Şimdi Ara

::Hadi Bakalım Passat Severler Toplanalım:: (78 Üye) (180. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6.880
Cevap
15
Favori
645.237
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 178179180181182
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Bizim fındık 1.4 TSI bile 122 HP Güç ve 210 NM Torkla plaka okutuyor, arka kırmızı LED'leriyle Adana'nın taştan yollarını aydınlatıyor. Bugün aracımı yıkattım. Dayanamadım. Yağmur yağsa bile yıkatırım. Henüz taze fabrika boyasına ve verniğine kıyamam. Roma'daki Colloseum'un karanlık delhizlerini anımsatan 2 kat yeraltındaki kapalı otoparka indiğimde, onu gördüğümde ve anahtardaki "kapıyı aç" tuşuna bastığımda 2 farından çıkan sıcak ışık hüzmeleri etrafımı aydınlatıyor, Passat'ımın damarlarından 12V akarken gösterge paneli canlanıyor, tüm sistemler "TAHRİK" moduna geçiyor, benzin pompası enjektörlere gereken basıncı hazırlarken, emme valfleri hizaya giriyor, eksoz valfleri de karşı duruş sergiliyor, dünyanın derinliklerinden çıkartılıp motorda hayat bulan sertleştirilmiş saf çelikten mamül eksantrikler de komuta merkezinden gelecek emri beklerken yol bilgisayarı da tüm parametreleri okuyarak en uygun kalkış, ateşleme, fren mesafesi hesabı, viraj dengeleme oran ve ayarları ile Westinghouse merkezinin basıncını ayarlıyor. Araçtaki tüm hidrolik, pnömatik, elektronik, dinamik ve mekanik sistemler Merkezi İşletim Birimi tarafından kontrol altında tutulurken CD'den MP3 formatında Sezen Aksu'nun "Gidiyorum" parçası ses sisteminden kulaklarıma doğru yol alıyor. Park sensörleri aracın etrafındaki yabancıların yaklaşma mesafesine göre işitsel uyarı verirken daima gönüllü ABS, EDL, EBD, MSR, ASR ve ESP kuvvetleri yoldan gelebilecek olası zorlamalara karşı el tetikte bekliyor. Kapsül gibi, dış dünyadan bağımsız olarak hareket ederken tek başınıza olduğunuz o nadir anları doyumsuz keyfe dönüştürmeyi işte bu mühendislik şaheseri her defasında ve çok güzel bir şekilde başarıyor.




    Sevgili Taner,

    Bayılıyorum yazdığın kompozisyon tadındaki paragraflara

    Bugüne kadar birçok otomobil forumunu takip ettim,ama arabasını senin kadar seven ,Türkçeye bu kadar hakim, tasvir,benzetme,ve bilimum edebi sanatları bu kadar efektif kullanabilen bir forum kullanıcısına ilk kez rastlıyorum




  • quote:

    Orjinalden alıntı: lloyd

    Hayırlı olsun, güle güle kullan, hoş duruyor.


    MEKE
    renk çok güzel, bende lacivert düşkünlüğü var ama mocca'yı görünce tuş oldum


    tşkler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: LaRocquee

    Sevgili Taner,

    Bayılıyorum yazdığın kompozisyon tadındaki paragraflara. Bugüne kadar birçok otomobil forumunu takip ettim,ama arabasını senin kadar seven ,Türkçeye bu kadar hakim, tasvir,benzetme,ve bilimum edebi sanatları bu kadar efektif kullanabilen bir forum kullanıcısına ilk kez rastlıyorum.


    Çok teşekkür ederim LaRocquee. Beğeniniz devam etme gücü veriyor. 1985'te Türkiye'ye döndüğümde Türkçem pek zayıftı. Fakat başarma azmi sayesinde ve Erol Simavi'nin başında olduğu Hürriyet Gazetesini okuyarak ve bulmaca çözerek (şiddetle tavsiye ederim) bu eksiği önemli ölçüde kapattığıma inanıyorum.

    Başka forumlara da misafir olarak gidiyorum. Aynı tebrikleri orada da almak keyif ve mutluluk veriyor doğrusu, ancak en değerli duygu siz sevgili dostlarla burada buluşabilmek ve en önemlisi paylaşabilmek.

    Hoşçakal,

    Taner Göde




  • quote:

    Orjinalden alıntı: meke


    quote:

    Orjinalden alıntı: lloyd

    Arkadaşlar paylaşmak istedim....





    bizim passat'lar büyüyünce M5 olacaklar (mı) ?


    arada bir rahatlamak amacıyla youtube'daki M5 veya M6 ların 350 km+ yapmalarını seyrediyorum. Makina bu olsa gerek

    Valla videoda ki araclardan birini sec senin deseler hic düsünmem orjinal M5 i alirim.Nasil bir motordur öyle atmosferik turbo yok bisey yok.. Mercedes'i biturbo yapmis brabus fazladan 2 silindir anca hakkindan geliyo M5'in.. BMW 1 numara ya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aatabay -- 10 Nisan 2008; 20:36:22 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TLGKOC


    quote:

    Orjinalden alıntı: lloyd

    Hayırlı olsun, güle güle kullan, hoş duruyor.


    MEKE
    renk çok güzel, bende lacivert düşkünlüğü var ama mocca'yı görünce tuş oldum


    tşkler.

    Güzel olmus güzel, güle güle kullanirsin isallah




  • tşkler Atabay
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lloyd

    Aleyküm selam, iletirim. Zaten senin referansın ile konuştum kendileriyle. Düz viteslere çok daha rahat uygulanıyormuş chip tuning.

    Senin arabanın maşallahı var, 203 beygir oldu araban, keşke alırken 170HP'lik alsaydım diyorum şimdi kendime. Benimki de chip'den sonra 170 beygir olacak kısmetse.




    quote:

    Orjinalden alıntı: mertbasaran
    İbrahim Bey'e selam söyle . Bende arabayı tekrar göndereceğim kendisine . Son yüklenen yazılım ile tork değerlerini ölçmedik henüz.
    Fakat Elinde 140 Hp'ler için sorunsuz yazılım var biliyorum. Ama o yazılım bana uymadı. Sorun yarattı. Şu anda Londra'da 170 HP'ler üzerinde kullanılan bir yazılımı test ediyorum. %100 mükemmel değil ama vazgeçmek istemiyorum. Motorun çok rahat çalıştığını hissedebiliyorsun. Daha az yakıyor. Ve düşük devirlerde çok daha güçlü.

    Geçen gün sabah 07:00 civarı Levent ışıklarda beklerken yanıma havalı bir sürücü ile bir Audi A4 geldi. Motor sesinden benzinli bir araç olduğunu anladım. Benim arabanın arkadasında TDI'yı görünce 140 HP zannetti dostum. I harfinin kırmızı olduğunu farketmemiştir bile . Hele arabanın 203 HP olduğunu aklına bile getirmemiştir. 3.0 V6 olmaması için dua ederek bastım gaza....
    Önce hafif hafif hızlanarak onunla aynı hızda kalmaya çalıştım. Adam köküne kadar basıyordu. 3-5 saniye sonra kökledim. Vatandaş ne olduğunu şaşırdı. Herhalde arabasının motoru bozuldu, o yüzden durdu zannetmiştir.

    Aman arkadaşlar, yukarıdaki yazımı okuyup trafik canavarı olmayalım lütfen . Bu olay saat 06:55 gibi oldu. Etrafta ne bir araba ne de bir yaya mevcut idi o saatte. Yinede yapmamak lazım ama ne yapalım Passat bu biz yapmasak kendi gidiyor meret.




    Hiç üzülmene gerek yok. Göreceksin bu işlemden sonra 170 HP'den fazla olacak. tahminim 183-185 HP gibi ölçülmesi lazım. Mazot sarfiyatın azalacak. İbrahim Bey'in dediği gibi düz vites olduğu için maximum tork sorununda olmayacak. Doyasıya kullanacaksın Passat'ını.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: meke


    quote:

    Orjinalden alıntı: lloyd

    Az önce servisi aradım fiyatları sordum.

    1) Arka cam manuel perde 200 YTL parça + 100 YTL işçilik
    2) Arka kapılar 900 YTL
    3) Arka cam otomatik olursa(elektrikli) 1500 ytl civarı bir fiyat oluyor.

    Karar verdim ve perde de yaptırmıcam. Canımı sıktı tüm bunlar, bi heveslendik renkli cama ama olmadı gitti.


    Ben exclusive alırken bu özellikleri de değerlendirmiştim.

    Verdiğin fiyatların toplamı 2400 YTL ediyor, işçilikle beraber 2500 desek, ben exclusive'e 6000 verdiysem zaten 2500 YTLsi buraya gidiyor ise deri koltuk, ilave hava yastıkları, 4 koltuk ısıtma, bluetooth, farklı jant vs ucuza geliyor demektir.


    Çok haklısın Meke,

    Buradan "0" Passat alacak arkadaşlara sesleniyorum. Modeline karar verirken imkanları sonuna kadar zorlayıp alınabilecek en dolu Passat'ı almakta büyük yarar var. Sonradan bu işler hem zahmetli hemde maddi olarak külfetli oluyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TLGKOC

    arabama pancur kaplamaları vede kapı kolu kaplamalarını yapdırdım.




    Mükemmel olmuş Dostum,

    Güle güle kullan . Passat'ın rengide bir başka duruyor laf aramızda
  • çok tşkler
    quote:

    Orjinalden alıntı: mertbasaran


    quote:

    Orjinalden alıntı: TLGKOC

    arabama pancur kaplamaları vede kapı kolu kaplamalarını yapdırdım.




    Mükemmel olmuş Dostum,

    Güle güle kullan . Passat'ın rengide bir başka duruyor laf aramızda
  • exclusive modelindeki elektrikli arka cam mı 1500 ytl imiş?
    abi bunlar manyak? kusura bakmayın! gerçekten çok özür dilerim.para saymayı bilmiyolar herhalde.onun maliyeti sizce ne kadardır allah aşkına?
    quote:

    Orjinalden alıntı: lloyd

    Az önce servisi aradım fiyatları sordum.

    1) Arka cam manuel perde 200 YTL parça + 100 YTL işçilik
    2) Arka kapılar 900 YTL
    3) Arka cam otomatik olursa(elektrikli) 1500 ytl civarı bir fiyat oluyor.

    Karar verdim ve perde de yaptırmıcam. Canımı sıktı tüm bunlar, bi heveslendik renkli cama ama olmadı gitti.
  • ank. da otoaudi de komple perde arka elektirikli 1500 ytl miş
  • aslında o fiyatta bir farklılık mevcut. şimdi hatırladım, bir iki ay evvel Taner için araştırıp yazmıştım bu foruma 384 ytl değilmiydi o?
  • Selam Meke, mekanik arka perde yaklaşık 350 ile 400 YTL arasında değişiyor. Elektriklisi sanırım daha pahalı ama ne kadar olduğunu tam olarak blmiyorum. Cumartesi sabah yaptırmay düşünüyorum çünkü öğleden sonra seyahata çıkıyorum ve arkada oturacak olan eşim ve kızımın güneşten olumsuz etkilenmelerini istemiyorum. Elektrikli olması çok isterdim ama sök-tak-kablo çek ve düğme olayından ötürü çekiniyorum.

    T.G.
  • Değerli dostlarım,

    VW forumuna yeni gelenler ve yeni konu açanlar neden "VW" yerine "WW" veya "WV" yazıyorlar. Bunun bu kadar zor olacağını sanmıyorum. TIGUAN topiğini açan genç arkadaştan ricada bulundum, o da hatasını farkına vardı ve hemen "WW"yi "VW" yaptı. Ayrıca "Wolksvagen" ve "Wolkswagen" yazanları da bir türlü anlamıyorum.

    Logoda "V" ve "W harflerinin işlenmiş olduğu görülmüyor mu acaba diye düşünüyorum.

    Almancada
    V = Türkçede "f" sesi ve
    W = Türkçede "v" sesi şeklinde telâffuz edilir.

    Yanı anadili Türkçe olan kişiler de çok basit bir şekilde "Volkswagen" adını "folksvagın" şeklinde telâffuz edebilir ve doğru şekilde dile getirmiş olabilirler. Türkiye'ye gelen Almanlar da rahatlıkla anlar, Almanya'ya giden Türkler de kolayca söyler (gerçi onlar önceki topiklerimde de belirttiğim üzere "VW" olarak 2 harfi ve "fau-ve" şeklinde telâffuz ediyor).

    Ben mi dünyayı değiştreceğim. Yani deneyebilirim en azından. TEM gişelerinde çok büyük ŞOK yaşadım çünkü her yerde WIDE WEHICLE yazıyordu, halbuki doğrusu WIDE VEHICLE şeklindeydi ve taa Ulaştırma Bakanlığına kadar telefon ettm, faks ve sayısız e-mail ve mektup gönderdim. Bir süre sonra Mersin Bölge Md.'den aradılar, hepsini düzelttiklerini söyleyip teşekkür ettiler. İsteyince oluyormuş.

    T.G.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Değerli dostlarım,

    VW forumuna yeni gelenler ve yeni konu açanlar neden "VW" yerine "WW" veya "WV" yazıyorlar. Bunun bu kadar zor olacağını sanmıyorum. TIGUAN topiğini açan genç arkadaştan ricada bulundum, o da hatasını farkına vardı ve hemen "WW"yi "VW" yaptı. Ayrıca "Wolksvagen" ve "Wolkswagen" yazanları da bir türlü anlamıyorum.

    Logoda "V" ve "W harflerinin işlenmiş olduğu görülmüyor mu acaba diye düşünüyorum.

    Almancada
    V = Türkçede "f" sesi ve
    W = Türkçede "v" sesi şeklinde telâffuz edilir.

    Yanı anadili Türkçe olan kişiler de çok basit bir şekilde "Volkswagen" adını "folksvagın" şeklinde telâffuz edebilir ve doğru şekilde dile getirmiş olabilirler. Türkiye'ye gelen Almanlar da rahatlıkla anlar, Almanya'ya giden Türkler de kolayca söyler (gerçi onlar önceki topiklerimde de belirttiğim üzere "VW" olarak 2 harfi ve "fau-ve" şeklinde telâffuz ediyor).

    Ben mi dünyayı değiştreceğim. Yani deneyebilirim en azından. TEM gişelerinde çok büyük ŞOK yaşadım çünkü her yerde WIDE WEHICLE yazıyordu, halbuki doğrusu WIDE VEHICLE şeklindeydi ve taa Ulaştırma Bakanlığına kadar telefon ettm, faks ve sayısız e-mail ve mektup gönderdim. Bir süre sonra Mersin Bölge Md.'den aradılar, hepsini düzelttiklerini söyleyip teşekkür ettiler. İsteyince oluyormuş.

    T.G.



    Duyarlı olmak çok güzel . Düşünsene Taner belki o tabelaları değiştirtmesen , öncelikle okul çağındaki çocuklar olmak üzere onlarca kişi o kelimeyi yanlış öğrenecekler , ve senin gibi biri çıkana kadar o şekilde kullanmaya devam edecekler.

    Tebrikler,




  • katılıyorum

    aslında çoğumuz farkediyoruz bu yalnışlıkları ama düzeltmek için bişey yapmıyoruz

    tebrik ederim Taner Abi

    quote:

    Orjinalden alıntı: mertbasaran


    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Değerli dostlarım,

    VW forumuna yeni gelenler ve yeni konu açanlar neden "VW" yerine "WW" veya "WV" yazıyorlar. Bunun bu kadar zor olacağını sanmıyorum. TIGUAN topiğini açan genç arkadaştan ricada bulundum, o da hatasını farkına vardı ve hemen "WW"yi "VW" yaptı. Ayrıca "Wolksvagen" ve "Wolkswagen" yazanları da bir türlü anlamıyorum.

    Logoda "V" ve "W harflerinin işlenmiş olduğu görülmüyor mu acaba diye düşünüyorum.

    Almancada
    V = Türkçede "f" sesi ve
    W = Türkçede "v" sesi şeklinde telâffuz edilir.

    Yanı anadili Türkçe olan kişiler de çok basit bir şekilde "Volkswagen" adını "folksvagın" şeklinde telâffuz edebilir ve doğru şekilde dile getirmiş olabilirler. Türkiye'ye gelen Almanlar da rahatlıkla anlar, Almanya'ya giden Türkler de kolayca söyler (gerçi onlar önceki topiklerimde de belirttiğim üzere "VW" olarak 2 harfi ve "fau-ve" şeklinde telâffuz ediyor).

    Ben mi dünyayı değiştreceğim. Yani deneyebilirim en azından. TEM gişelerinde çok büyük ŞOK yaşadım çünkü her yerde WIDE WEHICLE yazıyordu, halbuki doğrusu WIDE VEHICLE şeklindeydi ve taa Ulaştırma Bakanlığına kadar telefon ettm, faks ve sayısız e-mail ve mektup gönderdim. Bir süre sonra Mersin Bölge Md.'den aradılar, hepsini düzelttiklerini söyleyip teşekkür ettiler. İsteyince oluyormuş.

    T.G.



    Duyarlı olmak çok güzel . Düşünsene Taner belki o tabelaları değiştirtmesen , öncelikle okul çağındaki çocuklar olmak üzere onlarca kişi o kelimeyi yanlış öğrenecekler , ve senin gibi biri çıkana kadar o şekilde kullanmaya devam edecekler.

    Tebrikler,





  • Teşekkür ederim dortlarım.

    WIDE WEHICLE örneğini İncirlik Hava Üssü, Üs Bakım Müteahhitinin Genel Müdürü bana telefonla bildirdi, ben de inanmadım ve kalktım gişelere kadar gittim ve gerçekten öyleydi, "W" ile yazılmıştı. Ulaştırma Bakanlığının internet sitesinde Güney ve Çukurova Bölge Müdürlüğünün Mersin'de olduğu yazıyordu. Basit bir telefon görüşmesinde "Tabelalardaki yazıların yazılmasından sorumlu en yetkili memurunuzla görüşmek istiyorum." dedim ve beni ilgiliye bağladılar. Kimse (böyle bir) hatayı hop diye kabul etmek istemez ve memur "Araştıracağız." dedi (halbuki ben Yeminli Tercümanım, ve en ucuz sözlüğe [FONO] bakılsa bile görülür). Bunun önemli bir maliyeti de varmış. O tabelaların her biri 10.000 YTL'den başlıyormuş. Hepsini tek tek değiştirmek (sanırım sticker ile düzelttiler) yüksek bir maliyeti de beraberinde getiriyor ve eminim ki bu durumu müfettişler de araştırmıştır ve bilmediği halde yabancı dil bildiğini iddia edip de kuruma giren bazı memurlar sıkıntılı zamanlar geçirmişlerdir. Bir harf nelere mal olabiliyor demek...


    T.G.




  • Taner Abi,

    passat severler forumumuzu ülke'nin sorunları forumuna çevirmek istemiyorum
    AMA
    1 tabela 10'000 YTL nasıl olur ???!!!...
    ayrıca, yalnış şekilde yazan firmadan bedelsiz olarak değiştirilmesi için devlet olarak talepte bulunmaları lazım
    bu herhalde işlerine pek gelmez çünkü aileden birinin firmasıdır

    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Teşekkür ederim dortlarım.

    WIDE WEHICLE örneğini İncirlik Hava Üssü, Üs Bakım Müteahhitinin Genel Müdürü bana telefonla bildirdi, ben de inanmadım ve kalktım gişelere kadar gittim ve gerçekten öyleydi, "W" ile yazılmıştı. Ulaştırma Bakanlığının internet sitesinde Güney ve Çukurova Bölge Müdürlüğünün Mersin'de olduğu yazıyordu. Basit bir telefon görüşmesinde "Tabelalardaki yazıların yazılmasından sorumlu en yetkili memurunuzla görüşmek istiyorum." dedim ve beni ilgiliye bağladılar. Kimse (böyle bir) hatayı hop diye kabul etmek istemez ve memur "Araştıracağız." dedi (halbuki ben Yeminli Tercümanım, ve en ucuz sözlüğe [FONO] bakılsa bile görülür). Bunun önemli bir maliyeti de varmış. O tabelaların her biri 10.000 YTL'den başlıyormuş. Hepsini tek tek değiştirmek (sanırım sticker ile düzelttiler) yüksek bir maliyeti de beraberinde getiriyor ve eminim ki bu durumu müfettişler de araştırmıştır ve bilmediği halde yabancı dil bildiğini iddia edip de kuruma giren bazı memurlar sıkıntılı zamanlar geçirmişlerdir. Bir harf nelere mal olabiliyor demek...


    T.G.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Değerli dostlarım,

    VW forumuna yeni gelenler ve yeni konu açanlar neden "VW" yerine "WW" veya "WV" yazıyorlar. Bunun bu kadar zor olacağını sanmıyorum. TIGUAN topiğini açan genç arkadaştan ricada bulundum, o da hatasını farkına vardı ve hemen "WW"yi "VW" yaptı. Ayrıca "Wolksvagen" ve "Wolkswagen" yazanları da bir türlü anlamıyorum.

    Logoda "V" ve "W harflerinin işlenmiş olduğu görülmüyor mu acaba diye düşünüyorum.

    Almancada
    V = Türkçede "f" sesi ve
    W = Türkçede "v" sesi şeklinde telâffuz edilir.

    Yanı anadili Türkçe olan kişiler de çok basit bir şekilde "Volkswagen" adını "folksvagın" şeklinde telâffuz edebilir ve doğru şekilde dile getirmiş olabilirler. Türkiye'ye gelen Almanlar da rahatlıkla anlar, Almanya'ya giden Türkler de kolayca söyler (gerçi onlar önceki topiklerimde de belirttiğim üzere "VW" olarak 2 harfi ve "fau-ve" şeklinde telâffuz ediyor).

    Ben mi dünyayı değiştreceğim. Yani deneyebilirim en azından. TEM gişelerinde çok büyük ŞOK yaşadım çünkü her yerde WIDE WEHICLE yazıyordu, halbuki doğrusu WIDE VEHICLE şeklindeydi ve taa Ulaştırma Bakanlığına kadar telefon ettm, faks ve sayısız e-mail ve mektup gönderdim. Bir süre sonra Mersin Bölge Md.'den aradılar, hepsini düzelttiklerini söyleyip teşekkür ettiler. İsteyince oluyormuş.

    T.G.


    Taner abi öncelikle duyarlılığından dolayı seni kutlar örnek almaya çalışırım... Geçen gün eski bi habere denk geldim bay pretesto diye okudum 13 yasındayken bile hollanda hükümetine vergi ödememek için (gurbetçi olduğunuzdan ötürü ) dilekçe yazıp gerekli makamlara ulaştırmışsın. Birde Turkcell ile ilgili bi davayı okudum ama o pekde sevindirici olmadı. Farka bakın Hollanda 13 yasındaki bi çocugun dilekçesini kayle alıp gerekli bütün işlemleri yapıyor ancak güzel ülkem Türkiyem ise nasıl zarara ugratabilirim diye çaba sarfediyor. Neyse saygılar sunar iyi forumlar dilerim...




  • 
Sayfa: önceki 178179180181182
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.