Şimdi Ara

HDİ motor sorun?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
0
Favori
1.222
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum geçen yıl
  • Cevaplayan Üyeler 14
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 5
  • Ortalama Mesaj Aralığı 3 gün 13 saat 46 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • palio1.6 (5 mesaj) 064 (2 mesaj) Bir Rind (2 mesaj) Polestar191 (2 mesaj) talhadogdu (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (8 mesaj) Mobil (12 mesaj) Uygulama (1 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    356 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Merhabalar. 2006 1.6 hdi 150 bin km de 307 sahibiyim. Motor soğuk iken ilk marşta sarsıntılı çalışma ve beyazımsı duman atma var. Sorunun çözümü için;

    1. İlk iş olarak motor yağını ve mazot filtresini( orijinal) motor içi temizleyici kullanarak değiştirdim.
    2. Enjektörler farklı yerlerde iki kez söküldü, bakım yapıldı. (Herhangi bir parçası değişmedi. Meme vs)
    3. Kızdırma bujisi hatası veriyordu. Bir ihtimal dedim ve patlak çıkan 3 buji değişti.

    Ancak sorunum devam ediyor. Pistonları sanki biri tutup bırakır gibi kesik kesik sallantılı çalışma var. Motor ısındıktan sonra aracın çekişinde, tüketimde herhangi bir sorun yok. Araçta su, yağ eksiltme yok. Konuya hakim arkadaşların tavsiyesini bekliyorum. Bir de enjektörler sökülmeden araç üstünde iken enjektörler değerleri görülebiliyor mu? Enjektörleri tekrar ezbere söktürmek istemiyorum çünkü 400-500 lira para alıyorlar.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



    |
    |
    _____________________________
    Otomobil bir tutkudur.




  • Binbaşı
    1178 Mesaj
    Benzer bir sorun ben de var hala çözemedim rölantide bazen sallama yapıyor. Enjektör püskürtme değerlerini yazılımda görebiliyorlar. Rail (Basınç akış) sensörü değişmesi gerekebilir. Bir de eenjektör tesisatına baktırın dediler bana beyinci diye tabir edilen yerler oluyor buralar. Sizinki de benzer bir sıkıntı olabilir.
    _____________________________
    2008 Citroen Grand Picasso 1.6 SXPK
  • Yüzbaşı
    356 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: zzoorroo

    Benzer bir sorun ben de var hala çözemedim rölantide bazen sallama yapıyor. Enjektör püskürtme değerlerini yazılımda görebiliyorlar. Rail (Basınç akış) sensörü değişmesi gerekebilir. Bir de eenjektör tesisatına baktırın dediler bana beyinci diye tabir edilen yerler oluyor buralar. Sizinki de benzer bir sıkıntı olabilir.
    Rail sensorü arızalı olsa sürekli sorun çıkarmaz mi? Araç ısınınca problem kalmıyor çünkü.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Otomobil bir tutkudur.
  • Onbaşı
    30 Mesaj
    Dostum geçmiş olsun. Oraya bi 4 enjektör 1 adette rail sensörü sıkışmış. Rail sensörü enjektöre göre nispeten ucuz gidip beyincide değerlerini bi kontrol ettirin. Motorunuza mazot devamlı-düzenli verilemediği için sarsıntılı çalışıyor.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    3776 Mesaj
    egr valfi var mı bilmem ama sorun oradan kaynaklı olabilir. 2009 Focusta aynı sorunu öyle çözmüştük. EGR valfi değişmişti .Hem yakıt azaldı hem de sarsıntı gitmişti.
    _____________________________
    Nobody can interfere everybody's life
  • Yüzbaşı
    356 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: Lego95

    egr valfi var mı bilmem ama sorun oradan kaynaklı olabilir. 2009 Focusta aynı sorunu öyle çözmüştük. EGR valfi değişmişti .Hem yakıt azaldı hem de sarsıntı gitmişti.
    Egr valfi var. Sorunum sabah sarsıntılı çalışma ve birkaç dj beyaz duman. Sizin sorunlar da bunlar mıydı?
    |
    |
    _____________________________
    Otomobil bir tutkudur.
  • Yüzbaşı
    278 Mesaj
    Sorununuzu 40 tl ye çözebilirsiniz. Özelden ulaşırsanız anlatirim



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    356 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Sorun çözüldü ve başkalarına fayda olur diye paylaşmak istedim. Aracımı akşamdan pompaciya bıraktık. Methedilen peugeot ustasınin gozleminde motor soğuk iken calistirdik ve pompaci pc ile enjekor değerlerine baktı ve herhangi bir sorun görünmedi. Usta ise motorda tekleme olmadığını, yüksek ihtimal egr kaynaklı olduğunu belirtti. Egr körlendi ve sorunum çözüldü.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Otomobil bir tutkudur.
  • Uzaklaştırılmış 4 gün cezanın, 3 gün 7 saat 48 dakika kadarı kaldı.
    egr körleme yenisini al.
    _____________________________
  • Yarbay
    6782 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    egr körleme yenisini al.
    +1 aynen yine sorun çıkabilir bu durumda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi defiant82 -- 20 Haziran 2019; 13:27:47 >
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    330 Mesaj
    Bendeki 2012 focus 3 1.6 dizel araçta da var sabah motor soğuk iken rolantide sarsıntı. Ama devir ibaresi oynamıyor. Motor ısınınca herşey tıkır tıkır. Yakıt tüketimi de 5.4 hatta bazen 5.1 lt falan. Çekişi de iyi. Benim de enjektörlerin ultrasonik temizliği yapıldı. Ama kızdırma bujisi kontrol edilmedi. Forscan isimli program ile arıza kodunu okuttugumda p0135 O2 ısıtıcı devresi(sıra 1, algılayıcı 1) - Açık Devre diye hata kodu veriyor. 2 yıldır var bu hata kodu. Aracın gösterge ekranına düşmüyor ama hata kodu verisi. Sadece obd ile bakınca gözüküyor. Aracımda O2 sensörü var mı onu bile anlayamadım. Sabah rolanti titremesi sinir ediyor. Ama titreme abartı boyutta ve sürekli de değil. Arada bir araba irkiliyor gibi.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    356 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: 064

    Bendeki 2012 focus 3 1.6 dizel araçta da var sabah motor soğuk iken rolantide sarsıntı. Ama devir ibaresi oynamıyor. Motor ısınınca herşey tıkır tıkır. Yakıt tüketimi de 5.4 hatta bazen 5.1 lt falan. Çekişi de iyi. Benim de enjektörlerin ultrasonik temizliği yapıldı. Ama kızdırma bujisi kontrol edilmedi. Forscan isimli program ile arıza kodunu okuttugumda p0135 O2 ısıtıcı devresi(sıra 1, algılayıcı 1) - Açık Devre diye hata kodu veriyor. 2 yıldır var bu hata kodu. Aracın gösterge ekranına düşmüyor ama hata kodu verisi. Sadece obd ile bakınca gözüküyor. Aracımda O2 sensörü var mı onu bile anlayamadım. Sabah rolanti titremesi sinir ediyor. Ama titreme abartı boyutta ve sürekli de değil. Arada bir araba irkiliyor gibi.
    Duman atıyor mu araç?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Otomobil bir tutkudur.
  • Yüzbaşı
    330 Mesaj

    Hayır hocam ben duman atma falan da görmedim hiç araçtan.



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
    palio1.6 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    9128 Mesaj

    Km Oldukça az, araç yatmış olabilir, yatan arabada antifriz değişmemiş olabilir bu da suresi gecen bir antifriz korozif olduğu icin korozyona uğramış kalan bir conta icin normal.

    Probleme gelirse conta değişmesi gerekiyor, bu esnada manifold ve EGR temizlenmesi güzel bir bakım olacaktır.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Bir Rind kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Sapere aude!
  • Yarbay
    3182 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Bir Rind

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Değil 2005 model 300 bin km lerde ne enjektör ne pompa ne turbo ne egr problemi yaşatmayan araçlar biliyorum



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yarbay
    2054 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Değil 2005 model 300 bin km lerde ne enjektör ne pompa ne turbo ne egr problemi yaşatmayan araçlar biliyorum

    Alıntıları Göster
    Paylaşın biz de bilelim. Yani ben de benzinli 2.0 motorlu 93 model bir araç kullanıyorum, benzin tamam ama herkes 100k üstü dizelden uzak dur diyor. Ondan diyorum, gerçekten hangi motor veya motorlar sizin bahsettiğiniz?
    _____________________________
    Elektronik ve Haberleşme Mühendisi
  • Yüzbaşı
    869 Mesaj

    Öncelikle konu sahibine geçmiş olsun.

    Satılan PSA motorlu araçların yüzde kaçında bu ve benzeri motor problemi oluşmuş ve rakiplerinde bu oranlar ne durumda? Bir araca göre PSA motorları sorunlu demek ne kadar mantıklı?
    |
    |
    Polestar191 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Binbaşı
    1524 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Bir Rind

    Paylaşın biz de bilelim. Yani ben de benzinli 2.0 motorlu 93 model bir araç kullanıyorum, benzin tamam ama herkes 100k üstü dizelden uzak dur diyor. Ondan diyorum, gerçekten hangi motor veya motorlar sizin bahsettiğiniz?

    Alıntıları Göster
    Kendi aracım için yazayım.

    1.3 Multijet E4 200 bin küsürde aldım. Motora anahtar değmemiş, turbo revizyon görmemiş. 35 bin kmdir kullanıyorum.

    Ama adettendir, kamu spotu gibi yazalım; dizel araçların motorları, turboları, enjektörleri vs vs patlar yarı yolda bırakır...

    Öyle bir söylerler ki anasını satayım sanki 1 ayda mukakkak bunlar olacak. Olmasa bir sıkıntı vardır. Kronik fabrikasyon bir hatanın veya size bu şekilde itelenen bir araç dışında böyle bişey yok.Yok.

    Emisyondan dolayı yazarsın tamam, traktör gibi ses çıkarmasını yazarsın eyvallah da ya biri başka bir konuda fren ve debriyaj balatasının bitmesini ilişkilendirdi bunu gördüm ya :D Sanki benzinli araçların debriyaj-fren balatası bitmiyormuş gibi... Ne alakası var? Tamamen kullanım stili ile alakalı.

    2300 km sadece şehir içi Mersin trafiği 5.4 ortalama. Fabrika verisi 6.5
    Multijet için yazıyorum bu motorun esprisi devirli kullanmak. 2000 devirin altına düşmemek. Yani sırf fazla yakmasın diye yumurtaya dokunur gibi değil, baya baya hakkını vererek 2000 devir ve üzerinde kullanacaksın bu. Aracı ilk aldığım zamanlar 2000 devirin altında kullanırdım hem çok yakardı hem de motor isteksiz olurdu sağırlaşırdı. Uzun süredir 2000 devir ve üstü ile multijete devam.
    |
    |
    _____________________________
    Ahmet Bey'in televizyonu Schaub Lorenz




Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Gülüş Tasarımı
Web Tasarım
Canlı Tv izle
Europatrans evden eve nakliyat '' 444 69 95''
kripto para haberleri
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,562
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.