Şimdi Ara

Golf neden ESP standart değil (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
110
Cevap
1
Favori
3.466
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • vw de sinyal koluda opsiyonelmiş arkadaşlar aveoda standart bu donanım ancak sinyal kollu bir aveo mu yoksa sinyal kolsuz bir vw mi güvenli hadi bunuda bilin bakalım
  • Doğuş oto farkı...
  • kardeşim esp koy fiyatı ona göre arttır millette seni sövmesin.
    50 bin tl veren 1 bin tl de verir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soykanhalil -- 12 Ocak 2012; 17:20:05 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Klimasız golf de satmışlardı birkaç ay önce bunlar..

    bir de motor kapağı olmayan araçları vardı sattıkları. ama sorun bunu satanda değil bence. ne wv ne de doğuş grubu bu durumdan dolayı suçlanamaz. alan insanlar bunu bilerek alıyorlar. insanlar bu araçları almak için sıraya giriyor. burada ülkemizde olması gereken bir uygulamanın olmaması sıkıntı. güvenlik donanımlarının zorunlu olması gerekiyor. nasıl emniyet kemersiz araba satamıyorlarsa bazı donanımlar da zorunlu olmalı artık.

    yoksa klimasız aracında terleye terleye (bu mevsimde titrer vaziyette) , motor arızası ve güvenlik donanımları olmadığı için kontrol edilemeyen araçla, kendi kontrolünü de kaybetmiş bir sürücünün insanların canları ile oynamasından satıcı firmayı sorumlu tutamayız değil mi?

    tamam serbest piyasadır ama bazı şeyleri de düşünmek gerekir.




  • Tamamen doğuşun saçmalığı başka birşey değil.Bu arada Renault'un en üst modelinde(en üst model + otomatik 48 bin) de(Megane,fluence vb.)Eğer Premium paket almazsanız Esp ve asr yok.1.750 ye Zenon far + Esp,Asr veriyorlar.Anlayacağınız VW gibi Renault'da güvenliği "ti"ye alıyor.
  • Vw degilde bence tek suclu dogus eminim esp olayan tek golfler bizde vardir

    Nede olsa satiliyor diye yasla gitsin ::)))
  • adam niye standart yapsınki öyle de böyle de satacak birini buluyo memlekette kek mi yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    quote:

    Orijinalden alıntı: exe_genesis

    +1k daha pahalı satıp esp+hill holder koysaydı sanki ne değişecekti. Araç alan adam -şu standart mı bu var mı şu yok mu diye mi bakar sanki.

    Golf alacaksa vereceği para bellidir. 50 bin e esp yok demez. Esp vb. eksiği neyse ekler fiyat uyuyorsa alır. Yok çok pahalıysa almaz.

    Polo ya yan hava yastığı falan istesende eklenememesini anlarımda opsiyonel özellikler için bu tartışmaları çok saçma buluyorum.



    2012 yılında kompakt sınıf bir otomobilde de temel güvenlik unsurlarının opsiyonel olmasını çok saçma buluyorum.

    Uzun yol 1 kere bile yapmıyorum ve yapmadımda. Uzun yol yapacaksam uçakla gider gelirim hem daha ekonomik hemde daha pratik. İstanbul trafiğinde esp zaten bi halta yaramaz 20 km yi geçtiğimiz yok trafikte. Virajlı yol falan desen zaten yok.

    E şimdi bu araçların hepsini esp zorunlu yapsalar +1 bin tl ek ücret koysalar benim için gereksiz olacak. Fazladan para vermiş olacağım.

    Esp bana şart illada olacak hızlı sürüyorum, uzun yola gidiyorum, yağıştak ullanıyorum kaymayı engellemem lazım vb. dersen gider 400-500 artık neyse verirsin taktırırsın esp'ni. Zaten fazla bi para değil.

    ESP'yi temel güvenlik kategorisine koyan nedir? Neye kime göre temel güvenlik kategorisinde. Olaya güvenlik olarak bakarsak premium markaların çoğunda bir çok alternatif var (yaya algılayıcı, şeritten çıkınca uyarı, öndeki araçla çarpacak mesafeye gelince otomatik hız azaltma vb. vb.) bunlar temel değil mi. O zaman bunları da tüm araçlar standart olarak sunsun.

    Yoldaki her hareketi tarayıp yola yaya falan atlarsa otomatik aracın durması bence esp'den daha önemli bi özellik. özellikle ülkemizde her sokak arasından ufak çocuk vb. birden atlayabilir. Yollar ufak araba çıkabilir vb. vb. Yola atlayan bi çocugun güvenliği temel güvenlik unsuru olmuyor da esp mi oluyor.




  • Egitim seviyesi çok düşük... ( forumun)
  • 2008 polo da abs yok..daha ne olsun ..utanmasalar..yan aynaları da opsiyonel listesine ekleyecekler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: exe_genesis

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    quote:

    Orijinalden alıntı: exe_genesis

    +1k daha pahalı satıp esp+hill holder koysaydı sanki ne değişecekti. Araç alan adam -şu standart mı bu var mı şu yok mu diye mi bakar sanki.

    Golf alacaksa vereceği para bellidir. 50 bin e esp yok demez. Esp vb. eksiği neyse ekler fiyat uyuyorsa alır. Yok çok pahalıysa almaz.

    Polo ya yan hava yastığı falan istesende eklenememesini anlarımda opsiyonel özellikler için bu tartışmaları çok saçma buluyorum.



    2012 yılında kompakt sınıf bir otomobilde de temel güvenlik unsurlarının opsiyonel olmasını çok saçma buluyorum.

    Uzun yol 1 kere bile yapmıyorum ve yapmadımda. Uzun yol yapacaksam uçakla gider gelirim hem daha ekonomik hemde daha pratik. İstanbul trafiğinde esp zaten bi halta yaramaz 20 km yi geçtiğimiz yok trafikte. Virajlı yol falan desen zaten yok.

    E şimdi bu araçların hepsini esp zorunlu yapsalar +1 bin tl ek ücret koysalar benim için gereksiz olacak. Fazladan para vermiş olacağım.

    Esp bana şart illada olacak hızlı sürüyorum, uzun yola gidiyorum, yağıştak ullanıyorum kaymayı engellemem lazım vb. dersen gider 400-500 artık neyse verirsin taktırırsın esp'ni. Zaten fazla bi para değil.

    ESP'yi temel güvenlik kategorisine koyan nedir? Neye kime göre temel güvenlik kategorisinde. Olaya güvenlik olarak bakarsak premium markaların çoğunda bir çok alternatif var (yaya algılayıcı, şeritten çıkınca uyarı, öndeki araçla çarpacak mesafeye gelince otomatik hız azaltma vb. vb.) bunlar temel değil mi. O zaman bunları da tüm araçlar standart olarak sunsun.

    Yoldaki her hareketi tarayıp yola yaya falan atlarsa otomatik aracın durması bence esp'den daha önemli bi özellik. özellikle ülkemizde her sokak arasından ufak çocuk vb. birden atlayabilir. Yollar ufak araba çıkabilir vb. vb. Yola atlayan bi çocugun güvenliği temel güvenlik unsuru olmuyor da esp mi oluyor.





    sn prof., sizin için önemli olmayabilir ama, istanbul trafiğinde ben 3 kez espnin devreye girmesine şahit oldum. Bahçeköy yolunda önüme çıkan köpekten dolayı viraja karşı şeritten girdim, esp olmasa dönemezdim virajı. Sarıyer'de kazıklı yolda da bir olay yaşadım ve esp gayet yerinde bir tepki vererek kontrolü kaybetmemi engelledi makas atan bir hondacı yüzünden. Bir kez de maslaktan hacıosmana doğru giderken önümdeki aracın aniden durması ve benim geç farketmem sonucunda şerit değiştirmem, ve en ufak sağa sola kayma olmadan esp sayesinde.

    Yapılan araştırmalar sonucunda kazaların %40ının kaymadan meydana geldiği, ve ESP sayesinde %25-35 inin tamamen engellenebileceği öngörülmüştür. "Sence" daha önemli olan sistemlerin önemsiz olduğunu kimse söylemedi burada. Fakat ESP maliyeti günümüzde oldukça düşmüş olan, ve milyonlarca otomobilde sunulan bir sistemdir, diğer bahsettiğin yaya güvenlik sistemleri veya diğer sistemler olsun; maliyetleri şu an yüksek seviyededir. Daha çok araçta sunulmaya başladıkça maliyetler düşecek; kompakt sınıf ve diğer sınıf araçlarda da kullanılacaktır. Ben Gazi Üni. Kazaları önleme enstitüsünde çalışan bir mühendisim. Bence ile, sence ile yürümüyor bu işler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    quote:

    Orijinalden alıntı: exe_genesis

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    quote:

    Orijinalden alıntı: exe_genesis

    +1k daha pahalı satıp esp+hill holder koysaydı sanki ne değişecekti. Araç alan adam -şu standart mı bu var mı şu yok mu diye mi bakar sanki.

    Golf alacaksa vereceği para bellidir. 50 bin e esp yok demez. Esp vb. eksiği neyse ekler fiyat uyuyorsa alır. Yok çok pahalıysa almaz.

    Polo ya yan hava yastığı falan istesende eklenememesini anlarımda opsiyonel özellikler için bu tartışmaları çok saçma buluyorum.



    2012 yılında kompakt sınıf bir otomobilde de temel güvenlik unsurlarının opsiyonel olmasını çok saçma buluyorum.

    Uzun yol 1 kere bile yapmıyorum ve yapmadımda. Uzun yol yapacaksam uçakla gider gelirim hem daha ekonomik hemde daha pratik. İstanbul trafiğinde esp zaten bi halta yaramaz 20 km yi geçtiğimiz yok trafikte. Virajlı yol falan desen zaten yok.

    E şimdi bu araçların hepsini esp zorunlu yapsalar +1 bin tl ek ücret koysalar benim için gereksiz olacak. Fazladan para vermiş olacağım.

    Esp bana şart illada olacak hızlı sürüyorum, uzun yola gidiyorum, yağıştak ullanıyorum kaymayı engellemem lazım vb. dersen gider 400-500 artık neyse verirsin taktırırsın esp'ni. Zaten fazla bi para değil.

    ESP'yi temel güvenlik kategorisine koyan nedir? Neye kime göre temel güvenlik kategorisinde. Olaya güvenlik olarak bakarsak premium markaların çoğunda bir çok alternatif var (yaya algılayıcı, şeritten çıkınca uyarı, öndeki araçla çarpacak mesafeye gelince otomatik hız azaltma vb. vb.) bunlar temel değil mi. O zaman bunları da tüm araçlar standart olarak sunsun.

    Yoldaki her hareketi tarayıp yola yaya falan atlarsa otomatik aracın durması bence esp'den daha önemli bi özellik. özellikle ülkemizde her sokak arasından ufak çocuk vb. birden atlayabilir. Yollar ufak araba çıkabilir vb. vb. Yola atlayan bi çocugun güvenliği temel güvenlik unsuru olmuyor da esp mi oluyor.





    sn prof., sizin için önemli olmayabilir ama, istanbul trafiğinde ben 3 kez espnin devreye girmesine şahit oldum. Bahçeköy yolunda önüme çıkan köpekten dolayı viraja karşı şeritten girdim, esp olmasa dönemezdim virajı. Sarıyer'de kazıklı yolda da bir olay yaşadım ve esp gayet yerinde bir tepki vererek kontrolü kaybetmemi engelledi makas atan bir hondacı yüzünden. Bir kez de maslaktan hacıosmana doğru giderken önümdeki aracın aniden durması ve benim geç farketmem sonucunda şerit değiştirmem, ve en ufak sağa sola kayma olmadan esp sayesinde.

    Yapılan araştırmalar sonucunda kazaların %40ının kaymadan meydana geldiği, ve ESP sayesinde %25-35 inin tamamen engellenebileceği öngörülmüştür. "Sence" daha önemli olan sistemlerin önemsiz olduğunu kimse söylemedi burada. Fakat ESP maliyeti günümüzde oldukça düşmüş olan, ve milyonlarca otomobilde sunulan bir sistemdir, diğer bahsettiğin yaya güvenlik sistemleri veya diğer sistemler olsun; maliyetleri şu an yüksek seviyededir. Daha çok araçta sunulmaya başladıkça maliyetler düşecek; kompakt sınıf ve diğer sınıf araçlarda da kullanılacaktır. Ben Gazi Üni. Kazaları önleme enstitüsünde çalışan bir mühendisim. Bence ile, sence ile yürümüyor bu işler.


    Ya arkadaşım ben esp gereksiz bi düzenek mi diyorum? Esp den sonra kazalarda büyük oranında azalma sağlandı çokda faydalı bi özellik. Her tarafta espden dolayı azalan kaza oranları ortada.

    Ama ne güzel demişsin sizin için gereksiz olmayabilir ama benim için hayatımı kurtardı. E kardeşim o zaman sen taktırırsın aracına. Ama gereksiz olan kişi niye boş yere parasını verip taktırsın.

    Adam esp yi para versende takmıyorsa o zaman hak veririm. Senle benzer bi güzergahta olsam, uzun yol yapan biri olsam esp benim için değişilmez ama istesemde taktıramıyorum derim. Gider o modeli almam başka model alırım.

    Sen bahçeköyde falan kullanıyorsun. Orası zaten bildiğin orman. Virajlı yollar, gece falan tehlikeli olabiliyor, ki yola hayvan atlaması falanda tehlikeli. Yani o yolda işine yarayabilir esp.

    Ben kendimden örnek veriyorum. Zaten hızlı kullanmayan biriyim. Kenardan sakin sakin giderim. Kaldı ki arabayı işe git-gel de kullanıyoruz. İş saatleri e5 i anlatmama gerek yok. Gazdan çok ayağımız frende. Esp nin devreye girmesine olanak sağlayacak bi durum oluşmasına imkan yok. Kaldı ki olacak olsa işime yaracağını düşünsem alırken 400-500 artık neyse veririm esp'yide ekletirim.

    O kadar orada çalışıyorsun iş saatlerinde e5de esp varlığından dolayı önlenmiş kaza oranı hakkında birşey söyleyebilir misin? %de 1, binde 1 milyon milyarda 1 ?

    Maliyetleri yüksek seviyede dediğin sistemlerden şehiriçi güvenlik sistemini ford focus plus paket olarak sunuyor. Plus paket (ısıtmalı ön cam + otomatik park sistemi + elektrikli katlanan yan ayna + ön arka park sensörü + yan perde hava yastıkları +ŞEHİRİÇİ GÜVENLİK SİSTEMİ) 2000 TL ödenerek alınıyor. Diğerlerini çıkartınca şehiriçi güvenlik paketi 300-400 falan olur. Bu mu maliyetli. O zaman bunu da standart yapsınlar. İstanbul trafiğinde seyir halinde öndeki araca çarpan bi dünya kaza gördüm. Ki her gün e5 de seyahat eden biri haftanın rahat 4-5 günü denk gelir. Malum takip mesafesi yok denecek kadar az trafikte.

    Yaya algılayıcısıda benzer teknolojiyle çalışıyor. Sehiriçi öndeki araçla mesafe duramayacak hıza gelirse otomatik yavaşlatıyor. Yaya algılayıcıda sensörler 80 cmden uzun vb. ayarlara göre algılama yapıp hızı kesiyor.

    Esp %25-%30 u önlüyor. Benim saydığım şehir içi güvenlik, yayaya çarpmalar, öndeki araça çarpma, şeritten çıkınca uyarı sistemi bunlar %kaçlık dilimi etkileyecek. %20 olsa %10 bile olsa bu azımsanacak bi oran mı. +1000 tl ye bunlarıda standart yapsınlar o zaman.

    Yine diyorum ben esp gereksiz demiyorum. Esp önemli. Niye standart koymuyorlar tartışmalarına kızıyorum. Esp senin için hayat kurtarıcıysa espli araç alırsın. Gidersin taktırırsın. Değilse almazsın esp siz devam edersin boş yere para vermiş olmazsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: exe_genesis

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    quote:

    Orijinalden alıntı: exe_genesis

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    quote:

    Orijinalden alıntı: exe_genesis

    +1k daha pahalı satıp esp+hill holder koysaydı sanki ne değişecekti. Araç alan adam -şu standart mı bu var mı şu yok mu diye mi bakar sanki.

    Golf alacaksa vereceği para bellidir. 50 bin e esp yok demez. Esp vb. eksiği neyse ekler fiyat uyuyorsa alır. Yok çok pahalıysa almaz.

    Polo ya yan hava yastığı falan istesende eklenememesini anlarımda opsiyonel özellikler için bu tartışmaları çok saçma buluyorum.



    2012 yılında kompakt sınıf bir otomobilde de temel güvenlik unsurlarının opsiyonel olmasını çok saçma buluyorum.

    Uzun yol 1 kere bile yapmıyorum ve yapmadımda. Uzun yol yapacaksam uçakla gider gelirim hem daha ekonomik hemde daha pratik. İstanbul trafiğinde esp zaten bi halta yaramaz 20 km yi geçtiğimiz yok trafikte. Virajlı yol falan desen zaten yok.

    E şimdi bu araçların hepsini esp zorunlu yapsalar +1 bin tl ek ücret koysalar benim için gereksiz olacak. Fazladan para vermiş olacağım.

    Esp bana şart illada olacak hızlı sürüyorum, uzun yola gidiyorum, yağıştak ullanıyorum kaymayı engellemem lazım vb. dersen gider 400-500 artık neyse verirsin taktırırsın esp'ni. Zaten fazla bi para değil.

    ESP'yi temel güvenlik kategorisine koyan nedir? Neye kime göre temel güvenlik kategorisinde. Olaya güvenlik olarak bakarsak premium markaların çoğunda bir çok alternatif var (yaya algılayıcı, şeritten çıkınca uyarı, öndeki araçla çarpacak mesafeye gelince otomatik hız azaltma vb. vb.) bunlar temel değil mi. O zaman bunları da tüm araçlar standart olarak sunsun.

    Yoldaki her hareketi tarayıp yola yaya falan atlarsa otomatik aracın durması bence esp'den daha önemli bi özellik. özellikle ülkemizde her sokak arasından ufak çocuk vb. birden atlayabilir. Yollar ufak araba çıkabilir vb. vb. Yola atlayan bi çocugun güvenliği temel güvenlik unsuru olmuyor da esp mi oluyor.





    sn prof., sizin için önemli olmayabilir ama, istanbul trafiğinde ben 3 kez espnin devreye girmesine şahit oldum. Bahçeköy yolunda önüme çıkan köpekten dolayı viraja karşı şeritten girdim, esp olmasa dönemezdim virajı. Sarıyer'de kazıklı yolda da bir olay yaşadım ve esp gayet yerinde bir tepki vererek kontrolü kaybetmemi engelledi makas atan bir hondacı yüzünden. Bir kez de maslaktan hacıosmana doğru giderken önümdeki aracın aniden durması ve benim geç farketmem sonucunda şerit değiştirmem, ve en ufak sağa sola kayma olmadan esp sayesinde.

    Yapılan araştırmalar sonucunda kazaların %40ının kaymadan meydana geldiği, ve ESP sayesinde %25-35 inin tamamen engellenebileceği öngörülmüştür. "Sence" daha önemli olan sistemlerin önemsiz olduğunu kimse söylemedi burada. Fakat ESP maliyeti günümüzde oldukça düşmüş olan, ve milyonlarca otomobilde sunulan bir sistemdir, diğer bahsettiğin yaya güvenlik sistemleri veya diğer sistemler olsun; maliyetleri şu an yüksek seviyededir. Daha çok araçta sunulmaya başladıkça maliyetler düşecek; kompakt sınıf ve diğer sınıf araçlarda da kullanılacaktır. Ben Gazi Üni. Kazaları önleme enstitüsünde çalışan bir mühendisim. Bence ile, sence ile yürümüyor bu işler.


    Ya arkadaşım ben esp gereksiz bi düzenek mi diyorum? Esp den sonra kazalarda büyük oranında azalma sağlandı çokda faydalı bi özellik. Her tarafta espden dolayı azalan kaza oranları ortada.

    Ama ne güzel demişsin sizin için gereksiz olmayabilir ama benim için hayatımı kurtardı. E kardeşim o zaman sen taktırırsın aracına. Ama gereksiz olan kişi niye boş yere parasını verip taktırsın.

    Adam esp yi para versende takmıyorsa o zaman hak veririm. Senle benzer bi güzergahta olsam, uzun yol yapan biri olsam esp benim için değişilmez ama istesemde taktıramıyorum derim. Gider o modeli almam başka model alırım.

    Sen bahçeköyde falan kullanıyorsun. Orası zaten bildiğin orman. Virajlı yollar, gece falan tehlikeli olabiliyor, ki yola hayvan atlaması falanda tehlikeli. Yani o yolda işine yarayabilir esp.

    Ben kendimden örnek veriyorum. Zaten hızlı kullanmayan biriyim. Kenardan sakin sakin giderim. Kaldı ki arabayı işe git-gel de kullanıyoruz. İş saatleri e5 i anlatmama gerek yok. Gazdan çok ayağımız frende. Esp nin devreye girmesine olanak sağlayacak bi durum oluşmasına imkan yok. Kaldı ki olacak olsa işime yaracağını düşünsem alırken 400-500 artık neyse veririm esp'yide ekletirim.

    O kadar orada çalışıyorsun iş saatlerinde e5de esp varlığından dolayı önlenmiş kaza oranı hakkında birşey söyleyebilir misin? %de 1, binde 1 milyon milyarda 1 ?

    Maliyetleri yüksek seviyede dediğin sistemlerden şehiriçi güvenlik sistemini ford focus plus paket olarak sunuyor. Plus paket (ısıtmalı ön cam + otomatik park sistemi + elektrikli katlanan yan ayna + ön arka park sensörü + yan perde hava yastıkları +ŞEHİRİÇİ GÜVENLİK SİSTEMİ) 2000 TL ödenerek alınıyor. Diğerlerini çıkartınca şehiriçi güvenlik paketi 300-400 falan olur. Bu mu maliyetli. O zaman bunu da standart yapsınlar. İstanbul trafiğinde seyir halinde öndeki araca çarpan bi dünya kaza gördüm. Ki her gün e5 de seyahat eden biri haftanın rahat 4-5 günü denk gelir. Malum takip mesafesi yok denecek kadar az trafikte.

    Yaya algılayıcısıda benzer teknolojiyle çalışıyor. Sehiriçi öndeki araçla mesafe duramayacak hıza gelirse otomatik yavaşlatıyor. Yaya algılayıcıda sensörler 80 cmden uzun vb. ayarlara göre algılama yapıp hızı kesiyor.

    Esp %25-%30 u önlüyor. Benim saydığım şehir içi güvenlik, yayaya çarpmalar, öndeki araça çarpma, şeritten çıkınca uyarı sistemi bunlar %kaçlık dilimi etkileyecek. %20 olsa %10 bile olsa bu azımsanacak bi oran mı. +1000 tl ye bunlarıda standart yapsınlar o zaman.

    Yine diyorum ben esp gereksiz demiyorum. Esp önemli. Niye standart koymuyorlar tartışmalarına kızıyorum. Esp senin için hayat kurtarıcıysa espli araç alırsın. Gidersin taktırırsın. Değilse almazsın esp siz devam edersin boş yere para vermiş olmazsın.



    Valla hocam özellikle ;

    "Niye standart koymuyorlar tartışmalarına kızıyorum. Esp senin için hayat kurtarıcıysa espli araç alırsın. Gidersin taktırırsın. Değilse almazsın esp siz devam edersin boş yere para vermiş olmazsın. "

    sözlerinize hiç katılmıyorum bu mantıkla düşünürsek emniyet kemerini de ekstra donanımdan saysınlar onuda isteyen taksın.Allah aşkına olur mu böyle mantık. Güvenlik her şeyin başında gelir. Bu konuda taviz verilmemeli.
    m.C.k. arkadaşımızın dediği çok doğru "güvenliğin sencesi bencesi olmaz"




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: CrazyRomeo156

    quote:

    Orijinalden alıntı: Caipirinha

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: Caipirinha

    Güvenlik donanımını opsyonel yaparak can güvenliğine önem vermediğini gösteriyor VW zaten. Chevrolet de bile standart.

    30 000 Tl lik chavrolette hız sabitleyici standart.Fakat 130 000 lik bmw 3 serisinde yok.Ya da yeni bmw 1 serisinde 450 euro veriyorsunuz anca alıyorsunuz.Onda da yok.

    Şimdi bu bmw ile mi alakalı?

    130 bin lira ver bmw ye, cruise control suz versinler kendimi sınırsız banlarım.

    100 bin liralık advantage paketinde yok.

    Evet bu konu VW ile alakalı.


    BMW X1 xDrive20d - Advantage SAV Otomatik 1995 4 / 4 177 52.269 125.331tl

    Hadi iyi yırttın
    Bmw 3 xdrive olsaydı iyi olacaktı.Bmw 3 sport paketinde cruise control yok diye biliyorum.Var mı bilen?(Önemli,arkadaşı yollayacağız bu sefer:))

    Kimi yolluyosun cai yi mi?

    Yollatmazlar :)

    >Caipirinha
    Yarbay
    Mesaj: 2446
    [X]
    [30 Ocak 2012; tarihine dek bölüme mesaj atamaz]

    >Phantoka
    Uzaklaştırılmış
    4 gün cezanın 2 günü kaldı.

    Bana artistlik yapmayın demedim mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: theasus

    quote:

    Orijinalden alıntı: exe_genesis

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    quote:

    Orijinalden alıntı: exe_genesis

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    quote:

    Orijinalden alıntı: exe_genesis

    +1k daha pahalı satıp esp+hill holder koysaydı sanki ne değişecekti. Araç alan adam -şu standart mı bu var mı şu yok mu diye mi bakar sanki.

    Golf alacaksa vereceği para bellidir. 50 bin e esp yok demez. Esp vb. eksiği neyse ekler fiyat uyuyorsa alır. Yok çok pahalıysa almaz.

    Polo ya yan hava yastığı falan istesende eklenememesini anlarımda opsiyonel özellikler için bu tartışmaları çok saçma buluyorum.



    2012 yılında kompakt sınıf bir otomobilde de temel güvenlik unsurlarının opsiyonel olmasını çok saçma buluyorum.

    Uzun yol 1 kere bile yapmıyorum ve yapmadımda. Uzun yol yapacaksam uçakla gider gelirim hem daha ekonomik hemde daha pratik. İstanbul trafiğinde esp zaten bi halta yaramaz 20 km yi geçtiğimiz yok trafikte. Virajlı yol falan desen zaten yok.

    E şimdi bu araçların hepsini esp zorunlu yapsalar +1 bin tl ek ücret koysalar benim için gereksiz olacak. Fazladan para vermiş olacağım.

    Esp bana şart illada olacak hızlı sürüyorum, uzun yola gidiyorum, yağıştak ullanıyorum kaymayı engellemem lazım vb. dersen gider 400-500 artık neyse verirsin taktırırsın esp'ni. Zaten fazla bi para değil.

    ESP'yi temel güvenlik kategorisine koyan nedir? Neye kime göre temel güvenlik kategorisinde. Olaya güvenlik olarak bakarsak premium markaların çoğunda bir çok alternatif var (yaya algılayıcı, şeritten çıkınca uyarı, öndeki araçla çarpacak mesafeye gelince otomatik hız azaltma vb. vb.) bunlar temel değil mi. O zaman bunları da tüm araçlar standart olarak sunsun.

    Yoldaki her hareketi tarayıp yola yaya falan atlarsa otomatik aracın durması bence esp'den daha önemli bi özellik. özellikle ülkemizde her sokak arasından ufak çocuk vb. birden atlayabilir. Yollar ufak araba çıkabilir vb. vb. Yola atlayan bi çocugun güvenliği temel güvenlik unsuru olmuyor da esp mi oluyor.





    sn prof., sizin için önemli olmayabilir ama, istanbul trafiğinde ben 3 kez espnin devreye girmesine şahit oldum. Bahçeköy yolunda önüme çıkan köpekten dolayı viraja karşı şeritten girdim, esp olmasa dönemezdim virajı. Sarıyer'de kazıklı yolda da bir olay yaşadım ve esp gayet yerinde bir tepki vererek kontrolü kaybetmemi engelledi makas atan bir hondacı yüzünden. Bir kez de maslaktan hacıosmana doğru giderken önümdeki aracın aniden durması ve benim geç farketmem sonucunda şerit değiştirmem, ve en ufak sağa sola kayma olmadan esp sayesinde.

    Yapılan araştırmalar sonucunda kazaların %40ının kaymadan meydana geldiği, ve ESP sayesinde %25-35 inin tamamen engellenebileceği öngörülmüştür. "Sence" daha önemli olan sistemlerin önemsiz olduğunu kimse söylemedi burada. Fakat ESP maliyeti günümüzde oldukça düşmüş olan, ve milyonlarca otomobilde sunulan bir sistemdir, diğer bahsettiğin yaya güvenlik sistemleri veya diğer sistemler olsun; maliyetleri şu an yüksek seviyededir. Daha çok araçta sunulmaya başladıkça maliyetler düşecek; kompakt sınıf ve diğer sınıf araçlarda da kullanılacaktır. Ben Gazi Üni. Kazaları önleme enstitüsünde çalışan bir mühendisim. Bence ile, sence ile yürümüyor bu işler.


    Ya arkadaşım ben esp gereksiz bi düzenek mi diyorum? Esp den sonra kazalarda büyük oranında azalma sağlandı çokda faydalı bi özellik. Her tarafta espden dolayı azalan kaza oranları ortada.

    Ama ne güzel demişsin sizin için gereksiz olmayabilir ama benim için hayatımı kurtardı. E kardeşim o zaman sen taktırırsın aracına. Ama gereksiz olan kişi niye boş yere parasını verip taktırsın.

    Adam esp yi para versende takmıyorsa o zaman hak veririm. Senle benzer bi güzergahta olsam, uzun yol yapan biri olsam esp benim için değişilmez ama istesemde taktıramıyorum derim. Gider o modeli almam başka model alırım.

    Sen bahçeköyde falan kullanıyorsun. Orası zaten bildiğin orman. Virajlı yollar, gece falan tehlikeli olabiliyor, ki yola hayvan atlaması falanda tehlikeli. Yani o yolda işine yarayabilir esp.

    Ben kendimden örnek veriyorum. Zaten hızlı kullanmayan biriyim. Kenardan sakin sakin giderim. Kaldı ki arabayı işe git-gel de kullanıyoruz. İş saatleri e5 i anlatmama gerek yok. Gazdan çok ayağımız frende. Esp nin devreye girmesine olanak sağlayacak bi durum oluşmasına imkan yok. Kaldı ki olacak olsa işime yaracağını düşünsem alırken 400-500 artık neyse veririm esp'yide ekletirim.

    O kadar orada çalışıyorsun iş saatlerinde e5de esp varlığından dolayı önlenmiş kaza oranı hakkında birşey söyleyebilir misin? %de 1, binde 1 milyon milyarda 1 ?

    Maliyetleri yüksek seviyede dediğin sistemlerden şehiriçi güvenlik sistemini ford focus plus paket olarak sunuyor. Plus paket (ısıtmalı ön cam + otomatik park sistemi + elektrikli katlanan yan ayna + ön arka park sensörü + yan perde hava yastıkları +ŞEHİRİÇİ GÜVENLİK SİSTEMİ) 2000 TL ödenerek alınıyor. Diğerlerini çıkartınca şehiriçi güvenlik paketi 300-400 falan olur. Bu mu maliyetli. O zaman bunu da standart yapsınlar. İstanbul trafiğinde seyir halinde öndeki araca çarpan bi dünya kaza gördüm. Ki her gün e5 de seyahat eden biri haftanın rahat 4-5 günü denk gelir. Malum takip mesafesi yok denecek kadar az trafikte.

    Yaya algılayıcısıda benzer teknolojiyle çalışıyor. Sehiriçi öndeki araçla mesafe duramayacak hıza gelirse otomatik yavaşlatıyor. Yaya algılayıcıda sensörler 80 cmden uzun vb. ayarlara göre algılama yapıp hızı kesiyor.

    Esp %25-%30 u önlüyor. Benim saydığım şehir içi güvenlik, yayaya çarpmalar, öndeki araça çarpma, şeritten çıkınca uyarı sistemi bunlar %kaçlık dilimi etkileyecek. %20 olsa %10 bile olsa bu azımsanacak bi oran mı. +1000 tl ye bunlarıda standart yapsınlar o zaman.

    Yine diyorum ben esp gereksiz demiyorum. Esp önemli. Niye standart koymuyorlar tartışmalarına kızıyorum. Esp senin için hayat kurtarıcıysa espli araç alırsın. Gidersin taktırırsın. Değilse almazsın esp siz devam edersin boş yere para vermiş olmazsın.



    Valla hocam özellikle ;

    "Niye standart koymuyorlar tartışmalarına kızıyorum. Esp senin için hayat kurtarıcıysa espli araç alırsın. Gidersin taktırırsın. Değilse almazsın esp siz devam edersin boş yere para vermiş olmazsın. "

    sözlerinize hiç katılmıyorum bu mantıkla düşünürsek emniyet kemerini de ekstra donanımdan saysınlar onuda isteyen taksın.Allah aşkına olur mu böyle mantık. Güvenlik her şeyin başında gelir. Bu konuda taviz verilmemeli.
    m.C.k. arkadaşımızın dediği çok doğru "güvenliğin sencesi bencesi olmaz"



    Keşke tüm modelleride bütün güvenlik unsurları en baz donanımda bile standart olsa ama değil. ESP artık yeni çıkan araçların hemen hepsinde standart diye vw'yi yadırgıyoruz. Dediğin gibi espden emniyet kemerine, yaya algılayıcıdan, şerit değiştirince uyarı sistemine vb. vb. herşey güvenlik unsurudur. Biri %30 kazaları önler, biri %10, başka biri %5. Esp standart satılmıyosa bunu eleştiremeyiz.

    Bugun sadece lüks otomobillerde olan güvenlik donanımlarının yarısı ortasınıflarda yok. Zengin, parası olan güvenli araç binsin, parası olmayan ölsün mü. İstesende, parasını versende alamayacağın bir çok güvenlik unsuru var. E o zaman sadece premium markalar satılsın. B sınıfları satılmasın, 6-7 hava yastığı olmayan araç satılmasın, esp olmayan satılmasın, ncapden 5 alamayan satılmasın, piyasadaki espsiz eski araçların hepsi kalksın vb. vb.




  • İki gün önce bizim emektar broadwayle kaza yapıyordum çok şükür kaldırıma 10 cm kala durabildim zar zor, araç gizli buzda kitlendi ne abs var nede esp haliyle ucuz atlattık..

    Golf 1.6 102 manuel alma arefesindeydim sırf bu yaşadığım durumdan dolayı golfte esp yok diye eledim belki 1.6 dsg olabilir..

    Bu zamana kadar güvenlik benim için önemliydi ama ilk sırada değildi, üstüne basa basa söylüyorum bundan sonra ilk kriterim güvenlik olacak..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emreün

    vw fanları almandan şaşmayın diyenler nasıl halen müdahale etmemişler anlamadım 15dk olmuş konuyu açalı geç kalmışlar

    Şaka bir yana millet vw olsun taştan olsun alman olsun diye diye doğuş bindiriyor resmen bizimkiler hala ayakta uyusun.

    Edit : chevroletin aveosunda yani B sınıfı bir araçta en düşük paketinde standart bu esp.Şimdi beni fanatik yaparlar bunuda söyledik ama inş. pişman etmezler söylediğime

    Geçenlerde foruma yazan arkadaşlardan biri espli aveo ile espsiz ford focusu uzun yolda kullandıktan sonra Aveo virajlarda kendini esp'ye rağmen zar zor toplarken focus özellikle virajda çok daha stabil ve rahat bir yolculuk yaşattı demişti...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH-ALEMDAR

    İki gün önce bizim emektar broadwayle kaza yapıyordum çok şükür kaldırıma 10 cm kala durabildim zar zor, araç gizli buzda kitlendi ne abs var nede esp haliyle ucuz atlattık..

    Golf 1.6 102 manuel alma arefesindeydim sırf bu yaşadığım durumdan dolayı golfte esp yok diye eledim belki 1.6 dsg olabilir..

    Bu zamana kadar güvenlik benim için önemliydi ama ilk sırada değildi, üstüne basa basa söylüyorum bundan sonra ilk kriterim güvenlik olacak..

    Geçmiş olsun arkadaşım yalnız o brodwaya 2 tane esp koysan ne olur... Golf-Broadway kıyaslaması biraz ilgisiz geldi bana...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mazotşist

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emreün

    vw fanları almandan şaşmayın diyenler nasıl halen müdahale etmemişler anlamadım 15dk olmuş konuyu açalı geç kalmışlar

    Şaka bir yana millet vw olsun taştan olsun alman olsun diye diye doğuş bindiriyor resmen bizimkiler hala ayakta uyusun.

    Edit : chevroletin aveosunda yani B sınıfı bir araçta en düşük paketinde standart bu esp.Şimdi beni fanatik yaparlar bunuda söyledik ama inş. pişman etmezler söylediğime

    Geçenlerde foruma yazan arkadaşlardan biri espli aveo ile espsiz ford focusu uzun yolda kullandıktan sonra Aveo virajlarda kendini esp'ye rağmen zar zor toplarken focus özellikle virajda çok daha stabil ve rahat bir yolculuk yaşattı demişti...

    Focus üst sınıf daha iyi malzemeli araç daha ağır bir araç kilo olarak daha az rüzgardan etkilenir bir üst sınıf araç aveo ile kıyaslamak yanlış olur ki espnin her virajda devreye girdiğini sanmıyorum.

    Konu aveonun yolu tutamaması değil zaten eskinin abs si durumuna gelmiş olan esp vw nin şu ünlü golfünde nasıl olmaz ? Bir alt sınıfındaki araçlarda bile artık varken ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: exe_genesis

    quote:

    Orijinalden alıntı: theasus

    quote:

    Orijinalden alıntı: exe_genesis

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    quote:

    Orijinalden alıntı: exe_genesis

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    quote:

    Orijinalden alıntı: exe_genesis

    +1k daha pahalı satıp esp+hill holder koysaydı sanki ne değişecekti. Araç alan adam -şu standart mı bu var mı şu yok mu diye mi bakar sanki.

    Golf alacaksa vereceği para bellidir. 50 bin e esp yok demez. Esp vb. eksiği neyse ekler fiyat uyuyorsa alır. Yok çok pahalıysa almaz.

    Polo ya yan hava yastığı falan istesende eklenememesini anlarımda opsiyonel özellikler için bu tartışmaları çok saçma buluyorum.



    2012 yılında kompakt sınıf bir otomobilde de temel güvenlik unsurlarının opsiyonel olmasını çok saçma buluyorum.

    Uzun yol 1 kere bile yapmıyorum ve yapmadımda. Uzun yol yapacaksam uçakla gider gelirim hem daha ekonomik hemde daha pratik. İstanbul trafiğinde esp zaten bi halta yaramaz 20 km yi geçtiğimiz yok trafikte. Virajlı yol falan desen zaten yok.

    E şimdi bu araçların hepsini esp zorunlu yapsalar +1 bin tl ek ücret koysalar benim için gereksiz olacak. Fazladan para vermiş olacağım.

    Esp bana şart illada olacak hızlı sürüyorum, uzun yola gidiyorum, yağıştak ullanıyorum kaymayı engellemem lazım vb. dersen gider 400-500 artık neyse verirsin taktırırsın esp'ni. Zaten fazla bi para değil.

    ESP'yi temel güvenlik kategorisine koyan nedir? Neye kime göre temel güvenlik kategorisinde. Olaya güvenlik olarak bakarsak premium markaların çoğunda bir çok alternatif var (yaya algılayıcı, şeritten çıkınca uyarı, öndeki araçla çarpacak mesafeye gelince otomatik hız azaltma vb. vb.) bunlar temel değil mi. O zaman bunları da tüm araçlar standart olarak sunsun.

    Yoldaki her hareketi tarayıp yola yaya falan atlarsa otomatik aracın durması bence esp'den daha önemli bi özellik. özellikle ülkemizde her sokak arasından ufak çocuk vb. birden atlayabilir. Yollar ufak araba çıkabilir vb. vb. Yola atlayan bi çocugun güvenliği temel güvenlik unsuru olmuyor da esp mi oluyor.





    sn prof., sizin için önemli olmayabilir ama, istanbul trafiğinde ben 3 kez espnin devreye girmesine şahit oldum. Bahçeköy yolunda önüme çıkan köpekten dolayı viraja karşı şeritten girdim, esp olmasa dönemezdim virajı. Sarıyer'de kazıklı yolda da bir olay yaşadım ve esp gayet yerinde bir tepki vererek kontrolü kaybetmemi engelledi makas atan bir hondacı yüzünden. Bir kez de maslaktan hacıosmana doğru giderken önümdeki aracın aniden durması ve benim geç farketmem sonucunda şerit değiştirmem, ve en ufak sağa sola kayma olmadan esp sayesinde.

    Yapılan araştırmalar sonucunda kazaların %40ının kaymadan meydana geldiği, ve ESP sayesinde %25-35 inin tamamen engellenebileceği öngörülmüştür. "Sence" daha önemli olan sistemlerin önemsiz olduğunu kimse söylemedi burada. Fakat ESP maliyeti günümüzde oldukça düşmüş olan, ve milyonlarca otomobilde sunulan bir sistemdir, diğer bahsettiğin yaya güvenlik sistemleri veya diğer sistemler olsun; maliyetleri şu an yüksek seviyededir. Daha çok araçta sunulmaya başladıkça maliyetler düşecek; kompakt sınıf ve diğer sınıf araçlarda da kullanılacaktır. Ben Gazi Üni. Kazaları önleme enstitüsünde çalışan bir mühendisim. Bence ile, sence ile yürümüyor bu işler.


    Ya arkadaşım ben esp gereksiz bi düzenek mi diyorum? Esp den sonra kazalarda büyük oranında azalma sağlandı çokda faydalı bi özellik. Her tarafta espden dolayı azalan kaza oranları ortada.

    Ama ne güzel demişsin sizin için gereksiz olmayabilir ama benim için hayatımı kurtardı. E kardeşim o zaman sen taktırırsın aracına. Ama gereksiz olan kişi niye boş yere parasını verip taktırsın.

    Adam esp yi para versende takmıyorsa o zaman hak veririm. Senle benzer bi güzergahta olsam, uzun yol yapan biri olsam esp benim için değişilmez ama istesemde taktıramıyorum derim. Gider o modeli almam başka model alırım.

    Sen bahçeköyde falan kullanıyorsun. Orası zaten bildiğin orman. Virajlı yollar, gece falan tehlikeli olabiliyor, ki yola hayvan atlaması falanda tehlikeli. Yani o yolda işine yarayabilir esp.

    Ben kendimden örnek veriyorum. Zaten hızlı kullanmayan biriyim. Kenardan sakin sakin giderim. Kaldı ki arabayı işe git-gel de kullanıyoruz. İş saatleri e5 i anlatmama gerek yok. Gazdan çok ayağımız frende. Esp nin devreye girmesine olanak sağlayacak bi durum oluşmasına imkan yok. Kaldı ki olacak olsa işime yaracağını düşünsem alırken 400-500 artık neyse veririm esp'yide ekletirim.

    O kadar orada çalışıyorsun iş saatlerinde e5de esp varlığından dolayı önlenmiş kaza oranı hakkında birşey söyleyebilir misin? %de 1, binde 1 milyon milyarda 1 ?

    Maliyetleri yüksek seviyede dediğin sistemlerden şehiriçi güvenlik sistemini ford focus plus paket olarak sunuyor. Plus paket (ısıtmalı ön cam + otomatik park sistemi + elektrikli katlanan yan ayna + ön arka park sensörü + yan perde hava yastıkları +ŞEHİRİÇİ GÜVENLİK SİSTEMİ) 2000 TL ödenerek alınıyor. Diğerlerini çıkartınca şehiriçi güvenlik paketi 300-400 falan olur. Bu mu maliyetli. O zaman bunu da standart yapsınlar. İstanbul trafiğinde seyir halinde öndeki araca çarpan bi dünya kaza gördüm. Ki her gün e5 de seyahat eden biri haftanın rahat 4-5 günü denk gelir. Malum takip mesafesi yok denecek kadar az trafikte.

    Yaya algılayıcısıda benzer teknolojiyle çalışıyor. Sehiriçi öndeki araçla mesafe duramayacak hıza gelirse otomatik yavaşlatıyor. Yaya algılayıcıda sensörler 80 cmden uzun vb. ayarlara göre algılama yapıp hızı kesiyor.

    Esp %25-%30 u önlüyor. Benim saydığım şehir içi güvenlik, yayaya çarpmalar, öndeki araça çarpma, şeritten çıkınca uyarı sistemi bunlar %kaçlık dilimi etkileyecek. %20 olsa %10 bile olsa bu azımsanacak bi oran mı. +1000 tl ye bunlarıda standart yapsınlar o zaman.

    Yine diyorum ben esp gereksiz demiyorum. Esp önemli. Niye standart koymuyorlar tartışmalarına kızıyorum. Esp senin için hayat kurtarıcıysa espli araç alırsın. Gidersin taktırırsın. Değilse almazsın esp siz devam edersin boş yere para vermiş olmazsın.



    Valla hocam özellikle ;

    "Niye standart koymuyorlar tartışmalarına kızıyorum. Esp senin için hayat kurtarıcıysa espli araç alırsın. Gidersin taktırırsın. Değilse almazsın esp siz devam edersin boş yere para vermiş olmazsın. "

    sözlerinize hiç katılmıyorum bu mantıkla düşünürsek emniyet kemerini de ekstra donanımdan saysınlar onuda isteyen taksın.Allah aşkına olur mu böyle mantık. Güvenlik her şeyin başında gelir. Bu konuda taviz verilmemeli.
    m.C.k. arkadaşımızın dediği çok doğru "güvenliğin sencesi bencesi olmaz"



    Keşke tüm modelleride bütün güvenlik unsurları en baz donanımda bile standart olsa ama değil. ESP artık yeni çıkan araçların hemen hepsinde standart diye vw'yi yadırgıyoruz. Dediğin gibi espden emniyet kemerine, yaya algılayıcıdan, şerit değiştirince uyarı sistemine vb. vb. herşey güvenlik unsurudur. Biri %30 kazaları önler, biri %10, başka biri %5. Esp standart satılmıyosa bunu eleştiremeyiz.

    Bugun sadece lüks otomobillerde olan güvenlik donanımlarının yarısı ortasınıflarda yok. Zengin, parası olan güvenli araç binsin, parası olmayan ölsün mü. İstesende, parasını versende alamayacağın bir çok güvenlik unsuru var. E o zaman sadece premium markalar satılsın. B sınıfları satılmasın, 6-7 hava yastığı olmayan araç satılmasın, esp olmayan satılmasın, ncapden 5 alamayan satılmasın, piyasadaki espsiz eski araçların hepsi kalksın vb. vb.


    Yani sırf Premium araçlarda güvenlik var demek Chevrolet Cruze,Hyundai Elentra gibi modelleri es geçmek olur. Bu arabalar Premium değil ama ESP ve diğer birçok güvenlik donanım dahi standart. Ancak burada Golf'de uygulanan sistem tamamen markanın algılanması ile alakalı.Evet TSI motorlar sınıfının kaliteli motorları Evet yürüyen aksam sınıfının üstünde ki benimde tercih sebebim arasında bunlar vardı. Ama bir firma bana senin güvenliğin opsiyonel dediği anda kendimi kandırılmış hissediyorum. 35000 TL lik Chevroletlerde bile varken Golf de opsiyonel olması şimdi olmasa bile ileride marka imajına zarar verecektir.



    Bazı arkadaşların git o zaman Chevrolet al dediğini duyar gibiyim.Onlara da şunu demek istiyorum : Eğer bir marka bu tür stratejilerle iyi satışlar elde edebiliyorsa yarın Hyundai-Chevrolet gibi araçlarda "Madem pazar güvenlik istemiyor alın size araba" diye ortaya çıkacak olması beni gerçekten korkutuyor .


    Burada şunu da eklemek isterim belki Golf sınıfı içinde mantıksız olabilir ancak JETTA 1.2 TSI 105 PS( Highline) tam bir fiyat / performans aracı. Hem güvenlik hem de VW kalitesi bu aracı sınıfında öne çıkarıyor. Hatchback takıntım olmasa düşünürdüm. Bu noktayı paylaşmak istedim ki VW düşmanı olduğum sanılmasın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi theasus -- 17 Ocak 2012; 22:40:36 >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.