Şimdi Ara

HDD'im Hasarlı mı? Yalan mı Gerçek mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
136
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar HP Pavilion eski dizüstümü fan sorunundan dolayı piyasadaki bir servise götürdüm. Fan sorununu yaptıktan sonra bana HDD'inzde bir sorun farkettim diyerek kasadan HDD'imi çıkarttı. Kablolar ile kendi bilgisayarına bağladı. Bunları masanın arkasından gördüm tam ne yaptığını göremedim.

    Ve beni yanına çağırıp kendi bilgisayarının ekranında bir program üzerinde HDD'imin hatalı olduğunu gösteren, kırmızı kutucuklar olan bir panel gösterdi.

    Ve eğer istersem elinde ikinci el temiz HDD'i olduğunu uygun fiyata satıp takabileceğini belirtti. Ama böyle bir sor var ise sıfır bir HDD almak benim için daha doğru diyerek bu teklifini kabul etmedim.

    Kafama takılan sorular ise şu.

    1- Bilgisayarda şifre olduğu için işletim sistemine giremedi, açılış hızında da bir sorun yoktu, bilgisayarın yavaş ve HDD sorunlu çalıştığını nasıl anladı?

    2- HDD Bad Sector için tarama zamanı olmadı, kablosunu taktığı anda bir anda bana işlem yapılmış ve bad sector gösteren bir ekran açtı! Bir HDD arızasını 1 dakikadan daha kısa bir süre içinde tarayan ve bulan program var mı?

    3- Bilgisayarı evde açtığımda Win7'nin açılış hızı oldukça hızlı ve stabil, programlar arasına geçişte küçük hatalar oluyor. Ama hala emin değilim gerçekten bilgisayarımı çok yavaşlatan bir Bad Sector veye büyük bir arıza var mı?


    Şimdi HDD'in hataları için bir program ile taratıyorum.

    Ama sizce bu serviste yapılan hızlı sorun bulma işlemi yalan mıydı yoksa söyledikleri gerçekten doğru mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MonitörKertenkelesi -- 27 Kasım 2018; 11:50:10 >







  • cuhuku C kullanıcısına yanıt
    Merhaba, verdiğiniz linkler için teşekkür ederim, bu sitelere daha önce de baktım ama onarımdan önce gerçekten bir Bad Sector var mı emin olmak istedim bu yüzden buradaki uygulamayı yaptım:

    https://www.technopat.net/sosyal/konu/bad-sector-nedir-nasil-tespit-edilir.8861/

    HD Tune Pro 5.0 programı ile bilgisayarın HDD'ini yaklaşık 4 saat tarattım ve bana hiç Bad Sector hata bulamadı, tamamen yemyeşil tek bir hatalı sektör kutucuk bile olmadı.

    Oysa tamir servisindeki eleman HDD'imi bir kabloya bağlayıp ekranını gösterdiğinde ekranda Bad Sector tamamen kıpkırmızı görürüyordu, üstelik bunu 1 dakikanın altında bir sürede sonuçlandırmıştı.

    Bu durumda ya HD Tune Pro 5.0 yalan söylüyor ve beni 4 saat boyunda boşuna tarıyor ya da servis elemanı yalan söylüyor ve 1 dakikatan az bir sürede bir HDD taranıp hatalar gösterilemez.

    Sizin fikriniz nedir?

    Ben gerçekten sırf müşteriyi kandırmak ve parasını çalmak için bir dümen çevrildiğine artık gerçekten inanıyorum. Yazık tabii bu gerçekse, bu para nasıl boğazlarından geçiyor ona da inanamıyorum. Kimseye de hakkımı helal etmem.

    Gitsinler bilgisayar tamiciliği filan yapmasınlar, kapkaç veya yankesicilik hırsızlık filan yapsınlar, benim için aynı şey.




  • Dostum eğer PC sik sik Mavi ekran hatası veriyosa HDD de sorun var demektir ve HD tune ile falan onarılmaz seyler sentinel vb programlar rpm hızına bakar veri yazar sonra geri donuse bakar eğer veri kaybi varsa HDDde sorun vardır der. Dolayısıyla hddyi degistirmeden kullanmaya devam edebilirsin ama verilerin gidebilir daha once actigin albumler dosyasi vb arsivlerin zarar görebilir bunuda garantiye almak icin yedi hdd alip yedek yapin derler. Arsivle isin yoksa cokta muhim değil sorun olmaz kullanabilirsin. Teknik servisede her zaman güvenme. Ben 18 yıldır PC kullaniyorum bir kere bile teknik servise gitmedim gitmemde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tesbihcekenhoroz kullanıcısına yanıt
    Ama ben mavi ekran hatası almıyorum ki, HDD'imde de bir sorun da yok. Servis var diye gösterdiği ekranı ben kendi kontrolümde görmedim. Bu yüzden de yalan söylediklerine yüzde yüz eminim de.

    Ayrıca fanı değiştirmediklerini sadece tozunu alıp taktıklarını düyünüyorum çünkü fan aynı ses ile bozulduğuna göre ben de ne taktıklarını göremeyeceğime göre gelen müşteriyi kazıklayarak eve ekmek götüren hırsızlar bana göre.

    Servise götürmemek çare değil ki, bozulan ürünü çöpe mi atalım, kendimiz yapabilsek yaparız da kasayı açmak fan onarmak her bilgisayar için mümkün değil. Çaresiz yardım almak zorundayız. Zamanımız yok bilgisayar uzmanı olmak için.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.