Şimdi Ara

Hacettepe Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği (Makine Mühendisliği) Hakkında Bilgi - 2017

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
156
Cevap
14
Favori
21.442
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Son Güncelleme: 21.07.2017

    ÖNEMLİ NOT: BÖLÜM ARTIK İNGİLİZCE HAZIRLIK İLE BERABER 5 YILDIR. BU YILDAN İTİBAREN "ZORUNLU ALMANCA HAZIRLIK", ÖĞRENCİLERİN İSTEĞİ ÜZERİNE KALDIRILMIŞTIR. BUNDAN SONRA GİRECEK ÖĞRENCİLER ALMANCA HAZIRLIK OKUMAYACAKLARDIR.


    UPDATE: Konuya geçmeden önce belirtmek isterim ki bölümümüz, QS -Alana Göre Dünya Üniversiteleri- 2017 Sıralamalarında MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ dalında ilk 301-350 aralığında yer almıştır. Bölümümüz ülkemizdeki rakiplerine göre bu denli yeni olmasına karşı böyle bir başarı elde etmeyi başarmıştır. Türkiye de ise sıralamalar şu şekildedir. Bir Makine Mühendisinin yapacağı işlerin tamamını tam kapsamlı olarak biz de yapabilmekteyiz.

    Hacettepe Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği (Makine Mühendisliği) Hakkında Bilgi - 2017


    UPDATE 2: Bölümün Makine Mühendisliği dersleri hakkında bilgi almak için buraya bakabilirsiniz. (Herkes tarafından kabül gördüğü için ders eşleşmeleri odtü makina ile yapılmıştır. linke tıklayarak belgeye ulaşabilirsiniz. Bir Makine Mühendisinin yapacağı işlerin tamamını tam kapsamlı olarak biz de yapabilmekteyiz. http://www.dosya.tc/server9/36bjkp/Hacettepe_otomotiv_muhendisligi.pdf.html


    SIKÇA SORULAR SORULAR


    1. Mercedes ile anlaşma devam ediyor mu?

    Mercedes ile anlaşma devam etmektedir.

    Bu ortaklık bölümümüzün açılması için şirketin hibe para ve de eğitim araçları vermesi ile başlamıştır. bu kapsamda;

    -Son senelerinde derslerini ayarlayabildiklerinde yarı zamanlı çalışacaklar,
    -Öğrencilere yabancı dil eğitiminde kolaylık sağlanacak
    -Staj esnasında diğer üniversite öğrencilerinden ayrıcalıklı olarak Aksaray'da lojmanda kalacaklar.


    Bu ortaklık halen devam etmekte. Tek değişen kısım erasmus ve de öğrencilerin sadece Mercedes'te staj yapmak istemeyip farklı şirketlerde staj yapmak istemesinden dolayı; tüm stajlar zorunlu olarak bu şirkette yapılmıyor. Buna rağmen şirkette staj yapan öğrenciler arasında halen en çok stajyer bölümümüzden alınıyor.









    2. Mezun olanlar Makine Mühendisi olarak çalışabiliyor mu? (Makine Mühendisliği denkliğimiz var mı?)

    Evet çalışabiliyor. Diplomanızda "Makine Mühendisliği Otomotiv Programları" yazıyor. Bölüm Türkiye'nin en iyi Otomotiv Mühendisliği olmasının yanı sıra. Türkiye'nin en iyi Makine Mühendisliklerinden birisi. Mezunlar Makine Sanayi de her türlü şirkette çalışabiliyorlar. (ASELSAN, ROKETSAN, TAI, TEI VS.) Son yıl birçok mezunumuz ASELSAN' da işe başladı. Yani anlayacağınız özel sektörde Makine Mühendisi denkliğine sahip olarak çalışabiliyorsunuz.

    Gelelim devlette çalışma kısmına YÖK bizim bölümümüzü "Makine Mühendisliği" olarak kabul etmiyor. Eskiden ediyordu fakat "Makine Mühendisliği" olarak kabul edilen tek "Otomotiv Mühendisliği" bizim bölüm olduğundan diğer Otomotiv Mühendislikleri YÖK ten kendilerine Makine Mühendisliği yetkisi istemişler. Halbuki diğer Otomotiv Mühendisliklerinin okullarında ayrıca "Makine Mühendisliği" bölümleri de mevcut. Bizim okulda ise ise Makine Mühendisliğinin dersleri bizde olduğu için ayrıca bir Makine Mühendisliği bölümü yok. Bizim bölümümüz "Makine Mühendisliği" olarak geçiyor okulda. Yök te saçma bir karar veriyor ve bizim Makine Mühendisliği yetkimizi iptal ediyor. Fakat bunun bölümdeki hiç kimse için bir önemi yok çünkü devlette işe girmek isteyen yok bölümde. Aynı şekilde mezunlardan da devlette işe giren yok. Okul yine de hakkımız olanı almak amacıyla YÖK e karşı dava açmış vaziyette. Tercih yapacak öğrenciler imza yetkisi olmadığını görünce panik yapıyorlar. Fakat böyle bir şeye kesinlikle gerek yok. Devlette çalışmak isteyenin geleceği bir bölüm değil zaten.

    Kısacası bizi Savunma Sanayi şirketleri bile işe alıyorken Devlette Makine Mühendisi olamıyoruz. Bir Makine Mühendisinin yapacağı işlerin tamamını tam kapsamlı olarak biz de yapabilmekteyiz. Zaten bu soruyu soran arkadaşların merak ettiği kısımda özelde Makine Mühendisi olarak çalışılıp çalışılamadığıydı umarım sizi bu konuda aydınlatmışımdır.

    Bölüm öğrencilerinin son 5 yılda işe girdikleri yerler ve giriş sürelerinin istatistikleri:

    Hacettepe Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği (Makine Mühendisliği) Hakkında Bilgi - 2017


    Bu da ODTÜ Makine Mühendsiliğinin istatistikleri:

    Hacettepe Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği (Makine Mühendisliği) Hakkında Bilgi - 2017


    İki istatistikte bölümlerin kendi yayınladığı istatistikler. Gördüğünüz gibi ciddi anlamda birbirine yakın istatistikler. Bu bölümümüzde Makine ve Otomotivin iç içe okutulmasından kaynaklanıyor. 2 dilin etkisi de bir o kadar fazla. Hacettepe Makine Mühendisliği Otomotiv Programları diğer Makine Mühendisliklerinden farklı bir proje olarak hayata geçirilmiştir. Bu yüzden iş bulma süreleri kısalıyor.




    3. EVT S1'e ne oldu?

    Destek verilmediği için maalesef projeye son verilmiştir. Fakat destek gelirse hala devam etme şansı var.

    EVT S1 ne diyenler için








    4. Bölümün sıralaması neden sürekli düşüyor?

    Sıralama düşmesi dediğimiz şey insanların tercihlerinin azalmasıdır. Zamanında İTÜ ve ODTÜ Makine'den bile yüksek puan ile alım yapan bu bölümün sıralamaları neden düştü. Peki bunların sebepleri nelerdir?

    A. İnternette bölümle alakası olmayan kişilerin bölüm hakkında bilgisiz bir şekilde konuşması.

    B. İnsanların 2 farklı dil de hazırlık okumayı istememeleri. Halbuki şuan İngilizce kesinlikle bilinmesi gereken bir dilken, ortada üzerine bir dil daha eklemek gibi bir fırsat var. Şirketler 2.dile şuan gerçekten çok önem veriyorlar ve bu sizi gerçekten ön plana atıyor staj ve iş konularında. Liseden yeni çıkan bir öğrenci bunun bilincinde olamıyor tabi ki. 2 yıl hazırlığı eziyet olarak görüyor. Hatalı bir düşünce bu.

    C. Açıldığından beri kontenjan artışlarının yaşanması. Her yıl sınava giren öğrenci sayısı artıyor ve buna bağlı olarak kontenjan artıyor. Haliyle sıralamalar bir miktar düşüyor.

    D. Ankara dışından tercih yapacak öğrencilerin bölüm hakkında bilgi alabileceği tek ortamın internet olması buna bağlı olarak belirtmiş olduğumuz gibi yanlış bilgilendirilmeleri ve bölümü tercih etmemeleri. Açmış olduğum bu konunun en büyük amaçlarından birisi de Ankara dışında yaşayan tercih yapacak öğrencileri bilgilendirmek zaten.

    E. Tek cinsiyetten tercih yapılması. Endüstri gibi alanlar her 2 cinsiyettende bol tercihler alıyor Elektrik Elektronik ve İnşaat gibi bölümler de erkek nüfusu çok baskın.

    İş Otomotive gelince bu olay zirve yapıyor. Bölümün %94 ü erkeklerden oluşuyor.

    YÖK'ün sitesinden alınmış Hacettepe Elektrik-Elektronik ve Otomotiv bilgileri
    Hacettepe Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği (Makine Mühendisliği) Hakkında Bilgi - 2017


    F. Makine Mühendisi kimliğimizin bilinmemesi. (Bunda YÖK'ün etkisi çok büyük.)

    Tabi tercih yapacak öğrenci bu saydıklarımın farkında değil o an sadece bölümün sıralamasının yıllar içinde düşmüş olduğunu görüyor ve araştırmadan bölümü kafasından siliyor. Tercih yapacak adaylara en büyük tavsiyem sıralamaya göre tercih yapmamaları. İleride çok büyük pişmanlıklar duyabilirler.


    5. ERASMUS Olanakları
    https://appabofisi.hacettepe.edu.tr/tr/euc-agreements/list bu siteden ERASMUS kontenjanlarımıza ulaşabilirsiniz. Hacettepe Mühendislikleri arasında yıllık en az öğrenci alan mühendisliklerden biri olmamıza rağmen en yüksek ERASMUS kontenjanı Makine Mühendisliğinde.

    6. YÜKSEK LİSANS

    Yüksek lisans alana bakılmaksızın her yerde yapılabilir. işletme veya ingiliz dilinde bile yapılabilir. Yani korkmanız gereken bir şey yok şurada yüksek lisans yapamam vs. diye. Yukarıda verdiğimiz bölüm tarafından yayınlanan tabloda mezunlarımızın yüzde kaçının yüksek lisans yaptığını ve nerelerde yaptıklarını görebilirsiniz.




    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------








    FAKÜLTENİN DIŞARIDAN GÖRÜNÜŞÜ: (Hangar fakültenin bitişiğinde)

    Hacettepe Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği (Makine Mühendisliği) Hakkında Bilgi - 2017



    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    BÖLÜM HANGARI

    Hacettepe Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği (Makine Mühendisliği) Hakkında Bilgi - 2017


    Hacettepe Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği (Makine Mühendisliği) Hakkında Bilgi - 2017




    LABORATUVARLAR

    1. Otomotiv Laboratuvarı

    Otomotiv laboratuvarı toplam 2155 m2 kapalı alana sahip (990 m2 ofisler, 1165 m2 laboratuvar alanı) ayrı bir binadır. Bu laboratuvar araç test merkezi olarak tasarlanmıştır. Yakın bir gelecekte içinde barındıracağı temel araç dinamiği ve motor test ekipmanlarıyla tez çalışmalarında ve sanayi ile ortak yürütülecek projelerde etkin olacak kilit bir tesistir. (EVT S1 burada yapıldı.)

    Hacettepe Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği (Makine Mühendisliği) Hakkında Bilgi - 2017


    2. Makina Atölyesi

    Konvansiyonel talaşlı üretim tezgahlarının bulunduğu atölyedir.

    Hacettepe Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği (Makine Mühendisliği) Hakkında Bilgi - 2017


    3. Mekanik Laboratuvarı

    Bu laboratuvarda 1 adet 60 ton kapasiteli çekme test cihazı ve 1 adet darbe test cihazı (INSTRON) bulunmaktadır.

    Hacettepe Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği (Makine Mühendisliği) Hakkında Bilgi - 2017


    4. Araç Parça Laboratuvarı

    Araç Parça Laboratuvarında binek ve ağır vasıta araçlarının fren, aktarma organları, süspansiyon vb gibi mekanik parçaları bulunmaktadır. Bu laboratuvar “nasıl çalışır” sorusuna yanıt vermek için kullanılmaktadır. Ayrıca bu laboratuvarda fren ve süspansiyon testleri yapabilen iki düzenek bulunmaktadır.

    Hacettepe Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği (Makine Mühendisliği) Hakkında Bilgi - 2017



    5. Bilgisayar Laboratuvarı

    Bölüm lisans ve lisansüstü öğrencilerinin kullanımına açık laboratuvardır ve içerisinde bir çok lisanslı yazılım bulundurmaktadır (CATIA, ADAMS; ANSYS; ANSYS CFX).

    Hacettepe Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği (Makine Mühendisliği) Hakkında Bilgi - 2017


    6. CNC Laboratuvarı

    Bu laboratuvarda 1 adet 3-eksen nümerik kontrollü torna, 1 adet 5-eksen nümerik kontrollü dik işleme merkezi bulunmaktadır.

    Hacettepe Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği (Makine Mühendisliği) Hakkında Bilgi - 2017


    7. İçten Yanmalı Motor

    İçten yanmalı motorlar eğitim ve araştırma çalışmalarında kullanılan bir laboratuvardır. Laboratuvar 5 kW’lık bir motor test sistemine sahiptir.

    Hacettepe Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği (Makine Mühendisliği) Hakkında Bilgi - 2017



    8. Mekatronik Laboratuvarı

    Mekatronik, ölçüm ve test mühendisliği konularında eğitim ve araştırmaların yapıldığı laboratuvardır. Laboratuvarda ayrıca sensor ve kontrol eğitim setleri bulunmaktadır.

    Hacettepe Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği (Makine Mühendisliği) Hakkında Bilgi - 2017



    9. Malzeme Laboratuvarı:http://nanomative.org/en/

    10. Çok Fazlı Akış Laboratuvarı:http://www.multiphase.hacettepe.edu.tr/

    11. Esnek Mekanizmalar Laboratuvarı:http://yunus.hacettepe.edu.tr/~etanik/crmr/

    12. SensTech Laboratuvarı:http://yunus.hacettepe.edu.tr/~ounver/SensTech/home



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fellowshipTR -- 22 Temmuz 2017; 20:29:54 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: 444ege444

    ingilizce-almanca hazirlik ve ardindan yurt disi olanaklari çok iyi bizim okuldan da giren oldu oraya fizigi kaydirip.Odtu makine yerine oraya girdi.Baya gelin dedi.Mf4 hedef 6k mimarlik istiyorum.Ama bir yanimda yapamassam otomativ muhendisligine donecegim 20k.

    faydali yazi sagolasin 11.sinifim bu arada.

    valla yardımcı olduysam ne mutlu bölümün adına çıkan yalan yanlış bilgileri yok etmek istiyorum sadece. bende sınava girdiğim yıl 12 bin yapmıştım ilk sıraya odtü makine 2.ye hacettepe otomotiv yazmıştım. kısmet burayaymış. şu an gerçekten çok mutluyum bölümden ve imkanlarından. inşallah gelirsin istediğin yerlere. sınavında başarılar.




  • Hacettepe makina yazıcam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mesajım bulunsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tercih listesine eklenebilir burayi da düşüneceğim teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkilex

    tercih listesine eklenebilir burayi da düşüneceğim teşekkür ederim

    pişman olmazsın
  • Yeni mezun otomotiv mühendisin maaşı ne kadardır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Xxredstonexx

    Yeni mezun otomotiv mühendisin maaşı ne kadardır?

    Şimdi Hacettepe Otomotiv Mühendisliği aynı zamanda Makine Mühendisliğidir.. Eğer Otomotiv Sanayide işe girersen 3-4 arası ile başlarsın fakat öğrencilik döneminden çalışmaya başlarsan ki mantığından kısaca bahsetmek gerekirse son sınıflarda bazı şirketlere başvurabiliyorsun. Eğer başvurun şirket tarafından kabul edilirse işe başlayabiliyorsun, hafta sonları o firmaya gidiyorsun. kalacak yerini falan onlar karşılıyorlar eğer şehir dışına gidiyorsan. Asgari ücret alıyorsun. Daha sonra mezun olunca işe direk o çalıştığın firmada başlıyorsun. Ücretide asgari ücreti 3 ile çarparak belirliyorlar. Savunma Sanayide ise 4 küsür ile başlıyorsun. Savunma Sanayi şirketleri öyle her üniversiteden adam almıyor. Toplam 5-6 üniversiteden öğrenci alıyorlar. Hacettepe Üniversitesi bu üniversiteler arasında en fazla öğrenci alınan üniversite olarak ODTÜ den sonra 2.sırada. Savunma sanayide işe alırken 3 ortalamanın altını almıyorlar bu arada. Bilmeyen varsa ekleyim üniversitede not ortalaması 4 üzerinden alınıyor yani sizden en az 3.00/4.00 ortalama bekliyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fellowshipTR -- 17 Aralık 2016; 15:13:30 >




  • merak ettiğim bir bölümdü bilgiler için teşekkürler. gerçekten çok güzel imkanlar sunan bir bölüm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SorumVarYGSLYS

    merak ettiğim bir bölümdü bilgiler için teşekkürler. gerçekten çok güzel imkanlar sunan bir bölüm.

    rica ederim. konu günceldir ve muhtemelen yıllarca güncel kalacaktır sorularınızı sorabilirsiniz.
  • ayrıca bölümün bir öğrencisi olarak eklemek isterim ki: mercedes mühendislerinin bütün masraflarını karşılıyor lojmana yerleştiriyor ve kira almıyor. lojmanın yüzme havuzundan tut spor tesisine kadar her türlü imkan mevcut elektrik su falan ödetmiyorlar size, sizi ellerinde tutabilmek için. lojmandaki evler herkesin özeneceği cinsten evler. ve bizimle anlaşmaları olduğundan bizim bölüme karşı kontenjanlarını esnek tutuyorlar. erasmusa giden öğrencilere ve stajyerlerine çok yardımcı oluyorlar. adamların mühendisleri kendi açtıkları bir bölümden alması normal tabi. zaten o amaçla açıldı.

    ayrıca bölüm hakkında doğru bilgiler verdiğin için teşekkürler
  • Hatırlattığın için teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fellowshipTR -- 12 Aralık 2016; 18:6:7 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BangFish

    ayrıca bölümün bir öğrencisi olarak eklemek isterim ki: mercedes mühendislerinin bütün masraflarını karşılıyor lojmana yerleştiriyor ve kira almıyor. lojmanın yüzme havuzundan tut spor tesisine kadar her türlü imkan mevcut elektrik su falan ödetmiyorlar size, sizi ellerinde tutabilmek için. lojmandaki evler herkesin özeneceği cinsten evler. ve bizimle anlaşmaları olduğundan bizim bölüme karşı kontenjanlarını esnek tutuyorlar. erasmusa giden öğrencilere ve stajyerlerine çok yardımcı oluyorlar. adamların mühendisleri kendi açtıkları bir bölümden alması normal tabi. zaten o amaçla açıldı.

    ayrıca bölüm hakkında doğru bilgiler verdiğin için teşekkürler

    fabrikanın yeri çok kötü. müdürü olan almanın akhisarda nasıl vakit geçirdiğini merak ediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: civil wrongs


    quote:

    Orijinalden alıntı: BangFish

    ayrıca bölümün bir öğrencisi olarak eklemek isterim ki: mercedes mühendislerinin bütün masraflarını karşılıyor lojmana yerleştiriyor ve kira almıyor. lojmanın yüzme havuzundan tut spor tesisine kadar her türlü imkan mevcut elektrik su falan ödetmiyorlar size, sizi ellerinde tutabilmek için. lojmandaki evler herkesin özeneceği cinsten evler. ve bizimle anlaşmaları olduğundan bizim bölüme karşı kontenjanlarını esnek tutuyorlar. erasmusa giden öğrencilere ve stajyerlerine çok yardımcı oluyorlar. adamların mühendisleri kendi açtıkları bir bölümden alması normal tabi. zaten o amaçla açıldı.

    ayrıca bölüm hakkında doğru bilgiler verdiğin için teşekkürler

    fabrikanın yeri çok kötü. müdürü olan almanın akhisarda nasıl vakit geçirdiğini merak ediyorum

    hocam araba ile lojman - iş yeri mesafesi 5 dk. o yüzden bizlik bir sıkıntı yok.




  • Aselsanda çalışma imkanını nasıl veya farklı bir savunma sanayii şirketinde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çok iyi bir bölüm
    mercedes benz almanyada çalışma imkanınız var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lö Weli

    Aselsanda çalışma imkanını nasıl veya farklı bir savunma sanayii şirketinde

    Verdiğim istatistiklerden anlaşılacağı gibi mezunlarımızın yüksek bir yüzdesi Savunma Sanayi'de işe giriyor. Hacettepe yi kazandıktan sonrası artık size kalmış. Kendinizi sadece ders yönünden değil diğer yönlerden de geliştirin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fellowshipTR -- 17 Aralık 2016; 15:14:42 >
  • Küçüklüğümden beri mekanik olan her şeye (özellikle arabalara) meraklıyım, son zamanlarda tr'deki gelişmeleri takip ettikçe savunma sanayisine de ilgim olduğunu farkettim. Bu bölümü daha ilkokuldayken görmüştüm ama neden olduğunu hatırlamadığım bir sebepten ilgimi çekmemişti. (sanırım dediğiniz karalama yazılarından birine denk geldim). Şimdi bu iş bulma oranlarını ve dediğinizi okuyunca biraz şaşırdım açıkçası, eğer bu oranlar ve dedikleriniz doğruysa neden insanlar bu bölüme hücum etmiyor? İTÜ Makine gibi bölümler 10.000'lerden öğrenci alırken burası neden 24.000'de?
  • prlk kullanıcısına yanıt
    Hacettepe ITU'nun dengi bir okul değil. Illa kiyaslamak istiyorsan yıldız makine ile kiyaslayabilirsin, siralamasi dediğin sıralara yakin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supermario71

    Hacettepe ITU'nun dengi bir okul değil. Illa kiyaslamak istiyorsan yıldız makine ile kiyaslayabilirsin, siralamasi dediğin sıralara yakin.

    Ben sadece istatistikleri ortaya koydum. Hangisinin iyi olduğuna okuyan karar versin ama şu da bir gerçek ki Savunma Sanayi de Hacettepe Mühendisleri çalışanı daha fazla. Sebebi hem Savunma Sanayi nin Ankara da olması hem de Hacettepe nin Ankara da olması ile alakalı bir şey fakat istatistikler yalan söylemez.

    Aselsan'ın 1184'ü ODTÜ, 348'i Hacettepe, 184'ü Bilkent, 160'ı İstanbul Teknik, 107'si ise Gazi Üniversitesi mezunu.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.