Şimdi Ara

Her elektrikli araca 100 kilometre ek menzil ekleyen batarya modülü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
1.818
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Her elektrikli araca 100 kilometre ek menzil ekleyen batarya modülü
    Elektrikli araç bataryalarının zamanla kapasite kaybetmesi kullanıcıların en sık karşılaştığı sorunlardan biri. Tam şarjda menzilin azalması, genellikle pahalı batarya değişimleriyle çözülebiliyor. Ancak Hırvatistan merkezli EV Clinic, bu duruma kökten bir çözüm getirebilecek yenilikçi bir sistem geliştirdi. Şirketin yeni “tak-çalıştır” menzil uzatma bataryası, mevcut bataryaya dokunmadan araca yaklaşık 100 kilometre ek menzil kazandırabiliyor.



    Her elektrikli araca uygun



    Henüz prototip aşamasında olan sistem ilk olarak Tesla Model S üzerinde kullanıldı. EV Clinic mühendisleri, bu menzil uzatıcı bataryayı aracın bagajın altındaki derin bölmeye entegre ederek kargo alanının büyük kısmını korumayı başardı. Cihaz, 17,1 kWh kullanılabilir enerji kapasitesine sahip ve enerji depolama görevini Samsung SDI üretimi prizmatik hücrelerden oluşan dört modül üstleniyor.



    Her elektrikli araca 100 kilometre ek menzil ekleyen batarya modülü
    Batarya modülü, bağımsız bir batarya yönetim sistemi Tesla Model 3’ten alınan bir piroteknik sigorta, özel üretim soğutma plakası ve Tesla Model S’ten uyarlanan bir soğutma pompası içeriyor. Tüm bileşenler, sistemin Rapid Mate konnektörleriyle aracın orijinal bataryasına paralel olarak bağlanmasını sağlıyor. Bu bağlantı yapısı, iç direnç kaybını azaltarak daha hızlı şarj imkanı sunuyor. Şirket, maksimum şarj gücü değişmese de şarj eğrisinin daha verimli hale geldiğini belirtiyor.



    Ayrıca Bkz.Bu Çinli hibrit otomobil, tek depo ve şarjla 2327 km yol katederek rekor kırdı



    EV Clinic ayrıca batarya paketine teşhis modülü ve özel bir yazılım entegre etmiş durumda. Bu sayede sürücüler, menzil uzatıcının durumu ve performansını kolayca takip edebiliyor. Güvenlik açısından da dikkatli davranan mühendisler olası bir arıza halinde bataryanın yüksek gerilim sisteminden kendini otomatik olarak izole edebildiğini ifade ediyor.



    Ciddi maliyet yükünden kurtacak



    İlk prototip, 85 kWh’lik Tesla Model S versiyonu için geliştirildi. Ancak firma, gelecekte 75 kWh Tesla modelleri, Volkswagen e-Golf, Nissan Leaf ve Smart EV gibi yaşlanan elektrikli araçlar için de uyumlu sürümler sunmayı planlıyor. Fiyat konusunda henüz resmi bir açıklama yapılmadı. Ancak EV Clinic’e göre bu sistemin, eski bir Tesla Model S veya Model X’in bataryasını tamamen değiştirmekten çok daha uygun maliyetli olması bekleniyor. Zira bu modellerin batarya değişimi bugün 15.000 ila 25.000 dolar arasında bir masrafa yol açabiliyor.






    Kaynak:https://insideevs.com/news/777749/battery-range-extender-ev/







  • 2-3 yıl sonra çöp...

  • Toplama bilgisayar mı yapıyoruz :D

  • Elektrikli araçların 10 yıl sonra insanların elinde patlamaya başlayacağının göstergesi

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Otoyolda yüksek süratta menzilin kiş şartlarında 200&300 km civarı nakavt olması içler acısı

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Barış medeniyetle gelir,cahillik insan olmayı öğrenmekle gider.......if we still need protection from each other of US than when will be or how could be named human or humanity hard to be named human.



  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Çok mantıklı bunların yaygınlaşması şart bu sayede elektrikli araçlar bataryası öldü diye dünya kadar para vermek gerekmez sadece batarya değişimine ve niye bu kadar pahalı batarya satarlar onu da anlamam

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________

    100x100 piksel nedir arkadaş ya 4 K ile nokta gibi gözüküyor; 11 yıl önceki saçma imza kuralları var hala sitede, şaka gibi :D
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Chillout C kullanıcısına yanıt

    Özellikle tr deHer elektrikli araca 100 kilometre ek menzil ekleyen batarya modülü 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Otomobil firmaları başka marka batarya takılmasını kabul etmez. Araç garanti kapsamından çıkar. Mevcut bataryaya da zarar verir mi bilemem.

    _____________________________
  • Arabalar için powerbank yapmışlar.

    _____________________________
  • Neden LTO'lar tutulmadı anlamış değilim. Hem güvenli, hem hızlı şarj olabiliyor, hemde uzun ömürlülerdi halbuki. 50 yıl sonra bile kapasitesinin %80'inini verebiliyor bu LTO'lar. Tabi firmalar bunu mu düşünür? Araba sattım, batarya da satayım derler. Akaryakıt kullanan araçlar öyle mi halbuki 😏

    _____________________________
  • Yedek Depo Miti sonunda gerçek oluyor, demek ki...

  • Tek Yol Erken Seçim kullanıcısına yanıt
    garantisi birmiş eski araçlar için zaten

  • Chillout C kullanıcısına yanıt

    10 yıl sonra ortalama satılan her 100 araçtan 80 inin elektrikli araç olacağının göstergesi

    _____________________________
  • dodofran D kullanıcısına yanıt
    Bakalım bu EV dönüşümü nasıl olacak ,10 yıl sonra ne durumda olacak merak ediyorum. Açıkçası şu an türkiyede ötv indirimi dışında kısıtlayıcı unsurlar 2. El durumu yüzünden bana soru işareti geliyor

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Erknb34 E kullanıcısına yanıt
    Lto pili arabanın neresine sığdıracaksın? Arkaya bir römork takıp karavan gibi çekmen lazım pili. Enerji yoğunluğu çok düşük lto pillerin.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Chillout C kullanıcısına yanıt

    bence manuel-otomatik dönüşümü nasıl olduysa ona benzer şekilde olacak. geçen bi haber vardı satılan 100 otomobilden 90ı otomatikmiş diye. aynı şekilde olacak bence elektrik çok fark atacak

    _____________________________
  • Menzil azaldıkça batarya ekleyin anasını satayım.Bir sürü sonra araç 3 ton olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Bizde iktidarda kalmak önemlidir.İktidarda kalmak için kendi öz çocuğunu öldüren bir neslin torunlarıyız malesef.
  • arac pilleri modüler tasarlanmalı...

  • Arabalar için PowerBank yapmışlar :)

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.