak gerekirse kullandığım şirket araçları da dahil bu sene aldığımız Opel Astra'ya kadar hiç hız sabitleme donanımımız olmamıştı. Hal böyle olunca hız sabitlemeyi ilk defa uzun süreli ve çeşitli yollarda denemiş oldum. Sonda söyleyeceğimi hemen başta söyleyeyim: Düz yolda öndeki araçla takip mesafesini otomatik takip eden ve mesafe riskli bir duruma geldiğinde otomatik fren yapan, virajlı yollarda ise espli bir sistemle kullanılmadığı sürece bence hız sabitleme sistemi tehlikeli. Özellikle İstanbul gibi bir metropolde iseniz, otobanda dahi hız sabitlemeyi devreye alacak sakinlik olmuyor. Otoban genelde gayet yoğun oluyor. Yoğun trafikte de hız sabitleme, diğer güvenlik sistemleri olmadan cidden tehlikeli. Devamlı hız sabitlemeyi devre dışı bırakmamak için risk alıyorsunuz, yoğun trafikte araya giren araçlar tehlike, ani fren gerektiğinde fren yerine gaza basma tehlikesi kafayı meşgul edebiliyor. Virajlı çevre yollarında ise bambaşka bir tehlike var: Normalde 50 km/h ile dönmeniz gereken bir virajı 90 km/h'de sabitlenmiş bir hızda dönmeye çalıştığınızda işler her zaman iyi gitmeye bilir. Özellikle uzun yola çıkıyorsanız virajlı yollarda kesinlikle hız sabitlemeyi kullanmayın. Çünkü bu zamana kadar viraja girmeden önce gazdan ayağınızı çektiğinizde araç yavaşlıyordu, oysa artık hız sabitleme devrede ve o virajda hızın düşmemesi için araç gaza daha da çok basacak. aynı şekilde otobanda da bir araca yaklaştığınızda ayağınızı gazdan kestiğinizde araç yavaşlıyordu, eğer hız sabitleme devredeyken dalıp giderseniz o yavaşlama hiç olmayacak!
    Şehir içinde zaten bu sistemi kullanmak macera olur. Ayrıca çok zayıf ihtimalde olsa açma/kapama butonu sinyal kolunda olanlar için yanlışlıkla sistemi devreye alma durumu da var. Opel Astra'da hız sabitleme devreye alındığında sağ alt köşede bir sembol beliriyor ama ekstradan bir de sesli uyarı olsaydı iyi olurdu.
    Hız sabitleme, yukarıda bahsettiğim güvenlik önlemleri olmadan ancak Edirne otobanı gibi sakin ve çok az aracın olduğu, düz yerlerde kullanılmalı. Onda da hız sabitleme devre dışı kalmazsa endişesine kapılabilirsiniz. Bu durumda şu Semihli Alman yapımı, otobanda hızını kesemeyen aracın macerasını yaşarsınız.
    Biraz abartmış olabilirim, belki bu zamana kadar hiç hız sabitleme yüzünden kaza olmadı ama hissiyatıma dayanarak bunları yazdım. Ha kullanmayacak mıyım hız sabitlemeyi, kullanıcam; güzel bir oyuncak ama hız sabitleme donanımına sahip arkadaşların dikkatli olmalarını, uyanık olmalarını tavsiye ediyorum.

    Doğru ve yerinde tespitler.
    Aynı düşüncedeyim.




  • Amerika'da sürücü davranışları üzerine yapılan araştırmalarda, hız sabitleme sistemini faal hale getiren sürücülerin frene basma konusunda (sistem devreden çıkacağı için) daha isteksiz davrandıkları; ayrıca, gaz pedalına basılı olmayan sağ ayağın daha geride konumlandırılması nedeniyle yola aniden cisim çıkması durumunda fren pedalına basma ve reaksiyon süresinin uzadığı belirlenmiş. Bu sistemin yasaklanması bazı eyaletlerde gündemdeymiş.
    Miş... yani. Kaynak felan sormayın.
  • Doğrudur, Düzgün kullanılmazsa risklidir. Aynen konuyu açan arkadaşın dediği gibi risk vardır. Bu zaten yazılıp çizilen bir konu:

     HIZ SABİTLEME TEHLİKELİ BİR DONANIM


    http://www.drive.com.au/editorial/articledetail.aspx?ArticleID=35423&vf=1


    Yazıda da söylendiği gibi Bu donanım daha çok otoyollar için uygundur ve tercihen düz ve kuru yol şartlarında kullanılmalıdır.


    Yukarıdaki videodaki ise normal hız sabitleme değil, "akıllı hız sabitleme" diye tabir edebileceğimiz bir olay, radar önde araba saptarsa otomatik hızı azaltıyor falan…

     HIZ SABİTLEME TEHLİKELİ BİR DONANIM


    http://www.driversafety.com.au/news_item.aspx?id=113




  • Nasıl kullanman gerektiğini bilirsen oldukça faydalı bir donanım. Gerek konfor gerekse yakıt tüketimi açısından. Sonuçta bir bıçakla ekmek de kesebilirsin, adam da öldürebilirsin. Öyle bir şey işte.
  • Bir deneme yaptımda çok dik bir yokuş değildi ama turan güneş bulvarında cc ile hızını koruyarak aracım aşağıya kadar indi. Yukarıdaki arkadaşlarında dediği gibi cc açıkken iki ayakta geride ve daha serbest durduğu için reflexler yetersiz kalabiliyor. Şehir içinde daha dikkatli kullanmak gerekiyor ama benim için halen vazgeçilmez bir donanım. Ben her fırsatta cc yi aktif hale getiriyorum.
  • Hız sabitleme kullanmasını bilmeyenler için tehlikelidir. Yağışlı havada kesinlikle kullanılmamalıdır. Hatta bazı modellerde silecekler çalışırken veya yağmur sensörü ıslaklığı algıladığında devre dışı kalır.

    Özellikle arkadan itişli otomobillerde çok tehlikelidir. Bir de yol dolambaçlı ise daha da tehlikeli olur. Bu şekilde yol alırken ne olduğunu anlamadan spin atan pek çok kişi var. Bu konuya dikkat edelim.
  • Bazı arkadaşlar araç sollarken devre dışı bırakmak lazım diyolar, araç sollarken öndeki aracı geçene kadar biraz ızlanıp gazı bırakınca zaten eski hızına geri dönüyor gaz pedalına basınca devre dışı kalmıyor. Benim aracımda kornaya basınca bile devre dışı kalıyor, biri önünüze aniden fırlayınca ilk önce ya frene ya kornaya basarsınız ikisinde de hemen devre dışı kalıyor zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarapci

    Hiç kullanmadım

    +1

    gaz pedalını sabit tutmak yetiyor
  • Aracınızı iyi tanıyıp, sınırlarını bildikten sonra CC hiçbir şekilde tehlikeli bir donanım değildir.
    Ama virajlara v.s durumlara CC ile girerseniz tehlike arzeder tabi ki!

    Ben CC kullanımını birazda yolun durumuna bağlıyorum, şöyle ki benim yaşadığım şehirde yollar müsait geniş ve trafik yoğunluğu yok...
    Hal böyle olunca CC yi bırakın şehir dışında otobanlarda, şehir içinde bile her gün istisnasız kullanıyorum.
    Bu şekilde bana asıl görevi olan konfor ve rahatlığının yanında bariz yakıt ekonomisi sağlıyor...

  • Kullandığım çoğu araç vardı,hiç kullanmadım.
  • aracımda varmış uzun bir süre haberim bile olmadı. sonradan denedim. düz boş yolda kullanılması çok iyi. yakıt tüketimi belirgin derecede azalıyor. keşke sadece 1 hız değeri yerine 3-5 tane tuş olsaydı da hepsine farklı hızlar atasaydık öyle sabitlenseydi çok güzel olurdu. mesela yavaş trafikte 30, orta trafikte 50-60 gibi, hızlı giderken de 80-100 gibi 3-4 farklı tuşa direk basmak daha rahat olurdu.
  • CC nin neresi tehlikeliymiş onu anlamadım ne yazıkki
    açıyorum hız sabitlemeyi uzun yolda msi gibi sağ ayağım dinleniyor mis gibi
    sağ ayagımı frene yakın konumlandırıyorum,zaten aracı tanıdıgım için-hız limitlerinde gittiğim için virajlara gelince frene dokunmamla sistem devredışı kalıyor virajdan çıkınca tekrar açıyorum.
    Tabi hız sabitlemeyi açıp sürekli o hızda sabit gitmek için uğraşmak tabiki de tehlikeli takip mesafesını korumak lazım,viraja 80 ile girin diye lehva varsa 150 ile girmemek lazım
  • Zamanla ayak tepkilerini köreltir, zaten çoğu ölümcül kazalarda mesela geçen range rover tır ın arkasına girmişti, video dan bakıyorsun araç hiç fren bile yapmıyor, belli ki cruze control açık!
    Zamanla bu özellik iptal olur çünkü kazalarda fren izi bile yok, ya telefonla meşgul yola bakmıyor ya da cc yi otomatik pilot zannediyor.
    Eskiden yoktu ve hiç te aranmıyordu, çok lüzumsuz bir özellikler eklediler yenilik adına yok yağmur sensörü, yok otomatik yanan far, yok bilmem ne. Hepsi para tuzağı bozulunca uğraş dur...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adaptif hız sabitleyici (ACC) değilse olmasa da olur.

    Şehir içinde kullanılması zaten mümkün değil.

    Şehir dışında kullanılabilir ama " oooo, mükemmel bir özellik,bir daha CC olmayan araç almam" diyenler abartıyor.
    Duble olmayan yolda zaten sürekli devreden almanız gerekecek.
    Duble yollarda da hep sol şeritden gitmeniz gerekir ama arkadan gelen sizden daha hızlı arabalardan dolayı yine problem.
    Sadece 3 şeritli otobanlarda faydalı olabilir,orta şeritte 110-120 gibi sabitleyip gidebilirseniz.
  • leopolidas L kullanıcısına yanıt
    Hız sabıtleme yakıt tuketımını arttırır, konfor odaklı bır donanımdır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kullanmayı bilmiyorsan tabii ki tehlike bir donanım.

    benim için faydalı bir donanım zira kullanmayı biliyorum
  • Arif kullanıcısına yanıt
    2004 model seat cordoba aracımda , hız sabitleyici açtığımda sanki gaz pedalını sabitlemişim gibi hareket ederdi. mesela yokuş yukarı hızı azalır yokuş aşağı artardı. Ve ciddi yakıt tasarufu sağlardı. Fakat sonra kullandığım araçların hiçbirinde buna rastlamadım. Dediğiniz gibi Yokuş çıkarken bile hızı sabitlemek için gaz verip yakıt tüketimini olumsuz etkiliyor. Ama konforuna diyecek yok.
  • Hız sabitlemenin en büyük yararı şudur. 9-10 saatlik yollarda gaza basmaktan ayağı hissedemez hale gelince hızı sabitlersin bir süre dinlendirirsin ayağı. Hayat kurtarır resmen. Başka zaman da kullanılmaz zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DburakKoc -- 3 Temmuz 2019; 10:57:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şehir içi zaten kullanmak aklıma gelmiyor.
    şehirler arası boş uzun yollar mevcut oralarda gayette güzel ayak dinlendırıyor.

    Ama gaza gelıp telefon ve baska seylerle ilgilenmeyin.

    Fazla yakıt yakmıyor benım veriler doğru söylüyorsa hatta.
    Daha fazla ekonomi sağlayabiliyorsun belli hızda gerçekten sabit kalabildiğin zaman

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.