Şimdi Ara

Hararet problemi - Uydurma sistem ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
16.547
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin

    Fotoğrafları bu gün eklerim ilginize teşekkür ederim bu gün yeni bir fan arayışına gireceğim klima fanlarını bakarım ama sanıyorumki tofaş fanı kadar yine üflemeyecek tofaş fanının üzerinde bu kadar durmamın nedeni hem ucuz hemde güçlü bir fan olması.

    Ayrıca şöyle bir durum söz konusu ben fanı radyatörün önüne koydum radyatör ile motor arasına koymadım bunun nedeni devirdaim kasnağı sorun çıkardı fan motoru kasnağa çarpıyor sığdıramadım bu yüzden radyatörün önüne koydum bu bir etken olabilirmi ?

    radyatörünüzde problem yok gibi.fanı koyduğuz yer yanlış.araçlarda fan radyatör motor arasına konur.
    fanı büyütüp devrinide yüksek tutarsanız sorun(hararet)çözülür.
    çözülmediyse başka yerlere bakmak gerekir;biz antifirize allerjisi olan bir toplumuz.vede kullanmamayı MARİFET sayarız.hararet probleminin bir nedenide antifiriz kullanmamadır.nedeni;blok içi paslanmadan dolayı soğutma sıvısı yüzeyle yeterli teması sağlayamadığından her zaman hararet problemi mevcuttur.şayet öyle bir durum varsa blok içini temizlemenizi salık veririm.
    arkadaşlar belirtmiş,davlumbazda soğutmaya olumlu etki eder.birde DEVRİDAİM pompanızı elden geçirin.kolay gelsin.
  • Motorumun tüm bakımlarını tamirlerini kendim hallediyorum benim bakımdan çıkardığım motorumda idare eder mantığı yoktur ufakta olsa bir deforma oluşmuş ise o parça değişir bu yüzden motorun bir çok parçasını devirdaim pompası ile birlikte zaten değiştirmiştim yani devirdaim pompam sıfır km antifiriz olayına benim yaklaşımım anlattığınız gibi değil kesinlikle ben antifiriz olmaz ise olmaz diyenlerdenim ancak aracımda antifiriz henüz yok bunun nedeni henüz düzenli bir sistem oturtamadığımız için sık sık motor suyunu boşaltıp farklı uygulamalar denediğimizdendir motor altına kab koyup sonra o kabtan boşalan antifirizli suyu doldurmakta uğraş verici geliyor bize sistemi oturttuğumuz takdirde antifirizi fazlasıyla ekliyeceğim sanırım ortak fikrimiz daha güçlü bir fan ve davlumbaz bu saatten sonra bu yönde ilerlicem sonuçları bildiririm.
  • Şu anki uygulamanın resimleri ;

     Hararet problemi - Uydurma sistem ?


     Hararet problemi - Uydurma sistem ?


     Hararet problemi - Uydurma sistem ?


     Hararet problemi - Uydurma sistem ?


     Hararet problemi - Uydurma sistem ?


     Hararet problemi - Uydurma sistem ?
  • Pervane dönüş yönü ok yönündedir ;

     Hararet problemi - Uydurma sistem ?
  • kendi işinizi kendinizin halletmesi takdire şayan birşey,kutlarım.
    resimleri gördüm daha net sorular sorabilirim.neden kendi fanını kullanmıyorsunuz?piyasada oraya uydurabileceğiniz çokça plastik fan mevcut.
    radyatör küçük.bulursanız sık sıra super.çıkmasını ucuz fiyata bulursunuz.
    ön tarafa koyduğunuz fanın bana göre hiçbir işlevi yok gibi itilen hava peteklerden geçme yerine daha kısa ve kestirme olan kaçış yollarını deneyecektir.
    yani radyatörün bir yanı yaz biryanı kış gibi.
    madem modifiye ettiniz radyatörü biraz daha öne alabilirsiniz arkasına elektrikli fanı yerleştirmek için.
    dahada olmadı ;fan ve motor ayrı çalışan sistem üzerinde çalışın.küçük bir kayışla yanda çalışan bir motor ile fanı çevirebilirsiniz.kolay gelsin.
    ---------------------
    ed.sıkça değiştirilen su blok içi paslanmayı arttırır.erimiş oksijen her seferinde yenileniyor.bari boşalttığınız suyu tekrar kullanın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hezerfen -- 18 Haziran 2010; 12:49:13 >
  • Aslında orjinal radyatör bu değil boyut olarak aynısı ancak orjinal radyatör 3 sıra alüminyüm idi resimlerdeki radyatör sonradan temin edilen çıkma ama temiz durumda komple bakır 4 sıra super dir.Neden mekanik fanı iptal ettim çünkü uzun tırmanışlarda hararet sorunu yaşıyordum (aslında şimdi daha kötü durumda) ve gaza bastıkça çıkan fan sesine bir türlü alışamadım ayrıca mekanik fan hem yakıtı hemde performansı ufakta olsa etkilemekte diğer nedende teknolojiye biraz ayak uydurmak istedim belkide bilemiyorum bir adet tofaş fanı temin edip radyatörün arkasına yani motor ile radyatör arasına monte edeceğim eğer sığmaz ise dediğiniz gibi radyatörü biraz daha öne doğru kaydırıp bir şekilde fanı araya sığdırmaya çalışacağım güzelde bir davlumbaz ile bu iş tamam olur sanırım akşama gelişmeleri belirtirim tekrardan teşekkürler.

    Not : Değiştirilen su uyarısı için teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin
    kudal bakır radyatörü radyatör temelinde son nokta olduğu için tercih ettik benim bildiğim bakır alüminyüm den daha hızlı ısıyı emer nakleder yanılıyormuyum yoksa ?


    ATTRACTION teşekkür ederim üstad ama henüz bir hayrını göremedik :)

    Sogutma isinde aliminyum daha iyi iletir.
    Dikkat edin tum CPU sogutuculari aliminyumdur.
    pardon duzeltiyorum , bakir aliminyumdan iki kat daha iyi isi iletiyor gorunuyor :)
    http://www.klimaci.com/kutuphane/isililetkenlik.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 18 Haziran 2010; 14:42:42 >
  • İyi ama cpu fanlarında performansa o/c a yönelik tüm uygulamalarda bakır soğutucular tavsiye edilmekte hatta p4 soğutucularının orta kısmı bakır çevre alüminyümdür ? Büyük bir karışıklık var sanırım bu konuda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin
    İyi ama cpu fanlarında performansa o/c a yönelik tüm uygulamalarda bakır soğutucular tavsiye edilmekte hatta p4 soğutucularının orta kısmı bakır çevre alüminyümdür ? Büyük bir karışıklık var sanırım bu konuda.

    Duzelttim hocam , bakir daha iyi bariz :)))
  • Ben fanın radyatörün önünde olduğunu farketmemiştim. Fotoları gördükten sonra farkettim. Bu yanlış. Radyatörün arkasına gelecek şekilde tasarlanmış bir peraneyi öne takarsanız sorun yaşarsınız.

    seçenekler;
    -güçlü bir fanı radyatörün arkasına yerleştirmek
    -güçlü bir klima fanını şimdiki fanla değiştirmek(klima fanları öne gelir ve su radyatörü fanının tersi yönde çalışır. Yani havayı radyatörün üstüne iter.)

    Ancak özellikle yüksek hızlarda radyatörün önündeki fan hava geçişini hızlandırmaktan çok hava geçişine engel olacaktır. Bu yüzden mümkün olduğunca fanı radyatörün arkasına koymaya ve güçlü bir su radyatörü fanı kullanmaya çalışın.

    Kolay gelsin.
  • ...ayrıca fanın havayı çektiği kısım vakum bölgesidir hava vakumdan dolayı soğur ve soğutmaya daha çok yardımcı olur. Bu yüzden yer problemi yoksa üreticiler de fanı hep arkaya koyarlar. Ancak bu veya radyatörün malzemesi büyük farklar gösterecek şeyler pek değil. Bunlar yeri gelmişken açılan konular, bence probleminizin kaynağı değiller.

    Benim gördüğüm bariz hata fanınn radyatöre çok uzak durması. Belki orjinal mekanik fanı örnek aldınız, eğer öyleyse motor hareketli olduğu için fazla yaklaştırılmamıştır ama buna karşılık fan kanatları daha yüksek kapasitelidir. Sabit montajlı elektrik fanları ise neredeyse radyatöre değecek uzaklıkta olmalı. Davlumbazın dafaydası olacaktır.

    Antifriz de soğutmaya küçük bir katkı sağlar. 90°C'ye gelen su da, sistemleri inanmayacağınız kadar çabuk paslandırabilir, bence dikkatli olunuz, emeğe yazık olmasın. Piyasada çokça bulunabilen BS 6580'i karşılayan bir antfriz kullanın. Çünkü bu standardın aşağıdaki GM standartlarına çok yakın değerleri vardır. Standardları karşılamayan antifriz kullanmayın.

    GM 1825M (Aluminum)
    GM 1899M (non-Aluminum)

    Bir de termostatı kontrol ettiniz mi? Bazıları yeni bile olsa kısmen bozuk davranabiliyor.

    Konu bütünlüğü için bazı söylenmişleri tekrar söylemiş oldum. Aynı şeyleri daha önce yazanlar kusura bakmasınlar.
  • Bakır radyatörler pahalı ve ağır olduklarıdan yerini daha ucuz alüminyum radyatörlere terketmişlerdir. Soğutmalarında, bir sorun olduğu için değil.

    Soğutma fanı arkaya alınıp, davlunbazlı Tofaş serisi fan 88 ->ve sonrası model takılırsa sorun büyük ihtimal ile çözülecektir.

    Zaten iki fanıda görünce, aralarındaki farkı sizde anlayacaksınız. Tofaş fanlarda motor daha büyük ve pervane alanı çok daha fazladır.
  • hatta bulabilirseniz kazansız radyatör alın ve uydurun.genleşme kaplı olandan.çünkü kazanlı radyatöre nazaran daha çok yüzey soğutur.
    değişikliklere girişmediyseniz palastik, kanadı az, büyük bir pervane uydurun derim orijinal kasnağa.hatta eğimi("piçi")çok olmasın.(kanadın rüzgar üreten eğikliği(gemi pervanelerinde o eğikliğe"piç"derler.yanlış anlamayı düzeltmek için diyorum.birde motorunuzdan gelen hiçbir sesten(arıza sesi hariç)rahatsız olmayın....size ninni gelsin.
    -----------------------------------------
    ed:birde o resimdeki pervaneye deyil motoru boş odayı emanet edemem.nerde ne zaman su koyvereceği belli olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hezerfen -- 18 Haziran 2010; 19:40:32 >
  • Tüm söylediklerinizi dikkate alacağım arkadaşlar her birinize çok teşekkür ederim sonuç itibarı ile her şey netleşti motor ile radyatör arasına mümkün olduğunda radyatöre yakın koyulacak bir adet tofaş fanı ve uygun davlumbaz ile sorunun üstesinden gelmiş olacağım fanı temin edebildim ancak henüz montajını yapamadım bitirdiğimde resimleri eklerim tekrardan herkese teşekkürler
  • ustam ne yaptınız böyle tamamen mantık dışı bir uygulama, o pervane içeri hava çekmek üzere dizayn edilmiş siz üfletiyorsunuz onu motordan tarafa alın hiç bir problem kalmaz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin

    Pervane dönüş yönü ok yönündedir ;

     Hararet problemi - Uydurma sistem ?



    Hocam zaten fanın havayı içeri çekmek üzere dizayn edildiği belli. Kanat açılarına bakın. Ovalimsi kanatlar var. Orjinal yönde havayı silerek alıp şiddetli şekilde arkaya ittirecek tarzda tasarlanmış ama tersi yönde çalışınca çektiği havayı yaymaktan başka pek fazla bir işe yaramıyor maalesef...
  • Şu durumda fan radyatöre , motora doğru üflemekte.
  • Arkadaşlar tofaş fanı ile sorunu hallettik fanı radyatör ile motor arasında radyatöre yakın monte ettik test sürecinde araç dolu halde tırmanış yaptık hararet 90 da sabit kaldı çıkması için çabaladıysamda çıkmadı resimleri yarın eklerim yardımları için tüm arkadaşlara teşekkür ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin

    Arkadaşlar tofaş fanı ile sorunu hallettik fanı radyatör ile motor arasında radyatöre yakın monte ettik test sürecinde araç dolu halde tırmanış yaptık hararet 90 da sabit kaldı çıkması için çabaladıysamda çıkmadı resimleri yarın eklerim yardımları için tüm arkadaşlara teşekkür ederim


    Hadi gözün aydın

    Neymiş; foruma sormadan modifiye olmazmış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin

    Arkadaşlar tofaş fanı ile sorunu hallettik fanı radyatör ile motor arasında radyatöre yakın monte ettik test sürecinde araç dolu halde tırmanış yaptık hararet 90 da sabit kaldı çıkması için çabaladıysamda çıkmadı resimleri yarın eklerim yardımları için tüm arkadaşlara teşekkür ederim


    Hayırlı olsun. Tofaş fanları hangi marka bilmiyorum fakat, kamyonlara bile takıyorlar, soğutamayacağı bir şey yok.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.