Şimdi Ara

Hepsiburada Bir Garip İade Sorunu, Ne Yapılmalı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
63
Cevap
3
Favori
9.914
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 4 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 39
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 16
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 gün 8 saat 14 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 3
  • Favoriye Eklediklerim 3
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • bilgi@sayar (16 mesaj) sp@wn (3 mesaj) Live yourlife (3 mesaj) haylaz__ (3 mesaj) Aville (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (57 mesaj) Mobil (9 mesaj)
  • @
2 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Sıcak Fırsatlar >> Sıcak Fırsatlar Konu Dışı >> Hepsiburada Bir Garip İade Sorunu, Ne Yapılmalı?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Binbaşı
    1495 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Şimdiye kadar herhangi bir iadede sorun yaşatmaz diye bildiğimiz, ve koşulsuz iade mottosuyla reklam yapan Hepsiburada, aldığım bir SSD diskin kutusu açılmış iade almamak için direniyor. Ürünü "Paketi açılmış." diyerek geri göndermişler, tabii ki teslim almadım, 10-15 gündür parayı işletip, açtığım isteklere iade koşullarını okuyun diye link atıyorlar, koşullarda ise doğal olarak böyle bir madde yok(bu şart bir iki tür ürün grubunda mevcut), anlatıyorum anlamıyorlar veya anlamazlıktan geliyorlar...

    10 yıllık Hepsiburada müşterisiyim, böyle aptalca bir karar görmedim.

    Ne yapayım, tekrar gönderirlerse teslim alıp THH'ye mi başvurayım, yoksa teslim almadan mı işlemleri başlatayım? En seri şekilde paramı nasıl geri alırım?



  • arkadaşlar zaten çevrimiçi satın alınan bir ürünü deneyip çalışmıyorsa ve hoşunuza gitmediyse sebep göstermeksizin iade hakkımız tüketici kanununda yazıyor, hepsiburada gibi siteler zaten bu şekilde çoğalmadı mı sonuçta bu adam mağaza giderlerinden yoksun olduğu için rekabet edebiliyorsa bizim de mağazadan görerek almak yerine hb gibi siteleri seçiyorsak iade hakkımızı doğurur.
    quote:

    Orijinalden alıntı: mdemirbozan57

    peki siz açılmış bir ürünü alırmıydınız. aslında almamakla diğer müşterilerini koruyor. sizden bu şekilde alsa bunu bir başkasına vermek zorunda kalıcak. bana şahsen açılmış bir ürün gelse ben de bunu kabul etmem. doğrusu budur

    Bana defalarca açılmış ürün gönderdiler, ufak tefek şeylerde önemsemem, kusuru varsa iade ederim.
    Kaldı ki açılmış ürün yeniden müşteriye değil firmaya gönderilmeli refurbished ürün diye bir şey var, kullanıcının iade ettiği ürün bu konumda değerlendirilmelidir. İnternetten ürün alırken kullanıcının bu hakkı olmasa zaten online alışveriş bu kadar gelişmezdi.

    Ben paramı öyle veya böyle alırım, ama en hızlı nasıl alırım onu soruyorum.
    quote:

    10 yıllık Hepsiburada müşterisiyim, böyle aptalca bir karar görmedim.

    Ne yapayım, tekrar gönderirlerse teslim alıp THH'ye mi başvurayım, yoksa teslim almadan mı işlemleri başlatayım? En seri şekilde paramı nasıl geri alırım?


    Soruma cevap verebilecek olan var mı, en hızlı şekilde hakkımı alabilmek için.

    Satıcı refleksiyle saçma sapan cevap yazan arkadaşlara cevap vermeyeceğim ama böyle bir konuda HB'yi haklı çıkarabilecek insanları görmek şaşırtıcı, inş. başınıza gelir, siz de uğraşırsınız diyebilirim ancak.
    peki siz açılmış bir ürünü alırmıydınız. aslında almamakla diğer müşterilerini koruyor. sizden bu şekilde alsa bunu bir başkasına vermek zorunda kalıcak. bana şahsen açılmış bir ürün gelse ben de bunu kabul etmem. doğrusu budur
  • Çavuş
    69 Mesaj
    Ben hepsiburada'nın iade mottosunun bittiği görüşündeyim. Eskiden kutusu açılan ürünlerde evet iade ederdi ama şimdi açıkçası hepsiburada yazan kahverengi kargo kutusunu bile açsanız bahane üretirler.
    |
    |
  • Teğmen
    105 Mesaj
    peki siz açılmış bir ürünü alırmıydınız. aslında almamakla diğer müşterilerini koruyor. sizden bu şekilde alsa bunu bir başkasına vermek zorunda kalıcak. bana şahsen açılmış bir ürün gelse ben de bunu kabul etmem. doğrusu budur
  • Binbaşı
    1495 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: mdemirbozan57

    peki siz açılmış bir ürünü alırmıydınız. aslında almamakla diğer müşterilerini koruyor. sizden bu şekilde alsa bunu bir başkasına vermek zorunda kalıcak. bana şahsen açılmış bir ürün gelse ben de bunu kabul etmem. doğrusu budur

    Bana defalarca açılmış ürün gönderdiler, ufak tefek şeylerde önemsemem, kusuru varsa iade ederim.
    Kaldı ki açılmış ürün yeniden müşteriye değil firmaya gönderilmeli refurbished ürün diye bir şey var, kullanıcının iade ettiği ürün bu konumda değerlendirilmelidir. İnternetten ürün alırken kullanıcının bu hakkı olmasa zaten online alışveriş bu kadar gelişmezdi.

    Ben paramı öyle veya böyle alırım, ama en hızlı nasıl alırım onu soruyorum.
  • Yarbay
    6634 Mesaj
    2 sene önce telefon alıp kutusunu açmıştım hbden. daha sonra iade ettim ve herhangi bi sıkıntı yaşamadım parayı iade alırken. şimdi neden böyle sıkıntı yaşatmış size anlamadım.
  • Binbaşı
    1495 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Normalde sorun olmaması gerekiyor zaten, şu anda sacmalamışlar. Genel mi özel mi onu da bilmiyorum...
    |
    |
    Meticulous kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Çavuş
    40 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: mdemirbozan57

    peki siz açılmış bir ürünü alırmıydınız. aslında almamakla diğer müşterilerini koruyor. sizden bu şekilde alsa bunu bir başkasına vermek zorunda kalıcak. bana şahsen açılmış bir ürün gelse ben de bunu kabul etmem. doğrusu budur

    |
    |
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    arkadaşlar zaten çevrimiçi satın alınan bir ürünü deneyip çalışmıyorsa ve hoşunuza gitmediyse sebep göstermeksizin iade hakkımız tüketici kanununda yazıyor, hepsiburada gibi siteler zaten bu şekilde çoğalmadı mı sonuçta bu adam mağaza giderlerinden yoksun olduğu için rekabet edebiliyorsa bizim de mağazadan görerek almak yerine hb gibi siteleri seçiyorsak iade hakkımızı doğurur.
  • Çavuş
    40 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: kefeniyle yola çıkan adam

    arkadaşlar zaten çevrimiçi satın alınan bir ürünü deneyip çalışmıyorsa ve hoşunuza gitmediyse sebep göstermeksizin iade hakkımız tüketici kanununda yazıyor, hepsiburada gibi siteler zaten bu şekilde çoğalmadı mı sonuçta bu adam mağaza giderlerinden yoksun olduğu için rekabet edebiliyorsa bizim de mağazadan görerek almak yerine hb gibi siteleri seçiyorsak iade hakkımızı doğurur.

    Kanunda yer alıyor olması hakkaniyetli bir davranış olduğu anlamına gelmez.
    Diski kendin satıyor olsan, kutusunun açıldığını gerekçe gösterip müşteriyle kavga ederdin.
    Biraz empati yap.
    Bu konuda HB'nin yokuş yapması gayet normal ve hakkı.
    Al kullan iade et, ne ala memleket.
  • Çavuş
    54 Mesaj
    Bende anakart aldım sorunlu çıktı ne değiştiriyor ne de iade alıyor,arıza tespit tutanağı istiyor,anakartı kapıda nasıl kontrol edeyim,teknik servise yönlendiriyor.
  • Çavuş
    73 Mesaj
    Hb iade almayı çok severdi önceden, önüne geleni sorunsuz iade alırdı. Bu son zamanlarda çıkan bir olay, hepsiburada ya ürün iade ederken bozuk/arızalı gibi bir sebep değil beğenmedim diyerek iade etmek gerekiyor anca ozaman kabul ediliyor. arızalı şeklinde sebep belirtince servis kaydı ile bana kanıtla diyor. bunu müşteri hizmetleri ile tartışırken arkadaşın biri ağızından kaçırdı. "ürünü beğenmeseydiniz iade alırdık" şeklinde.
    |
    |
  • Binbaşı
    1495 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: Jacksel

    Bende anakart aldım sorunlu çıktı ne değiştiriyor ne de iade alıyor,arıza tespit tutanağı istiyor,anakartı kapıda nasıl kontrol edeyim,teknik servise yönlendiriyor.

    Öyle dese yine teknik servise gönderip iade yapılır, adamlar reddediyor. Küfür etmemek için kendimi zor tuttum dün akşam konuşurken.
    |
    |
  • Teğmen
    247 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: kefeniyle yola çıkan adam

    arkadaşlar zaten çevrimiçi satın alınan bir ürünü deneyip çalışmıyorsa ve hoşunuza gitmediyse sebep göstermeksizin iade hakkımız tüketici kanununda yazıyor, hepsiburada gibi siteler zaten bu şekilde çoğalmadı mı sonuçta bu adam mağaza giderlerinden yoksun olduğu için rekabet edebiliyorsa bizim de mağazadan görerek almak yerine hb gibi siteleri seçiyorsak iade hakkımızı doğurur.

    ambalaj ücretini isteme hakları var. satıcı zararını isteyebilir. kullanıp yıpratsanız bile iade edebilirsiniz bu hakkınız. ama karşı tarafta bunları isteyebilir. biz alıyorduk mesela, jelatini yırtılmış aksesuar poşetleri yırtılmış bunların ücretini alıyorduk ve iade alıyorduk, bu tip ürünleride teşhir/iade olarak indirimli satıyorduk. sadece arıza varsa koşulsuz iade olur. keyfi iadede çatır çatır alırdık ambalaj parasını. biraz satıcıyıda düşünün, büyük firmalar bunları absorbe edebilir ama küçük firmalar edemez bizde küçüktük ve absorbe etme şansımız yoktu o yüzden %10-15 gibi ambalajlama parası alıyorduk.




  • Yarbay
    2925 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: xenofx


    quote:

    Orijinalden alıntı: kefeniyle yola çıkan adam

    arkadaşlar zaten çevrimiçi satın alınan bir ürünü deneyip çalışmıyorsa ve hoşunuza gitmediyse sebep göstermeksizin iade hakkımız tüketici kanununda yazıyor, hepsiburada gibi siteler zaten bu şekilde çoğalmadı mı sonuçta bu adam mağaza giderlerinden yoksun olduğu için rekabet edebiliyorsa bizim de mağazadan görerek almak yerine hb gibi siteleri seçiyorsak iade hakkımızı doğurur.

    ambalaj ücretini isteme hakları var. satıcı zararını isteyebilir. kullanıp yıpratsanız bile iade edebilirsiniz bu hakkınız. ama karşı tarafta bunları isteyebilir. biz alıyorduk mesela, jelatini yırtılmış aksesuar poşetleri yırtılmış bunların ücretini alıyorduk ve iade alıyorduk, bu tip ürünleride teşhir/iade olarak indirimli satıyorduk. sadece arıza varsa koşulsuz iade olur. keyfi iadede çatır çatır alırdık ambalaj parasını. biraz satıcıyıda düşünün, büyük firmalar bunları absorbe edebilir ama küçük firmalar edemez bizde küçüktük ve absorbe etme şansımız yoktu o yüzden %10-15 gibi ambalajlama parası alıyorduk.

    Öyle bir hakları yok. Sözleşmede ve tüketici kanununda belirtilmeyen hiçbirşeyde hak iddia edilemez. Tüketici kanununa göre internetten alınan (kopyalanabilen, hijyen sorunu olan vs bazı ürünler hariç) ürünlerde 14 gün içerisinde hiçbir sebep belirtmeden iade hakkı vardır ayrıca iadede kargoyuda alıcı öder. Ha bu kanun doğrudur yanlıştır orası ayrı mesele ama kanun böyle derken sen yok dersen kanun dışı işlem yapmış olursun. Bu durumdada tüketici thhye başvurabilir. Ondadamı ödemedin o zaman haciz gelir.

    Öyle keyfi iadede ambalaj parası alırız falan bunlar kanun dışı işlemler. Tüketici sözleşmesine aykırı satış yapamazsınız. Zaten kullanıcılarda bu kanuna güvenerek internetten bu kadar alışveriş yapıyor. Eğer bu iade kanunu olmasa kimse güvenipte kolay kolay alışveriş yapmaz.

    Geçen sene hepsiburadadan farklı tarihlerde 2 tane monitör aldım kutularınıda açtım kurulumlarınıda yaptım sonrada toplayıp iade ettim. Fan vs. de alıp iade etmişliğim var. Hepsiburadanın kutu açılmış iade almam demesi sözleşmeye aykırı. Sözleşmede açıkça yazar 14 gün içerisinde hiçbir sebep belirtmeden iade edilebileceği.




  • Binbaşı
    1495 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    10 yıllık Hepsiburada müşterisiyim, böyle aptalca bir karar görmedim.

    Ne yapayım, tekrar gönderirlerse teslim alıp THH'ye mi başvurayım, yoksa teslim almadan mı işlemleri başlatayım? En seri şekilde paramı nasıl geri alırım?


    Soruma cevap verebilecek olan var mı, en hızlı şekilde hakkımı alabilmek için.

    Satıcı refleksiyle saçma sapan cevap yazan arkadaşlara cevap vermeyeceğim ama böyle bir konuda HB'yi haklı çıkarabilecek insanları görmek şaşırtıcı, inş. başınıza gelir, siz de uğraşırsınız diyebilirim ancak.
    |
    |
  • Yarbay
    4999 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: xenofx


    quote:

    Orijinalden alıntı: kefeniyle yola çıkan adam

    arkadaşlar zaten çevrimiçi satın alınan bir ürünü deneyip çalışmıyorsa ve hoşunuza gitmediyse sebep göstermeksizin iade hakkımız tüketici kanununda yazıyor, hepsiburada gibi siteler zaten bu şekilde çoğalmadı mı sonuçta bu adam mağaza giderlerinden yoksun olduğu için rekabet edebiliyorsa bizim de mağazadan görerek almak yerine hb gibi siteleri seçiyorsak iade hakkımızı doğurur.

    ambalaj ücretini isteme hakları var. satıcı zararını isteyebilir. kullanıp yıpratsanız bile iade edebilirsiniz bu hakkınız. ama karşı tarafta bunları isteyebilir. biz alıyorduk mesela, jelatini yırtılmış aksesuar poşetleri yırtılmış bunların ücretini alıyorduk ve iade alıyorduk, bu tip ürünleride teşhir/iade olarak indirimli satıyorduk. sadece arıza varsa koşulsuz iade olur. keyfi iadede çatır çatır alırdık ambalaj parasını. biraz satıcıyıda düşünün, büyük firmalar bunları absorbe edebilir ama küçük firmalar edemez bizde küçüktük ve absorbe etme şansımız yoktu o yüzden %10-15 gibi ambalajlama parası alıyorduk.

    ee şimdi devam etmiyor musunuz? geçmiş zamanla anlatmışınız hep.
    |
    |




  • Yüzbaşı
    292 Mesaj
    3 hafta önce hepsiburadadan kayak siparişi ettim. Sömestri için aldığım kayak yerine plates minderi gönderdiler ve aynı gün kendileriyle görüşüp hemen iade ettim. paramı 15 gün sonra iade anca alabildim oda sürekli arama, şikayet vs. hepsiburada benim gözümde kalitesi düştü. Beni zaten mağdur etti bide paramı 15 günde anca iade etti. kolay iade diyor ama zor iade sistemine dönmüş belli. Size gelince bence direk THH yle görüşün benimki kadar haklı bir durum olduğu halde zor aldım paramı.
  • Binbaşı
    1495 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: enihat

    3 hafta önce hepsiburadadan kayak siparişi ettim. Sömestri için aldığım kayak yerine plates minderi gönderdiler ve aynı gün kendileriyle görüşüp hemen iade ettim. paramı 15 gün sonra iade anca alabildim oda sürekli arama, şikayet vs. hepsiburada benim gözümde kalitesi düştü. Beni zaten mağdur etti bide paramı 15 günde anca iade etti. kolay iade diyor ama zor iade sistemine dönmüş belli. Size gelince bence direk THH yle görüşün benimki kadar haklı bir durum olduğu halde zor aldım paramı.

    İşte ürünleri alsam mı yoksa tekrar geri gitmesini mi beklesem bilemiyorum, ben şehir dışındayken gelmiş, ben iade olduğunu anlayınca teslim almayacağım dedim. Şimdi yazışmalarıma rağmen saçmalıklarına devam ediyorlar adam telefonda "Paketi açılan hiç bir ürünü iade almıyoruz" dedi resmen... Ne yapsam bilemedim...
    |
    |




  • Yüzbaşı
    415 Mesaj
    Bende HB den çok alışveriş yaparım. Sorun da yaşadım bir kaç kez ama elektronik değildi ürünler. Çok uğraştırdılar beni. Burayı okuyunca biraz araştırma yapayım dedim bu durum ile ilgili. Tüketici olarak yanlış anladığımız noktalar olduğunu öğrendim nihayetinde. Ticaret kanununda satıcı ile aranızdaki ticaretin türüne göre koşullar değişiyor. İnternet'ten aldığımız her ürünü şu kadar gün içinde iade ederiz gibi bir durum yok kanunen. Kuralları ve bazı istisnaları var. Ayrıntılar için en altta iki link veriyorum bir göz atın lütfen.

    Siz "mesafeli satış" sözleşmesinden "caymak" istiyorsunuz hukuki dilde.

    Bu ürünlerde cayma hakkı kullanımı: Elektronik ürünlerin “Cayma Hakkı” dahilinde iade alınabilmesi için satın alınan ürünün, orijinal kutusuna zarar verilmemiş olması, faturasının ve tüm tamamlayıcı aksesuarlarının ürün ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Gönderilmemesi halinde iade talebi reddedilecektir.

    Diyeceksiniz ki kutuyu açmadan nasıl anlayacağım sorun olduğunu. Evet haklısınız ancak böyle bir durum ortaya çıkarsa sizin yapacağınız cayma hakkı kullanımı değil ayıplı mal ve teknik servis raporu ile değişim/arıza kapsamına girer. Cayma hakkı hatalı veya zamansız yaptığımız bir satın alma durumunda mağdur olmamak için yada tamamen keyfi vazgeçmedir. Tabi koşul satıcının bu keyfiyetten zarar görmemesi. İnşallah anladıklarımı aktarabilmişimdir.

    http://www.alomaliye.com/2016/01/04/tuketicinin-cayma-hakki/http://www.ademaltan.com.tr/yeni-tuketici-yasasi-hakkinda-bilinmesi-gerekenler/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aville -- 17 Şubat 2017; 11:23:1 >




  • Er
    3 Mesaj
    Aldığım telefon bozuk çıktı. Neredeyse iki aydır ne telefonu ne parayı alabiliyorum. Gözümden öyle düştüler ki anlatmaya tarif yok. THH den başka çözümü yok gibi.
    |
    |
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
pubg mobile uc
vp satın al
Sohbet
En ucuz kedi maması fiyatları
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR2
0,312
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.