Şimdi Ara

HARARET YÜKSELMESİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
1
Favori
1.294
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sa arkadaşlar oncelikle. 97 model civic marka aracım geçen gün 30-40 km eğimli yolu tırmanması sonucu hararet yükseltti. Ozellikle yokusun sonlarina doğru ibre kırmızıya baya bi yaklaştı. O sıra da araç düzlüğe çıktı ve hararet kırmızıya gelmeden düşmeye başladı. Hatta aracı park edene kadar normale döndü. Bende ne olur ne olmaz diye kaputu açtım rolantide çalışmaya bıraktım. Fan durunca da stopa ettim. Kaputu açtığım da blok baya bi ısınmıştı. Şuan arabanın çalışması, gidişi, çekişi, yağ ve su seviyesi normal. Bir sıkıntı yok.

    İlk defa başıma geldiği için Benim kafama takılan araç neden bu kadar hararet yukseltti? Ayrıca sizce bir zarar görmüşmüdür?
    Not: 30-40 km eğimli yol çıktı. Araba da 4 kişiydik. Hava çok sıcaktı.
    Şimdiden teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dogan06 -- 16 Haziran 2016; 10:16:00 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Araban bayağı eski yolda zorlamışsın supap yakmış olabilir, çekişini kontrol altında tut...
  • Tesekkurler cevap icin. Hocam subap yanması kotu bisey mi. Degismeye falan gerek olur mu? Belirtisi neler?

    Ama araba da bi sıkıntı yok. Hersey aynı ve normal. Saat gibi calisiyor masallah.
    Not: yanık kokusu da hiç yoktu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dogan06 -- 16 Haziran 2016; 11:43:06 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç eski. Zamanla radyatör gibi soğutma sistemi elemanları hele ki radyatöre musluk suyu konuyorsa tıkanabiliyor. Bir sıkıntı olduğunu sanmıyorum ama sorun tekrar ederse radyatör vs yi temizletsen iyi olur. Normalde yokuş nedeniyle aracın o kadar ısınmaması gerekir. Soğutma sisteminde yorgunluk olduğu belli.
  • Tesekkurler hocam. O zaman en kısa zamanda soğutma sistemini elden geçirteceğim.

    Bu arada Radyatöre hangi sudan konulmalı? Özel satılan kireçsizlerden falan mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araba kolay kolay hararet yapmaz.Harareti şoför yaptırır.Arabanın zor çektiği yerde inatla yüksek vitesle gitmeyin.Bir vites aşağı gidin arabayı yormayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam arabam otomatik vites. O yuzden Gittiği viteste gitti. Hatta zorlanmasın diye dik yerlerde vitesi 1 konumuna aldım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dogan06 D kullanıcısına yanıt
    1 konumunda yapacağın sürat max.20 km/h.
    Bu limiti geçmedin inşallah...
  • Valla hocam hiç hatırlamıyorum. Ama 30 falan olmuştur belki. Yokuş cikarken 10-20 falandi ama.. Ama aracta sıkıntı yok arkadaslar galiba. Bu olaydan sonra 50-60 km kullandim hararet iyiydi. Su ve yağ seviyeleri de ayniydi. Galiba ben biraz zorlamisim arabayi. Hava da çok sicakti. Yukte coktu. Ayrica bu arabayi 2 senedir kullaniyorum. İlk kez hararet yukseldi. Trabzon yaylalara cikarken

    Yukarda arkadasin dediği gibi sogutma sisteminin bakim zamani geldi galiba. Hepinize tesekkurler. Baska fikriniz ve benim dikkat etmem, kontrol etmem gereken birsey varsa lutfen soyleyin. İlk kez yasıyorum...

    Bir de tekrar hatirlatmak isterim egimli yol (yokus) 20-30 km falan surdu. Sonlara doğru dikleşti. Olay sonlara doğru oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dogan06 -- 16 Haziran 2016; 18:26:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2012 senesinde sıcak bir yazdı. akyakadan muğlaya dönerken ki virajlı ve uzun soluklu yokuşları bilen bilir.
    baskı balata değişiminden sonra babam arabayı denemek için basmıştı 3 viteste.
    sonra manzara izlemek için durduk ama babam fanı beklemeden kapattı. zaten inmiyor yazın 90nın altına yokuş aşağı hariç
    5 dakika sonra geri bindik açtı kontağı babam, hararet ibresi vtec açarcasına kırmızıya fırladı. görmesem babam arabayı çalıştıracak
    ama o zamandan sonra birşey de olmadı arabaya durağan halde diye mi olmadı artık bilmiyorum.
    1998 vectra 2.0 ile yaşandı
    yani antifiriz taze ise ve kırmızıya gelmezse birşey olmaz kolay kolay



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jimhendrix -- 16 Haziran 2016; 18:33:23 >




  • radyatör tıkalı olabilir.
  • Aynen. En kisa zamanda sogutmayı komple elden gecirticegim.
    jimhendrix kardesim benim olay da neredeyse aynı. Ben fanı bekledim farklı olarak. İcime biraz olsun su serpildi. Zaten aracta da bi degisiklik yok cok sükür.
    Allah kimseye kaza bela gostermesin yav. Ben cok tedirgin oluyorum. Hastalık gibi pimpirikliyim.
    Bu arada yazın antifiriz koymaya gerek var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hararet 90 üzerine çıktıysa devam etmek sakıncalı bir durum, hele kırmızı bölgeye hiç yaklaştırmamak lazım. Bu tür durumlarda sürüşe devam etmek çok zorunluysa kaloriferi en sıcak ve en yüksek ayarda çalıştırarak harareti dengelemek duruma göre mümkün olabilir.

    Görünen bir sorun olmasa da yine de zaman kaybetmeden aracı bir yere gösterin bence, hem içiniz rahat etmiş olur hem de şu an görünmeyen muhtemel bir sorun müdahale edilmezse büyüyebilir.
  • Aynen hocam aracı gostereceğim. Zaten kırmızıya yaklasınca sürmeye devam etmedim. Rolantide kaputu acıp fan durana kadar bekledim.
    Ayrıca ibre kırmızıya yaklaştığı gibi cok beklemeden hemen düsmeye, normale donmeye basladı. Stop ettiğimde olması gereken yerdeydi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dogan06

    Tesekkurler hocam. O zaman en kısa zamanda soğutma sistemini elden geçirteceğim.

    Bu arada Radyatöre hangi sudan konulmalı? Özel satılan kireçsizlerden falan mı?

    Saf su kullan. Dediğin gibi kireçsiz su. Akü suyu diye de bilinir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Saf suya gerek yok. Antifiriz ile hazır 5 litrelik sulardan kullanın.Ama antifiriz kireçleri kaldıracağı için delik açabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi symbolcu -- 17 Haziran 2016; 1:13:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kayış gevşemesi de olabilir. Arabamda takılı kayış uzama yapıyor. 75' lik termostat kullanıyorum. Pervane de kayış gücüyle çalışıyor. Takıldığının ilk günü yoğun trafikte 110 dereceyi geçti. Bir daha o kadar uzama yapmadı. Şimdi çok sesli çalışıyor. Kaputu açınca su şırıltısı gibi ses geliyor. Bazı arabalarda ciyaklama olur. Bunda olmadığı için gevşediği anlaşılmıyor.
  • Merhaba arkadaşlar,
    2011 yeni kasa tam otomatik aveo var. Kardeşime sürmeyi öğretiyordum. Arabayinin gazına çok yükleniyordu. Park ederken kaldırma tek teker çıktı. Şu deposunun tahliye boLumunden su fışkırıyor du. Motoru kapattim ama fan çalışılıyor du. Hararet gostereceksin kırmızı değildi. Nedem böyle olmuş olabilir. Fan nenden açmadi. Su kaynatmasi neden olur. 30 dk bekledim havası bitti su ekledim devam ettim . Bir daha yapar mı ne yapmalıyım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tahliye kabını max. seviye işaretine kadar doldur kabın orta yerine denk geliyor, bir müddet 2000-2500 devirde çalıştırarak havanın tahliye olmasını bekle ve yeni alacağın kapağı tahliye deposuna tak.
  • Ben biraz fazla su doldurmuştum. Hararet yaptı sandım. Fan neden açmamış olabilir. Normalde calslyordu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.