Şimdi Ara

GUNCEL İnsanların önyargısı nasıl kırılır? Hyundai i30 meselesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
289
Cevap
5
Favori
42.418
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Konuyu bazı arkadaslar hortlatmis sanirim simdi farkina vardim.

    Hyundai i30 bi haftalik bi hevesti benim icin. Donanima ve dizel motorun sessizligine kandim herhalde :)

    Tipik kore araclari gibi ozenilmemis, tasarim farklı ama bir sure sonra cok cabuk sıkıcı gelen diğer kore araçlarından pek farkli degil yani.

    Kararim tamamen değişti,

    Bilginize. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lady GarGara -- 29 Haziran 2014; 22:38:58 >



  • Araba cok olay oldu.

    Merak ettim. Var mi bi olayi diye.

    Kotu yorum yapmaya korkar oldum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Koreliler, daha donanımlı arabayı Avrupalılardan daha ucuza sattıkları ve uzun garanti verdikleri için zaten pazar paylarını artırdılar. Serbest piyasada, markanın menşei artık ikinci planda kalmaya başladı. Hal böyle olunca Avruplılar da artık daha donanımlı araçları daha ucuza vermeye başladılar ve trand devam edecek. Herkes senin gibi Golf yerine i30 alırsa VW ne yapacak? Mecbur danınımı artırıp fiyatı düşerecek. Kaldı ki artık marka menşei diye birşey de kalmadı. VW'nin arabaları artık, Meksika, Çek, Rusya gibi farklı ülkelerde üretiliyor. Millet Alman arabası diye Jetta alıyor ama aslında Meksika arabası alıyor farkında değil :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ohara -- 24 Mart 2012; 19:04:51 >
  • Japon ve Kore araçlarının motoru sessizdir ama buna güvenerek yalıtıma pek önem göstermezler . Gerçi şehir içinde ona da gerek yok ama eleştirenler çok oluyor. Yüksek hızlara çıktınız mı? Çıktıysanız yol sesi alıyor muydu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paramedik 112 -- 24 Mart 2012; 19:05:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka

    Araba cok olay oldu.

    Merak ettim. Var mi bi olayi diye.

    Kotu yorum yapmaya korkar oldum.


    Hocam vallahi, donanım manyağı bir otomobil. Motoru acayip sessiz, tasarımı da bence gayet güzel.

    Ben trendline kullanıyorum, bu dolulukta bir aracı görünce vay halime dedim. Dizel motoru çok başarılı ayrıca, fiyat olarak ta iyi.

    Ee ben de aracımdan sıkıldım, 2.5 sene oldu artık.

    Kötü tarafı değil de bence olsaydı daha iyi olurdu dediğim şeyler; bi xenon ve navigasyon.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka

    Araba cok olay oldu.

    Merak ettim. Var mi bi olayi diye.

    Kotu yorum yapmaya korkar oldum.


    Kork kork. :)
  • Simdi benim icin soyle bir olay var;

    En onemli sey ozgun olmak, ilk olmak, orjinal olmak.

    Bu koreliler avrupalilardan konfor, japonlardan mekanik (c)alarak bu gunlere geldiler.

    Yani ben bu adamlari birazda olsa emek hirsizi olarak goruyorum.

    Tipki cin'e saygi duymamam gibi.


    Ha araba iyi midir? Olabilir. Neden olmasin ki.

    On yargim var mi? Asla yok.

    Test etcez gorcez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amerika'yı yeniden keşfetmeye gerek yok. Yapılmış iyi bir iş varsa ve sen de o işte yeniysen tabi ki taklit edeceksin. Zaten herkes az biraz taklit eder ama Hyundai'ın taklitçiliği eskide kaldı. Artık kendi çizgisini oturttu ki yeni Elantra ve i30'de bunu görüyoruz. Tabi diğer yenilenen modellerde de.
  • Chevrolet e karşı önyargı Cruze ve Yeni Aveo modellerinden sonra bile kırılmadıysa Hyundai'ye karşı olan önyargının da kırılcağını zannetmiyorum

    ne zaman alırlar sürerler o zaman belki yıkılır
  • Cruze o kadar da kaliteli bir araç değil ama Aveo'nun da hakkını yememek lazım. Kaliteyi ucuza almayı severim. Hyundai bunu sağlıyor. Chevrolet Aveo da sağlayabilir ama Hyundai varken Chevrolet almam açıkçası.
    Albert Dayı ne demiş, "Ön yargıyı parçalamak, atomu parçalamaktan zordur."



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paramedik 112 -- 24 Mart 2012; 19:18:29 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ohara

    Koreliler, daha donanımlı arabayı Avrupalılardan daha ucuza sattıkları ve uzun garanti verdikleri için zaten pazar paylarını artırdılar. Serbest piyasada, markanın menşei artık ikinci planda kalmaya başladı. Hal böyle olunca Avruplılar da artık daha donanımlı araçları daha ucuza vermeye başladılar ve trand devam edecek. Herkes senin gibi Golf yerine i30 alırsa VW ne yapacak? Mecbur danınımı artırıp fiyatı düşerecek. Kaldı ki artık marka menşei diye birşey de kalmadı. VW'nin arabaları artık, Meksika, Çek, Rusya gibi farklı ülkelerde üretiliyor. Millet Alman arabası diye Jetta alıyor ama aslında Meksika arabası alıyor farkında değil :)

    Alman arabası demek alman işçiliği demek değil, Alman mühendisliği demek.
  • Japonlar çok iyi "MÜHENDİS"

    Çinliler çok iyi "KOPYACI"

    Koreliler ise ne çok iyi mühendis ne de çok iyi kopyacı.

    Korelilerin güvendiğim tek markası var o da LG dir. Ama yinede SONY varken tercih etmem mecbur kalmadıkça.

    Konuya dönersek bence dinleme aileni al bir i30. 2 yıl sonra bir sebepten pişman olursan maddi kaybını, edindiğin tecrübenin karşılığı olarak alır içini rahatlatırsın. Pişman olmazsan ailenin güvenini kazanmış olursun.

    Ne güzel saçmaladım.




  • Önyargı dediğiniz şey diğer markaların 50-100 yıl boyunca oluşturduğu fakat bahsettiğiniz markanın oluşturamadığı marka imajıdır
  • Hyundai bu kasayı önceki i30 yerine çıkarsaydı bence ön yargının kırılmasına yardımcı olurdu. Eski i30 önü başka, arkası başka tipsiz bir araçtı.

    Bir benzetme yapmak gerekirse eski kasa i30, bizim eski kasa Honda City gibiydi. Tipten kaybediyordu.
    Yeni kasası da benim Honda City gibi. Tasarımı iyi. Ama eski kasanın zayıf imajını kırması zor olacaktır. Nasıl yeni City bu tasarıma rağmen az sattı, yeni i30'da ilk kasasının kötü imajından dolayı az satacaktır.

    Umarım çok satar.
  • otomobil piyasası öyle 1980 ler ve 1990 lardaki gibi menşei ye bakmıyor artık.

    beklemediğiniz marka iyi bi hizmet sunabiliyor size.

    önyargıları kırmanız gerekir.

    ben de senelerce hyundai yi uçan tenekeler olarak nitelendirdim ama yeni nesil araçlarını incelediğimde artık sadece menşei bakıp, konu komşunun alışılagelmiş yorumlarını dinlemekten vazgeçtim. piyasada bi araç zamanında iyi güzel bi şeyler yaptıysa hala yeni modelleride hep diğerlerinden üstün ve mükemmel olarak nitelendiriliyor. tamam eskiden iyi yapanlar şimdi gene iyi yapıyorlar ama onlarda nasıl olsa araçlarımız satıyor diye fiyat üstüne fiyat bindiriyolar. hal böyle olunca bi çok vatandaş aaa bunun fiyatı çok ve bilindik marka deyip daha fazla ödeyip onları tercih ediyor. yeni nesil araçlarda diğer markaları da deneyip test etmek lazım ki önyargılara göre değil deneme-tespit yöntemine başvurulmalı artık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: B.Avcı

    quote:

    Orijinalden alıntı: ohara

    Koreliler, daha donanımlı arabayı Avrupalılardan daha ucuza sattıkları ve uzun garanti verdikleri için zaten pazar paylarını artırdılar. Serbest piyasada, markanın menşei artık ikinci planda kalmaya başladı. Hal böyle olunca Avruplılar da artık daha donanımlı araçları daha ucuza vermeye başladılar ve trand devam edecek. Herkes senin gibi Golf yerine i30 alırsa VW ne yapacak? Mecbur danınımı artırıp fiyatı düşerecek. Kaldı ki artık marka menşei diye birşey de kalmadı. VW'nin arabaları artık, Meksika, Çek, Rusya gibi farklı ülkelerde üretiliyor. Millet Alman arabası diye Jetta alıyor ama aslında Meksika arabası alıyor farkında değil :)

    Alman arabası demek alman işçiliği demek değil, Alman mühendisliği demek.

    Alman markalarının mühensilerinin kaçı Alman orijinli acaba? :)

    Üstelik dünyanın en iyi mühendisine motor yaptırsan da montajını çingeneye yaptırısan ne olur?




  • Forumda bu kadar öve öve bitiremedikleri için bugün ben de Hyundai bayiine gidip aracı incelemeye karar verdim...

    Gittim baktım, inceledim...

    Bu tarz tasarımları seven kitle için mükemmel bir tasarım olmuş.. Ama dikkat çekiyorum bu tarz seviyorsan mükemmel.. Ben daha sade, ağırbaşlı otomobil severim, benim için bu tasarım kötü...

    Aracın tasarımına rağmen orantısızlık göremedim , önü-arkası-yanı gayet hoş ve bütünlük korunmuş...

    İç mekandaki "kalitesizlik" ten Hyundai markası artık kurtulmuş, ama öyle aman aman kaliteli de değil.. Orta halli malzemelerden oluşan bir iç mekan var.. Bir Japon otomobili ayarında kalite...

    İyi bir Alman otomobilinde bolca bulabileceğiniz ve aracın zamanla çıtırtı yapmasını büyük ölçüde önleyen "yumuşak plastik" kullanımına pek ihtiyaç duyulmamış, genel olarak plastikler sert ...

    iyi bir Alman otomobilinde daima kol dayamanın içi ve aynı zamanda kapı eşiklerinin içi, ve yine torpido gözü halı kaplamalıdır, koyduğunuz eşyalar ses yapmasın diye... Ancak i30 'da ihtiyaç duymamışlar ...

    Bagajdaki kaplanan halı malzeme üstünkörü yerleştirilmiş.. Otomobilde ince işçilik aramıyorsanız sıkıntı yapmazsınız...

    Sürüş pozisyonuna gelince "alçak sürüş pozisyonu" arayan müşteri kitlesine hiç uygun değil... Yüksek veya yükseğe yakın bir oturma pozisyonu var aracın...

    otomatik şanzuman pek başarılı değil, yakıt tüketimini fazlaca yükseltmiş katalog verilerine bakılırsa...


    Her neyse zaten bir çok kişi incelemiş aracı, araç için şunu söylemek kısa ve öz olur... Hyundai'nin kalitesiz çizgisinden çıkmış , Bir japon otomobili ayarında kalitede bir araç yapılmış... Ancak asla tutup da bir Alman otomobiliyle kıyaslanacak veya Golf 'ü korkutacak kadar değil.... bir C sınıfı otomobilden beklenecek ne varsa bulunması mümkün... Abartmanın alemi yok...

    Fiyatlar da gayet iyi gibi duruyor, F-P açısından alınabilirliği gayet yüksek...




  • i30,eğer hyunday baz model teneke ilişkisine olayı sokarsa geldiği gibi gider Türkiyeden.
    Ama benim gördüğüm araçlar gayet iyiydi.
    Aileniz arabayı kolay satma derdine düşeceği için otomatikman veto yemesi normal.
    Çünkü tipik türk tüketicisi arabayı "satmaya" alır.BİNMEYE değil.
    Sen i30 diyosun,uygun fiattan satılan 120bg'lik çok kaliteli bir araç olan(bence sınıfının en iyisi) fiat bravoya burun kıvırdı bizim tüketici.Kore demiyorum yani,yılların fiatından bahsediyorum.
    Elantranın baz modeline bindim,kusacaktım arabanın içine.
    Sonra da üst modelini(mode plus) gördüm,kalite konfor manyağı.
    Hundayda eleştirirsem bunu eleştiririm.
    7 8 bin liralık fiyat farkı için insanları insanlıktan çıkarıyorlar çünkü.
    i30u fotoğraflarını gördüğümüz şekilde satışa sunar ve insanlarla dalga geçmezlerse ben şahsen çok başarılı olacağına inanıyorum.




  • zaten biz de araca mükemmel ötesi bi şey demedik. sadece araç alışılagelmiş hyundai çizgisinden çıkmış ve eski hyundai lere nazaran daha kaliteli hale gelmiş dedik.

    ayrıca bir C sınıfı otomobilden beklenecek ne varsa bulunması mümkün demişsin. eee işte kendin söylemişsin. araç zaten C sınıfı. tabiki de C sınıfından beklediklerimizi karşılayacak. bence bu sefer hakkını vererek bi araç yapmışlar. yani aldığınızda parasının hakkını veren bi otomobil çıkıyor karşımıza.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    Forumda bu kadar öve öve bitiremedikleri için bugün ben de Hyundai bayiine gidip aracı incelemeye karar verdim...

    Gittim baktım, inceledim...

    Bu tarz tasarımları seven kitle için mükemmel bir tasarım olmuş.. Ama dikkat çekiyorum bu tarz seviyorsan mükemmel.. Ben daha sade, ağırbaşlı otomobil severim, benim için bu tasarım kötü...

    Aracın tasarımına rağmen orantısızlık göremedim , önü-arkası-yanı gayet hoş ve bütünlük korunmuş...

    İç mekandaki "kalitesizlik" ten Hyundai markası artık kurtulmuş, ama öyle aman aman kaliteli de değil.. Orta halli malzemelerden oluşan bir iç mekan var.. Bir Japon otomobili ayarında kalite...

    İyi bir Alman otomobilinde bolca bulabileceğiniz ve aracın zamanla çıtırtı yapmasını büyük ölçüde önleyen "yumuşak plastik" kullanımına pek ihtiyaç duyulmamış, genel olarak plastikler sert ...

    iyi bir Alman otomobilinde daima kol dayamanın içi ve aynı zamanda kapı eşiklerinin içi, ve yine torpido gözü halı kaplamalıdır, koyduğunuz eşyalar ses yapmasın diye... Ancak i30 'da ihtiyaç duymamışlar ...

    Bagajdaki kaplanan halı malzeme üstünkörü yerleştirilmiş.. Otomobilde ince işçilik aramıyorsanız sıkıntı yapmazsınız...

    Sürüş pozisyonuna gelince "alçak sürüş pozisyonu" arayan müşteri kitlesine hiç uygun değil... Yüksek veya yükseğe yakın bir oturma pozisyonu var aracın...

    otomatik şanzuman pek başarılı değil, yakıt tüketimini fazlaca yükseltmiş katalog verilerine bakılırsa...


    Her neyse zaten bir çok kişi incelemiş aracı, araç için şunu söylemek kısa ve öz olur... Hyundai'nin kalitesiz çizgisinden çıkmış , Bir japon otomobili ayarında kalitede bir araç yapılmış... Ancak asla tutup da bir Alman otomobiliyle kıyaslanacak veya Golf 'ü korkutacak kadar değil.... bir C sınıfı otomobilden beklenecek ne varsa bulunması mümkün... Abartmanın alemi yok...

    Fiyatlar da gayet iyi gibi duruyor, F-P açısından alınabilirliği gayet yüksek...

    tarafsız bir yorum olmuş ama aracın donanımlarının bol tutulduğuna inanıyorum




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.