Şimdi Ara

Harcama İtirazı Chargeback Nedir ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir Kullanıcı, 1 Masaüstü Kullanıcı, 1 Mobil Kullanıcı ( 1 Mobil Cihaz )
20
Cevap
0
Favori
1.421
Tıklama
Tüm Forumlar >> Konu Dışı / Off Topic >> Hukuk Bölümü >> Harcama İtirazı Chargeback Nedir ?
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Teğmen
    108 Mesaj
    İngilizcesi “chargeback” olan ve “ters ibraz” olarak da adlandırılabilen harcama itirazı başvurusu kredi kartı ile ilgili olarak yaşadığınız bazı problemlerde gerçekleştirebileceğiniz bir itiraz yoludur. Aşağıda yer alan problemlerden bir tanesi ile karşılaştığınızda bankanıza harcama itirazında bulunabilirsiniz:



    *Tarafınızdan yapılmayan ancak ekstreye yansıyan ödemeler söz konusu ise,

    *İşlem tutarı ekstrede hatalı gözüküyorsa,

    *Aynı işlem için kartınızdan birden fazla çekim yapıldıysa,

    *Ürün veya hizmet hiç sunulmamış veya taahhüt edilenden farklı sunulmuşsa,

    *İşlemin iptali gerekmesine rağmen iptal gerçekleştirilmemişse,

    *ATM’den para çekerken eksik veya hiç para alamamanıza rağmen kartınıza tam olarak çekilmiş gibi yansımışsa



    120 gün içerisinde bankanızın şubesine giderek dilekçe ile harcama itirazı başvurusunda bulunmanız gerekiyor. Bunların içerisinde bana göre en ilginci ve tahminimce pek çok kişi tarafından da bilinmeyen madde ürün veya hizmetin hiç sunulmaması veya eksik sunulmasıyla ilgili olan.



    Bununla ilgili başımdan geçen bir olayda piyasada çok tanınmış bir e-ticaret sitesi yüzlerce müşterisine internet üzerinden satışını yaptığı laptopları teslim edememiş ve ben dahil ödemeyi kredi kartı ile yapan müşteriler olarak bankalarımıza harcama itirazında bulunmuştuk. Farklı sürelerde de olsa hemen hemen bütün bankalar kredi kartı ile ödeme yapan müşterilere kartlarından çekilen tutarı iade etti. Çünkü ödememizi yapmamıza rağmen firma taahhüt edilen sürede laptopların teslimini yapamamış üstelik bundan sonrası için de teslimlerin yapılamayacağını internet üzerinden duyurmuştu.




    PEKİ HARCAMA İTİRAZI NASIL GERÇEKLEŞTİRİLİR ?



    Bunun için bir dilekçe ile bankanızın herhangi bir şubesine veya genel müdürlüğe başvurmanız gerekiyor. Şube de verdiğiniz dilekçeyi bankanın genel müdürlüğüne iletecektir. Bundan sonra harcama itirazının olağan süreci başlayacaktır. Bu süreç maalesef çok uzun sürebiliyor çünkü bankanız hizmet veya ürünü satın aldığınız şirketin bankası ile iletişime geçecek, o banka da müşterisi olan işyerine uyuşmazlık konusu satışa ilişkin belgeleri ibraz etmesi için süre verecek. Belgelerin eksik olması ve ürün/hizmetin size sunulamadığı veya eksik sunulduğu anlaşılırsa sizin bankanıza durum bildirilecek ve kartınızdan çekilen tutarın iadesi gerçekleştirilecektir.



    Bu sürecin tamamlanması 60 ila 180 günü bulabilmektedir. İtirazın konusuna göre değişmekle birlikte kanunen bu sürecin tamamlanması için bankalara tanınan üst süre işlemin karta yansıma tarihinden itibaren 540 gündür. İlk etapta olumsuz cevap almanız halinde bu sonuca tekrar itiraz etme hakkınız da bulunuyor.



    ÖRNEK HARCAMA İTİRAZ DİLEKÇESİ



    İnternette çeşitli bankaların sitelerinde yer alan örnek harcama itirazı dilekçeleri bulunmakla birlikte aşağıdaki şekilde bir dilekçe işinizi görecektir.







    …………….. GENEL MÜDÜRLÜĞÜ’NE,



    Konu: KREDİ KARTI İŞLEMLERİNE HARCAMA İTİRAZI



    Ad Soyad:



    İrtibat:



    Kredi Kart No:



    İşlem Tarihi:



    İtiraz Edilen İşyeri Adı:



    İşlem Tutarı:



    Harcama İtiraz Tarihi:



    İmza:



    (Olay Kısaca Özetleyin) ……………..……………..……………..……………..……………..……………..……………..……………..……………..……………..……………..……………..……………..……………..……………..……………..……………..……………..……………..……………..……………..……………..……………..……………..……………..……………..……………..……………..



    İTİRAZA KONU OLAN KREDİ KARTI İŞLEM BİLGİLERİ:



    İŞLEM TARİHİ İTİRAZ EDİLEN İŞYERİ ADI İŞLEM TUTARI



    KAYNAK: HARCAMA İTİRAZI CHARGEBACK NEDİR ?



    |
    |
    _____________________________




  • Er
    2 Mesaj
    mrb, e ticaret sitesinden ürün satın aldık alınan bu ürünü kargodan teslim almadık firmaya geri gitti ancak firma parayı karta aide etmedi, chargback yaptık 15 gün oldu halen inceleme devam ediyor acaba sonuç ne olur, alışverişde kullanılan kart farklı kişi adına kargo ve fatura da farklı kişi adına kesildi, charback kurallarına göre her halukarda firma iade etmek zorunda,, sonuç ne olur.
    _____________________________
  • Yarbay
    2095 Mesaj

    İade olur



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    mayer56 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    830 Mesaj
    Hocam merhaba,bende yurtdisindaki bi şirkete para yolladım.Ancak fatura vermediler.Bitcoin üretimi yapacaklardı güya.





    Bankaya başvuru yaptım fatura varsa paranızı geri alırız dediler.





    Bir başka arkadaşım Yapıkredi üzerinden para yolladı ondan fatura istemefiler ve 2 ayda parasını geri aldı.





    Bende Bankalat Birliği ne basvurdum.





    Sizce sonuç ne olur?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yarbay
    2095 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: qwsehmus

    Hocam merhaba,bende yurtdisindaki bi şirkete para yolladım.Ancak fatura vermediler.Bitcoin üretimi yapacaklardı güya.





    Bankaya başvuru yaptım fatura varsa paranızı geri alırız dediler.





    Bir başka arkadaşım Yapıkredi üzerinden para yolladı ondan fatura istemefiler ve 2 ayda parasını geri aldı.





    Bende Bankalat Birliği ne basvurdum.





    Sizce sonuç ne olur?
    sizin bankanız işten sıyrılmak için sallamış. ürün gelmediyse fatura nasıl gelsin. sanki herkes fatura kesip gönderiyormuş gibi. Kaldı ki ürünle birlikte de gelecek olabilirdi fatura. kullandığınız kredi kartının türüne göre (visa/master/american express) gerekli teminatları yerine getirmesi gerekir
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    566 Mesaj

    Konu ile ilgili bir güncel sorun dile getireyim başıma bir olay geldi. Öncelikle iyi günler, hocam ben geçen haftalarda kredi kartımın dönem borcunu ödemek için ATM'ye gittim. Kredi kartım Garahnti Bankasına ait fakat ödeme yapacağım ortak ATM Yapı Kredi bankasınındı. Çünkü bayram münasebetiyle gittiğim memlekette Garanti Bantkası Şubesi kalktığından ATM bulamamıştım. Neyse yakınımdaki ortak ATM ye yatırayım demiştim. Yapı Kredi ATM sine , kartımı taktım şifreyi girdim sonra da "Kredi Kartı Borç Öde" butonuna basarak dönem borcunu yatırdım ilkinde paralrı almadı hepsini geri verdi fakat ben ikinci kez paraları tekrar ATM ye koydum bu kez aldı.Fakat yatırdığım tutarların hiçbiri ne dönem borcuma yansımış ne de para bana ATM den geri verildi. Daha sonradan paraların ATM tarafından yutulduğunu anladım. Hemen Yapı Krediyi aradım onlar da dedi ki kart Garantİ Bankasının olduğundan ATM bizim ortak ATM de olsa derdinizi Garantiye anlatın. Cevaba istinaden hemen Garantiyi aradım, onlar da bahsi geçen " Harcama İtiraz Formu" doldurun tarafımıza gönderin biz ilgileniriz dediler. Bu durumun akıbeti nolur acaba biraz da yüklü bir miktardı, sonuç alabilir miyim , takribi olarak ne kadar sürede cevap yazılır ?
    Teşekkürler...
    @bahadirhan.hukukcu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi savio_4528 -- 19 Haziran 2018; 15:33:18 >
    |
    |
    Bahsedilenler: bahadirhan.hukukcu
    _____________________________




  • Er
    2 Mesaj
    Bu işten benden daha tecrübeli yoktur kesin çözüm ve sonuç bende



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    830 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: yabidurrr

    Bu işten benden daha tecrübeli yoktur kesin çözüm ve sonuç bende
    Hocam bir şey sorabilmem mümkün mü
    |
    |
    _____________________________
  • Er
    2 Mesaj
    Kardeşim sor ama buraya çok girmiyorum mail atarsan sevinirim [email protected]



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Teğmen
    210 Mesaj
    ''Top secret'' mi?

    Harcama itirazı nın kesin sonucu bende diye saçma sapan bir argüman olamaz!
    Dikkat edin arkadaşlar avukat dahi olsa boşa zaman ve paranızı kaptırmayın.

    Türkiye' deki bankalar müşteri itiraz kurallarına uymuyorlar. Kendi kafalarına takılıyorlar. Her banka ayrı telden itirazlarınıza alakasız cevaplar verebiliyor. Oysa ki kart kullanıcısı itiraz ettiği andan itibaren. Banka bunu işleme alıp sonuçlandırmak zorundadır. Yani malı satıp teslim ettiğini iddia edene kanıtlamasını aksi taktirde kart kullanıcısına iade söz konusu değil şarttır. Dünya da bu böyledir.

    Hatta bir yakın zaman da yaşanan gerçek olaydan bizdeki bankaların nasıl kural ve hukuk dışı çalıştıklarını gözler önüne serelim;

    Adam bitcoin alımı için şahsa kredi kartı ile ödeme yapar. Dikkat buyurun çok yüklü bir miktar ödemedir bu ödeme! Kart sahibi gider ben karşılığını almadım bu ödemenin iptalini istiyorum diye iletir bankasına.. Ve ödeme iptali gerçekleşir kart sahibinin ekstresine yansımaz işlem. Mesele bu kadar basittir. Ekstre sahibinin almadım demesi yeterlidir. Almayandan aknıt istenmez!!.

    İşte dünyada ki master-visa sistemi böyle işler. Bizdeki gibi keyfi işlemez. A bankası farklı yazar, b bankası farklı yazamaz. Çünkü visa-master card onların değildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi titan321 -- 10 Ağustos 2019; 11:44:6 >
    |
    |
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    830 Mesaj
    Hocam benimde finansbank ilr ilgili Harcama itirazım red edildi.



    Sizce yapacak bir sey yok mu?



    Thh şikayet ettim sonuç çıkmadı.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Teğmen
    210 Mesaj

    Hakem heyeti kararının fotoğrafını paylaş bakalım. Almadığın ürünün parasını ödemek zorunda değilsin. Mahkemeye taşırsın uyuşmazlığı.
    |
    |
    qwsehmus kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    830 Mesaj

    Hocam Thh elimde fatura olmadığı için beni haksız buldu olar 1 yil once oldu.Dav acma suresini kaçırdım.Yapadak bir sey yok mu?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Bahsedilenler: titan321
    _____________________________
  • Teğmen
    210 Mesaj

    Elinde ne faturası olacak? Almadığın şeyin faturası mı olur..
    Sen harcama itirazı yapıyorsun! Almadım ödemiyorum diyorsun. Kart kullandırıcısı olan banka, bir mal ve hizmet verdiğini kanıtlamadan.. Malı ayıpsız teslim ettiğini kanıtlamadan o firmaya ödeme yapamaz. Yaptıysa da burada sen itiraz ettiğinden dolayı normal şartlarda borçlu değilsindir. Sen kanıtlamayacaksın. Satıcı kanıtlayacak ne verdi ne teslim ettiyse artık. Sen değil faturayı- ayıpsızteslim belgesini sunacak olan onlar.. Hakem heyetine ne yazdın da öyle bir karar çıktı. Dilekçeni paylaş görelim.

    Hakem heyeti kararında yazmıyor muydu. Üst mahkeme yolu açık diye? Süreleri kaçırmayacaksın üst mahkeme yolu varsa!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi titan321 -- 14 Ağustos 2019; 9:20:36 >
    |
    |
    qwsehmus kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    830 Mesaj
    Hocam hakem heyeti kararına itiraz süresi nedir.Şu an elimde bana gönderilen belge yok.Tipki burda anlattığım gibi şirket yurtdışında ve dolandırıcı yatırım amacı ile ödeme yaptım ama bana vaad edilen ödeme yapılmadı.Hangi ürün gizmete karşılık benden ödeme aldıklarının araştırılmasını istiyorum dedim.Fatura bulunmadığı için haksız bulunfum.Bankalar Birliği ne bilr başvuru yaptım.Onlarda elimde fatura olmadığı için beni haksız buldu.Şirketin ingilterede olduğunu ve dolandırıcı olduğunu belirtmiştim oysa ki.Daxa açma süresi nedir?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    830 Mesaj

    Hocam bu arada benim elimde fatura vardı.Sonrada mailimde buldum.Yani şirket yollamış.Ama banka bana üzerinde ne alacağın yazmıyor ise o fatura değildir dedi.Faturada şirket ismi çalıştığı banka ismi ve yaptığım ödemenin saati ve dakikası ve en üstte FATURA BILGISI yazıyor.Banka müdürü ısrarla bu elimdeki belgenin fatura olmadığını söyledi.



    Bu konuda beni Yanılgıya düşürdüğü için maddi manevi dava açabilir miyim?



    Bir belgenin fatura olması için Hukuki olarak üzerinde ne yazması gerekir?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Bahsedilenler: titan321
    _____________________________
  • Teğmen
    210 Mesaj

    Hakem heyeti kararına itiraz davası süresi, tebliğden itibaren 15 gün.
    |
    |
    qwsehmus kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    830 Mesaj

    Hocam ben bankaya bahsettiğim belgeyi yolladım ama üzerinde ne alacağım yazması gerekiyor dediler hemde defalarca.



    Şirket ismi



    Çalıştığı banka



    Ödeme yaptığı tarih saat ve dakikası



    Ismim soy ismim



    Yazıyor ise bir belgede o Fatura mıdır değil midir?



    Bu konuda beni yanılgıya düşürdüklerini düşünüyorum kesin öyledir demiyorum tabi.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Bahsedilenler: titan321
    _____________________________
  • Teğmen
    210 Mesaj
    @şeyhmuz bey,

    Yazılacaklar fazlası ile yazıldı. İlkokul çocuğunun anlayacağı derecede, yukarıda fazlası ile ilgili-bilgi mevcut.
    Lütfen flot yapmayalım. İllede ısrarcı iseniz. Bakın bir sürü forumda av. var. O prof. hocalardan randevu alıp muayene olabilirsiniz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi titan321 -- 15 Ağustos 2019; 11:9:47 >
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    830 Mesaj
    Pardonda ne fazlası ile yazıldı siz herhangi bit kanundan bahsetmediniz ve detaylı bikgi vermediniz.



    Muayene ne demek ne ima ediyorsunuz?



    Sorduğum sorular konu içerisindeki yazılarla cevabını alacağım sorular değildi bu nedenle ayrıca sordum.



    Terbiyesiliğe gerek yok



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
haberler
üniversite
Mobilya Takımları
SEO
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,344
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.