Şimdi Ara

>> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
6.751
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • NISSAN GT-R
     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<


    GT-R’ın en büyük pazarlarından olan Avustralya’daki otomobil dergileri bu süper otomobilin reklam ve tanıtımlarını hemen yapmaya başlamış ve otomobile “Tekerlekli Godzilla” adını takmışlardı.

    Tarih kitapları ilk Nissan Skyline GT-R’ın bundan yaklaşık 20 yıl önce görüldüğünü söyler. 1960’larda çirkin bakışlı Skyline sedana 160 HP gücünde 2 litrelik bir motorun konması, üretildiği zamanlar ve 90’lı yıllarla sonrasına damga vurmayı başaran ve insanın tüylerini diken diken eden GT-R isminde bir efsaneyi yarattı. Üretim bandından çıkan ilk GT-R’lar 1973’de yaşanan petrol krizi nedeniyle büyük bir başarısızlık öyküsüne imza atmış olsa da 1989 yılı bu efsanenin asıl doğduğu yıldır.

    1969-1972 Nissan Skyline GT-R (KPGC10) - 2.0L 160 horsepower S20 I6
     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<


    1973 Nissan skyline GT-R (KPGC110) - 2.0L S20 I6

     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<


    Daha önce olduğu gibi yeni GT-R, Nissan’ın sekizinci nesil şasisi olan “E-BNR32” kodlu Skyline’ın sıradan, gösterişsiz kasasına oturacak ve güçlü motoru otomobilin en önemli özelliği olacaktı. R-32 GT-R, yakında emekli olacak pist yarışçısı R31 GTS-R’ın yerine geçeceği için otomobili üretme işini Nissan’ın motor sporları departmanı Nismo üstlendi. Bu amaçla Nismo, yeni otomobili 308 HP gücünde, 2350 cc’lik çift turbolu ve sıralı altı silindirli bir güç ünitesiyle donatmaya karar verdi. Böylece GT-R, zamanın Grup A kurallarına göre turbo motorlu otomobillerin sahip olduğu gücün 1.7 değerinde “eşitlik faktörü” ile çarpılması sonucunda 4000 cc’lik gruba giriyordu.

    Nissan Skyline R31 GT-R

     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<


    Ancak R32’nin rakiplerinden daha üstün bir otomobil olmasını sağlamak için baş mühendis Nagaroni Itoh daha da ileri gitmeye karar verdi. Her şeyine hayran olduğu bir otomobil olan Porsche 959’dan aldığı ilhamla ekibiyle birlikte ileri teknoloji ürünü bir dört çeker sistem geliştirme çalışmalarına başladı. Yoğun süren araştırma ve geliştirme çalışmalarının sonucunda ortaya ATTESA E-TS Pro/Elektronik Tork Dağılımlı Gelişmiş Çekiş Sistemi çıktı. Bu sistem yanal ivme ve tekerleklerin hızını tek tek ölçen birçok sensörle birlikte GT-R’ın çekişini gerektiğinde yüzde 50 oranına kadar ön tekerleklere göndermeye yarıyordu.

    Nissan Skyline R32 GT-R - 2.6 L RB26DETT I6

     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<


    Donanımı az olan Skyline’larda kullanılan dört tekerlekten direksiyon sistemi HICAS/Yüksek Performanslı Aktif Süspansiyon Kontrolü elden geçirildi ve Super-HICAS ile desteklenen şasi, sahip olduğu teknolojiyle otomobile büyük bir avantaj sağladı, ancak bu teknolojinin bir de zayıf yanı vardı, o da otomobile yüklediği ağırlıktı. Nismo bunun üzerine motor hacmini 2568 cc’ye çıkarttı ve GT-R bu yükselmeyle birlikte 4500 cc’lik araçlar sınıfına girdi.

    R32 Skyline GT-R, Ağustos 1989’da satılmaya başlandığında 2.6 litrelik motor resmi rakamlara göre 276 HP güç üretiyordu ve bu rakam Japon beyefendilerin o yıllarda yaptığı anlaşmanın müsaade ettiği maksimum rakamdı. Ancak otomobilin gerçek gücü 300 HP’in üzerindeydi. Sahip olduğu kusursuz kontrol özellikleri ve oldukça makul fiyatı sayesinde büyük sükse yaptı. GT-R’ın en büyük pazarlarından olan Avustralya’daki otomobil dergileri bu süper otomobilin reklam ve tanıtımlarını hemen yapmaya başlamış ve otomobile “Tekerlekli Godzilla” adını takmışlardı.

    Nissan Skyline R32 GT-R - 2.6 L RB26DETT I6

     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<


    Nissan Skyline R33 GT-R - 2.6 L RB26DETT I6

     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<


    Ancak GT-R, 1991 ve 92 yıllarında Bathurst 1000 yarışı da dahil olmak üzere yarıştığı her pistte Ford ve Holden’ları birer birer dize getirmeye başlamış ve bu nedenle Avustralyalı yarış tutkunlarının antipatisini kazanmaya başlamıştı. Bathurst’de kazanılan zaferlerin ikincisinde birden bastıran sağanak yağmurun ardından slick lastiklerle yarışan çoğu otomobilin kaza yapması nedeniyle yarış, kırmızı bayrakla durdurulmuştu. Jim Richards ve Mark Skaife’nin pilotajında olan GT-R’ın da bu kazalara karışmasına rağmen, kırmızı bayrağın sallanmasından bir tur önce lider olduğu için birinci ilan edilmesi seyirciler tarafından yuhalanmıştı. Seyircilerin bu tepkisine Richards’ın cevabı ise “Bir grup ahmak” olmuştu…

    GT-R, Japonya’da ise ortalığı kasıp kavuruyordu. Japon Binek Otomobil Şampiyonası’nı 1990 yılından başlayarak art arda dört yıl kazanmış ve bu başarı otomobilin satışlarını inanılmaz bir şekilde artırmıştı. Nissan’ın ilk etapta 5 bin adet R32 GT-R üretme planından çoktan vazgeçmiş ve projenin 1994 yılında sona ermesiyle birlikte 44 bin adetlik bir satış rakamına ulaşılmıştı. Artık hem Nissan’ın hem de dünyanın yeni bir performans ikonu vardı.


    Nissan Skyline R34 GT-R - 2.6L RB26DETT I6

     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<


    Nissan, yerçekimi, eylemsizlik kuvveti ve aerodinami gibi doğa kanunlarını yeni bir anlayış ile birleştirerek, tüm bu doğa güçlerini GT-R’ ın yeni tasarımına, yol tutuşuna ve hava akışına taşımayı başardı. Temel araç dinamikleri ve sürücü hareketlerinin incelenmesi ile daha önce eşine rastlanmamış bir İnsan-Makine Arayüzü’nü yaratarak yeni bir bileşen ortaya çıkardı.

    Nissan GT-R, şehiriçi kullanımda, ıslak ve kuru zeminde ve hatta Nurburgring yarış pistindeki 7:29’ luk derecesiyle en ileri teknolojiyi ve dinamik sürüş zevkini tam anlamıyla sunmayı sürücüsüne vadediyor.

    GT-R, sadece benzersiz tasarım karakteriyle değil, üretim sürecindeki farklı materyal kullanımıyla da dikkat çekiyor. Sahip olduğu karbon fiber, alüminyum ve çelik bileşenleri aracı hassasiyetle biraraya getiriyor. Dünyanın ilk bağımsız dört çeker aktarma sisteminin kullanıldığı araçta çift kavramalı aktarma sistemi ile ağırlık dengelemesi maksimum düzeyde sağlanırken daha geniş diz mesafesi ve rahat oturma alanı sağlanarak en üst düzeyde konfor elde ediliyor.

    Brembo fren sistemi ile desteklenen araçta, 3.8-litre twin turbo V6 “VR38” motor görev yapıyor. GT-R’ ın “Supercar” olarak nitelendirilmesini sağlayan ve sportif sesiyle dikkat çeken bu motor, üstün performansı sayesinde 6400d/d’de 480PS güç üretiyor. Bilstein süspansiyon sistemi ile güvenlik ve yol tutuş hakimiyeti arttırılırken, araç için kullanılan özel Brembo frenler sayesinde kontrollü bir frenleme sağlanıyor. Ayrıca aracın özel GT-R logosu ön panjura entegre edilerek, ayrıcalıklı bir görünüme kavuşması sağlanmış.

    Nissan Skyline R35 GT-R - 3.8L VR38DETT twin-turbo V6
     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<

     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<



    O bir Porsche 911 Turbo avcısı...



     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<


     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<

    911 Turbo yaklaşık $100,000'a geliyor, ki bu bu derece muazzam bir otomobil için iyi bir meblağ; fakat GT-R yaklaşık 40.000$ daha ucuz.
     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<

    GT-R, nötr ya da frenaj halinde, güzelce viraj alıyor - kaygan yüzeyler, en iyi yönlerini ortaya çıkarıyor sanki. Defalarca Porsche'yi geride bıraktım.

     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<

    GT-R yüksek hissettiriyor, 911'e göre neredeyse parmak ucunda, fakat bunun sebebi zaten öyle olması. Büyük bir otomobil. Fakat yavaş değil.

     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<

    Bu iki aracı yanyana sürerken, Nissan'ın, 911'in demode gözükmesine sebep olduğunu farketmeniz uzun sürmeyecek.

     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<

    911'in, sürücüsünün güvenini kaybetmesine sebep olacak kadar kararsız olduğu hızlı ve engebeli virajlarda, GT-R'ın dengesi ve gövde kontrolü oloğanüstü.

     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<

    Süspansiyon ayarı en sert seviyede olmasına rağmen, Turbo'nun direksiyonu başında, GT-R'ı yakalayabilmek için yüreğimin ağzına geldiği pekçok an oldu.

     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<

    Fakat ibre 305 km/s'e vurduğunda, kanarya sarısı 911 Turbo, beklemekten sıkılmış ve sabırsızca uzunlarını yakarak arkama yapışmıştı.

     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<

    Nissan, GT-R'ın 96 km/s'e 3.5 sn'de ulaştığını söylüyor.

     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<

     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<

     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<

     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<


    GT-R'ın yepyeni VR38 motoru, çift IHI turboşarjlı bir 480 hp'lik 3.8 litre V6.

     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<

    Kaput altı işçiliği de özel.

     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<

    Direksiyonun karşısına yerleşin ve anında konforlu ve rahat hissedin.

     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<

     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<

     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<


    GT-R'ın vites kolları Infiniti G35'le ortak.

     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<

    Kaput hava girişleri aracın turbolarını soğutmaya yarıyor.

     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<

    Çekin.

     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<

    Itin.

     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<

    Aracın aerodinamik performansı çarpıcı. Toyota Prius'la aynı sürtünme katsayısına (0.27) sahip, dolayısıyla son derece pürüzsüz.



     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<

     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<

     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<


    Sonuç:


    "Çok yönlü yetenek açısından, Nissan'ın şimdiye dek kullandığım en iyi otomobil olduğundan şüphem yok. Neredeyse Porsche kadar hızlı - ki bu yeryüzündeki hemen her araç kadar hızlı anlamına geliyor - virajlarda daha fazla güven veriyor, ve hala daha geniş, daha pratik, ve modern, düzgün bir vites kutusu var. Işler sıkıntılı gittiğinde güvenebileceğiniz, pistte pestilini çıkarabileceğiniz, ve ardından süspansiyonu yumuşak seviyeye, vites kutusunu otomatiğe, Bose müzik sistemini tam bass'a ayarlayıp, en ufak bir tedirginlik duymadan şehre dalabileceğiniz, büyük, sağlam bir otomobil.

    Ah, neredeyse unutuyordum - fiyat. 911 Turbo yaklaşık $100,000'a geliyor, ki bu bu derece muazzam bir otomobil için iyi bir meblağ; fakat GT-R yaklaşık 40.000$ daha ucuz.

    Mizuno-san haklı. Bu aracın rakibi yok. Hiçbir fiyat aralığında yok. Fakat bu, Avrupa'daki ilk GT-R'lardan birinin kimliği belirsiz biri tarafından satın alınıp kapsamlı bir inceleme için Stuttgart'taki Porsche AG'ye götürülmesini engellemeyecek. Yolda olan daha da güçlü ve hafif bir V-Spec GT-R ile, Porsche daha fazla geride kalmayı karşılayamaz."



    [Kaynak]


    Ekleme:

    Nissan Jidōsha Kabushiki Gaisha veya Nissan 26 Aralık 1933 tarihinde Japonya'nın Yokohoma kentinde kuruldu. Adı 1934 yılında Nissan Motor Co. Ltd. olarak değiştirildi.

    Kuzey Amerika, Avrupa, Japonya ve Deniz aşırı ülkeler olmak üzere 4 ana bölgede yapılanmış olan Nissan, Avrupa'ya araç ihracına 1962 yılında başladı. 1983'te Terrano II ve Vanette Cargo üretiminin gerçekleştiği Nissan Motor İberica, İspanya'da üretime geçti. 1984 yılında Nissan'ın bir diğer fabrikası, Motor Manufacturing İngiltere kuruldu. 1993'te şirket Avrupa'daki varlığının 60. yılını kutladı ve yine 1993 yılında İngiltere'de üretilen Micra yılın en iyi otomobili ödülünü aldı.



    >> Gran Turismo 5 - Nissan GT-R Yarış Etkinlikleri <<


     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<

     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<

     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<


    Yarışlar bu başlık altında düzenlenecektir.


    Nissan GT-R Club Üyeleri:

    1- Source
    2- 355GTS
    3- kaanair



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Source -- 31 Mayıs 2011; 12:20:51 >







  • r33 ü unutmamak gerekir bana her zaman r32 den daha çekici gelmiştir
     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<

    birde şöyle bi 400r versiyonu var ki harika birşey

     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<
     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<


    kulübe ekleyebilirsin hocam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 355GTS -- 12 Kasım 2010; 13:57:52 >




  • Haklısın 33'de ekliyorum hoşgeldin klübe ilk üyesin
  • Çok güzel bir konu olmuş.
    Bu arada yazıyı tam okumadım ama ilk nissan modeli kpgc10'dur.Dikkat 110 değil.Sonra ise 2.jenerasyon kpgc110 çıkmıştır.Bende her ikisininde 1/18 ölçeğinde modeli mevcut.Çektiğim fotoğraflara bakabilirsiniz.Bu arada benide ekle hemen.PSN : kaanair

    KPGC10 modeli ;
     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri << >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri << >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri << >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<

    KPGC110 modeli;
     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri << >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri << >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<




  • @kaanair

    Modellerin markası nedir? Çok güzel görünüyorlar
  • @Source
    Kyosho marka.Fakat şuan Kyosho Nissan GT-R KPGC10 modeli piyasada yok.En son eBay'de 300 dolara satılıyordu olmadığı için.
    Fakat Autoart firması bu modeli Ocak'tan sonra piyasaya sürmeyi planlıyor.
    Kyosho'nunda tekrar üretme planları var galiba.
  • Anladım bendede GT-R R35 var kyosho marka güzel modelmiş

     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri << >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<
     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri << >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<
     >> Nissan GT-R Fan Club ve Yarış Etkinlikleri <<



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Source -- 11 Kasım 2010; 22:47:24 >




  • Valla bende belki alabilirim bir r35 modeli.En son Autoart siyah jantlısını çıkartmıştı onu almayı düşünüyorum.

    http://www.autoartmodels.com/web/product/en/1777?antiCache=1289508150399A3CACB4B67234C0F2EBA8732CB772BD9
  • r32 den r35 e kadar olan modellerle aranızda olacağım oyun çıktığında
    PSN:redragon95tr
    ayrıca yine R32-R33-R34 ve R35 elimde 1/18 model olarak mevcut
  • @ psp_master

    Aramıza hoşgeldin
  • PSN: Gllazer

    bir R33 hastası olarak oyunun büyük bir bölümünü R33 ile (ve ona yapacağım modifiyelerle) geçireceğim
  • psn fbniang
  • @Source

    Ben yeni PSN aldım

    PSN: TRkaanair

    değiştirebilirsen
  • Basligi canlandiralim arkadaslar, boyle guzel bir baslik son sayfada kalmamali. Benide ekler misiniz? psn dr-Ata
  • hastasıyız r34

  • 97' Type R 'ımla alayına kafa tutarım 410 HP , 888 KG. Fully upgrade
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enesgs35

    97' Type R 'ımla alayına kafa tutarım 410 HP , 888 KG. Fully upgrade

    Modlu R35'in plakasını okursun hocam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    quote:

    Orijinalden alıntı: enesgs35

    97' Type R 'ımla alayına kafa tutarım 410 HP , 888 KG. Fully upgrade

    Modlu R35'in plakasını okursun hocam

    34 ve altıyla kapışalım o zaman Bu sefer de onlar benim plakamı okurlar. Pro tune var araçta




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enesgs35

    quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    quote:

    Orijinalden alıntı: enesgs35

    97' Type R 'ımla alayına kafa tutarım 410 HP , 888 KG. Fully upgrade

    Modlu R35'in plakasını okursun hocam

    34 ve altıyla kapışalım o zaman Bu sefer de onlar benim plakamı okurlar. Pro tune var araçta

    R34'de avlar hocam 6 silindir motor var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    quote:

    Orijinalden alıntı: enesgs35

    quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    quote:

    Orijinalden alıntı: enesgs35

    97' Type R 'ımla alayına kafa tutarım 410 HP , 888 KG. Fully upgrade

    Modlu R35'in plakasını okursun hocam

    34 ve altıyla kapışalım o zaman Bu sefer de onlar benim plakamı okurlar. Pro tune var araçta

    R34'de avlar hocam 6 silindir motor var

    Full Tune'de kaç HP ve kaç KG oluyor o cihaz ? Bence biraz zor.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.