Şimdi Ara

GOLF 6 Alıcam ama DSG sorunu ne oldu? (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
82
Cevap
0
Favori
34.327
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar,

    Söz konusu sesi servisiniz hep normal olarak adlandırıyorlar. Ama normal değil. Bazı araçlarda ilk günden, bazılarında da bu ses birkaç ay sonra çıkıyor. VW bununla ilgili araştırmalarını sürdürüyor. Anlaşılan şu ki sorun Mekatronikle ilgli bir mıknatıstan mış. Servisiniz işin üzerine gittiğinizde mekatroniki değişmektedir ki bu parça 4500-5500 TL değerinde bir parça. Fakat yinede şu da söylenilmektedir; bu tıngırtı sesin aracın teknik anlamda herhangi bir mahsuru olmuyormuş, yani tek kusur ses rahatsızlığı mış. Özellikle Golf 6 ların ses izolasyonunun çok iyi olmasından dolayı cam açıkken duyucağınız bu ses açıkcası insanı delirtebilir. Hani, herhangi bir teknik mahsuru olmasa da, kimse 50-60000 TL verip de tıngırtı sesi çıkaran bir araba sürmek istemez.

    DSG nin ama başka sorunları da ortaya çıktı, bunlara da genelde servisler "normal" diyebiliyorlar. Benim başıma birçoğu geldi. Size aklıma gelenlerin listesini aşağıda sıralıyorum.

    Söz konusu sorunların bazıları bir program yenilemesiyle kaldırılabiliyor. En çok mekatronik değişmektedir. Almanya'daki VW bu sorunların çoğuna uzatılmış 10 yıllık garanti vermektedir, çünkü sorunu kendileri de bilmektedirler.

    Saygılarımla,

    DSG 6
    x Kalkışta tekleme / zıplama (geri viteste de yapar) - Mekatronik değişiyor
    x Kalkışta ani hızlanama (başta sanki gazı almıyormuş gibi sonra tek bir iteklemeyle hızlı kalkması) - çözüm yok genelde mekatroniği değişmiş araçlarda oluyor
    x sert vites düşürmeleri - çözümü yok
    x LUK marka volan ların parçalanması ve küçük şrapnel parçaların şanzımanı tamamen dağıtması - naapılabilir ki?! (yeni şanzıman ve Sachs marka volan)
    x Ani güç kayıbı (Balatalarla ilgiliymiş) - Baskı balatası değişiyor


    DSG 7
    x Motorun durması (düşük devirde) - Yeni program
    x Ünlü ses sorunu - Mekatronik değişiyor
    x Birdenbire vitesi büyütmemesi (motoru kapatıp açtığında normale dönüyor) - Yeni Program
    x Kalkışta tekleme / zıplama (geri viteste de yapar) - Mekatronik değişiyor
    x Baskı balatasının / volanın bir şekilde zarar görmesi (ya da aşınması) ve arabanın düşük viteslerde aşırı titretmesi - Baskı balatası değişiyor




  • Uçak motoru sesi komprsörden kaynalanıyor. Aynı sorun, daha yeni olan 160 PS TSI lerde de var. Bazılarında sadece ses çıkıyor bazılarında ise güç kaybıyla birlikte geliyor. VW bunun için yeni su pompası geliştirmişti, fakat bu da zamanla sorunu tekrarlattırıyor.

    Almanca biliyorsanız ya da bilen birini biliyorsanız şu sayfaya bakmanızda fayda olacağını düşünmekteyim;
    http://www.michaelneuhaus.de/golf6/golf6-probleme.htm
    http://www.michaelneuhaus.de/golf5/golf5-probleme.htm




  • Arkadaşlar öncelikle merhaba;
    Forumun çok yeni bir üyesiyim ve yeni bir TSI(140hp) DSG kullanıcısıyım.
    2008 model bu aracı 15gün önce 85000km deyken aldım.
    Çok araştırmadan bu forumu bilip okumadan aldım aracı.Size şöyle söyleyeyim eğer aracı almadan bu forumu okusaydım bir tereddütüm olurdu.Fakat aldığım araçta çok şükür henüz bir sıkıntı çıkmadı.
    İzmitte oturuyorum ve aracı Konya dod tan aldım.
    Bakımlarını araştırdığımda periyodik bakımları yapılmış fakat 60.000km de değişmesi gereken şanzıman yağı ve filtresi değişmemiş.Buna rağmen araçta herhangi bir şanzıman sorunu yaşamadım(maşallah).muhtemelen yarın değiştireceğim zaten.Bu araçla ilgili olarak ilk merak ettiğim konu aracın ş.araı kaç lt yakacağıydı ve büyük bir sabırla 477km yolu 90km sabit hızla(cc ile) geldim ve depoyu tekrar fullediğimde aracın 5,09lt/100km yaktığını gördüm ve buna hem şaşırdım hemde sevindim.
    Henüz ş.içi nekadar yaktığını ölçmedim fakat dizel bir corolladan sonra bindiğim bu araba bana uçak gibi geldiği için açıkçası pek de öenmsemiyorum ne kadar yaktığını.
    Yok böyle bişey ya hem otomatik hemde neredeyse çoğu arkadaşımdan daha iyi vites değiştiriyor araba ;)
    bukadar ufak silindir hacmindeki bu arabadan bu performansı gördükten sonra şu anda tam bir golf aşığı oldum :)

    Tecrübeli arkadaşlara birkaç sorum olacak;
    1- Sakin kullanımlarda araç hemen vites yükseltiyor ve düşük devirden dolayı bir arkadaşında bahsettiği gibi titreme sözkonusu.bunun araca bir zararı olur mu ??

    2- Aldığım araç ikinci el trafiğe çıkalı 3sene olmuş dolmuş yani üç sene(garanti süresi) garantinin uzatılıp uzatılmadığını bilmiyorum. Ben sonradan uzattırabilir miyim??

    3- Bir iyiniyet garantisinden bahsediliyor,iyiniyet garantisine girmesi için aracın bakımlarını yetkili vw servisinde yaptırmaya devam etmeli miyimm ??

    4- Aracı ikinci el aldığımdan dolayı garanti olsun diye kendimi rahatlatmak adına sizce beklemeden herhangi bir bakım yaptırmalı mıyım?

    Tecrübeli arkadaşlardan sorularıma yanıt bekliyorum,şimdiden çok teşekkürler...




  • Yardımcı olabilecek olan yok mu??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: denizcavdar
    1- Sakin kullanımlarda araç hemen vites yükseltiyor ve düşük devirden dolayı bir arkadaşında bahsettiği gibi titreme sözkonusu.bunun araca bir zararı olur mu ??

    2- Aldığım araç ikinci el trafiğe çıkalı 3sene olmuş dolmuş yani üç sene(garanti süresi) garantinin uzatılıp uzatılmadığını bilmiyorum. Ben sonradan uzattırabilir miyim??

    3- Bir iyiniyet garantisinden bahsediliyor,iyiniyet garantisine girmesi için aracın bakımlarını yetkili vw servisinde yaptırmaya devam etmeli miyimm ??

    4- Aracı ikinci el aldığımdan dolayı garanti olsun diye kendimi rahatlatmak adına sizce beklemeden herhangi bir bakım yaptırmalı mıyım?

    Tecrübeli arkadaşlardan sorularıma yanıt bekliyorum,şimdiden çok teşekkürler...




    Selamlar,

    1- O titreme kompresörün devreye girdiğinin belirtisi oluyor. 140-160-170 lik olanlar da çift aşırı besleme olduğu için bahsi geçen titreme 3000 devire kadar devam eder. Bildiğim kadarıyla bunun araca bir zararı yok. Çünkü olması gereken bir işleyiş.
    2-Garanti süren bitince (2 yıllık) yeniden garanti uzatamıyorsun. Hatta bildiğim ilk yıldan sonra yenileme yapamaman. Ama yine de bunu öğrenebileceğin en iyi yer VW bayisidir.
    3- Kesinlikle. Zaten adından da alışılacağı gibi aracın normal ve uzatılmış garantisi bittikten sonra oluşmuş genelde kullanıcı hatasından kaynaklanmayan garanti çeşitidir.
    4- Eğer bakımlarınız daha öncesinde yetkili servislerde yaptırılmış ise zamanı gelmeden bakım yaptırmanız gerekmeyecektir. Ancak VW yetkili servisi veya bilinen güvenilen iyi bir özel servise aracınızı ekspere sokmanızı tavsiye ederim. Böylece hem aracınızda oluşabilecek sıkıntıları, hemde oluşmuş sıkıntıları öğrenebilirsiniz.

    İyi kullanışlar..




  • Cevapların için teşekkür ederim...Araç şuanda yetkili serviste ekspertize soktum ben gene de emin olmak istedim dediğin gibi...Umarım bir sıkıntı çıkmaz...
  • Rica ederim.

    Umarım uzun yıllar huzurlu, mutlu sırıtarak kullanabileceğin bir araca sahip olmuşsundur.

    Güle güle kullanman dileğiyle.
  • Merhabalar,

    Bende de aynı model yılı aynı motorlu ve aynı şanzımanlı araç var.
    emrckr79 arkadaşım gerçi cevap verdi ama ben de aracı ikinci el aldığımdan tecrübelerimi saymakta fayda gördüm.

    Düşük devirde benim aracımda tireme yok. Düşük devirde her arabının yaptığı bir "uğulama" sesi var kompresör ve / veya sonrasında turbo devreye girdiğinde bu ses de yok olup gayet de güzel bir motor sesi vermeye başlıyor.

    Titreme konusunda benim açıkcası hafif bir alerjim oldu bu arabalarda. Elimde aynı zamanda Golf VI TSI (122) 7 DSG de var. Bu 7 DSG lerde düşük devirde titreme yaptığı zaman durum iyi değil demek ve genelde hemen Mekatronik ya da o da işe yaramazsa baskı balataları sonra da volan değişiyor.

    Benim iki aracımda da mekatronik değişti. Golf V model aracımda garanti süresi bittiğinden ve de (herhalde) aracı aldığım sırada DOD da ekspertiz yaptırdığımdan (o an birşey yok dediler) "iyi niyet garantisi" adı altında Almanya'dan izin isteyerek benim sadece işçiliğin yarısını karşılamam gerekecek şekilde mekatronik değişmişti. Almanya VW len sonradan yaptığım yazışma ve internetten de yaptığım araştırmalar sonucu "iyi niyet garantisi" kapasamına girdiği sürece VW bu soruna münhasıran 10 yıllık "uzatılmış garanti" verdiğini öğrendim.

    İyi niyet garantisini de şu şekilde izah edeyim. Aracınızı zamanlı ve hep yetkili bir serviste bakımını/tamirini yaptırdığınız zaman "iyi niyet garantisi" kapsamına "girebilmektesiniz".

    Yanlış okumadıysam aracınızı DOD'dan 15 gün evvel almışsınız. Bu durumda onlar size "ekspertizli" bir araç vermiş, yani mekaniğinde bir sorun olmaması gereken bir aracı almış olmanız lazım. Bende ki gibi mekatronik arızasını tespit edemediyseler bu onların suçudur bence. İşlerini yapamamışlar demek. Ki bu mekatronik arızaları o kadar büyük sorun hale geldi ki bir DOD noktasının bu sorunu bilememesi pek de mümkün gelmiyor bana.

    Umarım ki bu titreme meselesini ben yanlış anlamışımdır ve aracınızda herhangi bir sorun yoktur. Ama yine de bir yetkili servise götürüp bu "titremeyi" sormakta fayda var.

    Aracınız çok güzel bir araba... iyi ki almışsınız. Sağlam bir TSİ motoru ve DSG şanzımanı günümüz ekonomisinde bence sahibi olunacak en güzel ikilidir. Hem çok az yakar hem de istediğinizde araç gerçekten de sportif bir sürüşe izin verir.

    Yakıt tüketimi ile ilgili (hem Golf VI hem Golf V için) olarak başka bir konu başlığı altında bazı notlarım vardır. Linkini aşağıda iliştiriyorum.

    Güle güle kullanın


    http://forum.donanimhaber.com/m_22107519/mpage_2/f_/key_//tm.htm#40466933
    (sayfadaki son yazdığım not da yakıt tüketimi, diğerlerinde ise DSG sorunu ile ilgili bazı bilgilerim var)




  • Bu gün arkadaşımın dizel dsg li 2006 model passatını (Titreme+dsg den ses geldiği için) servise götürdük. "Mekatronik arızası" varmış. 5000 tl fiyat çıkardılar. Dsg li arabaların kronik sorunu oldugundan doğuşa mail atıp indirim isteyeceklermiş. Dsg li araba alma planımda böylelikle sona erdi. Servisin dediğine göre; bizde olduğu gibi titremeler ikinci aşamaymış. İlk aşama ses gelmesiymiş. Zamanında garanti dahilinde götürdüğümüzde ses için bişeyler yapmışlardı ama yine kesilmemişti.

    Bana, geçen hafta "Dsg sorunu nedir?" diye sordugumda; "Öyle bir sorun yok! Al kullan, hiç sıkıntın olmasın." diyen "Dolandırıcı" skoda satış sorumlusunu da buradan sevgiyle anıyorum. Neredeyse alıyordum arabayı.

    5000 lira isteyen doğuşa da yuh diyorum! Bunlardan parça parça alsak arabayı 1 milyon lirayı geçer fiyatı!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ysn_crescent -- 28 Ekim 2010; 9:22:54 >




  • Pelikan79 ;
    Ayrıntılı beilgilerin için teşekkür ederim...
    Ben dün serviste ekspertize soktum arabayı...Şanzıman yağını 60bindeyken değiştirmemiş önceki sahibi,gerçi bakımlarını serviste yaptırmış fakat servis değişmesi gereken bir şeyi değiştirmemiş servisin kabahati bu...
    Bunun dışında bilmediğim büyük bir problemi çıkmadı.balatalar ön diskler gibi önemli olmayan zaten belli sürelerde değişmesi gereken parçalarda sorun çıktı...
    Birde arka salıncak arka burçlarında çatlama olmuş,şu an için değil fakat ilerde değişmesi gerekecekmiş...

    Bukadar çok şanzıman arızasına rastlanılmasına rağmen bendeki aracın şanzıman yağı ve filtresi değişmediği halde benim başıma benzer bir dueum gelmemesi benim şansım olsa gerek....

    Gerçekten araçtan çok memnunum şuan için...
    Dizel corolla da var aynı zamanda ve onu da kullanmaya devam ediyorum,corollaya göre çok fazla yaksa da şehiriçinde bu performansı ve rahatlığı göz önünde bulundurursak yakıt tüketimini düşünmek pek mantıklı değil...

    Size ve tüm üyelere kazasız belasız günler dilerim...




  • Tekrar Merhabalar,

    @denizcavdar
    Evet bu araçların normalde 60000 km de şanzıman yağı değişir. Bu sadece 6 DSG ler için geçerli. 7 DSG lerde farklı bir uygulama yapılıyor. İnsanlar 7 DSG yi kuru deyince komple yağsız sanıyorlar ki bu tam analmında da doğru değildir.

    Benim aracım şu an 58000 km de olmasına rağmen şanzıman yağım 90000 km civarında değişecek çünkü 30000 km mekatronik değişmiş ve böylece yağ da otomatik olarak değişmiş oluyor.

    Size bir sorum olacak; bu yağ değişimi ne kadara yapılıyor? Duyduğuma göre, özel bir yağ olduğundan ve doldurmak ve boşaltmak için özel bir aparat kullanıldığından biraz pahalıya geliyormuş... doğru mu?

    Ben aracımdan çok memnunum. Hatta şöyle söyleyim; ben Golf 6 122 den sonra bu arabayı aldım ki, artık Golf 6'yı çok nadir kullanır oldum. O kompresörün verdiği avantajlar (devir skalası boyunca hep güç var) ve aracın hızlanması vs. Golf 5'imi tercih ettiriyor. Golf 6 nın içi çok daha konforlu olsa da Golf 5 e bir oyuncak gibi bakıyorum. Sürmesi gerçekten de çok eğlenceli. Hele hele insanlar aracı gördüğünde "ah efendi bir Golf bu" deyip garip hareketler çektiklerinde unutamayacakları bir ders verebiliyorsunuz. Gerçi bu TSİ motorları yavaş sürmek de gayet büyük mutluluk veriyor. Hele hele tüketimi bu kadar etkileyici olduğu zaman insan "dizellilere" karşı üzüntü duyuyor.

    Aracınızın iyi durumda olduğuna sevindim... güle güle kullanın.

    @yan_crescent
    Arkadaşınız eğer servislerini vs. zamanlı ve düzgün yaptırdıysa, "indirim"le yetinmesin. Daha önceki notlarıomda belirttiğim gibi bu DSG mekatronik değişimlerinin çoğunu VW Almanya zaten 10 yıllık uzatılmış bir garanti ile kapsıyor. Bence biraz üzerlerine gitsin arkadaşınız.

    Evet haklısınız bu sorunlar insanı DSG den bezdiriyor, fakat avantajlarını da yaşayınca ve yeni üretimden çıkan modellerin aslında daha sağlam olduğunu duydukça benim gibi bir "DSG mağduru" bile tamamiyle bu tip bir şanzımanı almaktan vazgeçmiş değilim.

    Teknoloji güzel ama bence henüz yeteri kadar gelişmiş değil... VW biraz Microsoftçuluk yapıp müşterileri deney olarak kullanmaktadır.

    İyi akşamlar.




  • Pelikan79 merhaba;
    bayadır yazmadım...Şanzıman yağına 180(36*5 lt) filtresine de 50 dediler 110 da işçilik var...
    benimde bir arkadaşımda golf 6 dsg 122 var...kullanmadığım halde onun arabasına ilk bindikten sonra tsi alma fikri doğdu bende...dediğim gibi kullanmadım ama golf5 tsi 140 dgs aldığımı arkadaşa söylediğimde iyi yapmışsın benimki fena gitmiyor seninki 140lık kimbilir nasıl gidiyor demişti...
  • Golf veya polo TDI DSG kullananlar memnunlar mı acaba? Ses sorunu veya başka bir sorun yaşıyorlar mı?
  • Arkadaşlar ben de Golf V almayı düşünüyorum da buradaki bu DSG ile ilgili sorunları okudukça vazgeçmek üzereyim :)

    Asıl benim öğrenmek istediğim şu: Golf V Hangi yıldan sonra hangi şanzımanı kullandı? Yani alacağım aracın yılına göre şanzıman farklılık gösteriyor mu yoksa bütün Golf V lerde DSG 6 ileri mi kullanılıyor.

    Almayı düşündüğüm araç Golf FSI otomatik. 30.000 civarı bir rakam vermeyi düşünüyorum artık en yüksek hangi modeli bulursak :)
  • 1,5 yıldır kullanıyorum ne ses şikayetim var ne şanzıman sorunum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muratf

    Arkadaşlar ben de Golf V almayı düşünüyorum da buradaki bu DSG ile ilgili sorunları okudukça vazgeçmek üzereyim :)

    Asıl benim öğrenmek istediğim şu: Golf V Hangi yıldan sonra hangi şanzımanı kullandı? Yani alacağım aracın yılına göre şanzıman farklılık gösteriyor mu yoksa bütün Golf V lerde DSG 6 ileri mi kullanılıyor.

    Almayı düşündüğüm araç Golf FSI otomatik. 30.000 civarı bir rakam vermeyi düşünüyorum artık en yüksek hangi modeli bulursak :)


    fsi lerde dsg 6 şanzıman mevcut.. DSG 7 ler GOLF V kasaya 122 bg tsi lerde kullanıldı.
  • fsi sakın alma zaten üretimden kalktı...herhalde vw in en büyük pişmanlığıdır...
  • Merhabalar,

    @denizcavdar
    Verdiğiniz bilgi için çok teşekkür ederim. Daha önce 500 EUR diye acaip meblağlar duymuştum. Gerçi 390 TL de az değilmiş ama halen "hazmedilebir" bir alanda.

    @muratf, @ZetLeVoo,
    Benim bildiğim 1.6 FSI motorlarda hiç 6 DSG takılmadı. Bu motora sahip araçların da 6 ileri otomatik şanzımanları var ama DSG değil diye biliyorum. Almanca "Wandlerautomatik" isminde bir şanzıman dır bunlar. Bu tip şanzımanla ilgili hiç sorun duymadım açıkcası. Ama tabi ki DSG nin de özelliklerine yaklaşamıyor bu şanzıman. "Çok yumuşak" vites geçişlerine sahip olduğu söylenir.

    1.6 FSI motorları üretimden kalktı ama iyi motor olarak bilinir. Yanlış hatırlamıyorsam üretildikleri son iki - üç sene 95 oktan kullanabiliyorlar. 30000 TL ye istediğiniz arabayı kolay kolay bulursunuz ki, hem de en donanımlısını alabilirsiniz. TSI motorları da aslında Turbolu ya da Turbo ve Kompresörlü FSI motorlarıdır. FSI motorlarla ilgili pek sorun duymadım fakat üretildikleri süre çok kısa. Bu da VW nin bu motorlarla ilgili "düşünceli" olduğunu gösterebilir. 1.6 FSI (115BG, 155Nm tork) yerine 1.4 TSI (122 BG, 200Nm tork) üretilmeye başlandı. Aracın DSG olup olmadığını en kolay, vites kolunun ortasındaki metal çerçevede "DSG" yazıp yazmadığını kontrol ederek öğrenebilirsiniz. Dikkat: bazı 1.6 FSI otomatiklerde de direksiyondan vites değiştirme düğmeleri var. Bu, söz konusu aracın DSG olduğunu göstermez!

    Kolay gelsin




  • Ben de 1.6 Lt., TDİ 105 Ps DSG (7 ileri) Golf almayı düşünüyorum, ancak forumlarda belirtilen sorunlar yüzünden tereddüde düştüm. Öğrenmek istediğim şu : bu tür şanzıman sorunları sadece TSİ motorlarda mı mevcut yoksa TDİ lerde de aynı sorunlar var mıdır? Örneğin 1.6 lt. TDİ 105 Ps DSG de?
  • Merhabalar,

    Birçok kişi Polo nun DSG sinde sorun olmaz çünkü araç daha hafif ya da motor farklı olunca da sorunsuz olur sanıyor. Bu ne yazık ki pek de doğru değil. Aynı sorunlar farklı araba modellerinde ve motorlarda da mevcut.

    Aynı mantıkta ilerlediğimiz zaman, hele hele dizel motorların bu soruna yatkın olmaları olasılığı daha da yüksek bir ihtimal. Yeni 1.6 TDI, 105PS ve 250Nm tork üretmektedir. 1.4 TSI 122PS ve 200Nm tork üretiyor. Burada 50 Nm tork fark görüyoruz ki bu tabi ki şanzımana baya bir ek yük anlamına gelmektedir. TSI motorlarında ama tork tüm devir skalası boyunca mevcut, yani güç sürekli etkili.

    Ben yine de yerinizde olsam burada yazılı olanlara kanıp, almamazlık etmezdim. Son dönemde piyasaya sürülen DSG lerin daha sağlam olduğuna dair haberler gittikçe artıyor. Özellikle Mekatronik ve Volan/Baskı balatalarında yapılan değişiklikler kendini göstermeye başlıyor. Aslında DSG şanzımanın kendisinde çok nadir bir sorun çıkmaktadır. Asıl sorunlar hep bu mekatronik ve volan da meydana geliyor. ABD'de bazı kişiler 6DSG lerinin volanlarını modifiye edilmiş spor volanlarla değiştirmektedir ki bu birçok sorunu hem çözmekte hem de aracın performansı/dayanıklılığını artırmaktadır.

    Mekatronikle ilgili ise kendi yaşadığım bir örneği sunmak istiyorum; Benim Golf V deki mekatronik, yeni tip Golf VI lara takılan mekatronik ile değişti. Şu an, arabayı gerçekten de zorlamadığım taktirde gayet de mutluyum. Zorladığım zamanlar ise ancak bazı sert vites düşüşleri yaşıyorum ki buna artık normal bile diyebiliriz.

    Tavsiyem şu olacak; biraz daha bekleyin ve izleyin. Internette bu konu ile ilgili çok bilgi var. Bunları takip edin. Volkswagen artık normal otomatik şanzımanı komple kaldırmış gibi. Bu sorunların sürmeye devam edeceğini hiç sanmıyorum.

    İyi günler.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.