Şimdi Ara

>>> TOYOTA VERSO <<< (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
862
Cevap
24
Favori
130.325
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayaramis

    quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    Arkadaşlar,

    Dizel motor olduktan sonra ha 2.0, ha 1.6 dizel. Sonuçta yedek parça ve bakım maliyetleri birbirine çok yakındır.

    Bence arada sadece 1000.-TL gibi bir yıllık bandrol farkı var. Sorun vergi farkı ise söyleyecek birşey yok. Ama hacim dolayısıyla yakıt farkı olur düşüncesinde iseniz, arada büyük oranda performans farkı olacağından yakıt farkını sorun etmezsiniz diye düşünüyorum. Çünkü yakıtı düşünenlerin 4.5 lt yakan dizel araçlar varken gidip 7 lt yakan araçları almamaları gerekir. Yok, sorun aracın fiyatındaki 2,0 - 1.6 ÖTV farkı diyorsanız, onuda zaten Toyota ödüyordu.

    Eğer Toyota almak için gerçekten 1.6. dizeli bekleyenler varsa, neden 1.6 dizel'de bu kadar ısrarcı olduklarını çok merak ediyorum?



    Ben kendi adıma şunu belirteyim; 1.6. benzinli aldım. Ben aldıktan bir hafta sonra dizeli çıktı. Peki alırmıydım, hayır almazdım. O yüzden dizelinin olup olmamasını dert etmiyorum. Çünkü yıllık 10 bin km'yi geçmiyeceğimi, benzinlinin sorunsuz olduğunu, motorun sessizliğini, bakım maliyetlerinin dizele göre daha düşük olduğunu düşünüyorum. Ayrıca yakıt alırken kalitesini düşünmeme ve kulağımın turbo sesi dinlemesinede gerek yok.

    Bir de dizel fiyatlarının dünya genelinde benzini geçeceği haberi uluslararası basında yeraldı ve haberde "geleceğin en tercih edilecek yakıtı benzin olacak deniyor".

    bende 2008 1.4 dizel corolla vardı, kağıt üzerinde 4,5 litre mazot yaktığı yazılsada, gerçek hayatta durum öğle değil 5,5-6 litre civarında yakıyordu ,araba hem çekmiyor hemde 6 litre yakıyordu ,araca box denen cihazı taktımda ondan sonra kendine geldi ,geçen hafta 0 km de 2,0 dizel verso aldım ,aracı getirirken 150 km nin altına düşmediğim halde, daha 0 motor olmasına rağmen 200 km de 50 ytl lik mazot yaktı ,bence gayet iyi bir değer ,performansı muhteşem ,yukardaki arkadaşın dediği gibi 10000 km de bir servise fazladan vereceğim 50-100 ytl feda olsun , vereceğim 1200 ytl fazla vergiyede helal olsun ,arabanın motoruna resmen aşık oldum ,doktor bir arkadaşda benzinli verso vardı ,milletin galyanına geldi gitti audi a4 aldı ,geçen onla konuştum versoyu sattığıma deliler gibi pişmanım dedi ,versoyu alınca ona hak verdim ,

    Araciniz hayırlı olsun. Kazasız ve sorunsuz kullanımlar diliyorum.

    Ben Verso almak için bayiye gittiğimde, Verso test aracı bulunmadığından, fikrim olması için hem Avensis, hem de Corolla test ettirmişlerdi. Özellikle Corolla dışarıdan muhteşem görünmesine rağmen içinde yolculuk ettiğimde bende büyük hayal kırıklığı oluşturdu. Yol sesi, konforsuz süspansiyon, motor sesi gibi tespitlerim beni aşırı şaşırtmıştı. Hatta Verso'da böyle çıkarsa diye epeyce tedirgin olmuştum.

    Verso'yu teslim aldığımda ne Corolla, ne de Avensis ile hiç ilgisi olmadığını görünce epeyce rahatladım. Yol ve motor sesi yok, sürüş konforu üst düzeyde. 1.6 benzinlisi dahi normal kullanıcı için yeterli iken 2.0 dizelinin performansına aşık olmamak mümkünmü?

    Renault marka 950 kg.lık 1.5dci dizel aracım bile 0,20 TL/km yakarken, bence yakıtınızın 0,25TL/km olması gayet makul.

    Aracınızla ilgili her yönü ile daha fazla bilgi verirseniz 2.0 dizel ile ilgili forumda büyük bir açığı kapatmış olacaksınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dhkn -- 30 Eylül 2011; 10:06:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayaramis

    quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    Arkadaşlar,

    Dizel motor olduktan sonra ha 2.0, ha 1.6 dizel. Sonuçta yedek parça ve bakım maliyetleri birbirine çok yakındır.

    Bence arada sadece 1000.-TL gibi bir yıllık bandrol farkı var. Sorun vergi farkı ise söyleyecek birşey yok. Ama hacim dolayısıyla yakıt farkı olur düşüncesinde iseniz, arada büyük oranda performans farkı olacağından yakıt farkını sorun etmezsiniz diye düşünüyorum. Çünkü yakıtı düşünenlerin 4.5 lt yakan dizel araçlar varken gidip 7 lt yakan araçları almamaları gerekir. Yok, sorun aracın fiyatındaki 2,0 - 1.6 ÖTV farkı diyorsanız, onuda zaten Toyota ödüyordu.

    Eğer Toyota almak için gerçekten 1.6. dizeli bekleyenler varsa, neden 1.6 dizel'de bu kadar ısrarcı olduklarını çok merak ediyorum?



    Ben kendi adıma şunu belirteyim; 1.6. benzinli aldım. Ben aldıktan bir hafta sonra dizeli çıktı. Peki alırmıydım, hayır almazdım. O yüzden dizelinin olup olmamasını dert etmiyorum. Çünkü yıllık 10 bin km'yi geçmiyeceğimi, benzinlinin sorunsuz olduğunu, motorun sessizliğini, bakım maliyetlerinin dizele göre daha düşük olduğunu düşünüyorum. Ayrıca yakıt alırken kalitesini düşünmeme ve kulağımın turbo sesi dinlemesinede gerek yok.

    Bir de dizel fiyatlarının dünya genelinde benzini geçeceği haberi uluslararası basında yeraldı ve haberde "geleceğin en tercih edilecek yakıtı benzin olacak deniyor".

    bende 2008 1.4 dizel corolla vardı, kağıt üzerinde 4,5 litre mazot yaktığı yazılsada, gerçek hayatta durum öğle değil 5,5-6 litre civarında yakıyordu ,araba hem çekmiyor hemde 6 litre yakıyordu ,araca box denen cihazı taktımda ondan sonra kendine geldi ,geçen hafta 0 km de 2,0 dizel verso aldım ,aracı getirirken 150 km nin altına düşmediğim halde, daha 0 motor olmasına rağmen 200 km de 50 ytl lik mazot yaktı ,bence gayet iyi bir değer ,performansı muhteşem ,yukardaki arkadaşın dediği gibi 10000 km de bir servise fazladan vereceğim 50-100 ytl feda olsun , vereceğim 1200 ytl fazla vergiyede helal olsun ,arabanın motoruna resmen aşık oldum ,doktor bir arkadaşda benzinli verso vardı ,milletin galyanına geldi gitti audi a4 aldı ,geçen onla konuştum versoyu sattığıma deliler gibi pişmanım dedi ,versoyu alınca ona hak verdim ,

    Hayırlı olsun, kazasız belasız sürüşler dilerim.

    Ben de dhakanuysal'a katılıyorum:
    Aracınızla ilgili her yönü ile daha fazla bilgi verirseniz 2.0 dizel ile ilgili forumda büyük bir açığı kapatmış olacaksınız.

    Şimdiden teşekkür ederiz...




  • eski corollam ve versom

     >>> TOYOTA VERSO <<<
  • yeni versom

     >>> TOYOTA VERSO <<<
  • hız sabitleyici aracımda gerçekten olmasını istediğim şeylerin başında geliyordu ama toyota herzamanki gibi ufak tefek şeylerin hesabını çok yapıyor ve bu araca koymamış ama tesellim bu paraçanın versoya takılabilir olması ,corollanın dizeline hiçbir şekilde cc takılamıyordu . bu aracı tercih etmemdeki ilk sebeb 2.0 320 nm lik dizel motoru oldu ,aynı motoru avansise koymuş ,istediği fiyat 90 milyar ,emsalleri arabalara baktım 3008,ford cmax,renault senic gibi araçların 1,6 motor dizelleri 60 milyardan başlıyor ve performanslarının düşüklüğünden şikayetçiler ,2,0 dizel aracı bu fiyatlara hiçbir markada görmedim uzun zamandır böyle güçlü dizel motorlu ve geniş bir aile aracı arıyordum versoyu görünce çölde su bulmuş gibi oldum toyotanın sağlamlığını bildiğimden resmen üstüne atladım ,eski aracımdan eksikleri yağmur ve far sensörü ,kararan dikiz aynası ,gerçi benim hiçbir zaman kullanmadığım gereksiz ayrıntılardı ama bunların dışında corolladan çok daha fazla özelliğe sahip
    esp , çift bölgeli klima ,soğutuculu torpido,hillholder,anti patinaj,ayak dibi aydınlatması ,koltuk arkası masaları ,led stop lambası ,4 cam tek dokunuşla tamamen açılıp kapana biliyor ve yan ayna altında yeri aydınlatan ışığa kadar herşey var ,daha arabayı inceleme fırsatım bile olmadı ama keşke corollamda olsaydı dediğim herşey var ,,içinin genişliği sanki otobüsde gidiyomuş hissi veriyor ,bu araca binen insan corollaya yada binek araçlara daha binemez ,aracın içindeki genişlik hissi insanın içini rahatlatıyor

    eskiden dizel corollamla 1.vitesle durup tekrar kalkmak istediğimde motoru çok zorlanan bayırları ,verso dizel 2 vitesle tırmanıyor , anti patinaj bile aracı zor zapdediyor, vitesi 1.vitesden 2 ye çekince bile araba patinaj çekiyor ,corollanın dizelinden sonra bu araba bana ilaç gibi geldi ,valla akıl almıyor toyota böyle muhteşem motorlu ve donanımlı bir aracı nasıl bu fiyata veriyor ,

    dizel verso hakkında merak ettiklerinizi sora bilirsiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayaramis -- 1 Ekim 2011; 0:37:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayaramis

    hız sabitleyici aracımda gerçekten olmasını istediğim şeylerin başında geliyordu ama toyota herzamanki gibi ufak tefek şeylerin hesabını çok yapıyor ve bu araca koymamış ama tesellim bu paraçanın versoya takılabilir olması ,corollanın dizeline hiçbir şekilde cc takılamıyordu . bu aracı tercih etmemdeki ilk sebeb 2.0 320 nm lik dizel motoru oldu ,aynı motoru avansise koymuş ,istediği fiyat 90 milyar ,emsalleri arabalara baktım 3008,ford cmax,renault senic gibi araçların 1,6 motor dizelleri 60 milyardan başlıyor ve performanslarının düşüklüğünden şikayetçiler ,2,0 dizel aracı bu fiyatlara hiçbir markada görmedim uzun zamandır böyle güçlü dizel motorlu ve geniş bir aile aracı arıyordum versoyu görünce çölde su bulmuş gibi oldum toyotanın sağlamlığını bildiğimden resmen üstüne atladım ,eski aracımdan eksikleri yağmur ve far sensörü ,kararan dikiz aynası ,gerçi benim hiçbir zaman kullanmadığım gereksiz ayrıntılardı ama bunların dışında corolladan çok daha fazla özelliğe sahip
    esp , çift bölgeli klima ,soğutuculu torpido,hillholder,anti patinaj,ayak dibi aydınlatması ,koltuk arkası masaları ,led stop lambası ,4 cam tek dokunuşla tamamen açılıp kapana biliyor ve yan ayna altında yeri aydınlatan ışığa kadar herşey var ,daha arabayı inceleme fırsatım bile olmadı ama keşke corollamda olsaydı dediğim herşey var ,,içinin genişliği sanki otobüsde gidiyomuş hissi veriyor ,bu araca binen insan corollaya yada binek araçlara daha binemez ,aracın içindeki genişlik hissi insanın içini rahatlatıyor

    eskiden dizel corollamla 1.vitesle durup tekrar kalkmak istediğimde motoru çok zorlanan bayırları ,verso dizel 2 vitesle tırmanıyor , anti patinaj bile aracı zor zapdediyor, vitesi 1.vitesden 2 ye çekince bile araba patinaj çekiyor ,corollanın dizelinden sonra bu araba bana ilaç gibi geldi ,valla akıl almıyor toyota böyle muhteşem motorlu ve donanımlı bir aracı nasıl bu fiyata veriyor ,

    dizel verso hakkında merak ettiklerinizi sora bilirsiniz

    içinin genişliği sanki otobüsde gidiyomuş hissi veriyor ,bu araca binen insan corollaya yada binek araçlara daha binemez ,aracın içindeki genişlik hissi insanın içini rahatlatıyor

    Haklısınız. Verso'yu ilk aldığımda aynı hissi yaşamıştım. Hafta içi işe gidip gelirken kullandığım 2010 Symbol dizel aracım var. Hafta sonları Verso'yu kullanıyoruz. P.tesi günleri Symbol'e binince kendimi sıkışmış gibi hissetmeye başladım. Daha önce bana gayet ferah geliyordu. Gerçekten iç ve dış boyutları itibariyle kasa ölçüleri çok ideal tutulmuş. Aynı segmentte olan ve 7 kişilik C4 Picasso'ya bakıyorum, dışarıdan bakıldığında çok hantal kalıyor. Verso'da hantal görünüm olmamakla birlikte araç 7 kişilik. İç genişliği arkaya 4 kişinin rahat oturabileceği düzeyde. Koltuklar gayet rahat ve tok. Süspansiyon asfaltta aracın süzüldüğünü hissettiriyor (lastik havaları 32 olacak).

    1.6 benzinlinin tek sorunu devrini aldıramadan 7 kişi ile dik yokuşlara tırmanmaya çalıştığınızda iyi hızlanamaması. Atak bir tırmanma istiyorsanız, araç dolu ise, yokuş çıkarken 3000 d/d altına düşmemelisiniz.

    Sonuç olarak; 160nm torka sahip dizel aracımın aşırı atak ve seri bir gidişi olması bile beni yeterince memnun ederken, 320 nm'lik Verso'yu tahmin edebiliyorum. Eminim kilosuna rağmen birçok araca nal toplatıyordur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Başka bir konuda da yazmıştım, buraya da yazayım :)


    1.4 dizel motor triger zincirli iken 2.0 dizel motor triger kayışlı.

    Aralarındaki hacim farkından dolayı bakımların en yekünlü kalemi olan motor yağı daha fazla kullanılıyor.

    Bir de çok popüler olan 1.4 dizel için kullanılan parçaların fiyatı ile ülkemizde çok az satmış olan 2.0 dizelin parça fiyatları da farkettirecektir.


    Ama bu farklara rağmen 2.0 dizel motorlu Verso hesaplı fiyatıyla yine de tercih edilebilir.

    Ne olurdu sanki hız sabitleme de standart olsaydı?


    Herkese selamlar. :)

    http://www.youtube.com/watch?v=E2jCLkeUOCs&feature=related
    linkteki videoyu izlerseniz trigerin zincirli olduğunu görürsünüz ,verso nun dizeline sonradan cruse control takılabiliyormuş ,taktıranları gördüm ama corollanın dizeline sonradan takılamıyor,o yönden corolladan avantajlı,hava ve yağ filtrelerinin fiyatları aynı servise sordum , ,corolladan farkı 10 bin kmde fazladan kullanılacak 1-1,5 litre yağ oda kaplanıma feda olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayaramis -- 16 Ekim 2011; 1:27:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayaramis

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Başka bir konuda da yazmıştım, buraya da yazayım :)


    1.4 dizel motor triger zincirli iken 2.0 dizel motor triger kayışlı.

    Aralarındaki hacim farkından dolayı bakımların en yekünlü kalemi olan motor yağı daha fazla kullanılıyor.

    Bir de çok popüler olan 1.4 dizel için kullanılan parçaların fiyatı ile ülkemizde çok az satmış olan 2.0 dizelin parça fiyatları da farkettirecektir.


    Ama bu farklara rağmen 2.0 dizel motorlu Verso hesaplı fiyatıyla yine de tercih edilebilir.

    Ne olurdu sanki hız sabitleme de standart olsaydı?


    Herkese selamlar. :)

    https://www.youtube.com/watch?v=E2jCLkeUOCs&feature=related
    linkteki videoyu izlerseniz trigerin zincirli olduğunu görürsünüz ,verso nun dizeline sonradan cruse control takılabiliyormuş ,taktıranları gördüm ama corollanın dizeline sonradan takılamıyor,o yönden corolladan avantajlı,hava ve yağ filtrelerinin fiyatları aynı servise sordum , ,corolladan farkı 10 bin kmde fazladan kullanılacak 1-1,5 litre yağ oda kaplanıma feda olsun

    Bir ara 2006 model Avensis dizel niyetlenmiştim ve Ankarada eski yetkili artık özel servis olan Dörtnal'da bu araçların triger kayışlı olduğu söylenmişti.


    Ben de bu motora sahip bir 2006 model Avensisin triger kayışının değişimini gösteren bir video buldum.





    Şu linkte de Temmuz 2006'dan sonra üretilen bu motorların triger zincirli olduğu yazıyor.

    http://www.honestjohn.co.uk/faq/chain-cam/

    Demek ki yenilerde zincir kullanılıyor.


    Servisten güncel bilgiyi doğrulatınca burada paylaşırım.


    Ve aleykümselam :)




  • Bugün Verso ile İstanbul Avrupa Yakası'ndan Şile+Ağva'ya gittik. Yerel köylerde yaptığımız gezilerle birlikte;

    + 7 kişi ile,
    + %50 klimalı,
    + Şile'den itibaren sürekli virajlı, yokuşlu-inişli, ortalama 2-3-4.viteslerle gidildi,
    + % 65 devirli kullanıldı,
    + double yol yokuşlarında aşağıdan yukarıya hız artırılarak çıkıldı,
    + dönüşte Taşdelen girişinde mecburi yön sebebiyle 45 dk. dur kalk trafiğe girildi,
    + toplam 280 km yol yapıldı,
    + Fiili sarfiyat hesaplandı,

    Sonuç = 7,6 Lt/100km.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dhkn -- 3 Ekim 2011; 17:22:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    Bugün Verso ile İstanbul Avrupa Yakası'ndan Şile+Ağva'ya gittik. Yerel köylerde yaptığımız gezilerle birlikte;

    + %50 klimalı,
    + Şile'den itibaren sürekli virajlı, yokuşlu-inişli, ortalama 2-3-4.viteslerle gidildi,
    + % 65 devirli kullanıldı,
    + dönüşte 45 dk. dur kalk trafik,
    + toplam 280 km,

    = Fiili sarfiyat 7,6 Lt/100km.



    1.6 Benzinli Verso için güzel değerler...

    Avensis
    Boy 4695 mm
    En 1810 mm
    Yükseklik 1480 mm
    Ağırlık (Sürücü hariç) 1405 kg
    Dingil mesafesi 2700 mm

    Verso Ölçüleri
    Boy x en x yükseklik 4440 x 1790 x 1620 mm
    Ağırlık (Sürücü hariç) 1475 kg
    Dingil mesafesi 2780 mm

    Verso Avensis'ten 14 cm daha yüksek, dingil mesafesi 8 cm daha fazla, boyu 25 cm daha kısa. Sorum şu:
    hangisinin iç mekanı daha geniş?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GAYRI -- 4 Ekim 2011; 10:29:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GAYRI

    quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    Bugün Verso ile İstanbul Avrupa Yakası'ndan Şile+Ağva'ya gittik. Yerel köylerde yaptığımız gezilerle birlikte;

    + %50 klimalı,
    + Şile'den itibaren sürekli virajlı, yokuşlu-inişli, ortalama 2-3-4.viteslerle gidildi,
    + % 65 devirli kullanıldı,
    + dönüşte 45 dk. dur kalk trafik,
    + toplam 280 km,

    = Fiili sarfiyat 7,6 Lt/100km.



    Verso dizel düşünen birisi olarak bu değer bana biraz yüksek geldi. 1.6 benzinli aracımla aynı güzergahı (dur kalk trafiği hariç) 8 lt/100 km ile tamamlamıştım. Siz ne dersiniz? Ancak aracınızın henüz rodajda olduğu düşünülürse kabul edilebilir.

    Avensis
    Boy 4695 mm
    En 1810 mm
    Yükseklik 1480 mm
    Ağırlık (Sürücü hariç) 1405 kg
    Dingil mesafesi 2700 mm

    Verso Ölçüleri
    Boy x en x yükseklik 4440 x 1790 x 1620 mm
    Ağırlık (Sürücü hariç) 1475 kg
    Dingil mesafesi 2780 mm

    Verso Avensis'ten 14 cm daha yüksek, dingil mesafesi 8 cm daha fazla, boyu 25 cm daha kısa. Sorum şu:
    hangisinin iç mekanı daha geniş?


    Galiba bunlar Verso 1.6 benzinli değerleri :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: GAYRI

    quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    Bugün Verso ile İstanbul Avrupa Yakası'ndan Şile+Ağva'ya gittik. Yerel köylerde yaptığımız gezilerle birlikte;

    + %50 klimalı,
    + Şile'den itibaren sürekli virajlı, yokuşlu-inişli, ortalama 2-3-4.viteslerle gidildi,
    + % 65 devirli kullanıldı,
    + dönüşte 45 dk. dur kalk trafik,
    + toplam 280 km,

    = Fiili sarfiyat 7,6 Lt/100km.



    Verso dizel düşünen birisi olarak bu değer bana biraz yüksek geldi. 1.6 benzinli aracımla aynı güzergahı (dur kalk trafiği hariç) 8 lt/100 km ile tamamlamıştım. Siz ne dersiniz? Ancak aracınızın henüz rodajda olduğu düşünülürse kabul edilebilir.

    Avensis
    Boy 4695 mm
    En 1810 mm
    Yükseklik 1480 mm
    Ağırlık (Sürücü hariç) 1405 kg
    Dingil mesafesi 2700 mm

    Verso Ölçüleri
    Boy x en x yükseklik 4440 x 1790 x 1620 mm
    Ağırlık (Sürücü hariç) 1475 kg
    Dingil mesafesi 2780 mm

    Verso Avensis'ten 14 cm daha yüksek, dingil mesafesi 8 cm daha fazla, boyu 25 cm daha kısa. Sorum şu:
    hangisinin iç mekanı daha geniş?


    Galiba bunlar Verso 1.6 benzinli değerleri :)

    Evet ancak ağırlık dışında değişen bir değer yok.




  • Yakıt tüketim değerlerini belirtmiştim arkadaşım.


    Hani Verso dizel düşünüyormuşsun ya.


    dhakanuysal arkadaşın paylaştığı değerler 1.6 benzinli Verso değerleriydi galiba.

    Onu kastettim.
  • Aracim 1,6 valvematic Verso. Avensis ile ayni motora sahip olmasina ragmen, Avensis'e gore, kasasinin agirligi ve daha cok ruzgar tutmasi gibi dezavantajlarina ragmen henuz 3600 km'de ve 7 kisi ile bu yol-kullanim sartlarinda 7.6 lt benzin sarfediyor.
    Dizeli 6.6 lt yakiyormus. Yer ucagi gibi giden 2.0 motorlu 320 torklu agir bir arac icin cok iyi. Ben 3500 devir uzerinde olmak kaydi ile 1,6 benzinli 160 torklu Verso ile 7 kisi doluyken yokuslardan hizimi arttirarak ciktigimi belirteyim. Sizde 320 nm dizelin nasil gidebilecegini tahmin edin.

    Hacim konusu ise soyle;
    Verso'yu alirken Avensis test ettim. Bilhassa on cam-tavan birlesimi basik oldugundan, bana epeyce sikinti vermisti. Siz en iyisi bir Verso'ya binin. Yazili tarif ile o hissi size anlatabilmem imkansiz.

    Ozetle;
    Toyota Muhendislerini kutluyorum...
    Basmak isteyene yaklasik turbo performansi, ekonomi arayana neredeyse dizel ekonomisini birarada ve atmosferik 1,6 motorla sunabildikleri icin.
    Ne kadar basarsam basayim yakit, 1 deponun tamaminda 8 lt ortalamasini hic gecmedi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Yakıt tüketim değerlerini belirtmiştim arkadaşım.


    Hani Verso dizel düşünüyormuşsun ya.


    dhakanuysal arkadaşın paylaştığı değerler 1.6 benzinli Verso değerleriydi galiba.

    Onu kastettim.


    Öyle söylesene birader... Altta başka değerler de olunca...

    Alınganlığa lüzum yok...
  • Bugün Toyota bayiine giderken yanindaki Hyundai bayiine uğradım. ix35 bulunmadığından, showroom'daki Elantra, Accent Blue, ix20 araçları tek tek inceledim.
    Bir 46-50 bin TL arası olan fiyatlarına baktım, birde araçların görüntü kalitesine. Yanımda şaşkınlığımı paylaşabileceğim kimse bulamadığımdan buraya yazıyorum.
    ix20 nin fiyatı 49 bin. Dışarıdan bakıldığında cezbedici gibi görünen dış görüntüsünün veya sahip olduğu donanımının ne olduğu iç görüntüsüne bakıldığında önemini kaybediyor. Arabalardaki plastiğin yumuşak yada sert olduğu forumlarda hep konuşulur ya; Bilgi verme babında bahsedeyim...
    Sert plastik olarak nitelendirilen malzeme Polipropilen (PP), yumuşak plastik ise Poliürethan (PUR) adlı petrokimya ürünleridir. PUR malzemenin kullanım alanı o kadar geniştir ki, ameliyat eldiveninden koltuk süngerine, torpidoya, ayakkabı tabanına kadar çok geniş alanda kullanılan bir malzemedir. PUR Poliyol ve izosiyenat denilen 2 maddenin değişik oranlarda karışım kombinasyonlarından oluşur. Bu karışım oranına göre maliyet belirir. Yumuşak torpidolu bir aracın torpidosundaki PUR ağırlığı kaç kg ise ort. 2.5 usd ile çarpılır.
    PP kg*1.2 usd gibidir. Bu durumda ikisinin arasında %100 gibi bir maliyet farkı doğmaktadır.

    Yukarıdaki kimyevi madde açıklamalarını neden yaptığımın cevabı ancak 49 bine satılan ix20 ile 46 bine satılan Verso alıcı gözle incelendiğinde gayet iyi anlaşılabilir.

    Çünkü ben, sırf iç görüntüsüne bakıldığında dahi göze batan malzeme kaynaklı büyük kalite farkını burada nasıl ifade edebileceğimi bilemiyorum.


    edit:imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dhkn -- 4 Ekim 2011; 21:40:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    Bugün Toyota bayiine giderken yanindaki Hyundai bayiine uğradım. ix35 bulunmadığından, showroom'daki Elantra, Accent Blue, ix20 araçları tek tek inceledim.
    Bir 46-50 bin TL arası olan fiyatlarına baktım, birde araçların görüntü kalitesine. Yanımda şaşkınlığımı paylaşabileceğim kimse bulamadığımdan buraya yazıyorum.
    ix20 nin fiyatı 49 bin. Dışarıdan bakıldığında cezbedici gibi görünen dış görüntüsünün veya sahip olduğu donanımının ne olduğu iç görüntüsüne bakıldığında önemini kaybediyor. Arabalardaki plastiğin yumuşak yada sert olduğu forumlarda hep konuşulur ya; Bilgi verme babında bahsedeyim...
    Sert plastik olarak nitelendirilen malzeme Polipropilen (PP), yumuşak plastik ise Poliürethan (PUR) adlı petrokimya ürünleridir. PUR malzemenin kullanım alanı o kadar geniştir ki, ameliyat eldiveninden koltuk süngerine, torpidoya, ayakkabı tabanına kadar çok geniş alanda kullanılan bir malzemedir. PUR Poliyol ve izosiyenat denilen 2 maddenin değişik oranlarda karışım kombinasyonlarından oluşur. Bu karışım oranına göre maliyet belirir. Yumuşak torpidolu bir aracın torpidosundaki PUR ağırlığı kaç kg ise ort. 2.5 usd ile çarpılır.
    PP kg*1.2 usd gibidir. Bu durumda ikisinin arasında %100 gibi bir maliyet farkı doğmaktadır.

    Yukarıdaki kimyevi madde açıklamalarını neden yaptığımın cevabı ancak 49 bine satılan ix20 ile 46 bine satılan Verso alıcı gözle incelendiğinde gayet iyi anlaşılabilir.

    Çünkü ben, sırf iç görüntüsüne bakıldığında dahi göze batan malzeme kaynaklı büyük kalite farkını burada nasıl ifade edebileceğimi bilemiyorum.


    edit:imla

    kia sportage ve hyundai ix 35 de çözümlenemeyen ön takım sesi varmış ,koreye bayiler msj atmışlar adamlar ilgilenmemişler ,ASSAN mühendislerine sorunu araştırtmış, sesin amatisörlerden geldiğini söylemişler ,koreden yeni amatisör getirtmişler arabalara takmışlar ses %80 azalmış ,1-2 ay sonra ses tekrar gelmiş ,alanların bir çoğu bu kesilmeyen ses yüzünden araçlarını satmışlar .abim türkiyeye gelen ilk ix35 lerden birini aldı ,araba dıştan gerçekten çok güzel ama o arabaya o motoru keşke koymasalarmış,araba alt devirde kendini çekmiyor ,sürekli yüksek devirlerde sürmen gerekli ,bu seferde benzinli olduğu için yakıtı çok artıyor , lpg takılmıyor motor uyumlu değil ,dizelini almaya kalksan 90 milyar istiyorlar ,bence o arabaya para verilmez ,

    hyundai nin arabaları eskiden ucuz olurdu ,onlarda modaya uymuş fiyatlarını fahiş şekilde arttırmışlar , bahar ayında birçok firmanın 40-45 milyarlık araçları şimdi 60-65 bin tl lere çıkmış , insalarda c sınıfı araçlara bu fiyatları veriyorlar ,allah akıl fikir versin .üstüne 30 bin tl daha verse tokiden 2+1 daire alıyor o paraya .




  • Hyundai yeni tasarım araçlarında kaliteyi değil albeniyi öne çıkartmış. Bir aracın tasarımında kullanabilecek gösteriş arttırıcı materyaller bellidir. Far tasarımlarında Audi benzeri katmanlı ABS plastik. Kasa tasarımında abartılı çizgiler. Şuanda iç tasarımda kullandığı plastik hammaddesi ile eskiden kullanılanlar aynı. Sadece baskı kalıbının yüzeyini şekillendirerek farklılık yakalamaya çalışmış. aynı şeyi diğer markalar ve Renault'da yapmıştı. Kapı içlerinde kumaş dahi kullanmadan direkt torpido plastiği kullanmışlar. Orta konsolda yine aynı malzemeler metalik pigmentli boya ile farkedilecek hale getirilerek kullanılmış.
    Kısacası, Hyundai üzerine aynı önceki elbiselerin kumaşından olma farklı bir elbise giymiş diyelim.
  • Buraya da not edelim:

    13 Ekim 2011 ÖTV zammı öncesi fiyatlar:
    Verso 2.0 D-4D Comfort Extra 2011 model 55,900
    Verso 2.0 D-4D Comfort Extra 2012 model 60,000

    13 Ekim 2011 sonrası:
    Verso 2.0 D-4D Comfort Extra 2011 model 62,736
    Verso 2.0 D-4D Comfort Extra 2012 model 67,336

    Zammı birebir yansıtmışlar anlayacağınız.

    2009 yılındaki ÖTV indirimi sırasında indirimi ceplerine indirmişlerdi! ÖTV indirimi ile aldığım aracı ÖTV indirimi bittikten sonra tam 3 ay aynı fiyattan satmaya devam ettiler.
  • Ülkemizin ekonomisine fayda sağlayacaksa, çıkması muhtemel krizin önüne geçecek ise, ben kendi adıma fedakârlığa hazırım.

    Benzin 10 TL, ÖTV %250 olabilir, mahsuru yok. Bizde imkânımız nispetinde yaşamaya çalışırız.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.