Şimdi Ara

Hibritlere bakışınızı değiştirecek otomobil: Mercedes A 250 e

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
2.083
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Mercedes’in A ve B serisinde ilk kez yer verdiği EQ Power, şarj edilebilir hibrit teknolojisini daha erişilebilir bir noktaya getiriyor. Ülkemizde de satışa sunulacak olan A 250 e hatchback modeli, kompakt sınıfta tam elektrikli araçlardan önce çok iyi konumlanmış bir ara model olmuş.



    Bugüne kadar çoğunlukla gördüğümüz hibrit modeller, zayıf motor gücü ve pil kapasiteleri ile elektrik motorunun hissiyatını yansıtmaktan çok uzak kalıyordu. Mercedes A 250 e modelinde yer alan hibrit motor ise ara geçiş deyiminin tam anlamıyla karşılığı. Tam dolu pil ile 77km boyunca fosil yakıtlı motordan tamamen bağımsız menzil sunabilen araç, 0’dan 100’e hibrit güçle 6.6 saniyede çıkıyor. Aracın azami hızı ise 235km ile sınırlandırılmış. Bu arada menzilden bahsetmişken sunulan değerlerin kesinlikle erişilebilir değerler olduğunun altını çizmekte yarar var. Yani anlık dengesizlikler gözlenmiyor ve araç 77’km’lik menzili gerçekten de normal akan bir trafikte vadettiği gibi karşılamayı başarıyor.



    Hibritlere bakışınızı değiştirecek otomobil: Mercedes A 250 e



    Ülkemize de gelecek donanımında Mercedes A 250 e, 1.33 litrelik dört silindirli bir motordan güç alıyor. Bu motor, 102 beygirlik elektrikli motorun da eşlik etmesiyle birlikte toplamda azami olarak 218 beygir güç üretiyor. Toplam istem torku ise 450 Newton metre.



    Mercedes hibrit araçlarında bazı inovatif düzenlemelere gitmiş. Örneğin artık egzoz çıkışı aracın arkasına kadar uzanmıyor. Hatta uzanmıyor değil uzanamıyor desek daha doğru olur zira arka yolcu koltuklarının altı elektrikli motora güç sağlayan piller ile doldurulmuş. 15.6kWh kapasiteli lityum-iyon piller nedeni ile egzoz çıkışı arka kapıların başlangıç noktasında aracın altında yer alıyor.



    Araçtaki yüksek kapasiteli piller, hızlı şarj ekipmanları ile 25 dakikada %80 oranında şarj olabiliyor. Bu da araca yaklaşık olarak 60km’lik bir menzil sağlıyor. Bu durum İstanbul trafiğinde düşündüğümüzde günlük işe gidiş geliş temposunda hiç fosil yakıt kullanmadan elektrik motoru ile aracı kullanmayı olanaklı kılıyor. Aracı ev elektriğinden Mercedes’in şarj ekipmanları ile %100’e kadar şarj etmek içinse 1 saat 45 dakika yeterli oluyor. Bu arada A 250 e’de yer alan su soğutmalı piller, Mercedes iştiraki bir şirket tarafından geliştirilmiş ve ağırlığı özel kaplamayla birlikte 150kg seviyesinde.



    Hibritlere bakışınızı değiştirecek otomobil: Mercedes A 250 e



    Mercedes EQ Power teknolojisi, özel modlar sayesinde aracı tam elektrikli olarak pil kapasitesinin olanak tanıdığı ölçüde kullanabilme imkanı sunuyor. Pratik bir switch yardımıyla modlar arasında geçiş yapabiliyorsunuz. Dilerseniz elektrik motoru ile benzin veya dizel motorun kullanım dinamiğini tamamen araca bırakabilirsiniz. Araç, anlık güç ihtiyacına göre fosil yakıtlı motor ile pilleri şarj ediyor. Ayrıca rejeneratif frenleme ile de frenleme yaparken ortaya çıkan kinetik enerji, elektrik motorları ile pilleri şarj ediyor.



    Araçta yer alan piller, konfor anlamında da bazı özelliklere imkan tanımış. Tam elektrikli otomobillerde yer alan klimanın uzaktan çalıştırılarak araca binildiği anda daha konforlu bir ortam sunabilme özellikleri EQ Power ile Mercedes’lere gelen bir özellik olmuş. Telefondan kontrol edilebilir bir şekilde klimayı araca binmeden aktif edebiliyorsunuz.



    Hibritlere bakışınızı değiştirecek otomobil: Mercedes A 250 e 



    Konfor demişken “Hey Mercedes” komutuyla aktif olabilen bilgi-eğlence sistemi MBUX EQ Power serisi araçlarda da yer alıyor. Bu özelliği ülkemizde ilk olarak yeni Mercedes A serisinde görmüştük ve sonrasında diğer modellere de gelmişti. Şimdi aynı deneyim şarj edilebilir hibrit modeller ile devam ediyor.



    Mercedes A 250 e ülkemize sadece HB modeli ile gelecek ve şimdilik elektrikli sedan modelinin gelip gelmeyeceğine veya gelecekse de ne zaman satışta olacağına dair hiçbir bilgi bulunmuyor. Mercedes Türkiye şimdilik planlarını A 250 e üzerine kurgulamış durumda ve elektrikli tarafta tüm strateji bu araç üzerinden yürüyor olacak. Otomobil ülkemize geldiğinde, fiyatına, donanımlarına teknik özelliklerine dair daha somut bilgiler ortaya çıktığında yine sizlerle paylaşıyor olacağız.



     









  • Fakir fukara takımı takılıyor buraya ne işin var bunlarla.

  • Bakışımız hiç değişmeyecek desene.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 😒

  • Sonunda gerçek hibrit çıkmış. Burada önemli nokta pil dolum tekrarı kaç yıl performans verecek

  • En önemli kısmı atlamışsın. 100 km de kaç lt benzin tükettiğini söylememişsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-A50721E71 -- 18 Eylül 2019; 16:48:33 >
  • Fiyatından haber var mı?
    Mercedes alan adam tasarruf amacıyla alır mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 400 kaat isterler buna

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-A50721E71

    En önemli kısmı atlamışsın. 100 km de kaç lt benzin tükettiğini söylememişsin.
    Plug-in hibrit araçların 100km'deki ortalama tüketim verisine hiç bakmayın çünkü test prosedüründe dolu batrya boşalana kadar (yani sadece elektrikli olarak) sürülüyor, ardından boş batarya ile standart test prosedürüyle sürülüp tüketim ortalaması alınıyor.

    Yani, ilk 100 kilometrede 1.2 litre yakıt tükettiniz diyelim, sonra bataryayı tekrar tam doldurup bir 100km daha yol giderseniz toplamda 200km'de 2.4 litre yakıt tüketirseniz. Ama bu pratikte mümkün değil. Her 100km'de durup aracı kim şarj eder!

    Otomobil üreticilerinin yakıt konusunda tüketiciyi etkilemesinin ve ağırlaşan emisyon standartlarının arkasından dolaşmasının yeni adı plug-in hibrit oldu. Fakat, apartmanınızda/yakınınızda/evinizde şarj imkanı varsa ve her gün 50-100km arası yol yapıyorsanız plug-in hibritler şu an için çok iyi bir tercihtir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çok güzel özellikler,çoğu şehir içi kuşlanıcı için yeterli. ah bir de 0.33 lt ile hacim segmentinde avantajı yakalasaydı.

  • benim bakışım herzaman olumluydu değişen bişe olmadı.
  • Hayaller Mercedes A250, gerçekler cuma günü Bim'in satacağı dandik elektrikli bisiklet :)

  • Anlatım rezalet. shiftdelete editörü de incelemiş onu izleyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiyatlar yüzünden zaten bakamıyoruz ki . Bakamadığım şeye nasıl , hibrite bakışmız değişecek.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cengiz55

    Fakir fukara takımı takılıyor buraya ne işin var bunlarla.
    yoo, sıfır araç fiyat alanlar konusu var, 300 binlik passatlar için kuyruk oluşmuş durumda, gören duyan haber versin diyor bazı forumdaş
    aramızda, belediyeden ihale vurgunu yapan, atm memuru, kendisi+hanımı 15 bin maaş alanlar var ..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • anlatim cok durgun, cok cansiz, insanin izleyesi gelmiyor. hic paylasmasaniz daha iyiydi :D

  • tam elektrikliye hep karşıyım hepte karşı olacağım. Hibrit candır.
  • hibrit değil plug-in hibrit, başlığınızı düzeltin...

  • fiyatlardan haber yok, sanırım insanların henüz inceleme esnasında iken elemelerini istemediler

  • medyxnet kullanıcısına yanıt
    sebep? neden karşısın?

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.