Şimdi Ara

GÜNCEL ARAÇLARIN AERODİNAMİK AÇIDAN KARŞILAŞTIRMASI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
3
Favori
13.972
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bildiğiniz üzere otomobillerin aerodinamik başarımı hızlanma, direksiyon tepkileri, maksimum sürat ve yakıt tüketimine doğrudan etki etmektedir.

     GÜNCEL ARAÇLARIN AERODİNAMİK AÇIDAN KARŞILAŞTIRMASI

    Bu noktada olayı damla prensibiyle özetlersek, aracın şekli yatay bir su damlası formuna ne kadar benziyorsa o kadar düşük rüzgar direnci katsayısına sahip oluyor(helikopter pervanesinin kesidi, uçak kanadının şekli gibi). Otomobillerde aerodinamik geliştirmeleri yaparken önde agresif, geniş bir burun arkaya doğru daralan en ve alçalan tavan formunu neredeyse tüm markalar elinden geldiğince kullanmaya çalışıyor. Bunun yanında dikiz aynaları, silecekler, radyo anteni, arka spoiler, çamurluklar, jantlar, alt motor koruması, susturucu ve süspansiyon kapakları, ön ve arka difüzörler gibi unsurlar diğer aerodinamik önemi olan konuların başında geliyor. Bence çok ilgi çekici, inanılmaz detaylı düşünmek gereken acayip zevkli bir konu bu :)

     GÜNCEL ARAÇLARIN AERODİNAMİK AÇIDAN KARŞILAŞTIRMASI


    Dolayısıyla ben de günümüzde popüler olan araçları rüzgar direnç katsayısına göre toparlayıp bir liste hazırladım. Buradan aynı motora sahip iki aracın yakıt sarfiyatı ve maksimum süratiyle ilgili oldukça tutarlı yorumlar yapmak mümkün.

    (Not: Düşük değer daha iyidir. Hepsi güncel kasalarının değerleridir.)

    Mercedes CLA: 0,22cd
    Tesla Model S: 0,24cd
    Mercedes S-Class: 0,24cd
    Mercedes C-Class: 0,25cd
    Mercedes E-Class: 0,25cd
    Toyota Prius: 0,25cd
    Peugeot 508: 0,25cd
    Nissan GT-R: 0,26cd
    Mazda 3 Sedan: 0,26cd
    Audi A6: 0,26cd
    Bmw i8: 0,26cd
    VW Golf Mk7: 0,27cd
    Subaru BRZ: 0,27cd
    Mercedes A-Class: 0,27cd
    Opel Insignia: 0,27cd
    Honda Civic HB: 0,27cd
    Bmw 3 Serisi: 0,27cd
    Toyota Auris HB: 0,277cd
    Mazda 3 HB: 0,28cd
    Bmw 4 Serisi: 0,28cd
    Volvo S60: 0,28cd
    Toyota Corolla: 0,28cd
    Hyundai Sonata: 0,28cd
    Bmw 7 Serisi: 0,28cd
    Porsche Boxter: 0,29cd
    Peugeot 308: 0,29cd
    Volvo V40: 0,29cd
    Porsche Panamera: 0,29cd
    VW Passat: 0,29cd
    Toyota Yaris: 0,29cd
    Volvo S80: 0,29cd
    Peugeot 208: 0,29cd
    Bmw 1 Serisi: 0,29cd
    Bmw 5 Serisi: 0,29cd
    Audi A4: 0,29cd
    Skoda SuperB: 0,29cd
    Ford Focus HB: 0,297cd
    Ford Focus Sedan: 0,30cd
    VW Jetta: 0,30cd
    Audi A7: 0,30cd
    Audi A5: 0,31cd
    Jaguar XF: 0,31cd
    Bmw 6 Serisi: 0,31cd
    Ranault Captur: 0,31cd
    Nissan Qashqai: 0,32cd
    Audi A1: 0,32cd
    Audi A3: 0,32cd
    VW Polo: 0,322cd
    Opel Astra HB: 0,32cd
    Renault Clio: 0,33cd
    Renault Fluence: 0,33cd
    Bmw X6: 0,34cd
    Volvo XC60: 0,35cd
    Fiat Linea: 0,35cd
    Volvo XC90: 0,36cd
    Porsche Cayenne: 0,36cd
    Fiat Freemont: 0,37cd
    Renault Symbol: 0,37cd
    VW Tiguan: 0,37
    Audi Q7: 0,37cd
    Porsche Macan: 0,37cd
    Fiat Doblo: 0,38cd
    Bmw X5: 0,38cd
    Ford Connect: 0,39cd
    VW Caddy: 0,40cd
    Kia Sportage: 0,40cd
    Dacia Duster: 0,42cd
    Hummer H2: 0,57cd







  • Kaynak? Bizim araclara nerden bakacaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mazda
  • Mercedes'in yeni kasa tasarımları bu konuda çığır açmışa benziyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dusuk olan genelde iyidir, ama ornegin cok hizli giden araclarda yola tutunabilmesi icin ve yere basması icin yuksek(orta yukseklik)olacak sekilde ayarlanir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel konu elinize sağlık .
    Yalnız umarım bu değeri düşürecez diye arabaları kullanışsız hale getirmezler ..
  • Zamanında Tempra bu konuda efsaneydi , tasarimi cetvelle çizilmiş gibiydi ama 0,28 di bu değer. 90 da çıkan bir araba siz düşünün artık ne kadar iyi olduğunu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ANIL-D -- 25 Nisan 2014; 18:03:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • işte benim konum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlk sıraları Mercedes ve Tesla ile birlikte Peugeot 508 ve Toyota kapmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Kaynak? Bizim araclara nerden bakacaz

    Birçoğunu üreticinin resmi web sitesinden aldım. Google'da "model ismi drag coefficent" şeklinde aratınca da cd cinsinden değerlerini bulabilirsiniz. Ben bu kadarını ekleyebildim :)

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilalöztkr

    Dusuk olan genelde iyidir, ama ornegin cok hizli giden araclarda yola tutunabilmesi icin ve yere basması icin yuksek(orta yukseklik)olacak sekilde ayarlanir


    Evet aynen öyle... O yüzden 1-2 tane hariç mümkün olduğunca performans aracı koymadım. Yoksa Koenigsegg'ler, Pagani'ler falan kanatlarından dolayı yüksek değerlere sahipler tabi.

    Hele F1 araçları kanat açılarına göre 0,70cd ile 1,30cd arasında rüzgar direnci oluşturuyorlar. F1 aracının dairesel tünelin tavanında ters gidebilmesi de bunu kanıtı zaten.




  • Opelin efsane bir modeli vardi hatta garaj bolumunde de konusu mevcut. O efsaneyi de unutmamak lazim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurcandmt

    Opelin efsane bir modeli vardi hatta garaj bolumunde de konusu mevcut. O efsaneyi de unutmamak lazim.

    opel calibra
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hypnotica

    quote:

    Orijinalden alıntı: onurcandmt

    Opelin efsane bir modeli vardi hatta garaj bolumunde de konusu mevcut. O efsaneyi de unutmamak lazim.

    opel calibra

    Gerçekten Opel Calibra'nın rüzgar direnci 0,26cd gibi o yıllar için efsane sayılabilecek bir değerdeymiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaTaDoR -- 25 Nisan 2014; 18:53:43 >
  • Beyler iste DEVVVVVVV ARSIVVV kaynagi buldumhttp://ecomodder.com/wiki/index.php/Vehicle_Coefficient_of_Drag_List

    Ulan sansa bak ya. Tonlarca model var benim civic yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pi -- 25 Nisan 2014; 19:10:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Beyler kaynagi buldumhttp://ecomodder.com/wiki/index.php/Vehicle_Coefficient_of_Drag_List

    Ben oradan almadım. Zaten onların çoğu eski kasaların değerleri dikkat edersen. Benim yazdıklarım 2014 veya en kötü 2013 model.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Beyler kaynagi buldumhttp://ecomodder.com/wiki/index.php/Vehicle_Coefficient_of_Drag_List

    Ben oradan almadım. Zaten onların çoğu eski kasaların değerleri dikkat edersen. Benim yazdıklarım 2014 veya en kötü 2013 model.

    Biz fakir isi takiliyoruz usta. Nerdee 2014 model araba. Ihtiyaci olan baksin bulsun kendi modelini. Yardimin icin tskler bu arada

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 508 tesadüfen öyle olmuş 308 daha iyi olabilirmiş.
  • Bu konuda aile arabasi olarak temprayi gercekten tek gecerim arti spor arabalarda arkadasin dedigi gibi bir ferrarinin 0.35 ler veya daha ustu olmasi gerekiyor yoksa araclar havalanabilirler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shintai

    Mercedes'in yeni kasa tasarımları bu konuda çığır açmışa benziyor.

    +1

    teslayı 2. sıraya atmış
  • Güzel konu teşekkür ederim. Saçma konulardan sıkılmıştım.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.