Şimdi Ara

Güneş enerjili otomobil Lightyear One önümüzdeki sene yollara çıkacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
625
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • Elektrikli otomobiller fosil yakıtların azalması sorununa çözüm olacak gibi görünse de şarj etme süresi konusunda bazı sıkıntılar yarattığı ortada. Arabanıza sadece birkaç dakika içinde yakıt alabilirken, elektrikli otomobilleri şarj etmek daha uzun sürüyor.

     

    Ayrıca Bkz.Tesla resmi olarak Türkiye'ye geliyor!
    Hollanda'lı bir şirket Lightyear One adlı konsept bir elektrikli otomobil tasarladı. Güneş panelleri ile kaplı olan araç kendi kendini şarj edebildiği için durup şarj etme ihtiyacını da ortadan kaldıracak. İyi haber şu ki, 2019'da piyasaya sürülmesi planlanan otomobil çok yakında gerçeğe dönüşebilir.

     


    Şarj derdi olmadan aylarca kullanılabilecek


    Şirket önümüdeki yıl sınırlı sayıda üretim yapmayı planladığı için yaklaşık 10 adet araç piyasaya sürülebilecek ancak 2020'de bu rakamın 100'ün üzerine çıkması bekleniyor. İlk parti müşteriler için Lightyear One başlangıçta 145.000 dolar fiyat etiketiyle satışa sunulacak. Şirketin iddiasına göre otomobilin üretim modeli güneşli hava koşullarında şarj derdi olmadan aylarca sürülebilecek.

     








  • ee hani olmaz yapamazlar diyen arkadaşlar vardı nerde bu arkadaşlar, adamlar yapmış işte kardeşim, nedir yani normal bir elektirkli aracın tavana kaputa bagaja ekle yeter die söyledik ama yok olmaz mış fln filan,kendim elektrik elektronik bilgim olsa ben yapacam ama yok bilgim mağlesef,imkansız die bişey yoktur arkadaşlar bu böyle biline......



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LeonEyes -- 12 Şubat 2018; 16:14:10 >
  • O kadar parası olan adam zaten benzini de umursamaz!

  • quote:

    Orijinalden alıntı: LeonEyes

    ee hani olmaz yapamazlar diyen arkadaşlar vardı nerde bu arkadaşlar, adamlar yapmış işte kardeşim, nedir yani normal bir elektirkli aracın tavana kaputa bagaja ekle yeter die söyledik ama yok olmaz mış fln filan,kendim elektrik elektronik bilgim olsa ben yapacam ama yok bilgim mağlesef,imkansız die bişey yoktur arkadaşlar bu böyle biline......

    Olmaz değil, efektif çalışmaz. Güneş enerjisi panelleri şu anda maksimum % 17-20 verimlilikte. Bu hesaba göre güneşli havada olmak kaydı ile 5 günde tam şarj olur. Soğuk ve kapalı havalarda pilin mevcut enerjisinden de kayıp yaşadığını göz önüne alırsak; doldurduğu oranda da eksilme olacak.

    Yoksa bu herkesin hayali, % 100 temiz enerji. ("elektrikli aracının şarjını şebekeden yapıyorsun, şebeke elektriği kömür ve doğal gazla çalışan santralden alıyor; ne anladım bu işten, hani karbon salınımı olmayacaktı, nerde kaldı bunun % 100 çevreci olduğu" sorularına da cevap olacak)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shaq t -- 12 Şubat 2018; 16:44:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LeonEyes

    ee hani olmaz yapamazlar diyen arkadaşlar vardı nerde bu arkadaşlar, adamlar yapmış işte kardeşim, nedir yani normal bir elektirkli aracın tavana kaputa bagaja ekle yeter die söyledik ama yok olmaz mış fln filan,kendim elektrik elektronik bilgim olsa ben yapacam ama yok bilgim mağlesef,imkansız die bişey yoktur arkadaşlar bu böyle biline......

    Dostum güneş paneli satan kişilerin 2 ampül bi minik tv bi mini buzdolabı vs. çalıştırır dedikleri ilanlara bak toplam panel boyutu nerdeyse bi araba kadar senin dediğin gibi çalışması için bi tırın üstünü güneş paneli ile kaplıcak yer olması gerek ve bi tırı değil anca minik bi arabayı götürebilir kısaca güneş enerjisi sana %10 yardım etse kar gibi düşünüceksin ama asıl sorun bu %10luk bana kaça patlıcak :D olmaz diyen arkadaşların neden dediklerini araştırdın mı? nerde bu arkadaşlar diyerek tartışma çıkarana kadar zaten yapılmış üzerinden gidip bakabilirsin mesela güneş enerjisi ile çalışan minik arabalar yapıyolar hatta yarıştırıyolar peki bu minik arabalar neden minik ve aşırı hafif diye düşündün mü? bunların motor gücü neden bu kadar az diye düşündün mü? güneş enerjili çalışan arabaları yapan üniler yada kişiler amatör olduğu için yada tembel olduğu için mi? normal araba boyutlarında ağırlığında ve gücünde yapılmaz şimdi çok uğraştırır diye mi düşünüyolar :D




  • Alperk87 A kullanıcısına yanıt
    Ya kardeşim sen bu söylediklerine bu çağda inanabiliyormusun, ben inanmıyorum, neden diyeceksin, dünya tekneolojide bukadar geri olamaz,sırf bu kapitalizm denen illet yüzünden yapmıyorlar,yaptırtmıyorlar, bak şimdi bu adamlar bunu yapmış,düşünebiliyormusun bu araç çıktıktan sonra 5-10 seneye yayıldığında dünyanın büyük çoğunluğunun bunu kullandığını ? şuandaki petrolden,elektrikten kazanılan parayı nerden kazanacak bu büyük dünyayı yöneten firmalar buna inanabiliyormusun, ben inanmıyorum,bu teknolojinin daha ilerisi bile vardır tahminim ama yaptırtmıyorlar, aslında şu haberdeki teknolojiye benim gözümde teknoloji bile denmez anca ilkel teknoloji denebilir,zaten senelerdir olan şeyleri birbirine entegre etmişler, ben bu durumu 10 sene önce de yapabilirler diye söylerdim hala da söylüyorum anca yapacaklar.yani sistemin köleliği yüzünden ilerletilmeyen teknolojiler ile kandırılıyoruz.




  • shaq t S kullanıcısına yanıt
    olmaz diyen çoktu diğer konularda yetersiz çalışabilir ama elektrik üretmenin zibilyon tane yönetmi var,giden herşeyden bu elde edilebiliyor neticede bunlarıda entegre etsinler,zaten frenlemede geri kazanım mevcut,bunu eklesinler,hava akımı neticede bu aracınların biryerlerine dokunuyor burdan yaralansınlar, tekerlere bobin eklesinler, ne bilim işte birsürü yöntem var,şimdi diyebilirsin çok çocukça şeyler düşünüyorsun fln da zaten bilimde ilaa atomu parçalamak değil, 12-13 yaşlarında bir kız 1dk dan az sürede normal bir telefon pili şarj edecek tenolojiyi 4-5 sene önce yapabildiyse bu araba mevzusu çoook geç bile kaldı.Hatta bak kızın haberinin linkini bile ekliyorum 2013 haberi;
    https://www.donanimhaber.com/cep-telefonu-diger/haberleri/ABDli-genc-30-saniyede-sarj-olan-batarya-icat-etti.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LeonEyes -- 12 Şubat 2018; 17:23:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tobepeople

    O kadar parası olan adam zaten benzini de umursamaz!

    Okadar paran mı varda bunları yazıyorsun. Umursamaz olsaydı okadar servet sahibi olabilirmiydi. O kadar Zenginler !
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1ses1

    quote:

    Orijinalden alıntı: tobepeople

    O kadar parası olan adam zaten benzini de umursamaz!

    Okadar paran mı varda bunları yazıyorsun. Umursamaz olsaydı okadar servet sahibi olabilirmiydi. O kadar Zenginler !

    Kardeşim 10.000 dolar bahşiş atanı da var zengin derken nasıl bir kıstas alıyorsun bilmiyorum. Bizim Türkleri alıyorsan onlar önemser tabi adamın altında Porsche, Ferrari ,BMW X6 vs. varken zaten o araçlar çok yakıyor. 145.000 dolarlık araç 552.000 TL ediyor ki Türkiye'ye geldiğinde o araç en az 300.000 dolar olacak. Bu adam senin gibi 50 liralık mı benzin alır? Adam o kadar para harcayabiliyorsa bir araba için bu adamın zaten saray gibi döşeli evleri vardır. Arabaya Türkiye'deki fiyatıyla verdiği parayı bankaya koysa 10.000 lira aylık bankadan gelir elde eder o adam. Kazancı da kim bilir ne kadardır! Türk zenginlere bakma sen ben 6 tane 10 katlı binası olup hala param yok diye ağlayanlardan bahsetmiyorum. Onlar zaten böle bir araba almazlar gider Renault 9 falan alır bu herifler. Komşusuna akrabasına falan gider karnını doyurur gidip de pizzahut'tan falan da yemez onlar ayrı terane, Marslı diyorum onlara ben. Varyemez Amcalar Teyzeler onlar...
    http://www.mynet.com/haber/guncel/garsona-10-bin-dolar-bahsis-verdi-savas-cikti-653519-1



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tobepeople -- 12 Şubat 2018; 17:47:27 >




  • Güneş enerjisi panelleri % 30-40 verimliliğe ulaştığında mantıklı olur bence. Sadece güneş enerjisi olmayacak tabi ki şarj da ettiğimizde bu tip araçlar çok da mantıklı olur bence.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: LeonEyes

    ee hani olmaz yapamazlar diyen arkadaşlar vardı nerde bu arkadaşlar, adamlar yapmış işte kardeşim, nedir yani normal bir elektirkli aracın tavana kaputa bagaja ekle yeter die söyledik ama yok olmaz mış fln filan,kendim elektrik elektronik bilgim olsa ben yapacam ama yok bilgim mağlesef,imkansız die bişey yoktur arkadaşlar bu böyle biline......

    Henüz yapilmamis bi ürün üzerinden bu tarz büyük laflar biraz gereksiz. Ben böyle bir arabanin olabileceginden süphe ediyorum. Zira "günes paneliyle donatilmis yollar" günümüz problemlerini cözecek dediler, 3-5 pilot proje yapildi bu iddialarin altinin bos oldugu ortaya cikti. Yine de bu yol isi teknolojinin gelismesiyle basarilabilecek bir hedef.


    Öncelikle insanlarin neden "yapilamaz" dedigini aciklamaya calisayim.

    Günes sabiti denen bir deger vardir. Bu deger günesten birim saniyede yayilan ve dünyadaki birim alana (metrekare) düsen enerji miktaridir. Yani Günes'ten Dünyamiz'a metrekare basina ortalama 1000 W gücünde isinim gerceklesir. 1000 Watt 1 kW'a (kilowatt) denk gelir. Üstelik bu deger dünya'da nerede bulunduguna, hava kirliligine, havanin acik olup olmamasina (yani bulutlara) derin bir sekilde baglidir. Bu 1000 Watt'lik deger bu saydigim sebeplerden dolayi daha da düser. Bu bilgiyi önce bi cebe atalim.

    Su an piyasada bulunan mevcut 1.6 motorlu arabalar 100 ila 170 beygir güc üretir. 100 ila 170 hp güc yaklasik olarak 75 ila 125 kW (kilowatt) güce denk gelir. Tabi bu degerler motorun ürettigi AZAMI güc. Arac her an bu güce ihtiyac duymaz. Ikinci bilgi de cepte.

    Arkadaslarin da bahsettigi gibi günes panellerinin verimlilikleri de degisiklik gösterir. Su an laboratuvar ortaminda (pratik kullanimda degil) günes paneli verimlilik rekoru Alman Fraunhofer Enstitüsü'nün elinde ve yaklasik deger %46. Günlük kullanimdaki panellerde ise bu deger %18 ila 25 arasinda degiskenlik gösteriyor. Peki bu ne demek? Verdigim ilk bilgide günesten dünyaya metrekare basina 1kW güc aktarimi oldugungan bahsettim. Hadi en iyi ihtimal olan Fraunhofer panelini kullanalim. Bu degerin sadece %46'si (yani metrekare basina 0.46 kW) mevcut teknolojilerle elektrik enerjisine cevrilebilir. Bir arabanin gücü ise 75 kW. Bu degerlerle böyle bir arabayi beslemek icin 163 metrekare alanda günes paneli kullanmak gerekir... Simdi anliyor musun günümüz teknolojileriyle böyle bir arabanin gercek olmayacagini?

    Bu üniversitelerin yaptigi Solar panellerle calisan arabalar genellikle en ilkel formdadir. Yani muhtemelen tek kisilik olabildigince hafif, (sürücüleri genelde 50 kiloyu gecmez, takimin en kücügüdür) icerisinde neredeyse hic bir elektronik ünite (klima, far, radyo vesaire) bulundurmayan araclar. Böylelikle bu araclarin enerji tüketimi minimuma cekilir, performanslari motorlu araclara kiyasla bir bisiklet kadardir. Ancak bu kosullar altinda bu tarz araclar günes paneliyle calistirilabilir. Ama bu tarz yöntemlerle alisilmis bir otomobili calistirmak bazi fiziki ve teknolojik sinirlardan ötürü pek mümkün görünmüyor...




  • 90 lı yıllarda mazdaların sunrooflarında vardı solar paneller.zor bişey değil nanoteknolojıyle uretılebılecek seyler ama bızım ulkeye modası gectıkten sonra yada gumrukte yolunu sasırırsa ugrar oyle seyler
  • tobepeople kullanıcısına yanıt
    Vizyona bak ya ☺️

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aqp bu aradaban güneşimizi kullanma vergisi alabilir. Araç muayenesinde km'ye bakarak yapar bunu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sleepingawake

    Aqp bu aradaban güneşimizi kullanma vergisi alabilir. Araç muayenesinde km'ye bakarak yapar bunu.

    tabi alacaklar, s.çtığımızdan kanalizasyon payı diye su parasının içinde almıyorlar mı?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.