Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
DH Mobil Uygulamasının yeni özelliklerini ilk siz deneyin. Gizle Şimdi Dene

hidrojen yakıt tasarruf sistemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: gultekin18 Daha Az
1 Kayıtlı Üye
4.164
Cevap
56
Favori
455.467
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> DH Garaj >> hidrojen yakıt tasarruf sistemi
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Çavuş
      72 Mesaj
      01 Kasım 2018 10:42:17

      1- hidrojen sisteminin buji ömrüne etkisi nedir? en az 60 bin km. gitmesi gereken NGK LPG iridyum buji 40bin km de bitti: hidrojenli lpgli araçta kullanıldı. tırnak uçları erimişti. akılma gelen verimli yanma acaba iridyum uçları da biraz eritme yapabilir mi?
      2- aracın zengin/fakir karışım ölçümlerine hidrojenin etkisi nedir. lambda sensörleri için hidrojen etkisiz eleman mıdır. yoksa diyelim ki "çok az" fakir karışım oldu. bu açığı hidrojen kapatıp sensörler ideal yanma şeklinde tespit edermi. Tam tersi düşünelim. lpg ayarsızlığı yada ateşleme sistemi zayıflığı nedeniyle çok az bir zengin karışım olsa yanmayan kısım için hidrojen miktarını arttırarak zengin karışım/çiğ yakıt (duman) oranını düşürerek sensörlerin ideal yanma şeklinde algılamasını sağlayabilir miyiz. Kısacası, Hidrojen miktarını (amperini) değiştirerek araçtaki P0174, 173, 421 ve 431 hata kodlarının oluşmasını önleyebilir miyiz? (Tabii burada minimal düzeyde olan ayarsızlık durumları sözkonusu: ciddi düzeydeki zengin/fakir karışımda hidrojenin işe yaramayacağı malum).



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carisma70 -- 1 Kasım 2018; 10:52:45 >
      |
      |
      btd_1923 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________





    • Çavuş
      72 Mesaj
      06 Kasım 2018 11:38:10
      Bozüyük Eskişehir lpg gidiş:yol bilgisayarı yakıt ortalaması 10,4 litre. Dönüşte Hidrojen devrede: 9,9 Litre. Bozüyük rakım olarak +8m daha yüksek. aynı yolda benzinde gidiş 8,6 litre dönüş 8,7 litre idi. (araç 2.4 motor sürekli 4 çeker otomatik mitsubshi)
      Amper ayarları kesinleşmedi



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carisma70 -- 6 Kasım 2018; 11:59:9 >
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1965 Mesaj
      08 Kasım 2018 18:11:28
      Araçta ürettiğiniz hidrojen hiç bir şeye derman olmayacak miktardadır.

      Araçta o düzenekle ateşlemede, şurada burada etki edecek kadar hidrojen üretmeniz için 100 amper tüketmeniz lazım.

      Çok basit test yapabilirsin.

      Afr ayarı yapan bir yere git lpg için.

      Cihazı kapa ölçüm yap, cihazı aç ölçüm yap.
      |
      |
      _____________________________

      Ford Granada MK2 2.8 V6, Weber 38 DGAS
      Lada Samara 1.5 S
    • Çavuş
      72 Mesaj
      09 Kasım 2018 16:58:14
      quote:

      Orijinalden alıntı: Carisma70

      Canlanmaya katkı
      LPG de yeni bir ayar şekli başladı: AFR ayarı deniyor: ecudan ve ekzosdan çıkan değerlere göre ideal AFR (hava-yakıt oranı) sağlanarak performan artışı ve tasarruf sağlanıyor. yaptıranlar memnun. benim de arkadaşım yaptırdı: 2.0 outlander aracında performans artışı ve yarım litre tasarruf sağlamış (pek kolay memnun olmaz)
      Bizi ilgilendiren yönü: (mühendis değilim ifadeler için kusura bakmayın)
      1- AFR ayarı için özellikle sisteme hidrojen nereden verilmesi daha ideal olur: maf sensöründen sonra vs.
      2- ideal amperden fazlası performans arttırsa da yakıtı da arttırıyor malum. hidrojenli lpg li araçta bunu avantaja çevirebilirmiyiz? mesela ideal amper 6 diyelim. biz bunu 7,8 amper vs. yaparak -1 birim yakıt kaybımız olduğunu varsayarsak lpg ayarını fakirleştirerek ama hidrojen nedeniyle performans kaybetmesek +2 Birim tasarruf olur mu?
      3- yani sonuç olarak benzin enjektör ve Ecusuna müdahele edemesek de LPG AFR ayarı ile lpg enjektörlerine ve yakıt mapine müdahele şansımız sayesinde LPG de, AFR+ Hidrojen ile ekstra avantaj yakalayabilirmiyiz?
      http://lpgayari.com/neden-afr-ayari/
      şu anda aracıma önce yeni lpg taktım daha sonra da Hidrojen taktırdım. lpg AFR ayarı yaptırmadım. yol bilgisayarına göre şehir içi hidrojende 1 litre kadar tasarruf var görünüyor. performans kaçınılmaz zaten
      Aracım otomatik 2.4 motor outlander. daha önce şehir içi tüketimi +17 küsur litre idi (18, 19 da rahat oluyor) şimdi 16,5 litre
      AFR yaptırmıştım zaten ve herkese şiddetle tavsiye ederim.
      |
      |
      _____________________________





    • Binbaşı
      1965 Mesaj
      09 Kasım 2018 23:28:12
      Bu araç mı ?

      Brand Mitsubishi
      Model Outlander
      Generation Outlander
      Modification (Engine) 2.4 i 16V 4WD (158 Hp)Edit data of this car
      Doors 5Edit data of this car
      Power 158 hp/5500 rpm.Edit data of this car
      Maximum speed 200 km/hEdit data of this car
      Acceleration 0 - 100 km/h 9.9 secEdit data of this car
      Fuel tank volume 60 lEdit data of this car
      Year of putting into production 2003 yearEdit data of this car
      Year of stopping production 2006 yearEdit data of this car
      Coupe type SUVEdit data of this car
      Seats 5Edit data of this car
      Length 4550 mm.Edit data of this car
      Width 1750 mm.Edit data of this car
      Height 1620 mm.Edit data of this car
      Wheelbase 2625 mm.Edit data of this car
      Front track 1495 mm.Edit data of this car
      Rear (Back) track 1495 mm.Edit data of this car
      Minimum volume of Luggage (trunk) 402 lEdit data of this car
      Maximum volume of Luggage (trunk) 1705 lEdit data of this car
      Model Engine 4G69Edit data of this car
      Position of engine Front, transverselyEdit data of this car
      Engine displacement 2378 cm3 Edit data of this car
      Torque 213 Nm/4000 rpm.Edit data of this car
      Fuel System Multi-point injectionEdit data of this car
      Valvetrain DOHCEdit data of this car
      Position of cylinders InlineEdit data of this car
      Number of cylinders 4Edit data of this car
      Compression ratio 9.5Edit data of this car
      Number of valves per cylinder 4Edit data of this car
      Fuel Type Petrol (Gasoline)Edit data of this car
      Drive wheel All wheel drive (4x4)Edit data of this car
      Number of Gears (manual transmission) 5Edit data of this car
      Front suspension Independent, Spring McPherson, with stabilizerEdit data of this car
      Rear suspension Semi-dependent on the trailing arm with transverse torsion shaftEdit data of this car
      Front brakes DiscEdit data of this car
      ABS yesEdit data of this car
      Power steering Hydraulic SteeringEdit data of this car
      Fuel consumption (economy) - urban 12.9 l/100 km.Edit data of this car
      Fuel consumption (economy) - extra urban 7.8 l/100 km.Edit data of this car
      Fuel consumption (economy) - combined 9.7 l/100 km.Edit data of this car
      Kerb Weight 1540 kg.Edit data of this car
      Max. weight 2070 kg.Edit data of this car
      Tire size 215/60 R16


      Uzun yolda 8 litre benzin yakıyor muş. Fabrika verisi.
      Siz şimdi nereden tasarruf ettiniz ?
      |
      |
      _____________________________

      Ford Granada MK2 2.8 V6, Weber 38 DGAS
      Lada Samara 1.5 S




Reklamlar
millenicom;internet;servis
doğum sigortası, doğum paketi, çocuk sigortası
nice türkiye
Yeni Abonelik d-smart
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,250
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.