Şimdi Ara

Her bisiklete elektrik motoru ekleyen proje: Rubbee

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
0
Favori
2.928
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj











  • Her bisiklete elektrik motoru ekleyen proje: Rubbee



     

    Elektrikli araçlar ile beraber son yıllarda sayıları artan elektrikli bisiklet modelleri, hem fiyat seviyeleri hem de karmaşık yapıları nedeniyle birçok kişi tarafından tercih edilmiyor. Bu sorunu çözmek için Rubbee isimli elektrik motoru, hemen hemen bütün bisiklet modellerine takılabiliyor.

     

    Kickstarter üzerinde başlatılan güncel projelerden Rubbee, bisikletin arka tekerleği üzerine dakikalar içerisinde montaj edilerek kullanıma hazır hale gelebiliyor. Gidona bağlanan ufak gaz kolu üzerinden harekete geçirilen ürün, pedal çevirmeden bisikletin 25 KM yol alınmasına imkan veriyor ve maksimum 25 KM/s hıza ulaşılabiliyor. 20,000 mAH dahili bataryasının normal elektrik prizleri üzerinden 2 saat gibi bir sürede tam olarak dolduğu belirtilen Rubbee, su geçirmiyor, özel süspansiyon sistemi ile kolay bir kullanım sunuyor ve 6.5 KG ağırlık ile çok fazla yük getirmiyor. Üst seviye malzeme kalitesi ile hazırlandığı belirtilen ürün, site üzerinde yapılacak 699£ (50£ kargo) bağış ile Eylül ayında elde edilebiliyor.

     

    Proje başlanırken konan 63,000£ hedefin bitimine 28 gün kala 35 bağış ile 14,326£'luk kısmını toplayan Rubbee projesi hakkında hazırlanmış tanıtım videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.

     


     Her bisiklete elektrik motoru ekleyen proje: Rubbee

     









  • üretime geçerse avrupada tutar turistlik şehirlerde bu tarz bisiklet kiralanması çok hoş olabilir ya, firenzede, romada falan.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: manyakurt

    üretime geçerse avrupada tutar turistlik şehirlerde bu tarz bisiklet kiralanması çok hoş olabilir ya, firenzede, romada falan.

    Burada pek tutmaz dediğiniz gibi.
  • ilginç ve güzel bir proje olmuş.. yalnız yol biraz yokuş olduğunda ne yapar acaba..

  • sistem lunaparklardaki gondol gibi çalışıyor ama ne kadar verimli tartışılır gibi sonuçta tekere temas etmesi gerekiyor ve arkaya 6,5 kg baskı yapıyor haliyle bir kısmıda tekere sürtünme yapmaz bir yapısı var ama

  • Tek sıkıntı sadece 25km menzile sahip olması gibi gözüküyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Divinity -- 19 Temmuz 2013; 15:50:24 >
  • Anladığım kadarıyla tek şarjla 25 KM yol katedebiliyor. Görünümü biraz daha oval olsa yakışıklı olur, gerçi onu da yaparlar geliştirme aşamasında nasıl olsa.
  • uzun yola gidecekler için yorulduğunda sistemi çalıştırıp yol giderken dinlenmek iyi olur aslında biraz daha hafif olabilse çok güzel icat
  • Türkiye'de start-stop sistemi bile tutmuyor bu hiç tutulmaz :D

  • Arkada teker yol haricinde ikinci bir sürtünmeye maruz kalacağı için yaklaşık 2 kata kadar daha hızlı yıpranacaktır.

    Ayrıca çok verimli çalışacağını düşünmüyorum, şöyle ki bisiklet ve bizim ağırlığımızı 6,5 kg kendi ağırlığından aldığı güçle itmeye çalışacağından, itmeyi başarsa bile (Kickstarter üzerinden projenin nasıl çalıştığını göstermişler, yani çalışıyor elbette) hafif rampada veya 0 km'den hızlanmaya başladığında yeterli itme gücünü tekere aktaramayacaktır, aslında ben çoğu kez boşa döneceğini de düşünüyorum arkadaki sistemin (ama projeyi yapmış adamlar) tekere her halükarda tutunması için tırnaklarda tekere temas etmesi gerekir ki tekeri çok aşındırır. (Benim yorumlamam bu kadar)

    Belki sonraki modellerde tekere değilde jantlara (jantları sıkıştıran fren sistemi gibi, o mantıkta) gücü aktaran bir model geliştirirler. Jantın her iki tarafından jantı sıkıştıran kauçuk dayanıklı parçalarla gücü aktarabilirlerse, tekerin aşınma sorunu ortadan tamamen kalkar.
    Şimdi bu önerimin bir dezavantajını fark ettim jantları sıkıştıracağı için sürekli aynı gücü aktarmak gerekir, yoksa güç azaldıkça fren yapmış olur ama çözümsüz değil aşılacak bir sorun bu.. Biraz düşünsem bulurum hal çaresini.

    Bu kadar yorum yaptım ama beğenmedim değil, güzel ve pratik bir çalışma, biraz pahalı ve pratikliğinin yanında dezavantajları var.. Oldukça geliştirilebilir bir proje bence..





  • Bisikletin doğasına aykırı!

  • Ağırlığı çok fazla. Sonraki sürümlerinde bunun üstesinden gelebilirlerse birkaç yıla kalmaz yaygınlaşabilir.
  • Yanında eşyası olanlar ve uzun yol yapanların arada dinlenmesi için ya da yokuş çıkarken iyi olabilir. Ama fazladan 6.5 kg'ya değiyor mu onu bilmek gerek.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: fuckulteli

    Arkada teker yol haricinde ikinci bir sürtünmeye maruz kalacağı için yaklaşık 2 kata kadar daha hızlı yıpranacaktır. Ayrıca çok verimli çalışacağını düşünmüyorum, şöyle ki bisiklet ve bizim ağırlığımızı 6,5 kg kendi ağırlığından aldığı güçle itmeye çalışacağından, itmeyi başarsa bile (Kickstarter üzerinden projenin nasıl çalıştığını göstermişler, yani çalışıyor elbette) hafif rampada veya 0 kmden hızlanmaya başladığında yeterli itme gücünü tekere aktaramayacaktır, aslında ben çoğu kez boşa döneceğini de düşünüyorum arkadaki sistemin (ama projeyi yapmış adamlar) tekere her halükarda tutunması için tırnaklarda tekere temas etmesi gerekir ki tekeri çok aşındırır. (Benim yorumlamam bu kadar) Belki sonraki modellerde tekere değilde jantlara (jantları sıkıştıran fren sistemi gibi, o mantıkta) gücü aktaran bir model geliştirirler. Jantın her iki tarafından jantı sıkıştıran kauçuk dayanıklı parçalarla gücü aktarabilirlerse, tekerin aşınma sorunu ortadan tamamen kalkar. Şimdi bu önerimin bir dezavantajını fark ettim jantları sıkıştıracağı için sürekli aynı gücü aktarmak gerekir, yoksa güç azaldıkça fren yapmış olur ama çözümsüz değil aşılacak bir sorun bu.. Biraz düşünsem bulurum hal çaresini. Bu kadar yorum yaptım ama beğenmedim değil, güzel ve pratik bir çalışma, biraz pahalı ve pratikliğinin yanında dezavantajları var.. Oldukça geliştirilebilir bir proje bence..

    çamura, suya, erimiş asfalta, yol üzerindeki pisliğe denk gelince tekerden tahrik konusu gerçekten daha da sakat.





  • güneşli hava ve düz yol için uygun.zaten yağmurlu çamurlu alanlarda kullanılmaz su geçirmese bile.çamurluk takılayamacağından dolayı.sürtünmede daha fazla olacak kuru havalarda.yağmurlu havada kullanıldığını varsayarsak sürtünme gücü olmaz.makara sistemini biraz daha farklı yaparak bisikletin çatısına bağlasalar kapalı havalar içinde kullanışlı olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-563091384 -- 19 Temmuz 2013; 18:28:50 >
  • Fikrim geldi. Çok sağlam bisikleti elektrikliye çevirme yöntemi fışkırdı zihnimden :) KS zavazingosuna nasıl dahil olabilirim?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnderGelişenOsasunaAtağı

    uzun yola gidecekler için yorulduğunda sistemi çalıştırıp yol giderken dinlenmek iyi olur aslında biraz daha hafif olabilse çok güzel icat


    Buna 700 pound verip haricen 6.5kg daha taşıyacağıma 2500tl'Nnin üstüne o 2bin tl'yi de koyup alacağım bisikletle o 25km yolu 1 saatte her halukarda yaparsın

  • Afedersiniz ama Türkiye'ye çamur atanlar acaba diyarbakır'da mı yaşıyor acaba ?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Loney

    quote:

    Orijinalden alıntı: EnderGelişenOsasunaAtağı

    uzun yola gidecekler için yorulduğunda sistemi çalıştırıp yol giderken dinlenmek iyi olur aslında biraz daha hafif olabilse çok güzel icat


    Buna 700 pound verip haricen 6.5kg daha taşıyacağıma 2500tl'Nnin üstüne o 2bin tl'yi de koyup alacağım bisikletle o 25km yolu 1 saatte her halukarda yaparsın





  • O fiyata elektrikli bisiklet satıyorlar zaten.

  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.