Şimdi Ara

Hava taşıtlarında GPS kaygısını sona erdirecek milli teknoloji: TerraFlite (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
772
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halitozbasli

    aslında ABDnin 1970lerden beri kullandığı bir teknolojiyi hele şükür adapte ettiğimizin haberi bu :). Şimdi nasıl yani diyceksiniz. ilk cruise füzeleri geliştirildiğinde henüz gps yoktu füzeler hedeflerini yeri tarayarak ve kayıtlı resimleri üst üste bindirerek buluyordu. hele şükür göktürk uydumuz oldu tüm ülkenin isohips haritasını çıkara bildik ve helikopter ve uçak gibi taşıtlarımıza ne olur ne olmaz B planını yükleye bildik. havada nerede olduğunu bilmezsen nereye gideceğinide bilemezsin.

    Hocam TERCOM bayadır kullanılıyor.Bu günün işi değil.
  • quote:

    thecaliph_
    % 100 verimli Motor vardi gecen secimlerde
    %200 u cikmaz mi referanduma kadar ?

    % 100 verimli üretilmiş ne ürün ya da teknoloji var ki?
    Sen bunu ateş böceğimi sandın % 100 verimli çalışsın insanevladı'nın icatları?
    Bi yerinden uydurduğun nasıl da aşikar...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.Akif Ersoy

    Hava taşıtlarında GPS kaygısını sona erdirecek milli teknoloji: TerraFlite


    Hayaller ve hayatlar dedikleri bu olsa gerek :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AKTeknisyen

    quote:

    Orijinalden alıntı: halitozbasli

    aslında ABDnin 1970lerden beri kullandığı bir teknolojiyi hele şükür adapte ettiğimizin haberi bu :). Şimdi nasıl yani diyceksiniz. ilk cruise füzeleri geliştirildiğinde henüz gps yoktu füzeler hedeflerini yeri tarayarak ve kayıtlı resimleri üst üste bindirerek buluyordu. hele şükür göktürk uydumuz oldu tüm ülkenin isohips haritasını çıkara bildik ve helikopter ve uçak gibi taşıtlarımıza ne olur ne olmaz B planını yükleye bildik. havada nerede olduğunu bilmezsen nereye gideceğinide bilemezsin.

    Hocam TERCOM bayadır kullanılıyor.Bu günün işi değil.

    E ozaman bu yukarıda anlatılan haber niteliğinde ki hikaye nedir. Bu arada sistemin adını bilmiyordum öğrenmiş oldum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: halitozbasli


    quote:

    Orijinalden alıntı: AKTeknisyen

    quote:

    Orijinalden alıntı: halitozbasli

    aslında ABDnin 1970lerden beri kullandığı bir teknolojiyi hele şükür adapte ettiğimizin haberi bu :). Şimdi nasıl yani diyceksiniz. ilk cruise füzeleri geliştirildiğinde henüz gps yoktu füzeler hedeflerini yeri tarayarak ve kayıtlı resimleri üst üste bindirerek buluyordu. hele şükür göktürk uydumuz oldu tüm ülkenin isohips haritasını çıkara bildik ve helikopter ve uçak gibi taşıtlarımıza ne olur ne olmaz B planını yükleye bildik. havada nerede olduğunu bilmezsen nereye gideceğinide bilemezsin.

    Hocam TERCOM bayadır kullanılıyor.Bu günün işi değil.

    E ozaman bu yukarıda anlatılan haber niteliğinde ki hikaye nedir. Bu arada sistemin adını bilmiyordum öğrenmiş oldum.

    Aslında ikisi farklı.sizin bahsettiğiniz seyir füzeleri muhabbeti TERCOM ile alakalı.Yukarıdaki mesele ise hava araçlarının seyrüseferi ile.Malum platormlar farklı olunca kullanıcının istek talep ve gereksinimi de farklı oluyor.

    Yukarıdaki sistem Hava araçları için onlara göre uyarlanmış sistem.Detayını bende bilmiyorum firma gerekirse açıklar herhalde?




  • GPS verileri savaş sırasında abd tarafından değiştirilebilir, daha önce de değiştirdiler. Bu kesinlikle çok önemli bir gelişme. Bu koskoca gps'e mahkumiyetten kurtarıyor bütün ülkeyi.

    (GPS(abd) biz gps verilerini Rusya ise Glonass(rusya) verilerini kullandığı için rus uçağını düşürdük. Onlar Glonass'a göre sınırlara girmemiş görünüyordu fakat biz gps kullandığımız için sınır ihlali olarak algıladık )
  • Olacak tabi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DarthLuca

    GPS in yanında alternatif denetleyici denmiş ama uçaklar GPS ile ucmuyor, GPS sadece sistemlerde olası bir sorunda tedbir amaçlı bulunuyor

    Yanlış. Uçaklar seyir esnasında GPS kullanırlar. Konumlarını anlık olarak bilmek zorundadırlar.

    Ama konu hakkında da şu bilgiyi vermeliyim. Radarla GPS yaklaşımı sınırlı bir çözümdür. Radarların görebildiği (ki aynı anda 3 radarın görebildiği) alanlar için geçerli olur. Uydu görüntüsünün radar kestirmesine etkisi genel anlamda olmaz. Önceden haberleşme uydularının kullanımı ile GPS projesi vardı, sonra ne oldu bilmiyorum.
  • Kendi uydumuz yok demenin acı bir versiyonu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mimar SaNAN kullanıcısına yanıt
    Olaydan sonra da Glonass GPS kadar iyi bir sistem olmadığı için hatalı ölçüm yapıp pilotlara sınır ihlali yaptırdı gibi haberler çıktı bazı sitelerde ama alakasız bir şey bu. GPS, Glonass vs. koordinatlar verir bize sadece. İki sistem de belli kısa anlar hariç genel olarak çok iyi çalışır. Eğer Glonass sisteminde o an öyle bir sıkıntı olsa bile sonradan sistemi takip edenler mutlaka açıklama yaparlardı. Arada teknik sıkıntılardan sistemin yanlış veriler gönderdiği oluyor, GPS de yapabiliyor bunu. Ama böyle şeyler takip ediliyor sürekli ve hata oranları çok düşük. Ha elindeki haritada sınırlar hatalı çizilmiş ise o da işin başka bir boyutu artık.

    Yerli bir şeyler yapmamız iyi tabii ki. Dilerim gerçek anlamda başarılı bir şey olur da birçok uçakta yerini alacak Türk imzası taşıyan bir teknoloji olur. Yalnız konum uydu gruplarındaki artış ile bu tür tehditlere karşı olasılık veya dayanıklılık da artıyor. Amerika GPS'i kapattı diyelim ya da bozuk sinyal gönderiyor. Farkettiğinde alıcını ayarlarsın Rus Glonass'ını, Çin Beiodu'sunu, Avrupa Galileo'sunu kullanarak doğru ölçüm yapabilirsin mesela. Japonya ve Hindistan'ın da yöresel olarak böyle sistemleri var ama onlar bize uzak iş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sis651 -- 13 Mart 2017; 2:48:58 >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.