Şimdi Ara

>>Rover Kullanıcıları Kulübü<< (88. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.837
Cevap
71
Favori
345.107
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8687888990
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mustafaguclu35 M kullanıcısına yanıt
    Dostum 2 farklı rover ustasına gösterdim tekrardan normal olduğunu söylüyorlar ama bence normal değil. Araştırmaya devam edeceğim, bi geliş sağlarsam bildiririm. Artık trafiğe girdiğimde silkeleme sinirimi bozuyor, daha yoğunlaşıyor. Trafikte dur-kalk a girdiğimde araçtan inip benzin döküp yakasım geliyor.
  • Tüm rover kullanıcılarına selamlar. Yardımlarınızı rica etmek için sayfaya geldim ve gerçekten belirtilen "siz bilmeyin anlamayın biz ucuza alalım." Mantığına hayran kaldım. Çocukluğumda aklımda kalan özellikle MG lerle gözümün önüne gelen bir rover hayranlığım var. Şimdilerde aile aracımızı bir rover 75 yapmak düşüncesindeyim. Şu an kullandığımız araç fiat fiorino. (Sanırım buraya bir tebessüm iyi gider. :) )
    Ancak araştırdığımda bir adet araç dikkatimi manuel olması ve tüp takılmamış olarak görünmesi nedeniyle çekti. Siz bilen, kullanan ve bakan abilerimize sormak isterim. Acaba uygun mudur?

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-rover-sonmez-otomotiv-den-2.0-v6-manuel-rover-632768389/detay

    Bu arada bilmek anlamakla ilgili bahsettikleriniz konusunda en basit örneğim Fiorino turbosu olabilir. Piyasada kıyamet gibidir ve yan sanayisi de çoktur. Ancak kimse benim gibi sıfır turboyu iki kez değiştirtip üçüncü de iade etmemiştir diye düşünüyorum. Bu arada şu anda üzerinde olan turbo orjinal borgwarner turbo ve canavar gibi çalışıyor. Ama bu süreç yaklaşık 3 ay sürdü.

    Çok kafa karıştırmadan ve sözü uzatmadan şimdiden yardımcı olan olmayan herkese teşekkür ederim.




  • Arkadaşlar 97 model rover 1.4 otomatik şanzıman arıyorum nerden bulabilirim?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tayfun_aslan

    Arkadaşlar 97 model rover 1.4 otomatik şanzıman arıyorum nerden bulabilirim?
    Bildiğim ikitelli de çalışkan Oto var. Mehmet çalışkan. Google ye yaz bulursun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi moordillo -- 5 Şubat 2019; 14:38:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • moordillo kullanıcısına yanıt
    Hocam valla baktım ama bulamadim.telefon numarasi varmı acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: moordillo

    Bildiğim ikitelli de çalışkan Oto var. Mehmet çalışkan. Google ye yaz bulursun.

    Alıntıları Göster
    Hocam bugün söylediğiniz kişi ve kurumla görüştüm teşekkür ederim.Elinde sanzımanin oldugunu aoyledi ve 3500 tl fiyata bursanin inegol ilcesine gelip sanzımanı takacaginı söyledi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tayfun_aslan

    Hocam bugün söylediğiniz kişi ve kurumla görüştüm teşekkür ederim.Elinde sanzımanin oldugunu aoyledi ve 3500 tl fiyata bursanin inegol ilcesine gelip sanzımanı takacaginı söyledi.

    Alıntıları Göster
    Pahalı .Bence manuele çevirt.Daha uyguna gelir.sorunda yaşamassın.Araç neydi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi moordillo -- 8 Şubat 2019; 15:34:28 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: moordillo

    Pahalı .Bence manuele çevirt.Daha uyguna gelir.sorunda yaşamassın.Araç neydi.

    Alıntıları Göster
    216si

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 200 serisinin otomotiği sorun çıkardımı düzen tutmuyor.Manuele çevirmeni tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rover 25 gaz pedalına çok az basınca rölantide araç stop edecek gibi oluyor ibre bir aşağıya bir yukarı gidiyor bazen kendini toparlıyor bazen de stop ediyor.. buji (bosh iridyum), kablo ve bobin değiştirdim(sıfır) , gaz kelebeği temizlendi, bilgisayar sadece eksantirik mili konum sensörü verimsiz çalışıyor uyarısı veriyor sorun neyden olabilir bilgi verebilir misiniz . Gazda tam yukarda yazdıklarımı yaparken benzinde nispeten daha az yapıyor.. sadece rölantide bu şekilde yapmakta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi falici -- 25 Şubat 2019; 1:7:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yavuz Hocam selamlar,
    bendeki 1.8 turbolu 75'te şöyle bir problem yaşıyorum. Araç ilk çalıştığında rölantide fazla kalırsa ya da çalışır çalışmaz trafikte kalmak zorunda kalırsam motor ışığını yakıyor, (tekliyor) sonra motor ısındıkça ışık sönüyor. Kalkıştan itibaren devirli kullanıp motor ısınırsa herhangi bir ışık yakmadan sıkıntısız ilerliyor; forumlara baktığımda tekleyen silindirdeki buji boşluğunun fazla olabileceği; bu nedenle soğuk hava yakıt karışımını ateşleyemeyebileceğini ve buji mesafesinin 0.5 mm'e düşürülmesini tavsiye ediyor. Motor ısındıkça da giren yakıtın ısınıp kolay buharlaşabildiği için daha kolay ateşlenebildiğini yazmışlar. Sizin benzer problemle karşılaşmışlığınız ya da önerebileceğiniz bir çözüm olur mu?
    Desteğiniz için teşekkür ederim.
  • diractes D kullanıcısına yanıt
    aracınız lpg'li mi? muhtemelen öyledir diye tahmin ediyorum.

    motor ışığı dediğiniz ışığın orjinal ve tam adı "emisyon kontrol ışığıdır". bu ışığın sanayi dilinde bilindiği "motor arıza ışığı" tabirindeki gibi bir arıza uyarısıyla alakası yok. onun işi şu; eksoz (ve yolları) üzerinde bir oksijen (o2, lambda diye de adlandırılır) sensörü bulunur. bu sensör, eksozdan çıkan atık gazlar içindeki oksijen miktarını ölçer ve bu ölçüm sonucunu bir elektrik sinyaline çevirip, 0 volt ile 1 volt arası değişen bir değer gönderir ECU'ya. ECU da bu gelen değere bakıp, motordaki yanma veriminin doğru olup olmadığını dolayısıyla çevreye saçılan atık gazların belirlenen sınır içinde tutulup tutulmadığını anlar. eğer burdan gelen değer herhangi bir nedenle istenen sınırlar dışına çıktığında, ECU da yanma veriminin değiştiğini anlayıp, ateşleme avansı, yakıt süre ve miktarları gibi bir takım parametrelerle oynayarak, emisyonu sürekli istenen sınırlar içinde tutar. bu işlemler saniyede milyonlarca defa kontrol edilerek motorun sürekli doğru ve stabil çalışması sağlanır.

    eğer bu değerler sınırlar dışına çıkar ve ECU tüm müdahalelere rağmen değeri sınırlar içine çekemezse o zaman bu sarı (amber) renkli ışığı yakarak size, "ben üzerime düşen tüm müdahaleleri yaptım, ama burda benim halledemeyeceğim başka bir durum var, sen bunu kontrol ettir" mesajını iletir. dolayısıyla bu ışık esasen bir sorunu/arızayı değil, bir uyarıyı belirtir. zaten renginin sarı olması da uyarı lambası olduğunu, bir tehlike olmadığını belirtir. tehlikeli olabilecek durumlar her zaman için kırmızı renkli ışıkla ikaz edilirler. sarılar sadece uyarıdır.

    bu bağlamda bakılınca, emisyon kontrol ışığının yanması yanma veriminde bir bozulma olduğunu gösteriyor. standart yakıt ile yani benzin ile kullanımda yanıyor olursa o zaman çeşitli nedenlere bakılabilir. mesela sizdeki tekleme vs. durumunun buna yol açtığını, silindirlerden bir ya da birkaçında yanmadan atılan atık yakıt olabileceğini, o nedenle eksoz çıkışında yani lambda sensöründe yüksek değer ölçüldüğünü, o nedenle uyarı verildiğini düşünebiliriz. oksijen sensörünün ömrünü tamamlamış olabileceği dolayısıyla yanlış ölçüm yaptığı gibi tali nedenler de düşünülebilir ama bunu, motorda her şey normal olmasına rağmen bu uyarı devam ediyorsa değerlendirmek gerek. oysa siz zaten bir tekleme dumunundan bahsettiğinize göre bu uyarının buna bağlı geldiğini, dolayısıyla ana sorunu çözdüğünüzde bu uyarının da gideceğini düşünmek daha doğru.


    bununla birlikte ilk sorduğum LPG sorusuna gelirsek; LPG dönüşümü yapılan araçların çoğunda, pek bir sorun yokken bile bu ışığın LPG'ye bağlı olarak yandığı gözlemlenebiliyor. ancak bunu da direkt sadece LPG'nin yanması sonucu açığa benzine göre daha farklı atıklar çıktığı, o nedenle lambda değerinin yükseldiğini ve uyarı verildiğine bağlamak doğru değil, çünkü LPG'li olduğu halde uyarı vermeyen araçlar da var. burda devreye AFR dediğimiz durum giriyor. AFR - air fuel rate kelimelerinin kısaltması, yani hava-yakıt karışımı. LPG dönüşümü sonrası bu ayarın doğru yapılamaması ya da belirli zaman sonra bu ayarın bozulması sonucu doğru ayarlanmayan karışım oranına bağlı olarak zengin karışım durumu oluşması yani giren hava miktarına uygun yakıttan daha fazla yakıt göndrilmesi sonucu da emisyon yükseleceği için ölçüm sonucu yükselebiliyor ve yine uyarı verilebiliyor.

    dolayısıyla özetlersek; eğer tekleme sorununuz olmasa, benzinde kullanınca bir uyarı verilmezken, LPG'li kullanımda uyarı alınıyor olsa, LPG servisinizde doğru bir AFR ayarı yaparsanız sorun çözülür derdik. ancak sizde soğukken tekleme sorunu olunca, bu uyarıyı, tekleme probleminize bağlamak daha doğru görünüyor.

    teklemeye dair neler yapabileceğiniz konusunda, burdan kesinlik arzeden bilgi vermek doğru değil. anlayan birilerinin birebir araç üzerinde kontrol yapması daha doğru. çünkü bunun da bir çok sebebi olabilir. ateşleme sorunundan tutun da, enjektr sorununa kadar, beyin (ECU)'dan tutun da, subap kaçırması, kompresyon kaybı gibi mekanik bir çok nedenden kaynaklanabilir. doğru bir teşhisle çözülebileceğini düşünyorum ancak dediğim gibi bunun için uzaktan teşhis hem mümkün değil, hem doğru değil.



    bu arada ek bilgi olsun; lambda değerini aracınıza uygun doğru bir OBD cihazı ile takip edebilirsiniz. ECU'ya bağlanıp, OBD cihazı üzerinden ilgili bölüme gidilince, orda oksijen sensörünün ECU'ya ilettiği ölçüm değerini sürekli takip etmek mümkün. orada bu değerin 0 volt ile 1 volt arası sürekli değişen bir değer olduğunu görebilirsiniz. bazen anlık olarak 1 voltun üzerine çıktığı da olur. ancak hemen tekrar sınırlar içine dönüyorsa bu normal bir durumdur. ancak sürekli 1 volt üzeri seyrediyorsa o zaman fazla emisyon söz konusudur ki, uyarı ışığınız da bu durumlarda yanar zaten.

    ikinci bir ek bilgi; bazı araçlarda, bu uyarı ışığı bir defa yandığında, sorun sonradan düzelse/düzeltilse/çözülse bile ışık sönmeyip yanmaya devam edebilir. bu tür araçlarda, sorunu çözdükten sonra OBD ile bağlanıp, loglar içine düşen bu arıza kaydını silip, ışıüı söndürmek gerekebiliyor. ancak bazı araçlarda ise, sorun devam ettiği sürece bu uyarı ışığı yanarken, sorun çözüldükten kısa bir süre sonra ışık tekrar sönebiliyor. bir OBD cihazı ile bağlanıp resetleme işlemine gerek kalmıyor. yanlış hatırlamıyorsam sizin motorunuz bu ikinci kısımdakinden. yani sorunu çözer ve emisyon değerlerini normale çekerseniz, ışığınız bir süre sonra kendiliğinden sönecektir. OBD il resetlemeye gerek kalmayacaktır...




  • teşekkürler yavuz hocam; araç lpg'siz hiç takılmadı. Soğukken çalıştığında rölantie çok kalırsa bu check engine light ışığını yakıyor; bu durumlarda bir miktar su eksiltmesi de oluyor.
    Aksi durumda su stabil. Suyu silindir içine kaçırıp egzosdan attığı ihtimali yakın geliyor ama neden sadece belirttiğim koşulda yapıyor onu çözemedim. En yakın zamanda o2 sensörünü kontrol etmeye çalışacağımç
  • diractes D kullanıcısına yanıt
    o halde önerim, motor uzun süre stop halinde olduktan sonra (mesela geceden kalıp, sabah) ilk çalıştırmadan, bujileri söküp diplerine su inmiş mi, burdan silindirlere su sızması var mı bakmak lazım. yine buji tırnaklarında su yanığı izi aranabilir. bununla birlikte hazır bujiler sökülmüşken bir kompresyon testi de yapıp herhangi bir silindirde kompresyon kaçağı var mı yok mu bakmakta fayda var. bu kontrollerle contadan kaynaklı bir su sızdırması var mı, ve yine kompresyon düşük çıkarsa, yağlı ve yağsız (bunun yöntemlerini ustanız bileceği gibi internette de bir çok bilgi mevcut, yağ damlatılıp ölçülünce ve yağsız ölçüm yapılınca ne sonuçlar çıkıyor bakabilirsiniz) testi yenileyip, kompresyon subaplardan mı kaçıyor, segman kaçağı mı görebilirsiniz. bunlar zaten basit ve ucuz testler, dolayısıyla teşhis konusunda ya direkt birebir yardımı olacaktır ya da ihtimallerden bir ya da bir kaçını baştan eleyip, başka sebeplere yönlenme konusunda yardımı dokunacaktır.




  • Arkadaşlar yedek su deposuna bir sensör koyarak göstergedeki ısıtma bujisi lambasına bağladım, depodaki su azalınca uyarı lambası yanıyor, maliyeti neredeyse yok denecek kadar az ancak çok işlevsel oldu, psikolojik olarak rahatlatıyor insanı yakın zamanda buraya eklerim fotoğraflarını.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MrtYlmzz -- 8 Nisan 2019; 15:28:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafaguclu35

    Üstad ne yaptın varmı gelişme?

    Alıntıları Göster
    dostum sorunu bulduk, ama epey uğraştık masrfa da ettik. Sorun arabanın beyni yani ECU, araba 1600 motor otomatik vites üzerindeki beyin 1400 motor manuel vites. Haliyle çalışmada aksaklıklar yapıyor. Hatta başka sorunlar da çıkarıyordu değiştirdik rahatladık. Araba beyninin aracın orjinal beyniyle aynı kodda olması gerekiyor. Eğer aracın otomatik ise mkc104041 kodlu beyin mi takılı bi bak. Bunu takınca düzeldi...
  • Merhaba arkadaşlar
    96 model 240 binde 620si var çok temiz. 24 bin istiyorlar.
    Alınır mı? Çok zor mu olur satılması?
    Ne gibi özellikler var bilgisi olan var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar sorunum halen devam ediyor tardım ve tavsiyelerinizi rica ediyorum,

    Rover 25 gaz pedalına çok az basınca rölantide araç stop edecek gibi oluyor ibre bir aşağıya bir yukarı gidiyor bazen kendini toparlıyor bazen de stop ediyor.. buji (bosh iridyum), kablo ve bobin değiştirdim(sıfır) , gaz kelebeği temizlendi, bilgisayar sadece eksantirik mili konum sensörü verimsiz çalışıyor uyarısı veriyor sorun neyden olabilir bilgi verebilir misiniz . Gazda tam yukarda yazdıklarımı yaparken benzinde nispeten daha az yapıyor.. sadece rölantide bu şekilde yapmakta.

    Birde bu durum yolda özellikle 3.viteste iken ışık ve dönüşlerde boşa attığımda bir an stop ediyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: falici

    Merhabalar sorunum halen devam ediyor tardım ve tavsiyelerinizi rica ediyorum,

    Rover 25 gaz pedalına çok az basınca rölantide araç stop edecek gibi oluyor ibre bir aşağıya bir yukarı gidiyor bazen kendini toparlıyor bazen de stop ediyor.. buji (bosh iridyum), kablo ve bobin değiştirdim(sıfır) , gaz kelebeği temizlendi, bilgisayar sadece eksantirik mili konum sensörü verimsiz çalışıyor uyarısı veriyor sorun neyden olabilir bilgi verebilir misiniz . Gazda tam yukarda yazdıklarımı yaparken benzinde nispeten daha az yapıyor.. sadece rölantide bu şekilde yapmakta.

    Birde bu durum yolda özellikle 3.viteste iken ışık ve dönüşlerde boşa attığımda bir an stop ediyor..
    Merhaba,

    Rover 414 manuel ve sedan sahibiyim. Sizinki kadar şiddetli olmasa da benzer bir problem yaşıyordum eskiden. Motor bloğuna giren hava dengesini sağlayan bir boru var sanıyorum sağ üst tarafta bujilerin biraz çaprazında burayı benden önceki sahibi bir sebepten ötürü yapıştırtmış. Dolayısıyla bu durum aksaklığa sebep oluyordu. Burayı delerek o hortumu tekrar yerine oturttular ve bu sorun ortadan kalkmıştı. Her kalkışta sürekli olarak gaza yüklenmek zorunda kalıyordum yoksa araç stop ediyordu.

    Yakın zamanda da rölantide istikrarsızlık yaşamaktaydım. Başka bir sebepten ötürü lpg regülatörü değişti ve şansıma sanıyorum şu an oldukça azaldı bu durum da.

    Lütfen bu sözleri kesin çözüm olarak algılamayınız, sadece fikir vermek amaçlı yazılmıştır.

    Kolaylıklar dilerim.




  • sercan679 S kullanıcısına yanıt
    Merhaba İlgin için öncelikle teşekkür ederim aynı boruyu ben de değiştirdim sorun devam etti LPG Regülatörüne hiç baktırmadım belki dediğin gibi sorun oradandır ancak aracı bilgisayara bağladığım da eksantrik mili konum sensörü verimli çalışmıyor uyarısı veriyor öncelikle bu parçayı değiştirip bilgisayardaki hataları kaldıracağım sonrasında sorun devam ederse senin dediğin gibi Regülatörü değiştirmekte fayda var teşekkür ederim farklı bir görüş olan varsa bildirmesini rica ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 8687888990
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.