Şimdi Ara

‘Gizli kusur’ kâbusu oldu (fiat fiorino) resimler eklendi...

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
82
Cevap
3
Favori
8.870
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geçirdiği kazada kopan emniyet kemeri yüzünden hayatı kararan Süleyman Çoban, dava açtı. Bilirkişi, emniyet kemerinin ‘gizli kusur’ nedeniyle koptuğu yolunda rapor verdi.SAROZ’a dalmaya giden Süleyman Çoban’ın kullandığı otomobil, 12 Nisan’da, Tekirdağ - Malkara arasında, onarım nedeniyle tek şeride indirilen yolda, karşı yönden gelen araçla çarpıştı. Kaza sırasında emniyet kemerinin koptuğunu ileri süren Süleyman Çoban ağır yaralandı.

    KEMER KOPMUŞ

    Parçalanan sol bacağına protez takılan, sol omzunda kırıklar bulunan, yüzünden yaralanan, 3 aydır koltuk değnekleriyle yürüyen Süleyman Çoban, 4 ay da iş göremez raporu aldı. Aracı kullanan, emniyet kemeri takılı arkadaşı Cem Maçıkan, kazayı birkaç sıyrıkla atlattı. 2 gün sonra işinin başına döndü.
    Otomobil tamir bakım servisi işleten 39 yaşındaki Süleyman Çoban, o anı şöyle anlattı: “Acı içinde kıvranıyordum. Kemerimin koptuğunun farkında bile değildim. Kazadan 15 dakika sonra ambulans geldi. Sağlık memurları sıkıştığım araçtan beni kurtarmaya çalışırken bir yandan da kemerimin koptuğunu konuşuyorlardı. Kemerin koptuğunu o sırada öğrendim.”

    BİLİRKİŞİ: GİZLİ AYIPLI

    Kazada kopan kemer yüzünden hayatının karardığını söyleyen Süleyman Çoban, kemeri kopan otomobili üreten şirkete İstanbul 1. Tüketici Mahkemesi’nde dava açtı. Bilirkişi tarafından hazırlanan raporda şu ifadelere yer verildi: “Tespit konusu aracın yolcu emniyet kemerinin tekstil dokusunda imalattan kaynaklanan kusur bulunduğu, yönetmeliklerde tanımlanan işlevini yerine getiremeyerek kaza esnasında karşılaması gereken kuvveti karşılayamayarak koptuğu, bu nedenle kendisinden beklenen fonksiyonlar bakımından önemli bir maddi ve ekonomik eksiklik nitelendirilmesi gerektiği, bu bakımdan aracın komponent bazında gizli ayıplı olduğu sonucuna varılmıştır.”

    DAVA AÇACAĞIM

    “Kemer kopmasaydı bunlar başıma gelmeyecekti” diyen Süleyman Çoban, şöyle konuştu: “Üç aydır işim, aile hayatım bozuldu. Firma beni arayıp özür bile dilemedi. Tazminat davası açacağım.”

    http://www.hurriyet.com.tr/gundem/23726191.asp

    fox haberde izledim araç fiorinoydu.. emniyet kemerinin koptuğuna ilk defa şahit oldum.. fiat bir açıklama yaparmı acaba..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi avensis42 -- 16 Temmuz 2013; 14:48:44 >



  • Fiyatlar hızlı artıyor kalite daha hızlı düşüyor
  • Aracin Fiat olmasi nedense sasirtmadi.

    Kemer takili olsa sonuc nasil olurdu bilinmez fakat boyle bir hatanin bedelini masum bir vatandasimiz,malesef omur boyu cekecek. Cok kotu bir durum.

    Cok da komplike bir guvenlik ekipmani olmayan "emniyet kemeri"inde dahi gunumuzde hala boyle hatalarin olmasi oldukca sasirtici. Tabi ki kul yapimi oldugu icin hata olma ihtimali var fakat belki bazi seyler icin daha cok dikkat etmek gerekir.

    Kaza geciren arkadasimiz icin bazi seyleri geri getirmek artik mumkun olmasada umarim davayi kazanir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yasakpınar -- 16 Temmuz 2013; 3:55:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    Fiyatlar hızlı artıyor kalite daha hızlı düşüyor

    Yerli yan sanayinin kalitelisi var kalitesizi var. Sonuçta siz yan sanayiden neyi sipariş ederseniz onu üretir. Fiatı kınıyorum. Ayrıca Satınalma departmanındaki mühendisi extra kınıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emniyet kemerinin kopabileceği hiç aklıma gelmezdi Gerçi prestijli (!) bir alman markasının yeni çıkan hb c sınıfı modeli hariç güncel olarak satılan bütün modellerinin ve aynı marka çatısında ortak şasi kullanan ve dünyada satışta ilk 3 de bulunan markanın bütün araçlarının mühendislik hatası ile üretildiği ve üretilmeye devam ettiği düşünülürse gayet normal. ( Kaza anında direksiyon yamuluyor dolayısıyla hava yastıgı kafaya denk gelmiyor, manken kafasını dasboarda son hız vuruyor. )
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    Fiyatlar hızlı artıyor kalite daha hızlı düşüyor

    Yerli yan sanayinin kalitelisi var kalitesizi var. Sonuçta siz yan sanayiden neyi sipariş ederseniz onu üretir. Fiatı kınıyorum. Ayrıca Satınalma departmanındaki mühendisi extra kınıyorum.

    hadi döşemede motorda olur da emniyet kemeri gibi hayati bir şeyinde kalitesizi olur mu be kardeşim realist yaklaşalım cool olalımda bu kadarda robotize tepki vermek ne diyim eurupai hissettiyor doğrusu tabi menfi manada
  • Gece gece nerden buldun bunu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Söz konusu aracın Fiat olması şaşırttı, Fiorino olması ise şaşkınlığımı yok etti.

    Kemer kopması ne demek arkadaş, ABS ESP ASR cart curt sistemlere güvenmem hava yastığına bile şüpheyle bakarım, araç içinde güvendiğim tek güvenlik donanımı emniyet kemeridir.

    Mekaniktir, sürpriz yapmaz, o klik sesi geldi mi güvendesinizdir.

    Onda da kemer kopuyorsa ölelim direkt.Umarım mağdurun ömür boyu çalışmasına gerek kalmayacak kadar yüklü bir tazminata mahkum bırakılır marka.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DolceVita. -- 16 Temmuz 2013; 4:05:09 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Gece gece nerden buldun bunu

    akşam haberlerinde izlemiştim... az önce gazeteleri okurken yine denk geldi...

    gerçekten vahim bir durum...
  • Fiat ise hic sasirmadim. Gecen yil sirketten bir abimizin 4 yasindaki punto sunun gogusteki airbag in kapagi yirtildi. Fiat basta kabul etmedi. Arac kaza yapmamis bir insan orayi nasil yirtabilir. Itiraz tehdit derken garantiden yaptilar. Daha sonra araci almaya gittigimizde musteri iliskilerine bakan bayanin puntosundada ayni sorun. Fiatin motoru saglam gerisi yok. Disarida anlattigimizda fiat sa normal diyordu herkes. Emniyet kemeri koparmi en temel guvenlik unsuru.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fiatın sadece motoru sağlam gerisi içler acısı ama arkadaşımın bravo suna binince fiatın mı diye tereddüt ediyorum bizi bu kalitede araca binmeye mahkum edenler utansın neymiş FİATA binmiş tabi padişahım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DoctorEconomy -- 16 Temmuz 2013; 5:31:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emniyet kemeri kopan arabanın motoru sağlam olsa kaç yazar
  • Hangi marka olursa olsun affedilemeyecek bir kusur.
  • Ben hayatımda ilk defa kopan kemer duyuyorum o da bu konu da. Olmaz demiyorum ama, ya buraya aktarılan ifadelerde yanlışlık var ya da kişi de çelişki var.

    Diyordum ki; Sitedeki yorumlara baktım, Süleyman Çoban ismi ile bir yorum gördüm orada.

    Demiş ki;

    quote:

    suleyman çoban15/07/2013 - 15:49 Yolun başında işaret var devamında çizgi ve reflektör yok.Sürat 70-80 bu arada aslında yolcuyum ben şoför değilim şoförler sağlam.tek kopan kemer benimki.


    Demiş. Kendisi mi yazmış gerçekten bilemem. Kemerin resmini de çekselermiş keşke.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • Fabrikasyon hatasıdır, denk gelir (ki gelmemesi gerekir)
    Siz kaç tane Fiat'ın kemeri koptuğu haberlerini duydunuz ki?

    Ona bakarsanız otobüslerdeki emniyet kemeri resmen ölüme davetiyedir. Başka da bir şey değildir.
    Sizi iki noktadan kavrar ve olası bir kazada savrulup göğsünüzü vurmak yerine bir noktadan tutup sizi (merkezkaç kuvvetinin de etkisi ile) daha sür'atli bir şekilde önünüzdeki ekrana kafa attırır.
    Tabi ki göğsünüzü vurmak iyi değil ama göğsünüzü vurursunuz, serbest olduğunuz için savrulur bir yere daha vurursunuz ki o zamanda otobüsün savrulması bitmiş olur muhtemelen. Bir kaç kırık ve iç kanama geçirirsiniz en kötü hadi, doğru bir müdahale ile kurtulabilirsiniz.
    Ama o hızla o ekrana kafa attığınızda ne olacak? Surat dağılacak bir kere. Kafatasını kırabileceğiniz kadar da hızlı çarpıyorsunuz. Pekmez akar yani.
    Beyin kanaması işten bile değil.
    Evet, bir gün otobüse bindiğinizde kemerinizi takın, sonra öne arkaya ne kadar gidebildiğinize bakın. Kemer sadece sizi tutup savurmak için sanki.

    Ancak bir vasıtada en önemli şey emniyet kemeridir. Bu yüzden zaten bu kemer mekanizması olabildiğince basit bir mekanizmadır (Bir zamanlar yangın ve sel gibi durumlarda, ya da aracın tamamen hareketini yitirdiği, durduğu durumlarda, tokadan hariç bir yerden (Tokanın kilitlenmesi ya da darbe ile ezilmesi veya ulaşılamaması gibi durumlarda) otomatik veya bir düğme ile atması gibi bir düşüncem hatta ufak bir kaç projem vardı. Ancak bu mekanizmanın mümkün olduğunca basit ve sorunsuz olması gerektiği kanısını edindim.

    Mümkünse her bir kemeri tek tek test etsinler. Çünkü bir kaza anında tek gerçek güvenceniz o.
    Eğer kaza gerçekleşmeye başlamışsa, sizi kurtarabilecek 3 şey var.
    1- Arabanın deforme olarak sizi koruması
    2- Hava yastığı
    3- Emniyet kemeri

    Araba deforme olurken sizi koruyamayabilir. Ya da araba deforme olarak sizi koruması için sizin arabanın içinde olmanız gerekiyor. Olmazsanız, arabanın kaportası yerine darbeleri vücudunuz sönümler (Asfalta çakılırsınız yani başka bir deyişle). Arabanın içinde kalmanız için de "Emniyet Kemeri" tarafından tutulmanız gerekmektedir.
    Hava yastığı ise, aslında bir yarıştır. Ortada sihirli bir nokta vardır. Hava yastığının açılabileceği son nokta. Hava yastığı o noktaya gelmeden önce siz o noktayı geçerseniz yandınız. Çünkü hava yastığı o noktaya ulaşacaktır ve bunu çok ciddi bir sür'atle yapacaktır. Suratınıza balyoz yemeye hazır olun. Sizi hava yastığı açılana kadar o sihirli noktanın gerisinde tutacak olan şey de Emniyet Kemerinden başka bir şey değildir.
    Emniyet kemeri ise, sizi en kötü durumda dahi korumayı başarır. İstisnai durumlar da yoktur. Yani kemeri çözemedi yandı boğuldu falan şehir efsanesi değildir elbete ama, eğer o kemer takılı olmasaydı da o direksiyona kafa atsaydı arkadaş, ya da hava yastığından önce o sihirli noktaya ulaşsaydı sizce bilinci açık kalır mıydı?
    Her bir kemiği kırılmış olabilir sınır yok. Süper değil mi? Kemer takma sonra sağlam kal, oldu.

    Ehm. Her neyse, böylesine hayati bir donanımın tek tek test edilmesi taraftarıyım. Sonuçta kemer tek bir kere gerildiği zaman işi bitmiyor ki.
    Kamyoncular aynı kemerle binlerce kez yük sarıyorlar. Bir kereliğine 300-400 kilograma maruz kalacak diye ömrü bitecek değil ya.
  • Fiat ı zaten sevmezdim iyice soğuttunuz beni araçtan.
  • Eğer kemer kopuyorsa kaldır at arabayı, kim bilir kaç sürümünde aynı üretim bandından çıkan adi kemer kullanıldı ve o araçları kimler kullanıyor bilmeden.....
  • Fiorino'm olsaydı hemen satışa koyardım.

    Bu kadar olmaz ya
  • Kaza Malkara T.dağ yolunda olmuş. 2 haftadır bu yolu kullanıyorum, yol berbat durumda. 10 km kadar yol tek şeride düşüyor, yolun bir tarafı çok dar olduğu için araçlar karşı şeride geçiyor mecburen, yol daraldığı için de şeritler sürücüleri yanıltıyor, 2-3 defa karşıdan gelen araçla kafa kafaya geliyordum, şimdi de google dan arattım bu yolda bir sürü ölümlü kaza olmuş çoğu da kafa kafaya çarpışma, bu yolu kullanıyorsanız dikkatli olun, Allah a emanetsiniz..
  • kötü bir hadise yaşanmış. Hiç bir üreticiye yakışmayan bir davranış .
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.