Şimdi Ara

Hepsiburada.com TELEFON ve TABLETLERİ iade almıyor. Dikkat edin . Alışveriş yapmadan önce düşünün!! (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
454
Cevap
1
Favori
15.714
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
97 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • surfer kullanıcısına yanıt

    Gerçekten çok üzücü. Gözlerime inanamıyorum...

  • alperen227 A kullanıcısına yanıt

    Konu sahibinin ürünü ne şekilde kullandığını bilmediğim için refurbished tabirini kullandım.

  • Katiller de Ağlar kullanıcısına yanıt

    Nerden alıntıladın bu maddeyi ? Şöyle bir gözden geçirme diye bir olay yok, yönetmeliği okumanı tavsiye ederim.

  • smalsrol S kullanıcısına yanıt

    Emin misin? İnsanları neden ısrarla yanlış yönlendiriyorsun.

    https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6502.pdf



    Alıntı

    metni:
    (3) Satıcı cayma süresi içinde malı tüketiciye teslim etmişse tüketici, malı ancak olağan bir gözden geçirmenin gerektirdiği ölçüde kullanabilir; aksi takdirde tüketici cayma hakkını kullanamaz. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde de tüketici cayma hakkını kullanamaz.




  • alperen227 A kullanıcısına yanıt
    Yasa bir tableti 14 gün kullanıp iade et demiyor ama. Bu alenen hakkı kötüye kullanmaktır.
    Bu cihaz Apple storedan bakınca etkinleştirilmiş cihaz olarak görünecek. Velevki ben o cihazı satın almış olayım, cihazın garantisi benden önce alıp etkinleştiren kişinin Apple a kayıt yaptığı zaman başladı. Benim suçum ne? Tersini düşünün, aynı tableti ben aldım, 1 Aralık’ta etkinleştirdim, 12 Aralık iade ettim, 14 Aralık iade kabul, 20 Aralık tada su satın aldınız ve Apple sitesinde aktifleştirmek istediğinizde cihaz 1 Aralık’ta garantisi başlamış olsun. Ne hissedersiniz?
  • Ağustos ayında iki tane samsung s6 lite aldım. Ben aldıktan sonraki gün gece 200tl fiyatı indi. Yani 400tl zarar ettim.

    Hepsiburadaya durumu anlattım. Onlar da ürünü yeniden sipariş verin, ilk siparişteki ürünlerin kargosunu teslim almayın dediler.

    Dedikleri gibi yaptım. Kargoyu teslim almadım. 2 gün sonra ikinci sipariş geldi. İlk siparişimdeki ücreti 1 hafta içinde iade ettiler. Sadece 2 gün zaman kaybetmiş oldum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • smalsrol S kullanıcısına yanıt

    ''iade edilen ürünler tekrar satılamaz'' ya kardeşim ne diyeyim sana kesin satılmıyordur. birde ismini bile bilmediğiniz insanlara cahil falan paçandan bilgelik akıyor

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Katiller de Ağlar

    (3) Satıcı cayma süresi içinde malı tüketiciye teslim etmişse tüketici, malı ancak olağan bir gözden geçirmenin gerektirdiği ölçüde kullanabilir; aksi takdirde tüketici cayma hakkını kullanamaz. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde de tüketici cayma hakkını kullanamaz.

    Güzel bir yere değinmişsin. Bu 14 gün iade olayı, ben ürünü beğenmedim iade edeyim diye değil ki, ürünü aç kontrol et diye, sağlam mı diye bakabilesin diye. Gideyim bir ps4 alayım, 14 gün kullanayım, ondan sonra hop iade? Niye beğenmedim. Ps4 kiralamaya ne gerek var, al 14 gün oyna. Yeni tableti al, kullan 14 günde hevesini atarsın zaten.

    Ben büyük ekran telefona alışamadım diye iade etmek nasıl bir rahatlıktır arkadaş, sonra elinize yine böyle iadeden dönmüş telefon gelse çıldırırsınız ama? Ben de hepsiburada yı haklı buldum...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Katiller de Ağlar kullanıcısına yanıt
  • Rimesia R kullanıcısına yanıt

    Cayma Hakkının Kullanımı ve Tarafların Yükümlülükleri

    Cayma hakkı

    MADDE 9 – (1) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

    (2) Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.

    (3) Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;

    a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,

    b) Birden fazla parçadan oluşan mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,

    c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün

    esas alınır.

    (4) Malın satıcı tarafından taşıyıcıya teslimi, tüketiciye yapılan teslim olarak kabul edilmez.

    (5) Mal teslimi ile hizmet ifasının birlikte yapıldığı sözleşmelerde, mal teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.

    Eksik bilgilendirme

    MADDE 10 – (1) Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür. Tüketici, cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirilmezse, cayma hakkını kullanmak için on dört günlük süreyle bağlı değildir. Bu süre her halükarda cayma süresinin bittiği tarihten itibaren bir yıl sonra sona erer.

    (2) Cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirmenin bir yıllık süre içinde yapılması halinde, on dört günlük cayma hakkı süresi, bu bilgilendirmenin gereği gibi yapıldığı günden itibaren işlemeye başlar.

    Cayma hakkının kullanımı

    MADDE 11 – (1) Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin cayma hakkı süresi dolmadan, yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmesi yeterlidir.

    (2) Cayma hakkının kullanılmasında tüketici, EK’te yer alan formu kullanabileceği gibi cayma kararını bildiren açık bir beyanda da bulunabilir. Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin bu formu doldurabilmesi veya cayma beyanını gönderebilmesi için internet sitesi üzerinden seçenek de sunabilir. İnternet sitesi üzerinden tüketicilere cayma hakkı sunulması durumunda satıcı veya sağlayıcı, tüketicilerin iletmiş olduğu cayma taleplerinin kendilerine ulaştığına ilişkin teyit bilgisini tüketiciye derhal iletmek zorundadır.

    (3) Sesli iletişim yoluyla yapılan satışlarda, satıcı veya sağlayıcı, EK’te yer alan formu en geç mal teslimine veya hizmet ifasına kadar tüketiciye göndermek zorundadır. Tüketici bu tür satışlarda da cayma hakkını kullanmak için bu formu kullanabileceği gibi, ikinci fıkradaki yöntemleri de kullanabilir.

    (4) Bu maddede geçen cayma hakkının kullanımına ilişkin ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir.

    Satıcı veya sağlayıcının yükümlülükleri

    MADDE 12 – (1) Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde, varsa malın tüketiciye teslim masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri iade etmekle yükümlüdür.

    (2) Satıcı veya sağlayıcı, birinci fıkrada belirtilen tüm geri ödemeleri, tüketicinin satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde ve tüketiciye herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden tek seferde yapmak zorundadır.

    (3) Cayma hakkının kullanımında, 5 inci maddenin birinci fıkrasının (g) bendi kapsamında, satıcının iade için belirttiği taşıyıcı aracılığıyla malın geri gönderilmesi halinde, tüketici iadeye ilişkin masraflardan sorumlu tutulamaz. Satıcının ön bilgilendirmede iade için herhangi bir taşıyıcıyı belirtmediği durumda ise, tüketiciden iade masrafına ilişkin herhangi bir bedel talep edilemez. İade için ön bilgilendirmede belirtilen taşıyıcının, tüketicinin bulunduğu yerde şubesinin olmaması durumunda satıcı, ilave hiçbir masraf talep etmeksizin iade edilmek istenen malın tüketiciden alınmasını sağlamakla yükümlüdür.

    Tüketicinin yükümlülükleri

    MADDE 13 – (1) Satıcı veya sağlayıcı malı kendisinin geri alacağına dair bir teklifte bulunmadıkça, tüketici cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimi yönelttiği tarihten itibaren on gün içinde malı satıcı veya sağlayıcıya ya da yetkilendirmiş olduğu kişiye geri göndermek zorundadır.

    (2) Tüketici, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.

    Cayma hakkının kullanımının yan sözleşmelere etkisi

    MADDE 14 – (1) Kanunun 30 uncu maddesi hükümleri saklı kalmak koşuluyla, tüketicinin cayma hakkını kullanması durumunda yan sözleşmeler de kendiliğinden sona erer. Bu durumda tüketici, 13 üncü maddenin ikinci fıkrasında belirtilen haller dışında herhangi bir masraf, tazminat veya cezai şart ödemekle yükümlü değildir.

    (2) Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığını yan sözleşmenin tarafı olan üçüncü kişiye derhal bildirmelidir.

    Cayma hakkının istisnaları

    MADDE 15 – (1) Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:

    a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

    b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.

    c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.

    ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.

    d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.

    e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.

    f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.

    g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.

    ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.

    h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

    DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

    Diğer Hükümler

    Sözleşmenin ifası ve teslimat

    MADDE 16 – (1) Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin siparişinin kendisine ulaştığı tarihten itibaren taahhüt ettiği süre içinde edimini yerine getirmek zorundadır. Mal satışlarında bu süre her halükarda otuz günü geçemez.

    (2) Satıcı veya sağlayıcının birinci fıkrada yer alan yükümlülüğünü yerine getirmemesi durumunda, tüketici sözleşmeyi feshedebilir.

    (3) Sözleşmenin feshi durumunda, satıcı veya sağlayıcı, varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri fesih bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde tüketiciye 4/12/1984 tarihli ve 3095 sayılı Kanuni Faiz ve Temerrüt Faizine İlişkin Kanunun 1 inci maddesine göre belirlenen kanuni faiziyle birlikte geri ödemek ve varsa tüketiciyi borç altına sokan tüm kıymetli evrak ve benzeri belgeleri iade etmek zorundadır.

    (4) Sipariş konusu mal ya da hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde satıcı veya sağlayıcının bu durumu öğrendiği tarihten itibaren üç gün içinde tüketiciye yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmesi ve varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç on dört gün içinde iade etmesi zorunludur. Malın stokta bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmez.

    Zarardan sorumluluk

    MADDE 17 – (1) Satıcı, malın tüketici ya da tüketicinin taşıyıcı dışında belirleyeceği üçüncü bir kişiye teslimine kadar oluşan kayıp ve hasarlardan sorumludur.

    (2) Tüketicinin, satıcının belirlediği taşıyıcı dışında başka bir taşıyıcı ile malın gönderilmesini talep etmesi durumunda, malın ilgili taşıyıcıya tesliminden itibaren oluşabilecek kayıp ya da hasardan satıcı sorumlu değildir.

    Telefon kullanım ücreti

    MADDE 18 – (1) Kurulmuş olan sözleşmeye ilişkin olarak tüketicilerin iletişime geçebilmesi için satıcı veya sağlayıcı tarafından bir telefon hattı tahsis edilmesi durumunda, bu hat ile ilgili olarak satıcı veya sağlayıcı olağan ücret tarifesinden daha yüksek bir tarife seçemez.

    İlave ödemeler

    MADDE 19 – (1) Sözleşme kurulmadan önce, sözleşme yükümlülüğünden kaynaklanan ve üzerinde anlaşılmış esas bedel dışında herhangi bir ilave bedel talep edilebilmesi için tüketicinin açık onayının ayrıca alınması zorunludur.

    (2) Tüketicinin açık onayı alınmadan ilave ödeme yükümlülüğü doğuran seçeneklerin kendiliğinden seçili olarak sunulmuş olmasından dolayı tüketici bir ödemede bulunmuş ise, satıcı veya sağlayıcı bu ödemelerin iadesini derhal yapmak zorundadır.

    Bilgilerin saklanması ve ispat yükümlülüğü

    MADDE 20 − (1) Satıcı veya sağlayıcı, bu Yönetmelik kapsamında düzenlenen cayma hakkı, bilgilendirme, teslimat ve diğer hususlardaki yükümlülüklerine dair her bir işleme ilişkin bilgi ve belgeyi üç yıl boyunca saklamak zorundadır.

    (2) Oluşturdukları sistem çerçevesinde, uzaktan iletişim araçlarını kullanmak veya kullandırmak suretiyle satıcı veya sağlayıcı adına mesafeli sözleşme kurulmasına aracılık edenler, bu Yönetmelikte yer alan hususlardan dolayı satıcı veya sağlayıcı ile yapılan işlemlere ilişkin kayıtları üç yıl boyunca tutmak ve istenilmesi halinde bu bilgileri ilgili kurum, kuruluş ve tüketicilere vermekle yükümlüdür. (Ek cümle:RG-9/2/2019-30681) Ancak abonelik sözleşmesinin kamu hizmetlerinin tek noktadan sunulduğu ortak kamu elektronik platformu üzerinden kurulması halinde, kayıtların tutulması ve bilgilerin sunulmasına ilişkin yükümlülük satıcı veya sağlayıcıya aittir.

    (3) Satıcı veya sağlayıcı elektronik ortamda tüketiciye teslim edilen gayrimaddi malların veya ifa edilen hizmetlerin ayıpsız olduğunu ispatla yükümlüdür.





  • Katiller de Ağlar kullanıcısına yanıt

    MADDE 13 – (1) Satıcı veya sağlayıcı malı kendisinin geri alacağına dair bir teklifte bulunmadıkça, tüketici cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimi yönelttiği tarihten itibaren on gün içinde malı satıcı veya sağlayıcıya ya da yetkilendirmiş olduğu kişiye geri göndermek zorundadır.

    (2) Tüketici, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.


    Şu maddeyi dikkatli oku bakayım, ne diyormuş . Malı 14 gün boyunca istediğin gibi kullanırsın, şöyle bir göz atma hakkı dıye bir şey yok yani. Hatta ürün bozulursa sen bile sorumlu sayılmıyorsun. Ah ah, bunlar hep okumamaktan.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uçanayı

    ''iade edilen ürünler tekrar satılamaz'' ya kardeşim ne diyeyim sana kesin satılmıyordur. birde ismini bile bilmediğiniz insanlara cahil falan paçandan bilgelik akıyor

    Kardeşim art niyetli insanlar hep olur, bunun önüne nasıl geçersin ? Apple bile piyasadan topladığı telefonları şöyle bir elden geçirip sıfır diye satıyor diye bir sürü skandal cıktı. Sen inanıyor musun aldıgın her sıfır ürüne hiç el değmemiş :D

  • Özellikler şu bölüm çok önemli


    Tüketicinin yükümlülükleri

    MADDE 13 – (1) Satıcı veya sağlayıcı malı kendisinin geri alacağına dair bir teklifte bulunmadıkça, tüketici cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimi yönelttiği tarihten itibaren on gün içinde malı satıcı veya sağlayıcıya ya da yetkilendirmiş olduğu kişiye geri göndermek zorundadır.

    (2) Tüketici, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.


    Yani biz tableti açıp wifiye bağlayıp kullanmış olsak bile bu cayma hakkımızı elimizden almıyor.


    Bu da demek oluyor ki hepsiburadanın bana göndermiş olduğu " kişiselleştirilmiş" vb ürün ifadesi tamamen bir bahane . Hukuki bir dayanağı yok.





  • smalsrol S kullanıcısına yanıt

    Sana mevzuatı açık şekilde atıyorum, kendime göre yorumlamıyorum. Okuduğunu anlayamıyorsan yapabileceğim bir şey yok. Konu sahibinin yaptığı hem marka itibarını zedelemek hem de kanunun tanıdığı ayrıcalığı kötüye kullanmaktır.




    https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6502.pdf

    Alıntı

    metni:
    Cayma hakkı MADDE 18(1) Tüketici, yedi gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin taksitle satış sözleşmesinden cayma hakkına sahiptir. (2) Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür. (3) Satıcı cayma süresi içinde malı tüketiciye teslim etmişse tüketici, malı ancak olağan bir gözden geçirmenin gerektirdiği ölçüde kullanabilir; aksi takdirde tüketici cayma hakkını kullanamaz. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde de tüketici cayma hakkını kullanamaz. (4) Tüketicinin satıcıyı bulduğu finansal kiralama işlemlerinde cayma hakkı kullanılamaz. 




  • kültür ve ahlak meselesi abd'de 1 hafta ps5 ile oynayın sonra beğenmedim diye iade edin sorgusuz alıyorlar ardından cihazı fabrika ayarına döndürüp jelatinlerini tekrar takıp satıyorlar ama orada iade olayı çok az.


    bu arkadaşın yasalara göre iade etme hakkı var ama iş pratikte uygulanmıyor, tüketici bilinci oluşmadığı için yine şirket savunuluyor, yasa açık ve net yazılmışken tıpkı hb gibi yasaları eğip büken tüketicileri görmek üzücü, isterse 13. gün sonunda beğenmedim deneyimlerimden memnun kalmadım diyerek iade edebilir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-C8C79990A -- 12 Aralık 2020; 21:47:44 >
  • surfer kullanıcısına yanıt

    Tabi ki hocam, öyle şey mi olur. Ben daha gecen ay 10 güdnen fazla kullandıgım telefou ( hattı takıp hem de ) samsung türkiyeye iade ettim, tek kelime dahi etmediler. Telefonun bir yerinde boyası atmıs ve hafif eziklik vardı sanki düşmüş gibi, telefonu kutusunda jelatinle cıkarmıstım ama cok geç farkettim. Bu forumdakilere kalsa telefonu servise göndermem lazım :D

  • Ayıplı ürünü iade edebilirsin, ürünün içeriğini beğenmemeyi iade sebebi olarak kabul edeceklerini sanmıyorum.

    Defalarca elektronik ürün iade ettim hepsinde de geçerli sebep ayıplı ürün olmasaydı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Katiller de Ağlar kullanıcısına yanıt

    kardeşim googledan aratıp gelme, senin attığın cayma hakkı neyin cayma hakkı. 7 gün yazıyor cayma hakkı için. 14 gündür cayma hakkı. Bu mesafeli satışlardaki cayma hakkı diye geçer. Önce doğru şeye baktıgından emin ol.


    https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=20237&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5

  • Clusive kullanıcısına yanıt

    Sadece türkçeleri kıt olsa neyse, hala ayıplı ürün olsaydı iade hakkın olurdu diye yazanlar var. Hem cahil hem bilgili bunlar :D

  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.