< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nysarac -- 6 Temmuz 2015; 4:19:34 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nysarac -- 6 Temmuz 2015; 4:19:34 > |
Fxaa, nvidia'nın çıkardığını tahmin ettiğim, msaa'a göre çok daha az performans yiyen bir "anti-aliasing" türü. Kırıkları giderir, msaa'e göre çok daha az performans yer fakat şu ana dek bulanıklaştırmadığı oyun kalmadı. İşte bu bulanıklık ne ölçüde olur tamamen yapımcının becerisine bağlı ve bu oyunda bulanıklık, şu ana dek gördüğüm en düşük fxaa bulanıklığı. Ben kullanıyorum, tavsiye ederim.
Msaa, bildiğimiz anti-aliasing fakat nedense bu oyunda performansa dev vuruyor. x2 yaptığım an tam 15 (o da e az 15) fps gidiyor. Üstelik ikinci en çok vram(ekran kartının belleği) yiyen de bu. x2 yaptığım an üstteki bellek barına +250 mb çakıyor. 3gb veya üstü bellekli kart yoksa sakın açmayın bunu. Vsync'i biliyorsunuz, 60 fps veya monitörünüz kaç hz ise ona bağlayan şey. Half yaparsanız, 30 olur; veya monitörünüz 144hz ise, 72fps'ye bağlar örneğin half. Pause game on focus loss: Odaklanma kaybında oyunu durdur diyor. Henüz off yaparak denemedim fakat galiba "start"a basınca oyunu duraksat gibi. Akşama deneyeyim aslında bunu. Population density: Nüfus yoğunluğu; yani bu bar ne kadar dolarsa o kadar sayıda insan olur. Belleğe etkisi yok, maksimum yapabilirsiniz. Population variety: İşte bu da bir başka bellek canavarı. Bu da, nüfusun çeşitliliğini gösteriyor. Bu bar ne kadar yukarıdaysa o kadar değişik tipte insan olur. Örneğin ben %50de tutuyorum ve belki de %100 yapan birisinin gördüğü kırmızı t-shirt'lü sarışın adam veya siyah elbiseli bir kadını göremiyorum. (tamamen attım bu arada adam/kadın tanımlarını) Distance scaling: Diğer oyunlardaki object level of detail oluyor bu. Lod yani. Ne kadar arttırırsanız uzaktaki objeler o kadar ayrıntılı çıkar. Diyelim ki doğanın girişindesiniz ve uzaktaki dağ size bulanık gözükyor? Bu ayarı arttırıyorsunuz. Texture quality: Bir numaralı bellek yiyici. 2gb'lık kart varsa high, 3gb veya üstü ise very high yapabilirsiniz. Kısaca, objelerin üstündeki dokunun kalitesini gösterir. 2gb kartınız varsa very high yapmakta serbestsiniz ama oyun yerlerde sürünürse bana bakmayın. (kart 2 gb ise sakın "aman tasarruf edeyim" demeyin, normal yapmayın. İnanılmaz çirkin normal texture) Shader quality: İşte buradan itibaren teknik bilgim sıçmaya başlıyor. Bu ayar, objelerin(yakın veya uzak) derinlik, aydınlık vb. özelliklerinin bir kombinasyonu. Önemlidir, düşük tutmayın. Fark için:http://www.gamersnexus.net/game-bench/1909-gta-v-graphics-optimization-guide Shadow quality: Bunu da bilirsiniz, ne kadar yukarı çıkarsa gölgeler o kadar az piksel piksel olur ama bu da bellek yiyici, dikkatli olun. Reflection quality: Yansıma kalitesi. Bence yüksekte tutun. Aracınızı krom kaplatıp şehirde gece gezmesine çıkarsanız bana teşekkür edersiniz Reflection msaa: Pek performans etkisi yok ama ben bi olayını da göremedim. Herifler yansıma için bile anti-aliasing koymuşlar. İsterseniz açabilirsiniz, bellekten 30-40 mb yiyor diye biliyorum. Water quality: Ben very high'da tutuyorum. Gta v gibi denize bu kadar önem veren bir oyunda piksel piksel dalgalarda yüzmek istemiyorum. Particle quality: Parçacık kalitesi diyelim. Silahınızdan ateş ettiğinizde çıkan duman, aracınızla yüksekten atladıktan sonra şasinin yere sürtmesiyle çıkan kıvılcım ve en önemlisi her türlü toz, duman, buhar, birer particle oluyor. Grass quality: İşte "aağbüü doğada fps 30'a düşüyor ağğbüü" diye ağlayanların düşmanı. Gtx 970 vb. bir kartınız yoksa sakın ultra yapmayın, kartı ağlatıyor. Ben very high'da tutuyorum çünkü gta iv'ün şehir ortamından sonra doğa çok iyi geldi ve çirkin yeşil alan görmek istemiyorum. Soft shadows: Gölgelerin keskin değil, gerçek hayatta olduğu gibi yumuşak olmasını sağlar; ben nvidia pcss'i de denedim ama bi olayı yoktu, belki de başka bir kombinasyonla denemek lazım. Aynı reflection msaa gibi ufak bellek yer bu da. Post-fx: İşte bir performans yiyici daha. Aynı zamanda bellek de yer. Bu, oyundaki bütün "göz boyama" efektleridir. Derinlik efekti, motion blur efekti, hdr efekti ve bazı particle fx. Motion blur strength: Motion blur'un ne kadar belirgin olacağı In-game depth of field: Oyun için derinlik ayarı. Post-fx'i very high yapmadan açılamıyor ve açıkçası pek tavsiye etmem. Çok yapay. AF: Kesinlikle x16 yapın. Performans etkisi düşüktür ve faydasını görürsünüz. Tesselation: Objelerin derinlik, gerçekçilik efekti. Daha düzgün anlatmak gerekirse: diyelim ki bir tuğla duvar var, uzaktan baktığınızda tuğla duvar gibi gözüküyor fakat tuğlaların derinliği yok, sanki tuğla resmi yapıştırılmış duvar, yakından bir de bakıyorsunuz ki her bir tuğlanın derinliği var, 3 boyutlu, gerçekçi bir tuğla duvar. İşte bu tesselation. Ben very high'da tutuyorum. Özetle bu. Küçük harf, büyük harf katliamını görmezden gelin, ofisteyim. Hoş dh gibi bir yerde imla kurallarına özen gösteriliyor mu bilmem. Keşke msaa, texture quality ve shadow'u arttırabilsem diyorum ama. Bi anlığına bu 3 ayarı maksimumladım da; tek başına bunları very high yapıp diğerlerini high yapsanız bile yeter. Bu 3 ayar dev performans yiyorlar. Hem de çok dev. Ama bir o kadar da oyunu güzelleştiren ayarlar bunlar :) |
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi diluted -- 21 Nisan 2015; 13:15:29 > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
|