Şimdi Ara

Hem Konforlu Hem Ekonomik Araç Mümkün Müdür?(2.Elde)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
1.800
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar arkadaşlar, sıfır alımlarda pek mümkün olmasa da ikinci elde bu tarz araçlar vardır diye düşünüyorum.
    Başlıkta anlatmak istediğim şudur: örneğin 70.000TL civarı bir bütçe ile, model olarak çok yaşlı olmayan ama hem konfordan hem de ekonomiden(yakıt, yürütme) yana üzmeyecek model önerileriniz var mıdır? Aslında konuyu fiyattan bağımsız olarak sürdürebilirsek daha faydalı olabilir, belki 10 yaş altı, 5 yaş altı X 75B altı, 100B altı, 150B altı kartezyen çarpımı şeklinde gruplara ayırarak öneriler paylaşılması isabetli olacaktır.

    Özellikle uzun süre araştırma yapmış arkadaşların değerli görüşlerini beklerim, şimdiden teşekkürler.



  • Egea bakın bu bütçeye temiz bulursunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Insignia 1.4t

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • D segmenti araçların hemen hemen hepsi.
    İnsignia, 508, avensis, latitude, mondeo, c5.....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • C4 1.2 130bg Eat6
    Passat (B6) 1.4 Tsi 122bg Dsg
    Astra 1.4T 140bg Tam otomatik

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    D segmenti araçların hemen hemen hepsi.
    İnsignia, 508, avensis, latitude, mondeo, c5.....
    O yaştaki D segmenti araçların yürütme maliyeti malesef çok yüksek olacaktır.
    Yürütme maliyetini düşürmek için tam otomatik alsanızda ekonomil bir araç bulamayabilirsiniz.
    Yarı otomatiklerde baskı balata değişimi sıkıntı, 5.000'e kadar çıkıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Moueson

    Egea bakın bu bütçeye temiz bulursunuz.
    Moueson hacklenmiş beyler

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-DFABFCB25

    Moueson hacklenmiş beyler

    Alıntıları Göster
    yok dostum ben yine eski ben . Sadece bütçeye göre öneri yapıyorum. Ne kadar sevmesem de egea şuan en uygun fiyatlı c sınıfı araç konumunda :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Moueson

    yok dostum ben yine eski ben . Sadece bütçeye göre öneri yapıyorum. Ne kadar sevmesem de egea şuan en uygun fiyatlı c sınıfı araç konumunda :)

    Alıntıları Göster
    Moueson dostum, ekleme yapayım d segment altında hiçbir segmentte konfor olmaz olamaz, golf megane egea a3 hepsi dahil, a b c segmentler, sana güven içinde a noktasından b noktasına veya Seyehat bilimum işleri yapmanı sağlar ama konfor sağlamaz, konfor için minimum d segment şart

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • A3 bence segmenti + önceki segmentler arasındaki otomobillerden kesinlikle daha iyi.
    Kullandım gördüm.
    Not:DSG'li kullandım, patladığını o sıralar bilmiyordum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gunpower-storm

    O yaştaki D segmenti araçların yürütme maliyeti malesef çok yüksek olacaktır.
    Yürütme maliyetini düşürmek için tam otomatik alsanızda ekonomil bir araç bulamayabilirsiniz.
    Yarı otomatiklerde baskı balata değişimi sıkıntı, 5.000'e kadar çıkıyor.

    Alıntıları Göster
    O yaştaki d segementi araçların yürütme maliyetinin c segmenti araçlardan çokta farkı olmayacaktır.
    Somut örnek vereyim aynı motor aynı şanzımanlı latitude ile fluance in veya 308 ile 508 in veya insignia ile astranın yürütme maliyeti 3 aşağı 5 yukarı aynıdır.

    Konu burada yarı otomatik_tam otomatiğe neden geldi anlamadım. Sözünü ettiğim araçların bazılarının otomatiği bile yok çünkü. Ama madem yazdınız cevaplayayım.

    Uzun vadede yarı otomatik şanzıman tam otomatik şanzımana göre daha ekonomiktir. çünkü bildiğiniz düz vitesli araçtır baskı balata sarf malzemesi dir. Ve aracın yakıttan ettiği tasarruf bile bu sarf malzemesinin bedelini fazlasıyla çıkarır.

    Örneğin benim aracımla sizinkini kıyaslayayım. (Konu bu değildi ama siz yazdığınız için yazalım)
    Benim aracım şu anda 135.000 km ye yaklaşıyor ve kavramada bir sıkıntı yok hadibiz 150.000 de değiştirdiğimizi varsayalım.(ben çok daha uzun gideceğini öngörüyorum)
    Ve 100 km de 1 litre daha az yaktığımızı ön görelim. bu 150000 km de 1500litre mazot yapar buda bugünkü parayla 10.000 tldir.

    İkinci 150000 de de aynı oran da yarı otomatik tasrruf ederken 300.000 km de tam otomatiğin çıkaracağı olası bir revizyon masrafı tam otomatik kullancısını fazlasıyla üzecektir.

    Sizinde dediğiniz gibi baskı balata ücreti 5000_6000tl ye kadar çıkar (yetkili servis) özel serviste ise 3000_4000 lira civarıdır. Bu rakamlar hareketli volanı olan araçlar için geçerlidir. Hareketli volanı olmayan araçlarda ise çok daha düşüktür.

    Yukarıdaki hesaplamadan da gördüğünüz gibi yarı otomatik tam otomatikle maliyet anlamında kıyaslanmaz zaten yarı otomatiğin mantığı ekonomik olmasıdır. Bu nedenle Konfordan bir nebze ödün verip daha ekonomik araç kullanmak isteyen tüketiciler için üretilmişlerdir.

    Kaldıkı bu baskı balata denen şey düz vites araçlarda da vardır ve hemen hemen aynı periyotlarla değişimi gerekir.

    Peki tam otomatik araçlarda sadece şanzıman açma kapama ücreti nin ne olduğunu, bozulması halinde yetkili serviste veya şanzımancıda bir şanzıman revizyonun kaç liraya çıkacağını biliyor musunuz?

    Tam otomatik şanzıman bozulmaz ömürlüktür diye sakın düşünmeyin sizinde yazdığınız gibi o yaşlardaki ikinci el araçlarda satıcıların şeref düzeyinide düşününce yaşanabilecek şeyler çokta yabana atılmamalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 13 Haziran 2019; 7:51:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Senin ilacın 2011 1.6 ehdi dinamik Citroen c5 mcp şanzıman dostum. Araç çok konforlu yol sesi almıyor yakıtı kokuyor otomatik ve 65-70 bin fiyat bandında vede oldukça sorunsuz bir araç. Bizim ailede 4 tane var ve herkes çok memnun . Ki şuan 3.16i ve Insignia kullanıcısı olarak bunu diyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mümkündür. 2. Elde

    Megane Sedan 1.6 16V Touch Roof,
    Megane hb 1.2 Tce Icon

    Ciddi değer kaybına uğrayan f/p modelleri. Touch roof'a LPG taktın mı beleşe gezersin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • C sınıfı önerileri konfor şartını sağlamaz diye düşünüyorum. Komple bütün D sınıfları olur demek de biraz kolaycılık oluyor sanki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • otomobilci_x kullanıcısına yanıt
    Bu kısımdan hiç düşünmemiştim açık olayım.
    Motor kısmını aynı düşünerek hareket ettim. Tam otomatikte tabikide ömürlük değil fakat 5.000 lira aynı yakıt değerlerinde dişe dokunur bir fiyat olacak.
    Yine de söyleyeyim, o paradaki D segmenti araçlar yaşlı olacaktır. Bu yüzden sıkıntıları 508-308-insignia-astra-mondeo-focus gibi yan yana koyarsak D segmentinde olanlar daha çabuk arızalara başlar.
    Yoksa konfor olarak D segmenti kesinlikle daha iyi olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilgi@sayar

    C sınıfı önerileri konfor şartını sağlamaz diye düşünüyorum. Komple bütün D sınıfları olur demek de biraz kolaycılık oluyor sanki.
    Bütün d segmenti araçları yazmadığımı görebilirsiniz fiyat fayda olarak önde olanları yazmaya çalışmıştım.

    Kolaycılığı kaçmakla suçlamanız ise çok garip olmuş, ben sizden bir ücret veya herhangi bir menfaat elde ediyormuyum ki, kalkıp beni eleştiriyorsunuz.

    Siz bir soru soruyorsunuz ve bende size cevap veriyorum. Yani hiçbir beklentim olmadan size yardım etmeye çalışıyorum.

    Buna sizin verdiğiniz cevap ise kolaycılığa kaçmayın oluyor.

    Bazen insanların bu tavırlarını anlamakta gerçekten zorluk çekiyorum.
    Bir teşekkür etmek çokmu zor.
    Neyse boşverin.
    Ama,

    Konfor kelimesi bile tek başına bir çok kişisel değişken içerirken ve siz hiçbir beklentinizi beğeninizi zevkinizi ihtiyacınızı belirtmemiş ken insanların nokta atışı tahmin yapmasını bekliyemezsiniz.
    Eğer birilerinin size detaylı ve doyurucu bilgi vermesini bekliyorsanız detaylı bir şekilde isteklerinizi belirtin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gunpower-storm

    Bu kısımdan hiç düşünmemiştim açık olayım.
    Motor kısmını aynı düşünerek hareket ettim. Tam otomatikte tabikide ömürlük değil fakat 5.000 lira aynı yakıt değerlerinde dişe dokunur bir fiyat olacak.
    Yine de söyleyeyim, o paradaki D segmenti araçlar yaşlı olacaktır. Bu yüzden sıkıntıları 508-308-insignia-astra-mondeo-focus gibi yan yana koyarsak D segmentinde olanlar daha çabuk arızalara başlar.
    Yoksa konfor olarak D segmenti kesinlikle daha iyi olacaktır.
    Hocam d segmenti fiyatları ile c segmenti fiyatları aynı modellerde biribirine çok yakın.
    Yani 70_80 bin bandında alınacak aynı model yılındaki astra ile insignia nerdeyse aynı para. Veya corolla ile avensis veya focus ile mondeo yanı alınacak d segmenti daha eski olmuyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • otomobilci_x kullanıcısına yanıt
    508 accessin 308 allure'dan ucuz olduğunu yemi öğrendiğim konusunda açık olayım
    508 95.000 iken 308 100.000
    Diğerlerinde de böyledir artık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gunpower-storm -- 13 Haziran 2019; 13:5:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gunpower-storm

    508 accessin 308 allure'dan ucuz olduğunu yemi öğrendiğim konusunda açık olayım
    508 95.000 iken 308 100.000
    Diğerlerinde de böyledir artık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • otomobilci_x kullanıcısına yanıt
    Estağfirullah ne haddime, genel olarak model, yıl şeklinde gruplamak amacıyla söylemiştim, şahsi bir beklenti değil de herkesin fayda göreceği daha genel bir başlık olsun diye öyle söyledim. Kusura bakmayın lütfen, yanlış anlaşıldıysam özür dilerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.