Şimdi Ara

HATALI EDEBİYAT SORUSUNU ÖSYM YE BİLDİRELİM

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
1.410
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 5 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 9
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 6
  • Ortalama Mesaj Aralığı 47 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 2
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 3
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • MythL (6 mesaj) J.Valjean (2 mesaj) Anton Maupassant (1 mesaj) Lafonten1903 (1 mesaj) hewhomakesabeastofhimself (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (5 mesaj) Mobil (7 mesaj)
  • @
2 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Eğitim ve Sınavlar >> TYT / AYT / YDT >> HATALI EDEBİYAT SORUSUNU ÖSYM YE BİLDİRELİM
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Teğmen
    146 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Beyler ÖSYM nin sitesinde yayınladığı LYS3 pdfsinde yer alan 47. soruda hata olduğunu düşünüyorum. İki adet şiir vermiş ve bizden bu şiirlerin hangi akımların özelliklerini yansıttığı sorulmuş. İkinci şiirde yer alan "gökyüzü" ve "mavi" sözcükleri arasında tenasüp sanatı var, fakat garip akımında söz sanatlarına kesin bir dille karşı çıkılmıştır, bkz(*söz ve anlam sanatlarına yer verilmez). Ben bu sorunun kesinlikle yanlış olduğunu düşünüyorum ve eğer benim gibi düşünenler varsa bunu ÖSYM ye bildirelim. (http://www.osym.gov.tr/belge/1-13533/bilgi-edinme.html ) bu linkten başvuru yapabilirsiniz. Ne kadar başvuru olursa o kadar iyi olur. Ayrıca bu sorunu internetteki ünlü hocalar aracılığıyla da bildirmekte fayda var.



    |
    |




  • Yarbay
    5909 Mesaj
    Şiir orhan velinin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teğmen
    146 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Kardeşim ben sana diyorum ki garipte söz sanatı olmaz. Şiir orhan velinin diyosun bana. Ulan adam benden şiir verip yazarını bilmemi isteyebilir mi. İsteyeceği şiirler bellidir, belirli özellikleri vardır. Bana Kitabe-i Seng-i Mezar sorsun ne bilim belli edecek bişe sorsun. Edebiyatta 4 aydır 50 altına düşmedim denemelerde, 7 kaynak bitirdim, önemli olsa görürdüm illa ki. Orhan velinin demek boş yani
    |
    |
    Lawnate kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    564 Mesaj
    Benim bu sorum yanlış. Soru doğru mu yanlış mı bilmiyorum. İptal olursa hoşuma gider. Ama iptal olmaz
    |
    |
  • Yarbay
    4714 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: KoçHukuk

    Kardeşim ben sana diyorum ki garipte söz sanatı olmaz. Şiir orhan velinin diyosun bana. Ulan adam benden şiir verip yazarını bilmemi isteyebilir mi. İsteyeceği şiirler bellidir, belirli özellikleri vardır. Bana Kitabe-i Seng-i Mezar sorsun ne bilim belli edecek bişe sorsun. Edebiyatta 4 aydır 50 altına düşmedim denemelerde, 7 kaynak bitirdim, önemli olsa görürdüm illa ki. Orhan velinin demek boş yani


    DALGACI MAHMUT

    İşim gücüm budur benim,
    Gökyüzünü boyarım her sabah,
    Hepiniz uykudayken.
    Uyanır bakarsınız ki mavi.

    Deniz yırtılır kimi zaman,
    Bilmezsiniz kim diker;
    Ben dikerim.

    Dalga geçerim kimi zaman da,
    O da benim vazifem;
    Bir baş düşünürüm başımda,
    Bir mide düşünürüm midemde,
    Bir ayak düşünürüm ayağımda,
    Ne haltedeceğimi bilemem.





    Şöyle bir okuyunca gerçekten imgeler, alışılmamış bağdaştırmalar (deniz yırtılır ben dikerim vb) yok değil hatta ikinci yeniyi de andırdığı söylenebilir fakat değil. İkinci yeni tamamen kapalı, sıkıcı, saçma sapan bir şiir şekli. Yort savulu oku anlarsın. Burada ise muziplik, alaya alma var. Ki bu da 1.yeniye has.

    Ha söz sanatları demişsin fakat garip şiiri diye kendilerini söz sanatı yapmamak için kasacak değiller ya, özgür biçimde içinden geleni yazmış. Ama imgeli gerçekten.

    Bu şiir Orhan veliye ait olduğuna göre istediğin kadar dilekçe versen bile ÖSYM haklı çıkar, adamlar artık belli başlı şairlerin şiirlerini bilin istiyor. Bence kötü bir şey değil esas edebiyat ezber üzerine değil böyle olmalı zaten. Orada Necip Fazıl ve Orhan Veli'nin şiir kitabını okumuş kimseler rahat yapardı şiiri bilmese bile sırf üslubundan bile anlar kime ait olduğunu. O yüzden artık gereksiz yere soru bankası çözmek yerine şiir kitabı okumayı düşünüyorum lanet olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Teğmen
    146 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Edip Cansever: Trenlere çikolata yediriyorum/ Soruda Verilen: Gökyüzünü boyarım her sabah

    Aradaki 5 farkı bulun
    |
    |
    J.Valjean kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Teğmen
    146 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Ayrıca o zaman yazmayacaklar garip özelliklerine o maddeyi. Hem bu iki akımın birçok şiiri var ki birbirine benzer. Hocam hep şunu derdi 'Sana verilen şiir bilinen bir şiir değilse ve senden özelliği isteniyosa kime ait olduğunu bilip yapamazsın, ben de yapamam. Özelliklerinden bulacaksın.'
    |
    |
    J.Valjean kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Teğmen
    234 Mesaj

    Hocam cok ayrintiya inmeyin soruda duz okununca sacma sapan anlayamiyorsan o siir ikinci yenici oluyor.ayrintiya indinmi cikamassin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    KoçHukuk kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Teğmen
    146 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Hala söz sanatı içermesi ile ilgili tatmin edici bi cevap gelmedi
    |
    |
  • Yarbay
    4714 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: KoçHukuk

    Edip Cansever: Trenlere çikolata yediriyorum/ Soruda Verilen: Gökyüzünü boyarım her sabah

    Aradaki 5 farkı bulun

    Trenlere çikolata yedirmek cümlesinde tren ile çikolata arasında uzak yakın hiçbir bağlantı yok en ufak. Fakat
    "her sabah","uyanır", "gökyüzü", "boyamak" "mavi" arasında tartışmasız imgesel bir bağlantı var??

    İkincisi Orhan Veli'nin şiiri imgesel olmasına rağmen gayet anlaşılır, fantastik olmasına karşın fabl'a çalan üslubuyla daha önce duyulmamış değil, çocukken böyle şiirler okuduğumuzu hatırlıyorum.

    Dirim kısa ölüm uzundur cehennette herhal abiler.

    Şunun gibi saçma ve tamamen kapalı olsaydı haklı olurdunuz ama Dalgacı Mahmut şiiri kesinlikle imgesel açıdan kendini çok rahat veriyor anlatılmaya, kapalılık yok kinci yeni gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Teğmen
    146 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Gökyüzünü boyamak arasındaki bağ trene çikolata yedirmekten daha mı güçlü. yapmayın Allah'ınızı severseniz. Abi şiiri bilip yaptıysanız eyvallah ama başka türlü yapılmaz. Tüm arkadaşlarım iki şık arasında kalıp sallamış bilip yapan yok. Boktan bi soru işte savunmayın bana şunu.
    |
    |
    J.Valjean kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1608 Mesaj
    Ezberlerseniz böyle olur. Önemli olan anlam. 3. Yeni daha kapalıdır. 1.yeni daha açık. Sorudaki şiirde gayet açıktı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Binbaşı
    1292 Mesaj
    Şikayet edelim en azından denemiş oluruz ve bence de hatalı en azından çelişkili

    Kimse o şiirde ikinci yeni benzerliği yok demesin. Gökyüzünü boyamak normal bir şey değil. Bundan daha açık ikinci yeni şiirleri var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yüzbaşı
    413 Mesaj
    soru doğru çelişkili falan değil
    |
    |
  • Yüzbaşı
    295 Mesaj
    Dalga geçerim kimi zaman da,
    O da benim vazifem;
    Bir baş düşünürüm başımda,
    Bir mide düşünürüm midemde,
    Bir ayak düşünürüm ayağımda,
    Ne haltedeceğimi bilemem.

    Eğer şiirin bu kısmını vermiş olsalardı cok daha rahat olurdu ve anlaşılırdı garipcilere ait olduğu

    Edit:Öyle yapsaydi eğer osym bu seferde ya sordukları soruya bak emeklerimiz boşa gitti der miydik orası ayrı konu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Srikle -- 30 Haziran 2016; 11:11:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
vp satın al
pubg mobile uc
LOL RP Satın Al - LOL RP Yetkili Satış Sitesi
En ucuz kedi maması fiyatları
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR6
0,187
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.