Şimdi Ara

HIZ SABİTLEME TEHLİKELİ BİR DONANIM (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
185
Cevap
0
Favori
26.703
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pershing105

    Yıllar yılı milyon km hız sabitleyici ile yol aldım.
    Marka vermiyorum bir premium bir yandan çarklı premium iki aracımda hız sabitleyici, sabit kaldı.
    Biri çok tehlikeli, bir diğeri şans olarak bu dünyanın kurallarına aykırı bir şekilde kurtuldum.
    Halende kullanırım, her dokunuşumda bunu hatırlarım.
    Hiç kullanmamak en iyisi fakat bir ihtiyaç uzun ve fazla yol yapanlar için.

    yandan çarklı premium
  • Kullanım tarzı çok önemli bu konuda bence ciddi avantajları olduğu noktalar var.
  • 15 senedir cc'u mümkün olan her şehir dışında, her otobanda kullanırım, şimdiye kadar bir tehlike yaşamadım.

    Cc nerede ve nasıl kullanılacağını bildikten sonra tehlikeli değildir.

    Siz gereksiz ve anlamsız bir şekilde cc'den otomatik pilot beklentisi yaşamışsınız.
  • Zaten hiz sabitleyici sehirler arasi yollar icin. Tabi dediginiz gibi yol virajli olunca frene basmak gerekiyor dolayisiyal devre disi kaliyor. Ayrica bizim yollarda genelde kamyon kamyonu sollar o yzuden gene frene basarsiniz vs. Yani ben Turkiyede soyle yarim saatten uzun cruise de gidebildigimi hatirlamiyorum.

    Aslinda tamamen Amerika icin cikmis ve Amerikada olmazsa olmaz haline gelmis bir donanim.Yollar cogunlukla duz ya da virajlar yolun hizina uygun herkes ayni hizda seyrediyor kimse hizli veya yavas gitmiyor. Boyle olunca 3-4 saat boyunca (uyumazsaniz daha da uzun) frene basmadan cruise control ile gitmek mumkun oluyor.


    Ayrica cruise,un asil tehlikeli oldugu zaman yerlerin kaygan oldugu zamanlardi. Yagmur yagarken cruise tavsiye edilmiyor (ben genelde kullaniyorum). Zemin karli ise kesinlikle cruise un kullanilmamasi lazim.




  • dikkatli olduktan sonra sıkıntı olmaz diye düşünüyorum. bi de karda yağmurda kullanmamak lazım. bende bmw varken eğer soğukluk -5 in altına düşerse cc devreye girmiyordu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kobrakai

    kullanımla alakalı bence. dikkatsiz olduktan sonra komple arabayı kullanmakta tehlikeli

    arkadaşa harfiyen katılıyorum
    ona bakarsan arabayı kullanmak tehlikeli
  • Ben çevre yollarında bile kullanıyorum. Bir yanlışını görmedim. Viraj yaklaşıyorsa veya önümdeki araç yavaşlıyorsa iptal tuşuna basarım, önüm boşalırsa veya trafik belli bir hızda akmaya başlara tekrar devreye alırım. Ufak hız değişimlerini ise aşağı veya yukarı tuşlarıyla artırıp azaltırım. Bence mükemmel bir özellik. Sizin dediğiniz gibi otomatik olmasını ise asla istemem. Sistem yanlış algılar, tozdan pislikten algılamaz. Böyle şeylere çok güvenmem. Şöfor adam şartlar oluşmadan ayar yapar. Mesela otomatik vitesi de sevmem. İstediği kadar milisaniyede değiştirsin ben ihtiyaç duyacağım andan önce hazırlıyorum vitesi var mı ötesi. Yani - bilmem kaç mili saniye.
  • çok faydalı bi özellik ama kesinlikle dikkatli kullanılması lazım bencede..
  • hız sabitleme zırt pırt oynamak için yapılmamıştır. Trafiğin seyir hızına aracınızın hızını sabitlersiniz ve rahat rahat gidersiniz. Frene ya da debriyaja basınca devredışı kalıyor sonuçta.

    Şehirlerarası bölünmüş yolda da göstergede 120'ye sabitlersiniz ve kebap şekilde yolculuk yaparsınız. Kullanmayı öğrendikten sonra çok faydalı bir donanım. Mesela 120 ile gidiyorsunuz son viteste, araç sollayacaksınız ve çıktınız sol şeride 130-140, aracı geçtiniz ve ayağınızı gazdan çektiniz. yavaşlıyor ve önceki sabitlediğiniz hızda devam ediyor yine araç.

    Zaten kullanma kılavuzunda yazar, şehiriçinde ya da yoğun trafikte tehlikeli olabilir tarzında uyarı vardır.
  • Dikkatli kullanmadıktan sonra arabanın toptan kendisi tehlikeli zaten. Herşeyi usuluyle kullanmayı bilmek lazım.
  • alıştın mı vazgeçemezsin.hız sabitleme olmayan bir araç kesinlikle satın almam.uzun yolda çok rahat.özellikle ayak ve belle ilgili rahaatsızlığınız varsa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wind06

    Açık olmak gerekirse kullandığım şirket araçları da dahil bu sene aldığımız Opel Astra'ya kadar hiç hız sabitleme donanımımız olmamıştı. Hal böyle olunca hız sabitlemeyi ilk defa uzun süreli ve çeşitli yollarda denemiş oldum. Sonda söyleyeceğimi hemen başta söyleyeyim: Düz yolda öndeki araçla takip mesafesini otomatik takip eden ve mesafe riskli bir duruma geldiğinde otomatik fren yapan, virajlı yollarda ise espli bir sistemle kullanılmadığı sürece bence hız sabitleme sistemi tehlikeli. Özellikle İstanbul gibi bir metropolde iseniz, otobanda dahi hız sabitlemeyi devreye alacak sakinlik olmuyor. Otoban genelde gayet yoğun oluyor. Yoğun trafikte de hız sabitleme, diğer güvenlik sistemleri olmadan cidden tehlikeli. Devamlı hız sabitlemeyi devre dışı bırakmamak için risk alıyorsunuz, yoğun trafikte araya giren araçlar tehlike, ani fren gerektiğinde fren yerine gaza basma tehlikesi kafayı meşgul edebiliyor. Virajlı çevre yollarında ise bambaşka bir tehlike var: Normalde 50 km/h ile dönmeniz gereken bir virajı 90 km/h'de sabitlenmiş bir hızda dönmeye çalıştığınızda işler her zaman iyi gitmeye bilir. Özellikle uzun yola çıkıyorsanız virajlı yollarda kesinlikle hız sabitlemeyi kullanmayın. Çünkü bu zamana kadar viraja girmeden önce gazdan ayağınızı çektiğinizde araç yavaşlıyordu, oysa artık hız sabitleme devrede ve o virajda hızın düşmemesi için araç gaza daha da çok basacak. aynı şekilde otobanda da bir araca yaklaştığınızda ayağınızı gazdan kestiğinizde araç yavaşlıyordu, eğer hız sabitleme devredeyken dalıp giderseniz o yavaşlama hiç olmayacak!
    Şehir içinde zaten bu sistemi kullanmak macera olur. Ayrıca çok zayıf ihtimalde olsa açma/kapama butonu sinyal kolunda olanlar için yanlışlıkla sistemi devreye alma durumu da var. Opel Astra'da hız sabitleme devreye alındığında sağ alt köşede bir sembol beliriyor ama ekstradan bir de sesli uyarı olsaydı iyi olurdu.
    Hız sabitleme, yukarıda bahsettiğim güvenlik önlemleri olmadan ancak Edirne otobanı gibi sakin ve çok az aracın olduğu, düz yerlerde kullanılmalı. Onda da hız sabitleme devre dışı kalmazsa endişesine kapılabilirsiniz. Bu durumda şu Semihli Alman yapımı, otobanda hızını kesemeyen aracın macerasını yaşarsınız.
    Biraz abartmış olabilirim, belki bu zamana kadar hiç hız sabitleme yüzünden kaza olmadı ama hissiyatıma dayanarak bunları yazdım. Ha kullanmayacak mıyım hız sabitlemeyi, kullanıcam; güzel bir oyuncak ama hız sabitleme donanımına sahip arkadaşların dikkatli olmalarını, uyanık olmalarını tavsiye ediyorum.

    Zaten şehirler arası yollarda kullanmak için bir donanım. 1994 Saab dahil, neredeyse tüm arabalarımda vardı. Çok önemli bir donanım değil; ama işe yarıyor. Viraj muhabbetine de tam katılmıyorum; çünkü benim yol yaptığım duble yollarda 121km/sa ile (ceza yeme sınırı) dönemeyeceğim bir viraj daha görmedim. Gidiş geliş yollarda sert virajlar olabilir tabi. Temkinli olmak lazım. Aynı şekilde Ankara-İstanbul otobanında yol ıslak olmadığı sürece 160km ile dönülmeyecek viraj yok. Sadece Ankara'dan İstanbul istikametine giderken Gerede'den önce yol ıslaksa tehlikeli olacak bir viraj var. 160km orada heyecan yaratabilir. O kadar...

    Kısaca zaten çok önemli olmayan ve Türkiye'de çok kullanılamayan bir donanım. Ancak gerekli tedbirlerle tehlikeli olduğunu düşünmüyorum. Mesela Legacy'de el ile hızlanıp yavaşlanması da sağlanabiliyor. Birçok arabada bu mevcut. Biraz daha rahatlık veriyor insana...




  • Bir arabada bulunan en gereksiz donanim hiz sabitleyici bence

    3 kez ya kullandim ya kullanmadim hic aramam

    Xenon daha iyi bir donanim bence ::))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ülkemizin yollarında pek fırsat olmuyo rahat kullanamazsınız ama yinede uzun yolda rahatlatır
  • özellikle yağmurda tehlikeli. ıslak zeminde resume fonksyonu ile cruise i devreye aldığınızda araç set edilen hıza ulaşmak için gereğinden fazla gaza basabiliyor , bu da istem dışı kaymaya sebep olabiliyor. özellikle arkadan itişli araçlarda tehlike arz eder.
  • +1
    Özellikle yagmurlu havalarda su birikintisinin oldugu yerlerde çok daha tehlikeli oluyor.
  • Ben de CC ye çok alışmıştım. Yanlız CC devredeyken, + ya bastığınızda verdiği gaz tepkisi, ayağınızla verdiğiniz tepkiden daha fazladır. Boş ve uzun yolda denemenizi öneririm. Gerçekten CC devredeyken + tuşu ile hızlandığınız da devir acayip hızlı yükseliyor. Sollamalarda çok faydasını gördüm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: insomnia__

    Özellikle yağmurda hız sabitleme tehlikelidir bu konuda dikkatli olmakta fayda var.

    bendeki sistem birikintili bir yere denk gelirse hemen kapatıyor kendini, hız sabitleyici olmayan bir araç almam herhalde olmassa olmaz özellik benim için
  • ben sırf tehlikeli diye taktırmadım..bu da benim farkım
  • hız sabitleyici yüzünden kaza yapıyordum.tatlı bir rampada hız sabitliyiciye aldım.Rampa bitti bir anda rampa aşağı hızlandım ve viraj.Ne çektiğimi bir alah bilir bir ben :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rosea -- 12 Nisan 2012; 10:29:08 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.