Şimdi Ara

Grand C4 Picasso (2007-2013) İlk sürüş izlenimi.. (530. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10.675
Cevap
120
Favori
800.356
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 2 ay
  • Cevaplayan Üyeler 627
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 101
  • Ortalama Mesaj Aralığı 12 saat 32 dakika
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 112
  • Favoriye Eklediklerim 120
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • synthesizer (804 mesaj) hitman298 (585 mesaj) öcüü.. (572 mesaj) soskay (527 mesaj) celenlee (479 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (2099 mesaj) Mobil (3303 mesaj) Tablet (183 mesaj) Mini (45 mesaj) Uygulama (33 mesaj) (4 mesaj)
  • @
9 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • synthesizer kullanıcısına yanıt
    Ben 72 lik varta almıştım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Kasım 2014'te aldığım akü artık bitmiş. Dün aracı çalıştıramadım. Yeni akü taktıracağım eskisi Pug grubu OEM ürünüydü. 5 yıldan fazla dayandı. 1 aydır araç yatınca akü daha fazla dayanamadı demek. Şimdi yeni akü için ne önerirsiniz?

    İnci, mutlu, varta ve Duracell var. Daha ucuza da var povver dedi sanırım. 300den başlıyor, 600tlye çıkıyor 72ah.
    Benim de 72AMutlu akü 5. Senesini tamamlamak üzereyken bitti.

    72A Duracell taktim.

    Dukkan sahibinin kiyagi oldu baya ucuza taktik :) 360TL *Ocak 2020
    Eşref saatine geldik.
    Bir de pazar gunu kapali dukkani acmaya adam yolladi sagolsun. Harbici ESNAF adam.

    **Ucuz akulerin soguk marsta amper degerleri dusuk oluyor onu ee gecmeyin.
    CCA 650 nin altinda almamak lazim bizim araclarda. Hele ki soguk memleketteyseniz orjinali gini 700ve uzeri olsun derim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi celenlee -- 24 Nisan 2020; 0:12:7 >




  • Arkadaşlar merhaba aranıza yeni katıldım, 1 haftadır nerdeyse burada yazılan herşeyi okudum ve bende picasso almaya karar verdim. Hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim, çok bilgilendirici mesajlar. Şu an 2013 clio sporttourer 120bg. Otomatik, Cam tavan var 97bin de. Cam tavan piyasada çok fazla yok. Hatta sahibinden de hiç yok şu an. aracımi büyütmek için grand picasso ile değiştirmek istiyorum. Malum şehir dışına çıkma yasağı olduğu için Istanbul tercihim. Düşük km 2011 ve üstü ciddi kazası olmayan ve ilk etapta takas yapmayı düşünen kimse var mı? Şimdiden hepinize teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • teacheroffclass kullanıcısına yanıt
    Zor şartlarda 15000km de
    Normal kullanım 20000km de
    Tr de 15000km bir yapılıyor genelde.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hasanaslan2020

    Arkadaşlar merhaba aranıza yeni katıldım, 1 haftadır nerdeyse burada yazılan herşeyi okudum ve bende picasso almaya karar verdim. Hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim, çok bilgilendirici mesajlar. Şu an 2013 clio sporttourer 120bg. Otomatik, Cam tavan var 97bin de. Cam tavan piyasada çok fazla yok. Hatta sahibinden de hiç yok şu an. aracımi büyütmek için grand picasso ile değiştirmek istiyorum. Malum şehir dışına çıkma yasağı olduğu için Istanbul tercihim. Düşük km 2011 ve üstü ciddi kazası olmayan ve ilk etapta takas yapmayı düşünen kimse var mı? Şimdiden hepinize teşekkür ederim.
    merhaba,
    alabilme imkanınız varsa 2013 dahil üzerine bakın. citroen 2013 de artık rayına oturmuş araçlar yapmaya başladı keza fransızlar, peugout reno dahil.
    2013 üzeri reno scenic grand-c4picasso grand bakılabilir, km önemli, ayrıca önerim hem kompütest hem de alacağınız markanın iyi bir özel uzman tamir bakımında test ettiriniz.
    baldıza citroen c3 aldık yeni yıldan önce hem kompütest hem citroen usta baktı ustanın baktığında baskı balatanın bitmekte olduğu 1500 tl olduğu söylendi. o da yarı yarıya son fiyattan düşüp aldık.
    umarım arzu ettiğinizi alırsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaradenizEge

    Zor şartlarda 15000km de
    Normal kullanım 20000km de
    Tr de 15000km bir yapılıyor genelde.
    Çok teşekkür ederim hocam cevabınız için...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bi ara gaza gelip, fren balatalarını ve diskleri değiştiririm diye aşağıdaki malzemeleri aldım ancak, yurtdışına çıkışım ve işyerinin aracını kullandığım için fren balataları bitmiyor.

    Set olarak almak isteyen varsa yardımcı olurum.

    *Delphi Ön Fren Disk Seti BG3622
    *Delphi Ön fren balata seti LP2101
    *Ferodo Ark fren balata seti FDB1973
    *2 adet BP Dot 4 fren hidroliği

    2007-8-9-10 (1.6 HDI için)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi celenlee -- 25 Mayıs 2020; 15:3:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BILGILI

    merhaba,
    alabilme imkanınız varsa 2013 dahil üzerine bakın. citroen 2013 de artık rayına oturmuş araçlar yapmaya başladı keza fransızlar, peugout reno dahil.
    2013 üzeri reno scenic grand-c4picasso grand bakılabilir, km önemli, ayrıca önerim hem kompütest hem de alacağınız markanın iyi bir özel uzman tamir bakımında test ettiriniz.
    baldıza citroen c3 aldık yeni yıldan önce hem kompütest hem citroen usta baktı ustanın baktığında baskı balatanın bitmekte olduğu 1500 tl olduğu söylendi. o da yarı yarıya son fiyattan düşüp aldık.
    umarım arzu ettiğinizi alırsınız.

    Alıntıları Göster
    Katılmıyorum.

    Bu konu da benim en büyük kanıtım. 2008lerden günümüzüe yüzlerce kişinin deneyimleri var. 2013 sonunda yeni kasa picasso çıktığında ben dahil araçlarımızı 40-50'ye satıp 75bine yeni picasso alabiliyorduk. Sorun bakalım neden almadık?

    1. İç döşemenin beklentinin altında kalması
    2. Şanzımanda pek de bir değişiklik olmaması

    Ardından yeni kasada garip garip kronik sorunlar baş göstermeye başladı;
    öndeki 11inçlik ekranda piksel hataları
    şerit takip sistemi hataları
    iç trimde havalandırma ızgaralarında kısa sürede dökülme vs
    tavan perdesinin kopması vs.

    Ben bunca zaman yen kasa alamamaın en büyük sebebi bu. Garantisi bitmiş bir 2013 sonrası picassoya güvenemezken 2009 model picassoya 200bin kmyi geçmesine rağmen güveniyorum.

    Mesajımdan yeni kasa picassoların sorunlu araç olduğu anlaşılmasın, ancak kesinlikle 2008-2012 arası picassolar çok daha sorunsuz bir süreç yaşattı bize ki pek çok picasso kullanıcısı satıp yine picasso aldı bu nedenle.

    Ayrıca MCP şanzımanda baskı balata'nın ne kadar ömrü kaldığını görmeniz mümkün değil. Gösterse bile sizi yanıltır çünkü çoğu zaman konforu azaltan baskı balata tablası değil, VOLAN'ın arızalanmasıdır. Kendim 135binde değiştim baskı balata volanı, şehir dışı ve seyrek trafikte hiç sorun yokken yoğun istanbul trafiğinde dur kalkta rahatsız etmeye başlamıştı. Açtık baktık ki kavrama daha sapasağlam ama yaylı volan ölmüş. Zaten pahalı olan da volan denen parça.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Katılmıyorum.

    Bu konu da benim en büyük kanıtım. 2008lerden günümüzüe yüzlerce kişinin deneyimleri var. 2013 sonunda yeni kasa picasso çıktığında ben dahil araçlarımızı 40-50'ye satıp 75bine yeni picasso alabiliyorduk. Sorun bakalım neden almadık?

    1. İç döşemenin beklentinin altında kalması
    2. Şanzımanda pek de bir değişiklik olmaması

    Ardından yeni kasada garip garip kronik sorunlar baş göstermeye başladı;
    öndeki 11inçlik ekranda piksel hataları
    şerit takip sistemi hataları
    iç trimde havalandırma ızgaralarında kısa sürede dökülme vs
    tavan perdesinin kopması vs.

    Ben bunca zaman yen kasa alamamaın en büyük sebebi bu. Garantisi bitmiş bir 2013 sonrası picassoya güvenemezken 2009 model picassoya 200bin kmyi geçmesine rağmen güveniyorum.

    Mesajımdan yeni kasa picassoların sorunlu araç olduğu anlaşılmasın, ancak kesinlikle 2008-2012 arası picassolar çok daha sorunsuz bir süreç yaşattı bize ki pek çok picasso kullanıcısı satıp yine picasso aldı bu nedenle.

    Ayrıca MCP şanzımanda baskı balata'nın ne kadar ömrü kaldığını görmeniz mümkün değil. Gösterse bile sizi yanıltır çünkü çoğu zaman konforu azaltan baskı balata tablası değil, VOLAN'ın arızalanmasıdır. Kendim 135binde değiştim baskı balata volanı, şehir dışı ve seyrek trafikte hiç sorun yokken yoğun istanbul trafiğinde dur kalkta rahatsız etmeye başlamıştı. Açtık baktık ki kavrama daha sapasağlam ama yaylı volan ölmüş. Zaten pahalı olan da volan denen parça.

    Alıntıları Göster
    Dediğiniz gibi yeni kasa 2014 model e-hdi modellerde ekran hataları sıkça çıktı ancak 2015-2016 larda sorun yok diye biliyorum.
    *Ancak blue-hdi motorlarda (kullanıma bağlı olduğunu düşündüğüm) adblue depo arızasından bahsediliyor.
    Muhtemelen depoyu tamamen boşaltanlarda oluyor bu arıza.

    Baskı balata meselesi aynen dediğiniz gibi bizim araçlarda şanzıman üzerinde kontrol penceresi yok.

    72000km'de aldım aracımı volan kaynaklı hafif titreme oluyordu.
    Araçta adaptasyon yaptıkça düzeliyor. 2-3bin km'de 1 kere yapmak yeterli. 1. viteste patinaj çektirmeden sert kalkış yapıp 2. vitese geçince duruyorsunuz. Bu işlemi 3 kere yapıp, kontak kapatıp, 15-20 saniye sonra kontak açıyorsunuz. 1-2bin km boyunca olabildiğince sarsıntısız şekilde kavram yapıyor.

    Şu an 140.000km'de bir değişim olmadı. Ara ara sarsıntı çoğalınca adaptasyon yapıyorum ve düzeliyor.

    **Bizim araçta 200.000km yi devirenler var baskı balatada.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: celenlee

    Dediğiniz gibi yeni kasa 2014 model e-hdi modellerde ekran hataları sıkça çıktı ancak 2015-2016 larda sorun yok diye biliyorum.
    *Ancak blue-hdi motorlarda (kullanıma bağlı olduğunu düşündüğüm) adblue depo arızasından bahsediliyor.
    Muhtemelen depoyu tamamen boşaltanlarda oluyor bu arıza.

    Baskı balata meselesi aynen dediğiniz gibi bizim araçlarda şanzıman üzerinde kontrol penceresi yok.

    72000km'de aldım aracımı volan kaynaklı hafif titreme oluyordu.
    Araçta adaptasyon yaptıkça düzeliyor. 2-3bin km'de 1 kere yapmak yeterli. 1. viteste patinaj çektirmeden sert kalkış yapıp 2. vitese geçince duruyorsunuz. Bu işlemi 3 kere yapıp, kontak kapatıp, 15-20 saniye sonra kontak açıyorsunuz. 1-2bin km boyunca olabildiğince sarsıntısız şekilde kavram yapıyor.

    Şu an 140.000km'de bir değişim olmadı. Ara ara sarsıntı çoğalınca adaptasyon yapıyorum ve düzeliyor.

    **Bizim araçta 200.000km yi devirenler var baskı balatada.

    Alıntıları Göster
    Murat hocamdan destek almak isterim geçen kadranı 320.000+ da görmüştüm bir videosunda :)
    Onun araç da e-Hdi MCP, aslında kapsamlı bir değerlendirme videosu çekme şansı olsa çok güzel olur.
    Karşılaştırğı problemler, yaptığı büyük bakımlar, varsa büyük arızalar vb.
    @msaltik

    bluehdi araçlara fiyat noktasında ve adblue noktasında canımı sıktığı için 2015 e-hdi'a yöneleceğim gibi ben de.




  • merhaba arkadaşlar şu bizim iç kaplamalardaki yapışkanları temizleme konusunda beyaz sirke kullanan oldu mu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dun aksam evin onune park ederken belediyenin arnavut kaldirim doserken biraktigi muhtelif tas ve malzemenin uzerinden bir manevra yapmam gerekti. lastikten gelen fislamayi duyunca patladigini anladim. lastikciye kadar kendim gideyim diye stepneyi cikarttim, krikoyla araci yukselttim... derken once bijon anahtari elimde egildi. ardindan emanet bir anahtarla lastigi soktum, bu sefer de stepnemin bijonlara kucuk geldigini, bayagi bir bosluk kaldigini gorup isyan ederek isi profesyonellere havale ettim.

    ozellikle de bu stepne jantinin bijonlara (derinlik olarak) uymamis olmasinin benim bilmedigim pratik bir sebebi ve cozumu vardir diye tahmin ediyorum, bilenler aydinlatirsa sevinirim. (arac 2008 5 kisilik picasso, bildigim kadariyla stepne de diger jantlar da orijinal)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: skmg

    dun aksam evin onune park ederken belediyenin arnavut kaldirim doserken biraktigi muhtelif tas ve malzemenin uzerinden bir manevra yapmam gerekti. lastikten gelen fislamayi duyunca patladigini anladim. lastikciye kadar kendim gideyim diye stepneyi cikarttim, krikoyla araci yukselttim... derken once bijon anahtari elimde egildi. ardindan emanet bir anahtarla lastigi soktum, bu sefer de stepnemin bijonlara kucuk geldigini, bayagi bir bosluk kaldigini gorup isyan ederek isi profesyonellere havale ettim.

    ozellikle de bu stepne jantinin bijonlara (derinlik olarak) uymamis olmasinin benim bilmedigim pratik bir sebebi ve cozumu vardir diye tahmin ediyorum, bilenler aydinlatirsa sevinirim. (arac 2008 5 kisilik picasso, bildigim kadariyla stepne de diger jantlar da orijinal)
    O bijon anahtarı benim de elimde kaldı. İlk fırsatta + şeklinde bir izeltas aldım. 7 kişilik aracımın 3. Sıra koltuk altına koydum.

    Jant oraya nasıl uymadı anlamadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhabalar herkese,
    Ben 2012 c3 picasso kullanıcısıyım o araçla 210bin km yaptık anlayacağınız çok gezen biriyim. Ailemiz de genişlediği için c4 grand picassoya geçmek istiyoruz. Ancak malumunuz araç fiyatları da aldı başını gitti. 2016 model ve üzeri c4 grand picassolar hakkında düşünceleriniz ne? Bu kasada pek çok sorundan bahsedilmiş bizi üzer mi acaba? Aracı eşim daha aktif kullanacak o yüzden tam otomatiğe geçmek bizim için daha iyi olacak gibi. Yardım ve tavsiyelerinizi bekliyorum.
  • alperen89 kullanıcısına yanıt
    En büyük sorun şu ki:

    Kasko değeri175Bin olan bu araçlara 200+ fiyat yazılmaya başladı ilan sitelerinde!!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese merhaba. Öncelikle bu foruma emeği geçenlere ve Doğan Ustaya teşekkür ederek başlamak istiyorum.

    Bu forum sayesinde geçen yıl Picasso sahibi oldum. Yine bu forum sayesinde aracımla ilgili pek çok konuda hem bilgi sahibi oldum hem de ufak tefek sorunları hallettim. Forumdaki arkadaşların olumlu/olumsuz tecrübelerini paylaşmasının ne kadar değerli olduğunun farkındayım. Gelelim sadede..

    Kasım ayı gibi Afyonda bakım yaptırıp İstanbul’a gitmiştim. Aracı başka arkadaş kullanıyordu. Yakıt azalmıştı ama yoğun trafikte olduğumuzdan ve düzgün bir akaryakıt istasyonun bulamadığımızdan yakıt alamamıştık. Dur kalk yaparken durmaya yakın araç 5-6 defa stop etti. İlk istasyondan yakıt aldıktan sonra 1 kere daha benzer şekilde stop etti. Bu esnada Antipollution FAulty uyarısı veriyordu. Bende hazır İstanbulda olduğumdan bu forumda sıklıkla adı geçen Doğan Usta ile hem tanışmak hem de aracı kontrol ettirmek için İrem Oto’ya gittim. Aracı bilgisayara bağladı ve genel bir kontrol etti. Herhangi bir sorun olmadığını söyledi. Biraz muhabbetten sonra hem samimiyeti hem de ilgisinden dolayı memnuniyetimi belirtip kartını aldım.

    Ocak-Şubat ayları gibi aracım özellikle yüksek devirde tekleme yapmaya ve rölantide düzensiz çalışmaya ve hatta bazen stop etmeye başladı. Her zaman olmasa da ara sıra yapıyordu ancak herhangi bir uyarı lambası yanmıyordu. Birkaç ustaya gösterdim. Yakıt filtresini değiştirdikten sonra bakalım dediler. Ardından pandemi nedeniyle araç çok fazla km yapmadı. Haziran ortasında Muğla’ya gittim ve herhangibir sorun yoktu. Geçen hafta Dalaman’da araç teklemeye başladı ve öncekilerden farklı olarak 1. Vites hariç her viteste ve devirde yapıyordu. Zaten bir süre sonra uyarı lambaları yanarak STOP lambası yandı. Kenara çektim ve durmaya yakın araç stop etti. Birkaç defa denediğimde araç çalışmadı. Ekranda Antipollution Faulty uyarısı yanıyordu. 5-10 dk bekledikten sonra araç çalıştı ve ardından yine aynı şekide kaldı. Biraz bekleyip aracı çalıştırdım ve yavaş bir şekilde Köyceğize sorunsuz ulaştım. Birkaç gün sonra Köyceğiz-Aydın-Kayseri yolculuğuna çıktım. Fakat Akyaka civarında araç uyarı verdi ve kenara çektim. Durmaya yakın Antipollution FAulty uyarısı verdi ve stop etti. Ardından araç çalışmadı. Ben de oralarda bildiğim bir usta olmadığından danışmak için Doğan Ustayı aradım. Durumu anlattım. Yakıt basınç sensöründen olabileceğini söyledi. Aracın çalışmadığını söylediğimde sensörün bağlantı soketini tarif etti ve soketi oynattıktan sonra tekrar denememi, çalışırsa da yola devam edebileceğimi söyledi. Dediği gibi soketi oynattım ve araç çalıştı. Bugün itibariyle Kayseriye kadar 1000 km ye yakın yol yaptım ve hiçbir sorun yaşamadım.

    Sonuç olarak bu forum sayesinde Doğan Usta’yı tanımış oldum. Bu kadar Picasso kullanıcısının neden Doğan Usta dediğini bir kez daha canlı olarak yaşamış oldum. Bilgisini esirgemeyen, uzakta da olsa yardımcı olmak için çaba gösteren güzel bir insan olduğunu tekrar görmüş oldum. Onun sayesinde yolda kalmaktan ve belki de ehil olmayan kişilerle muhatap olmaktan kurtuldum. Yaşadığı tecrübeyi paylaşan arkadaşlara ve Doğan Usta’ya buradan tekrar teşekkür etmek istiyorum. Müsait bi zamanda Doğan Usta’nın tavsiye edeceği bir ustaya giderek (Kayseri yada İzmir’de) sorunu tam olarak çözmek niyetindeyim. Biraz uzun oldu ama benzer durumu yaşayan olursa diye detaylı yazmak istedim.




  • dubiyayang d kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun. Sabah sabah okurken korkmadım değil. Umarım sorununuzu kolayca halledersiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkür ederim. Doğan usta büyük ihtimalle soketten kaynaklı demişti. Haftaya tekrar uzun yol yapacağımdan birkaç gün içinde soketi değiştirtmeyi düşünüyorum. Zaten bahsettiğim gibi soketle oynadıktan sonra hiçbir sıkıntı yaşamadım. İnşallah soket değişince sorun kalmaz. Gelişmeleri yazarım.
  • Takipteyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar. Soket işini Kayseri’de halledemedim. Gittiğim yerler yakıt filtresini değiştirdikten sonra enjektör pompaya bakalım dedi. Sadece soketi değiştirelim diye ısrar etmeme rağmen pek yanaşmadılar. Muhtemelen ellerindeki iş yoğunluğundan uğraşmak istemediler. Çünkü soket değişimi için aküyü falan sökmek gerekiyormuş. Neyse Afyon’a gittim. Oradayken araç önce otomatik vitesteyken manuel moda geçti. Kapatıp çalıştırdığımda bu sefer ESP/ASR ile Handbrake Faulty verdi ve servis lambası yandı (daha önce birkaç defa handbrake faulty vermişti). Daha önce bakım yaptırdığım bir usta vardı ona gittim. Bilgisayarla baktığında fren müşürü arızası olduğunu söyledi. 5 dk da değiştirdi. 50₺’ye hallettik. Bakım zamanına 2000km kalmıştı. Bayram sonrasında vakit bulamam diye yağ filtre bakımını da yaptırdım. 400 de o tuttu. Soketle ilgili gelişme olursa yazarım. Herkese iyi bayramlar.
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.