Şimdi Ara

Hic LPG takılmamış araç tercih sebebi midir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
2.403
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Örnegin 2005 corolla buldum. Fiyatlari ve durumu birbirine yakın. Birisi LPG li diye araci methediyor digeri hic tüp görmedi diyor.

    Motor ömrü corolla gibi bir arabada cok farkeder mi

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



  • Bence lpg takılmamış araç alıp, kendiniz lpg taktırın daha iyi olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araba bakan biri olarak bunu ben de merak ediyorum. Çok fazla anlamasam da Lpg motorun ömrünü çabuk tüketiyor diye ne kadar geç takılırsa o kadar iyi diyorlar. Diğer taraftan sen aldıktan sonra bunun bir de maliyeti ve uğraşısı var. Ben olsam fazla fiyat farkı yoksa takılı olanı alırdım. Lpg deposunum ömrüne dikkat edin. 10 senede 1 değişiyor ve ne zaman değişecek öğrenin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • O zaman son bir kaç yıl içinde lpg takılmış olan. 3-4 lpg masrafı etmek...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Kaliteli bir lpg sistemi yeni takılmışsa örneğin 1-2 yıllıksa pek farketmez aksi takdirde lpg takılmamış olanı tercih ederim. İstediğiniz kiti tüm elemanları ile birlikte sıfır olarak taktırmış olursunuz.
  • LPG ile binilecekce LPG montaj fiyatlarına bakmak lazım. Şimdi orta kalite kitler 3000den az değil bu da bir maliyet daha muayene bilmem ne zor karar bence araları görüp değerlendirmek daha iyi olur

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg takılmamış araba iyidir,
    Öncelikle motoru daha uzun ömürlüdür,
    Motor daha az arıza yapar, motor mıncıklanmaz
    Kullanıcıyı bezdirmez.

    Lpg avantajı Kafadan 2-3 bin masraf etmezsin, az yakar
    Dezavantajı Motor mıncıklanmıştır, bol arıza verir
    Arıza giderilmiyorsa ocaga incir ağacı diker, satarsın.

    Kaliteli lpg taktırana denk gelirsin ilk sahibi , 2. Sahibi olur aracına özen gösteren sahibine denk gelirsen alınır.
    2-3 bin masraftan kurtulursun.

    Ben lpgsiz alma taraftarıyım, lpgliye göre daha az sorunlu olcagı kesin.

    Bende focus var, lpg de subab eritiyor
    Bende lpg yok, arayanlar lpg yi bahane edecek, bende subab eriten Arabayı alabilirsin diyecegim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LPG'siz olması tercih sebebidir benim için. LPG'li binilecekse 2-3 bin lira ucuza veriyorsa, kendini ispatlamış bir yerden kaliteli bir kit taktırmak en iyisi. LPG'li aracın üzerindeki kit kaliteli ise ve garantisi devam ediyorsa o da alınabilir.
  • Arac japonsa lpg kiti takilali en fazla 3 yil olmussa ben o araci almanizi tavsiye ederim ama cok titizim araca uzun yillar binecegim derseniz benzinli alin ama japon olsun siz kaliteli bir lpg kiti taktirin afr ayari yaptirin en az 100 bin km 10 bin km de filtre degisimi yaparak bakimlarini aksatmadan sorunsuz ucuza keyifle binin 👍

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şimdi brc prins gibi kit olan araba varsa tercih sebebidir benzinli bakımsız veya lpgli bakımsız olmasin yeter

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lpg takılalı 4-5 sene olduysa ve en fazla 30-40 bin km yaptıysa benim için tercih sebebidir.

    lpg takılalı 15 sene olmuş ve lpg ile 150 bin km veyya üstü yapılmışsa lpg siz olanı tercih ederim.
  • ALPHA LION KING A kullanıcısına yanıt
    genelde brc veya prins takılan araçların motoru lpg ye uyumsuz olur diye biliyorum
  • Kesinlikle tercih sebebidir. Nerede nasıl takıldı uyum sağladı mı lpg kaynaklı sorunu var mı? Bunlar ekspertizde çıkacak şeyler değil. Tertemiz benzinli alınır iyi bir yerde lpg taktırıp 5 sene binilir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • anyhill kullanıcısına yanıt
    Aynen özellikle prins öyle olur ama atmosferik motorda brc kendini sadece yakıt alirken hatırlatıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LPG'li araç bolca kullanıp alıp sattım. Şunu gördüm: Kaliteli kiti ve düzgün ayarı olan araba güzel, en temizi. Ancak ucuz yollu kiti olan ve kitinin eskimesi sebebiyle sorunlar çıkarmaya müsait üstüne bir de ayarı kötü ise uğraş dur.

    LPG'de 2 şey önemli, bir kit kalitesi, bir de ayar.

    Kit kalitesiz ise aklına gelmeyecek sorunlarla uğraşırsın. Sattığım araçlardan birinde atiker vardı. Belki bir daha atikerli araç almama sebebim. Düzenli bakılmış ancak lpg kiti neredeyse 175bin km kullanılmış. satan şahış yakın zamanda lpg bakımı ve enjektör değişimi yapıldı dedi. Kış geçti bir de ne göreyim aracın suyu sürekli eksiliyor. Başladık sorunu aramaya, ilk başta ustam dedi ki lpg boruları çürümüş kaçırıyor. Tamam lpg su borularını değiştirdik. Uzun yola çıkıyorsun gene eksiliyor sonra ara allah ara bir türlü bulamadık. En son motor suyu lpg kokuyor onu fark ettim. LPG regülatörü ve değişmeyen 1-2 boruyu daha değiştirdim. kaput içinde bütün lpg boruları, enjektörü, regülatörü yenilendi. sudaki koku kesildi ama hala eksiliyor. 600km yolda 3kere su eklemek için duruyorum egzozdan da atmıyor suyu, conta da yanık değil yanık olsa duramazsın şimdiye motoru eline aldıydın dedi usta en son yedek su depo borusunu söktü usta bastı havayı oradan, bir de ne görelim basınç artınca radyatör kapağı kaçırıyormuş. gittim kaliteli radyatör kapağı aldım suyunu tamamladık 1-2 hafta kullandım bir sıkıntısı var mı baktım. su eksilmesi sonunda bitmişti. Bu sefer komple antifrizli suya döndük emin olunca. Ama lpg kitinin kalitesiz oluşu ve eski sahibinin üstüne düşmemesi yüzünden su ile baya uğraşmıştım.

    keza 6ay önce arkadaşıma araba aldık bu sefer atiker lpg kiti daha az kullanılmış 100bin km 6ay, fazla masrafı yoktur derken baskı balata değişirken ustam buradan su geldi hayırdır bi bakalım dedi, lpg regülatörü bağlantılardan soğuyunca kaçırıyor. lpg ciye gittik. abi borular da sertleşmiş boruları da değiştirelim dedi boruyu U şekline getirmemle yarılması bir oldu. onu da değiştirdi. 2-3ay sonra arkadaşım lpg ye geçmiyor dedi, şamandıra bozulmuş onu değiştirdi.

    Çevremde bolca arıza ışığı yanan atikerli araçta yanlış nozul seçildiğini gördüm. nozul değişimi ve harita güncellemesi ile çoğunu düzeltik ancak bu ayarlar çoğunda katalizörün erimesine sebep olmuş çoğu araçta katalizör sorunu var lpgde. o katalizör ucuz değil ve artık egzoz emisyonları sıkılaştı geçemiyor bazı ayarsız arabalar, çoğunda çekiş problemi ve fakir karışım sebebiyle ısınan motorda çeşitli sorunlar çıkıyor. çok ısındığı için bobinler erken bozuluyor, motor hararet yapabiliyor...

    Önceki araçlarımdan birini benzinli almıştım ve yükselen yakıt fiyatları sonucunda ve aracı 1-2 yıl içinde satacak olmamdan dolayı atiker taktırdım. satana kadar 3 kere regülatör basıncım değişti durduk yere zengine veya fakire dönüyordu araba. basınç düzgünken hiçbir sıkıntı yoktu ama basınç değişti yakıttan anlayıp düzelttiriyordum. garantisi de vardı ama uğraşmadım alan da 1-2 kere basıncı sordu düşüp yükselme sorunu olmuş. İşin yok garantideki kitin regülatörünü değiştir.

    Başka bir arkadaşıma benzinli araba aldık. 2-3ay bindi kanka benzini içiyor bu lpg taktıralım dedi, o zaman için atiker brc farkı 500tl mi neydi dedim farkı ver brc taktır kafan rahat olsun. bayi atiker diye tutturuyor, sen beni dinle brc taktır dedi. 5sene 100bin km olacak en ufak sorun çıkarmadı kit. Keza kardeşimin aracına eski sahibi brc taktırmış. güzel bir yere ayar yaptırmış. 180bin km /10yıl olacak o araçta lpg kiti ve brc olduğu için hiçbir borusunu parçasını değiştirmedik. 7 yılını biz yaptık eski sahibi 30-40bin km anca binmiştir öyle. 1-2sene önce 1mt vakum borusu ucundan çürümüş idi onu yenilettim o kadar. Keza son sattığım araçta prins vardı. 40bin km civarında takılı idi ve bir problemini görmemiştim. 2lt hacimli arabayı çok rahat besliyordu.

    Özetle arıza ışığı yanan, atiker kitli araçlardan uzak dur.

    Daha hiç 5yıl üzerinde sorunsuz atiker görmedim. Çıkardıkları sorunlar da saç baş yolduruyor. Kaliteli kit düzgün montaj ve düzgün ayarlı kiti olan araçlar 10yıl boyunca en ufak sorun çıkarmıyor. LPG'de sorun gözükmüyor gibidir o zaman alırım ama baktım sorun açmaya başladı kit hiç uğraşmam komple yeni lpg tesisatı döşetirim çünkü eski atikeri adam etmek, deveye hendek atlatmaktan zor.




  • LPGli araç sahibi olarak evet gerekirse 4-5 bin fazla verip hiç lpg takılmamış alıp kendiniz taktırmanız en iyisi

    100.000 km lpg de yürümesi ile 100.000 km benzinde yürümesi arasında fark var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrcnd -- 10 Mayıs 2020; 21:7:22 >
  • 1-)Aynı km aynı fiyat ise lpg li olanı alırım benzinli daha düşük km ise benzinliyi alırım.

    Her şey gibi kit fiyatlarıda € endeksli Prins Tecnhomax 490€ , Silverline 700€ bunlar atmosferik kitleri direkt injeksiyon 1000€ civarı

    Bugün kit en az 3500tl ye mal oluyor. Obd li güncel yeni çıkmış olanları , muayene ruhsata işletme 500tl en az 4000tl Bide sübapları daha dayanıklı çelik oranı arttırılmış sübaplar takıldıysa 5500tl net cebinden çıkmıyor.

    Motor lpg de çok km yapmış olursa değiştirmemiş ise yapacağın en büyük masraf 1500tl sübap takım değişimi daha yüksek çelik alaşımlı sübap taktırırsan 200 bin km kadar ömrü olduğunu okudum.

    2-) Benzinli olanın bu kadar eke bir artısı olmalı km düşük hatası daha az veya yok vs aynı paraysa ya lpg li ucuz veriyordur. Yada benzinli pahalı satıyordur. Yoksa piyasada gördüğüm kadarıyla kit sübap masrafları vs kuruşu kuruşuna ekleniyor.

    3-)Aralarında 5000tl fark varsa ve benzinli lehine ise km yakın aralıklarda ise benzinliyi alırdım kendim iyi montaj yapan ustama götürür taktırıp işletir kullanırım. Çünkü bu durumda en iyisi kendi yaptırdığım olur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.