Şimdi Ara

HIZ LİMİTLERİ DEĞİŞİYOR!!!!

Koronavirüs Özel
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
93
Cevap
0
Favori
2.569
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    7132 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: lastkhan07

    iyi ama 92'yle ceza yazna polise bir şey diyemeyince görüşleriniz değişebilir.

    94 le yakalandım aracım kamyonet
    birşey dememe gerek yokki hatalıyım paşa paşa ödedim cezayı
    hız sınırı 90 iken bile bir çok insanın telef olduğu ülkemde hız sınırının düşürülmesinden yanayım.
    takometre olmuyorsa her 100km ye radar koysunlar, uyarmasınlar.
    bir hafta benim yanımda dursan, bu kaza yapan insanların parçalarını toplarken yardım edersen seninde fikirlerin değişir.
    hiç kimse ben kaza yapmam demesin herkes kaza yapabilir. hız sınırlarının artması daha çok kaza demek oda daha çok sakat kalma ve daha çok ölüm demek.
    ayrıca daha çok yakıt tüketimi demek.
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    420 Mesaj
    Bu saydıklarınızın nedeni hız sınırları değil, bilgi ve kural eksikliği ve yaptırım noksanlıklarıdır. Nedenine gelince; yollar da hız sınırları da insanların psikolojik tepkilerine göre dizayn edilir ve belirlenir. Gelişen teknoloji ve yeni nesil projelerle hız sınırının belirli bir düzeyde arttırılmasında hiç bir sıkıntı olmayacağı kanaatindeyim. Önemli olan hız sınırı ne olursa olsun 200 km/h'ı görenleri durdurabilmek sizin bahsettiğiniz konu ile ilgili olarak. Dolayısıyla yaklaşımınızın bilimsellikten uzak olduğunu düşünüyorum.
    |
    |
    _____________________________
    Kadıköy Hatırası

  • Yarbay
    4024 Mesaj
    Euro NCAP testlerinin kaç km hızla yapıldığını düşünürsek hız sınırlarının artmasına gerek yok.
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    420 Mesaj
    The aim of this paper is to find to what extent there is an overall correlation between successful application of best practice as shown by Euro NCAP front and side protection scores, and benefits in real life impacts. The aim was also to apply new statistical techniques to generate injury risk functions to evaluate the consistency of reduced injury risks for high scored vehicles

    test amaçları belirtilmiş. Ayrıca tüm dünyada ibresi 200 üztü hatta 260'lara varan arabalar neden hala üretiliyor sizce? Araba üreticileri de bu hesapları yapıyorlar ve 300 üstü bile olabilecekken arabalarının hızlarını sınırlandırıyorlar. Bize de bu limitleri gerektiği şekilde kullanmak düşüyor.

    Limitleri değil, rastgele ehliyet dağılımını sınırlandırın!
    |
    |
    _____________________________
    Kadıköy Hatırası

  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    değiştirsinler tabi ya
    tekerin icadından beri 90 işi olmuyor
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    7132 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: lastkhan07

    Bu saydıklarınızın nedeni hız sınırları değil, bilgi ve kural eksikliği ve yaptırım noksanlıklarıdır. Nedenine gelince; yollar da hız sınırları da insanların psikolojik tepkilerine göre dizayn edilir ve belirlenir. Gelişen teknoloji ve yeni nesil projelerle hız sınırının belirli bir düzeyde arttırılmasında hiç bir sıkıntı olmayacağı kanaatindeyim. Önemli olan hız sınırı ne olursa olsun 200 km/h'ı görenleri durdurabilmek sizin bahsettiğiniz konu ile ilgili olarak. Dolayısıyla yaklaşımınızın bilimsellikten uzak olduğunu düşünüyorum.

    yazdıklarımı bilimle alakalandırmışsın ya
    tamam bilimsel olarak açıklayayım:) yada bi üstte BX4TC gerekli açıklamayı yapmış umarım yeterli olur.

    vatandaş düz yolda iyi yol tutan son model aracıyla kayıyor ve bariyere çarpıyor içinde de ölüyor. ne kural eksikliği ne bilgisi ne yaptırım noksanlığı?
    4 tane teker üstünde gidiyoruz. öndeki araçtan motorin dökülmediğini nereden bileceksin lastiğinin yarılmayacağını nereden bileceksin. istediğin kadar teknoloji gelişsin daha yüksek hızlara hazır değiliz.
    |
    |
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    420 Mesaj
    Evet bilimsellikten bahsettim ve etmeye yetkiliyim!

    Aracın kayması yolun yetersizliğinden ki bunu da okursan ilk mesajda değinmiştim. Kaymaya nedende büyük ihtimalle asfaltın kusması olacaktır. Ha motorin dökülebilir diyorsan, zaten kendi fikrini çoktan öldürmüş olursun ki iki cümle önce "ne de yaptırım eksikliği" demişsin. Daha bir çok neden var ama teknik bilgi(!) Uğraş alanınızın ne olduğunu bilmeden bu forumda kişilerin yorum yapması, ülkemizdeki temelsiz konuşma geleneğinin devamıdır maalesef.

    Neden bilimsel konuşmaya yetkili kılıyorum kendimi diye merak ediyorsanız, yol projesi baştan sona yaptım ve inşaat mühendisiyim. Şimdi çok merak ediyorum ne diyeceğini bilimsellikle alakalı?
    |
    |
    _____________________________
    Kadıköy Hatırası

  • Yarbay
    7132 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: lastkhan07

    Evet bilimsellikten bahsettim ve etmeye yetkiliyim!

    Aracın kayması yolun yetersizliğinden ki bunu da okursan ilk mesajda değinmiştim. Kaymaya nedende büyük ihtimalle asfaltın kusması olacaktır. Ha motorin dökülebilir diyorsan, zaten kendi fikrini çoktan öldürmüş olursun ki iki cümle önce "ne de yaptırım eksikliği" demişsin. Daha bir çok neden var ama teknik bilgi(!) Uğraş alanınızın ne olduğunu bilmeden bu forumda kişilerin yorum yapması, ülkemizdeki temelsiz konuşma geleneğinin devamıdır maalesef.

    Neden bilimsel konuşmaya yetkili kılıyorum kendimi diye merak ediyorsanız, yol projesi baştan sona yaptım ve inşaat mühendisiyim. Şimdi çok merak ediyorum ne diyeceğini bilimsellikle alakalı?

    yetkini yanlış kullanıyorsun o zaman bu yolarda hız yapmanın tehlikesini bizden iyi biliyorsundur.
    kendi fikrimi öldürmüyorum yanlış anlıyorsun kazanın olabileceğini söylüyorum yani motorini ondan döktüm yola :)
    şöyle söyleyeyim demekki araç kayabiliyormuş yani kaza olabiliyormuş. ee sende hız limitini artıralım diyorsun bu durumda şu anki hız limitlerinin de altında yapılan n-cap testlerinde araçlar ne hale geliyor görmüşündür. insan dalgındır uyuyabilir, öndeki araçtan yola bir şey düşebilir.
    90 ile çarpmak başka sonuç verir 110 ile çarpmak başka sonuç verir .
    mühendislikten bahsetmiyoruz burada.
    bizlerde araçlarımızda sizin yaptığınız yollarda daha yüksek hıza hazır değiliz. daha neyi tartışıyoruz.
    senin işinede burnumu sokmadım zaten neden bu kanıya vardın onuda anlamadım. konu nereden nereye geldi:)
    |
    |
    _____________________________




  • Uzaklaştırılmış 8 gün cezanın, 7 gün 9 saat 32 dakika kadarı kaldı.
    bence türkiyede satılan araçlara cruise control şart olmalı millet anlamıyoki kadrana bakana kadar 140 olmuş...ceza yemeyelim diye kadarana bakmaktan yola bakamıyoz bee...
    kanunda bu olsun cruise control şart olsun millet sınır 110 mu 120 ye ayarlasın bidaha önüne baksın vay sınırı geçecem vay kadrana bakacam....
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    420 Mesaj
    Lütfen arkadaşlar, ne demek yetkini yanlış kullanıyorsun? Afedersin ama ne biliyorsun ki yol inşaatı konusunda? Burada bırakıyorum bu konuyu. Gerçekten amacının dışına çıktı!
    |
    |
    _____________________________
    Kadıköy Hatırası

  • Otomobil Uzmanı
    10678 Mesaj
    arkadaşlar konu tartışılırken herkez kendi algıladığı gerçeklerle değil işin doğrusuna göre karar vermelidir.
    Bu açıdan konumuz insan olduğuna göre kara taşıtlarının hızı ve ivmesi arasında bir bağıntı vardır.Dolayısıyla araölarınızdaki güvenlik aksamı ne kadar iyi olursa olsun teker yerine de paletli (tanklardaki) durdurma gücüne sahip olsun, vucudumuzun taşıyabileceği bir ivme ve bundan zarar görmeyecek bir sönümleme değerleri vardır.Evet bu ekzersizlerle ve özel eğitimlerle artırılabilir (mesela F1 pilotları ,jet pşlotları , astronotlar vb) ancak yine de yüksek süratte tehlikenin katlandığı bir gerçektir.Momentum ve kinetik enerjiler kaza anaında birbirlerine aktarıldığı için araçlarımızda bunu bize belirli kısmını absorb ederek alacağı için kaçınılmaz ve uluslar arası testlerle ispatlanan risk değerlendirmelerinden geçmeyen araçlar piyasaya sürülmesi uygun değildir.

    Sonuç olarak özetle anlatmaya çalıştığım şey konunun ne yol ile ne aracın tekeri ne de sürtünme katsayıları ile direk alakası vardır.tamamen ivmenin değeri ne kadar sürdüğü ve buna vucudumuzun ne kadar süre tehlikesiz olarak dayanabildiği ile alakalıdır. Kalifornyadaki 6 seritli ana yolda dünyanın en güvenli dsayılan araçla kaza yaparsanız bunun hangi şekilde yapıldığı ve enerjiyi nasıl aldığı hep hızın bir üstü olan ivme değerinin aktarılması ile alakalıdır.Hiç kaza olmayacağı garanti altına alınamayacağına göre güvenli sınır konusunda bir artırma yapmak sadece cinayettir. eğer bir gün araçlarımız demiryolu gibi bir ray üstünden gider ve hızlanma yavaşlama bir merkezi bilgisayar tarafından kontrol edilir ve insan faktörü yok edilebilrse ancak o zaman hız sınırları değişebilir.Çünkü her hızlanmanın bir kaza anında duruşu vardır zaten konumuzun özü de budur.
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    7132 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: lastkhan07

    Lütfen arkadaşlar, ne demek yetkini yanlış kullanıyorsun? Afedersin ama ne biliyorsun ki yol inşaatı konusunda? Burada bırakıyorum bu konuyu. Gerçekten amacının dışına çıktı!

    her yerimiz yol inşaatı baka baka öğrendim dermişim
    fazla duygusal davranıyorsun ne biliyim ben yol nasıl yapılır. siz yapın yolunuzu bizde üzerinde gezeriz
    allahaşkına konumuz mühendislik değilki. yol yapımını konuşmuyoruzki.

    hız sınırlaması hakkında ikna edecek bişey söylemedinki zaten.
    |
    |
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    468 Mesaj
    iyi olur bence
    |
    |
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Mobilya Takımları
Bey Azura
canlı radyo dinle
kolayoto.com
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,469
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.