Şimdi Ara

Hangi Aracı Tercih Etmeliyim? (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
223
Cevap
0
Favori
2.514
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj




  • size çalıntı yazı paylaşayım :D

    17.Subat.2009 tarihli baska bir forum sitesinin mitsubishi alt basliginda yazdiklarimi buldum. oldugu gibi kopyaliyorum belki isine yarar.

    eveeet yaklasik 3 ay kadar once 21 kasimda teslim aldim aracimi ve dustum yollara. bu arac benim 39. arac olmasindan kaynakli olarak edindigim tecrube ile sabit bazi fikirlerimi ve deneyimlerimi burada zaman icinde sizlerle paylasmak istiyorum.
    oncelikle neden sifir alirken mitsubishi lancer tercih ettim onunla baslayayim ve hem aracimla ilgili hemde genel olarak bilgilerimi paylasayim. birinci nedenim sasi karoser curetkar ve meydan okur bir havada kopekbaligi karaya cikti sloganina cok uygun ve dikkat cekiciydi. ilk etkilendigim nokta buydu.
    is ciddiye binip niyet ortaya cikinca ise yaptigim arastirmalar neticesinde servis agi cok genis ve fazla fazla yetkili servisi var. ve servis rakamlari diger karsilastirmalarda bulundugum bir cok markaya gore cok daha uygun.
    servis cok onemli cunku servise bagimlisiniz ilk uc sene garantiniz nedeni ile. bu nedenle servis agi yayginligi parca ve sicilik ucretleri bakim periyordlari ve parca dayaniklilik suresi cok onemli. has bir japon arabasina yakisir sekilde aglamligi ve dayanikliligi su goturmez bir gercek. ikinci nedenimde bu oldu.
    ucuncu neden gelince verdigim para karsiligini alabilecegim donanimin fazlasini bana sunuyordu. bunlar nelerdi peki ? gelelim isin detay kismina abs asr klima vs. harici etkilendigim ozellikleri direksiyondan kontrollu cd mp3 ve yine direksiyondan kontrollu bluetooth arac telefon kiti , sogutuculu torpido , ara kol dayamalar , deri direksiyon ve vites kolu , dort cam tek tus acip kapama -ki cogu aracda sadece sofor icin vardir iki adet tam fonksiyonlu uzaktan kumanda ve uzaktan bagaj acma , otomatik klima , kokpitle uyumlu mat krom aksessuarlar , surucu yolcu yan perdeler ve koltuk hava yastiklari ile surucu diz hava yastigi dahil toplamda 9 adet standart hava yastigi... bunlar benim lancer'i secmemde etkili olmusdur.
    ben araci esimde kullanabilmesi icin otomatik tercih ettim. kaldiki son iki arabamda otomatikdi ve sehir ici inanilmaz rahat oluyor. bundan once hep otomatiklerden uzak durmus biri olarak yaptigim en mantikli isin otomatik tercih etmek oldugunu anladim.
    arac belirli bir hizin uzerindeyken klasik japon otosu tutumunu surduruken yol sesi sorunu ile karsilasiyorsunuz ama bu bir sorun degil artik takdir edersinizki neredeyse her japon otomobilde bu alisilagelmis bir durum. bunu ben dert etmiyorum o yuzden. bir diger husus ise yuksek devirlerde motor sesini kabine almasi kimileri icin olumsuzluk olarak belirlensede ben bunu sportif surus keyfine bagliyorum. ve biraz motor sesi duymanin tadini hic bir seyle degismem diye noktayi koyarim.
    olmasi gereken yada eksik kalmis detaylari ise cam acma kapama dugmelerinden sadece surucu camininkine isik koymuslar bu cok buyuk bir yanlis bence. surucu tarafindaki 4 dugme dahil her kapidaki cam dugmeleri aydinlatmali olmaliydi bence. ayrica makyaj aynasinda ve torpidoda isik yok. bunlarda onemli bir eksik bana gore. el freni alti dis olarak standart ayarinda ama konu itibari ile alti dis kaldirdiginiz el freni cok dik bir aci ile durdugundan goze hos gelmeyen bir baska ufak detay olarak gozumuze carpiyor. aracin arka tafafi yukleme boslatma islemi icin yeterli aciklik ve derinlige sahip kapi acilimlari yeterli giris ve cikislar icin iyi konumdalar ancak isiklardaki yetersizlikler kapi altlarindada boy gosteriyor.
    yol bilgisayari inailmaz orantili calsiyor. tami tamina govenebileceginiz degerler sergiliyor.aracin 109 beygirlik 1500cc sirali dort silindir mivec motoru tatminkar bir surus sergilyor yola tutunmasi cok basarili. yakit konusundaki bilgilere su an icin girmeyecegim cunku su an aracimda 3800km'de henuz. 10bin bakimini bi atlataim kati ve net degerleri o zaman payalasirim. guc tatminkar kasa agir olmasina karsi ivmelenme basarili. sehir ici kullanim tatminkar uzun yol degerleri cok basarili surus guvenligi ve surus rahatligi guzel boyutlarda.
    malzeme kalitesi olarak tatminkar koltuk kumaslari gayet basarili. plastik aksam ise bir o kadar tatminkar derecede kaliteli. verdiginiz parayi sonuna kadar hakediyor. boya kalitesi biraz ince. doygun bir boya kalinligi yok. boya koruma ile desteklemeniz ve duzenli tek ve kaliteli bir yerde yikamalarini yaptirirsaniz uzulmezsiniz. ic hacim yeteri buyuklukde ne cok dar ne cok ferah. insani rahatsiz etmeyecek yormayacak kivaminda kalmis buyukluk. arka kismi yuksek olsada bir miktar gorus acisi ve dengesi guzel. geri geri park ederken park sensoru olmasinda fayda var ama.
    otomatik vites seceneginde tam otomatik kavrama olmasina karsi kacirma soz konusu. deneme suruslerinde ve kendi aracimdada karsilastigim bir durum bu. kacirma derken alip basini gitmiyor tabiki ama bir nebze olsun kacirma soz konusu bastan belirtmekde fayda var.
    virajlarda oldukca basarili viraj denge sistemine sahip. gonul rahatligi ile stock halde kullanabilirsiniz.
    simdilik bu kadar paylasayim akliniza takilan bir yerler olursa seve seve cevaplarim. ve devam eden tecrubelerimi burada paylasmaya devam edecegimi belirtmek isterim.

    Sevgiler Saygilar.
    Mehmet Gurol NARIN




  • buda benim aracın videosu içine oturduğumda arabanın çalışması belli bile değil birde ilk çalıştırma soğukken. hanım genelde bindiğinde çalıştırda gidelim diyor :D

    https://www.youtube.com/watch?v=rZiw7--88dI&feature=youtu.be
  • redbul_540 kullanıcısına yanıt
    Eyvallah karsim sagolasin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ufuk-34JD58 kullanıcısına yanıt
    Haci abi dizel uymuyor bana. Gunluk sabit en fazla 10 km git gelim var. Yani motor, ulan bu kadar mesafe icin mi calistirdin beni diye sover bana

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mevsimsiz_kar45 kullanıcısına yanıt
    Simdi kardesim 1.6 modelli arabalar pahali. Mesela temiz bir lancer icin 40 civari bakmam lazim. 2000 motor neden aklimi celiyor dersen istediginde az yakip guzel kaciyor. 110 115 hp neree 150 hp bilmem kac tork nere Ayrica krediye girmem lazim mecbur. Aslinda borca girerek para da biriktirmis olacagim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mevsimsiz_kar45 kullanıcısına yanıt
    Araba guzelmis masallah. 5.20nin icinde bulundum. E39. Bunu hic gormemistim ama kapiyi kapatinca ses komple gitti Guzelmis bak bu. 39. Araba demissin. Aradigin nedir? Bulamadin mi? Son olarak neden e46?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 10 km icin dizel neden gereksiz olsun ki sonucta 0 almiyorsunuz motora da oyle cok zarari yok benim aracim 192.000de 1.9 tdi sabah 3 aksam 3 km yapiyorum hafta sonlari da 100-150 km kadar yol yapiyorum aylik 1 depo mazotla 800 km yol yapiyor bu durumda yani 25 kurus kadar ayni guzergah benzinli atmosferik bir aracla 2 kati ha bu yalnizca kisin isinmiyor yazin 3 kmde motor isinmis oluyor derseniz ki kisin usuyerek gitmeyeyim ise o zaman da tsi motor onerebilirim ancak dizel her zaman avantajlidir benim lpgden dilim yandigi icin bir daha almam size de onermem bu yuzden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Araba guzelmis masallah. 5.20nin icinde bulundum. E39. Bunu hic gormemistim ama kapiyi kapatinca ses komple gitti Guzelmis bak bu. 39. Araba demissin. Aradigin nedir? Bulamadin mi? Son olarak neden e46?

    Anlaşıldı senin bmw'de gözün varE46 316i al dene usta olmassa satarsın.Bu 316i'lerde değer kaybı olmuyor gün geçtikçe daha değerlenir.Aldığın fiyatın bile üstüne satarsın.Çok değil 4-5 sene önce 30k'ya çok temizi gelirdi bu e46 316i'lerin.Sen bmw bak en azından satarsanda bmwde bindim dersin




  • redbul_540 kullanıcısına yanıt
    3.16 degil de 3.20yi dusunmek istiyorum. Tabi para durumuna gore. Kim istemez bmw. E46 da eskiden beri hosuma gider.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Temiz 320i'lerin piyasasıda epey yukarıda.Makyajsız 318i'lerede göz gezdir istersen patron.1.9 Litre 118 Ps ama tork alt devirler vs 2 litre ile aynı sayılır.Geçen bir tane siyah tertemiz düz vites Lpg takılmamış bulmuştum 2.araca o zaman ihtiyacım olsaydı almış geçmiştim.Ama kısmet değilmiş.Sen alda belki E39'a tekmeyi basıp Bir 330i'De ben yapıştırırm
  • redbul_540 kullanıcısına yanıt
    Hangisinin temizi denk gelirse artik. Arabayi satarsam hemen almam lazim. Coluk combelek var. Arabasiz olmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anladım kaptan elimizden birşey gelirse hazırız haberin olsun.Çocukların gözlerinden öp benim yerime
  • redbul_540 kullanıcısına yanıt
    Eyvallah sagolasin. Aha simdi opuyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    3.16 degil de 3.20yi dusunmek istiyorum. Tabi para durumuna gore. Kim istemez bmw. E46 da eskiden beri hosuma gider.

    şimdi 3.20 herkes ister 2200 cc ama gel gelelim yürütme maliyetleri bakımından yakıtına herşeyini 2 ile çarp 3.16 ya edeceğin masraf 3.20 de tam 2 katı olur benim araç yakıt 10 km gitgel işyeri ayda 15 gün gidiyorum manisaya git gel 600-700 km civarı yağı tuzu vergisi sigortası derken bana aylık 400 tl maliyeti var manisa yol işini çıkarırsan sabit kapı önünde yatsada 300 tl maliyeti var. 3.20 dedinmi 500-600 tl eder değermi 120 km hız sınırı için değmez zaten ilk kalkışta hep o gücü hissedeyim dersen araba ne marka model olursa olsun motoru alırsın en sonunda eline :D zaten öle gaza basayım desende basılmaz 10 km de ne ısınacak motor. basarsan motor ömrü inanılmaz derecede gider. anlayacağın bizim gibiler için 3.20 fazlalık olur. o yüzden diyorum ki yine 2000 cc motor sevdandan vazgeç alırsan keşke der almazsan bana teşekkür edersin. şimdi kısaca birkaç şey söyleyeyim. kendi kullandığım araç için.

    koltuk ısıtma kışın varya can can böle kısa mesafe yollar için. deri döşeme koltuk mükemmel kullanışlı kumaşa göre. bel-sırt-omuz hava motoru var destekleri ayarlamak için koltuğa oturduğunda kalkasın gelmiyor. mükemmel rahat. yol tutuş birazda bunu lastikle desteklersen bugüne bindiklerine araba değilmiş dersin. o sürüş zevki gene apayrı bişey. konfor ve ses yalıtımı desen kapıyı videoda kapatınca gördün sıfır ses motorun çalıştığı bile belli değil. 120-130 dan sona lastik sesi 140 tan sona rüzgar seni gelmeye başlıyor. ha ufak sesler 100 den sonra başlıyor ama diğer emsallerine göre yine çok çok sessiz. motor sesini sadece 1. 2. 3. viteste 4000 devirden sonra duyuyorsun hepsi o kadar. yağışlı havalarda yağmur sensörü mükemmel rahatlık. hem otomatik hemde cama 3-5 damla yağmur düşüncemi daha fazla düşüncemi diye 3-4 tane kademesi vardı ayarlıyorsun. direksiyon derinlik ve yükseklik ayarı o anki oturuş rahatlığına göre uzun mesafe yolda elini kesinlikle yormaz. ses sistemi subwoofer hariç 6 hapörler ile destekli sanki 1-2 bin tl lik ses sistemi yapmışsın kadar yeterli. bi-xenonun gece rahatlığı ortada. güvenlik olarak gayet iyi yerlerde 6 veya 8 hava yastığı seçenekleri bulunmakta. ncaptan genelinde 4 yıldız almış 5 yıldız aldığı kısımlarda var. frenleme performansına gelirsek benim araçta ebd var çok çok memnunum. yol konforu ise taktığın jant ve lastiğine göre değişkenlik gösterir. ama ben 45 yanak kullanıyorum 2015 2-3 gün i20 kullandım ondan kat kat daha konforlu. klima dijital evdeki klimada bile buçuklu sıcaklık derecesi yok onda var. kışın 24 yazın 23 e ayarlıyorum. ve her zaman ilk şunu diyorum arabayı ilerde değiştirirsem kesinlikle dijital otomatik klimalı araç alırım. gece yolculuğunda o karartmalı ayna varya hem günaha girmeme engel hemde yolda kalmama en büyük etken. yan aynalar hem ısıtmalı hemde özel arkasında film tabaka var arkadan gelen ışıkları karartmalı aynaya yakın sönümlüyor. yine gece yolculuğunda arka kitap okuma lambaları eşimin ve bebeğimin her türlü ihtiyacını karşılıyor. benide kesinlikle rahatsız etmiyor. sürekli açık olsalar bile neredeyse farketmiyorsun. arka ve ön kol dayama bildiğimiz kol dayamalardan çok farklı öyle ergonomik yapılmış ki o kadar ön kol dayaması olan araca bindim sürdüm ilk kez ikinci bir aracınkini beğendim oda passat 2015 model olanıydı. aynı rahatlığı kullandıklarım içinde o verdi. emniyet kemerini giydiğin yakalı gömlek veya cekete göre yükseklik ayarından ayarlıyorsun rahatsız etmiyor. torpido amortisörlü içi kadife kaplı ne koyarsam koyayım ses yapmıyor bu en sevdiğim yanlarından birisi. dsc yi tamamen kapatıp ufak tefek şımarmalar için yanlamana izin veriyor. aracın arka tekerdeki motor hp si 115 şaft kullanıldığı için aktarmada en az 5-10 hp kayıp oluşuyor. buda aracın aslında 120-125 hp olduğunu gösteriyor. 150 nm tork ilk kalkışta ani hızlanmalarda yetersiz gibi veya iyice gazı yapıştırman lazım. ara hızlanmalarda iyi. hızı zaten iyi. velur halı paspaslar o kadar işlevselki çamurlu ayakkabı ile bas karda karlı ayakkabı ile bas otlarda gez kuru ot saman gibi bişeylerle bas sona silk ve süpürge ile çektir sanki sıfır almış gibi tertemiz. geçen gün gördüm nette 4 tane velur halı paspas 562 liraydı. radyo istasyonları çok güzel çekiyor. sorunsuz. kendi orjinal teyibine 180 liraya parça bağlayıp usb aux sd kart gibi donanımları kullanabiliyorsun. koltuklardaki rahatlık dersen ben arabanın arka koltuklarında seyehat etmeyi daha çok seviyorum. direksiyon öle hafif değil bazı araçlar gibi öle hisliki yoldaki nohut tanesinin üzerinden geç hissediyorsun. araç içi aydınlatması çok güzel tek karanlık köşe kalmıyor. yere birşey düşürdün bas lambaya görünmeyecek karanlık yerde kaldı diye bir durum yok. bagaj epey büyük 460 litre av tüfeği ve av malzemeleri bebek arabası ve üzerine manisa dönüşü ne var yok bagaja sığdırıyoruz. sunroof ava çıktığımızda bizim kuzen sunrooftan dışarı yarısını çıkartıp silahı oradan kullanıyor onun dışında sunroofu kullanmıyoruz. şunuda unutmadan söyleyeyim uzunlar o kadar güçlü ki yol kenarında levha çoksa gözünüzü rahatsız edecek kadar fazla ışık elde ediyorsunuz. 150 metreye kadar önünüzde fare geçse görecek kadar aydınlatıyor. kısalarda ise zkw mercekli olanlar andıtlatmada çok kötü ama boscha çevirince veya bosch mercekli olunca ondada süper aydınlatma elde ediyorsunuz. 2 mercek 150-200 tl gibi birşey. otomatik far yükseklik ayarı ile sürekli farı ayarlamakla veya ayarlatmakla uğraşmıyorsun. arabanın kapı içleri ön konsol ayak diz yanlarına kadar yumuşak plastik 12 yaşına girdi ama hala trim sesi yok. sadece ön koltuk dayamaya 2 kişi yaslanınca ufaktan trim sesleri geliyor. oda bağlantı yerleri set plastik olmasından kaynaklı.

    şimdi ben 40-50 bütçelere gidin tertemiz e46 alın arabaya binin diyorum. milletde yok olmaz sıfır alsın, linea alsın, polo alsın, 1.2 leon alsın, clio alsın. alsıncılar çok ama aracını anlatan yok:D ben arabayla adete yaşıyorum bir arabadan ne isteyebileceksem bana hepsini veriyor. şimdi ben bu arabayı nasıl önermeyeyim. ya masraflı olur düşük model diyenlere motoru elinde patlasada dahi komple ağır bakımlarını sen yaptırsanda 10 k yı geçmiyor ki. taş çatlasın 40-45 e aldın komple motor yaptırsan ağır bakımlarınıda sen yaptırsan 50-55 e mal olur ben bu arabaya her zaman 50-55 i gözüm kapalı veririm.

    şimdi yine sana önerim bu yazdıklarımın 1 gömlek altı olan ya lanceri al veya araba işini 1 sene ertele e46 al. ama öle 2000 motoru unut derim.




  • mevsimsiz_kar45 kullanıcısına yanıt
    Yazdiklarini okudum. Bmw konusunda kafamda pek soru isareti yok aslinda. Malzeme kalitesi, iscilik su bu zaten iyidir diye dusunuyorum. Ozellik ve konfor da iyidir. Simdi motor iyi diyorsun. Degerleri falan da belli. Ama gel gelelim benim aklima takiliyor o motor. Bendeki 110 hp 152 tork. Araba da hafif ustelik. Ve bu bana yetmiyor diyorum. Bmwye bakarsak 115 dedin sanirim. 150 tork. Bir de o agirlik ve otomatik vitesle nasil yeter peki? Kullansam aklimda fikir olur. Bilmedigimden soruyorum. Yuksek devire cikmaya gerek kalmadan iyi ivmelensin istiyorum. Bi 3.16lara da bakayim bu arada

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ''Yüksek devire çıkmadan ivmelensin'' ve 316i tezat oluyor oraya kadar iyi idiBu arada vtec2 civic 316i'den daha ataktır ancak otobanda durumu eşitler e46 onun haricinde şehir içinde vs Vtec2'nin borusu öter hocam.Manuel vtec2'den seri olsun diyorsan 2.0 Makyajsız E46'lar bile kesmez. 2.2 170 Ps bakacaksın o zaman düşük devirde araba nasıl gider tadarsınAma dediğim gibi vtec2'den daha iyi gitsin istiyorsan hayal kırıklığına uğrarsın.
  • 2002-2005 arası olanlar her zaman tercih edilmelidir. 3.16 e46 lar hepsi manuel otomatik yok 1596 cc 115 hp 150 nm tork 10.8 0-100 snye onlarda tam aile arabası. 3.18 ler yarı otomatik 143 hp 200 nm tork 1995 cc 4 silindir motor 0-100 10.2 snye. 3.20i ler yarı otomatik 170 hp 210 nm tork 2171 cc 6 silindir motor 0-100 9.3 snye . atmosferik motorları biliyorsun zaten direk gaza basınca 2000 devirde atlamasını bekleme :D 190 hp passatda kullandım öle aman aman senin istediğine onunda cevap vereceğini sanmam. gaz pedalı tepkisini hızlandırıcı aparatlar var onları kullanabilirsin normalde direk sonuna kadar gaz pedalını bas 2 bin devire ancak geliyor ama bir telli pedala sahip olanda anında 7 bin devir bu aracın ilk hızlanmasını ve motor ömrünü etkiler. chip işine bakabilirsin 20 hp civarı güç kazanımı oluyor torkda yine aynı oranda toplamda gaz pedal ve chip maliyeti 1000 tl olur kalkıp 3.20 almaman için bir sebeptir bu.
  • Hah iste dedigim tam olarak bu. Son hiz lazim degil bana. Ara hizlanmalari iyi olsun bir de kalkis iyi olsun tamam.

    @mevsimsiz_kar45 Dedigin 2002 sonrasi olabilir. Sanziman kisa sanirim civic gibi? 6 vites olanlari var mi bunun? Mesela civicte hiz - devir orantisi kotu. Ara hizlanmalar iyi dediginiz gibi. Ama 120yle giderken falan devir yuksek oluyor. Cok sey istiyorum farkindayim ama takintiliyim bazi konularda Azicik ondan azicik bundan azicik diğerinden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sürekli kısa mesafe kullanan birisi dpf uyarılarıyla boğuşmak zorunda kalır.
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.