Şimdi Ara

Gürültülü çalışan benzinli motor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
1
Favori
2.206
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,
    1.4 170 hp multiar (alfa romeo giulietta) motor çok sesli çalışıyor gibime geliyor. Bilmiyorum bu motor belki böyledir ama sanki dizel gibi böyle yoğun ve boğuk bir sesi var . Özellikle dynamic modda iken vites değiştirene kadar basbas bağırıyor motor.

    Hiç sanmıyorum ama bu aracın kullanıcısı bu durumu gözlemleyen var mı? Bu bir sorun mi yoksa bu motorlar böyle mi ? Muhtemel problemler ne olabilir



  • Yukarı
  • Otomobilin bakım durumu ve kilometresi hakkında bilgi verebilir misiniz?
    Gürültülü çalışıyor ancak hangi kısmı gürültülü. Enjektörler, turbo, gergi bilyası, egzoz bir çok unsur gürültüyü artırabilir.
    Özellikle motor yağı ve yakıt alınan yer önemli.
    Son bakımı ne zaman yapıldı ve yağ olarak ne kullanıldı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: f.gulteki

    Otomobilin bakım durumu ve kilometresi hakkında bilgi verebilir misiniz?
    Gürültülü çalışıyor ancak hangi kısmı gürültülü. Enjektörler, turbo, gergi bilyası, egzoz bir çok unsur gürültüyü artırabilir.
    Özellikle motor yağı ve yakıt alınan yer önemli.
    Son bakımı ne zaman yapıldı ve yağ olarak ne kullanıldı.
    Cevabınız için teşekkürler. Araç yeni alındı. 40.000 km de su an

    Exper yağ değişirse iyi olur dedi, triger değişmiş onu biliyorum. Yani belki bu motor böyledir, ondan emin değilim. Sadece benzinli bir arac gürültülü ve boğuk bir ses. Biri aktif olmayan çift egzozlu difüzör var araçta ve egzoz ucu uzatılmış olabilir
  • Ses kaydı varsa daha iyi olur yorum yapma açısından.
  • Multiair motorlarin meshur modül sorunu var.bravolarda ve alfalarda yasanilan bir sorun.sorunun kaynagi,yanliş yag kullanmiyla alakali sanirim.aracinizi en guzeli,yetkili servise goturup makinaya baglatin ve arizanin nokta atisi tespitini yapin.bu arada araci yeni almissiniz ve bakim yaptirmamissiniz sanirim .zaman gecirtirmeden yag,filtre degisimi yaptirip,birde oyle dinleyin araci.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anka0658

    Multiair motorlarin meshur modül sorunu var.bravolarda ve alfalarda yasanilan bir sorun.sorunun kaynagi,yanliş yag kullanmiyla alakali sanirim.aracinizi en guzeli,yetkili servise goturup makinaya baglatin ve arizanin nokta atisi tespitini yapin.bu arada araci yeni almissiniz ve bakim yaptirmamissiniz sanirim .zaman gecirtirmeden yag,filtre degisimi yaptirip,birde oyle dinleyin araci.
    Çok haklısınız duymuştum multiair modül arızalarını. Inşallah o değildir ki start stop özelliği de çalışmıyor sahibi akü değişecek o yüzden dedi.

    Dediginiz gibi önce uygun yağla yagi yenileyip filtreyi de degistireyim sonra artik servise yolumuz düşecek gibi
  • Aracın dikiz aynası da titriyor belki motor kulağı vs de sorunlu olabilir
  • şu anki yağın türü ne? eğer 10-40 gibi bişeyse 5-30 koyun farkı görün. yarı yarıya ses ve titreşimler azalacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeremy Klakson

    şu anki yağın türü ne? eğer 10-40 gibi bişeyse 5-30 koyun farkı görün. yarı yarıya ses ve titreşimler azalacaktır.
    Valla bilmiyorum hocam ama sanırım 5 30 yağ daha uygun bu motorlara. Hepsini boşaltıp baştan 5 30 ekleteceğim
  • multiair normalde de sesli ve titreşimli çalışan bir motor
  • Ben de 1.4 170hp giu kullanıyorum. Sağ motor kulağı yırtılmış araçta. O yüzden çok titreme yapıyor. Ben de bugüne kadar normal sanıyordum ama değilmiş. İşçilik hariç 860tl ücret verdiler motor kulağı için. Değiştirmedim ben de. Sen de bir baktır motor kulağına.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sherlock h.

    Ben de 1.4 170hp giu kullanıyorum. Sağ motor kulağı yırtılmış araçta. O yüzden çok titreme yapıyor. Ben de bugüne kadar normal sanıyordum ama değilmiş. İşçilik hariç 860tl ücret verdiler motor kulağı için. Değiştirmedim ben de. Sen de bir baktır motor kulağına.
    Evet sanırım motor kulağı, araç daha yeni 40.000 km de ilginç yani. Benim dikiz aynası da titriyor + trim sesleri var.

    Motor kulağını artik mecbur değiştireceğiz. Peki hocam siz hangi yağı kullanıyorsunuz ?
  • kafaya göre 10w40 5w30 yağ falan konulmaz bu arabalara. internetten bakınca istediği şartnamede sadece 0w30 yağ olması gerekiyor sanırım.
  • 1.4 170'lerde olan klasik motor kulakcıkları ve sağ motor takozu sorunları bunlar. Servis kabul etmiyordu bir ara, olmaz öyle şey falan filan... yalvar yakar değiştiriyorlardı. Tabi sonra ayyuka çıktı. 2 parçayada baktırın, mümkünse değiştirin, kabul etmezler ise üsteleyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Brky -- 12 Şubat 2019; 1:19:36 >
  • Yetkili servis 5w40 koymuş son bakımda. Zaten bu araçta 5w40 kullanılmalı diye biliyorum.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.