Şimdi Ara

Gittigidiyorda ucuza satan satıcı (16. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
371
Cevap
18
Favori
49.502
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Reco. kullanıcısına yanıt
    Amazon dropshipping yapılabilecek bir site değil , adam babasının hayrına satış yapmaz gibi laflar sizin uydurmanız. Benim bu konuda elimde bir belge yok. Adama dolandırıcı deyip elimde kanıt olmadan konuşmamı mı istiyorsunuz. Ben kendimi tanrı konumuna koyarak kimseyi suçlamam. Siz kendi deneyimlerinize göre olayı değerlendiriyorsunuz ben yasalara, tüketici haklarına göre olayı değerlendiriyorum. Ortak noktada bulaşamamız gayet doğal. Adama elimde kanıt olmadan suçlamada bulunmam çünkü bu da suçtur. Sözleşmedeki ürün de tüketicinin her halükarda hakkıdır. İnternetten alışveriş maalesef korkakların işi değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ullumanitu -- 11 Aralık 2018; 2:54:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ullumanitu U kullanıcısına yanıt
    yasalara gore degerlendirebilmen icin ilgili saticinin kendi adina fatura kesebilmesi gerek.

    ürünler geliyor ama geliş yolu yol degil. amazonun guvenlik acigindan faydalaniyorlar.

    senin amacin saticiyi savunmak degil. tartismadan faydalanip felsefe filozoflugu yapmak.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Reco. kullanıcısına yanıt
    Satıcının fatura kesip kesemeyecek olması alıcıyı ilgilendiren bir durum değil. Ki senin elinde fatura kesemeyeceğine dair bir belge var mı ? Satış yapıyorsa fatura da kesmek zorundadır. Dediğim gibi karşındakini yok sayarsan kendi haklarını da yok sayarsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ullumanitu

    Amazon dropshipping yapılabilecek bir site değil , adam babasının hayrına satış yapmaz gibi laflar sizin uydurmanız. Benim bu konuda elimde bir belge yok. Adama dolandırıcı deyip elimde kanıt olmadan konuşmamı mı istiyorsunuz. Ben kendimi tanrı konumuna koyarak kimseyi suçlamam. Siz kendi deneyimlerinize göre olayı değerlendiriyorsunuz ben yasalara, tüketici haklarına göre olayı değerlendiriyorum. Ortak noktada bulaşamamız gayet doğal. Adama elimde kanıt olmadan suçlamada bulunmam çünkü bu da suçtur. Sözleşmedeki ürün de tüketicinin her halükarda hakkıdır. İnternetten alışveriş maalesef korkakların işi değil.
    ullumanitu hocam,

    Yıllar önce imamlık görevi yapan dayım oto galerinin birinden bir otomobil alıyor. Alırken bir çok ustaya götürüp aracın kusursuz ve tamamen Orjinal olduğunu öğreniyor.

    Aracı 2. yıldan fazla kullanıyor, bandrol, trafik sigortası ve muayenesini yaptırıyor.

    2 yıl sonra şehir merkezine giderken yolda trafik çevirerek aracın çalıntı olduğunu, 6 ay önce sahibinin çalıntı ihbarı yaptığını bildiriyor ve aracı bağlayıp götürüyorlar.

    Bundan sonra sıkıntılı bir mahkeme süreci geçiyor. Hatırladığım kadarıyla 3 yıl kadar sonra oto galeriye açtığı dava sonuçlanmış ve ödediği parayı geri almıştı.



    Bu süreçte dayım ne kadar aracın ruhsatı benim üstüme, sigorta muayene bandrol dese de kimseye birşey kanıtlayamadı. Mahkeme bitene kadar sıkıntı çekti ve aracından oldu.



    Adalet bizim sistemimizde geç işliyor.

    Sen bu Satıcı dan ürün aldıktan sonra kredi kartı sahibi itiraz ettikten sonra banka avukatları işlem başlatacak ve kredi kartı ile yapılan alışverişin Amazon üzerinden sizin adınıza ve adresinize yapıldığı anlaşılacak, gittigidiyordan aldığınızı kimse ilk etapta sormayacak.

    İfadeye gidip geleceksiniz, belki bilgisayarlarınıza vb el konulacak, çevreden duyan olursa hırsız damgası yiyeceksiniz.



    Satıcı çalıntı kart kullanmıyor da olabilir, ancak şüpheler çalıntı kart kullanıldığına dair çok yüksek.

    Tüm bunlara rağmen piyasasından 3 kuruş ucuz ürün almak için bu riske değer mi sizce?

    Bu alışverişi yapmayanlar sizce korkak mı? Yoksa sıkıntı istemeyen kişiler mi?

    Umarım kimsenin başı yanmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aynı ürün gamına ait başka üyelikleride görmüştüm.

    Bir üye hesabını daha buldum.

    https://profil.gittigidiyor.com/bittibitiyortr

    7 aralıkta uye olmuş sisteme.

    Belli başlı ürünleri satıyorlar.

    Bir yoruma cevapta da ürünleri Amazon Gebze depo adlı mng kargo şubesinden gönderdiğini iddaa ediyor ancak bu şube Amazon un kendi deposu içerisindedir. Dışarıdan kargo veremezsiniz. Teyit için mng kargoyu arayabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • halilcrs kullanıcısına yanıt
    Hocam demek istediğim. Her alışverişte var bu risk. O yüzden korkaklara göre değil. Şimdi sen ürün aldın adam sana aynı şeyi yapabilir mi yapabilir. mesela bir ürün alacaksın bu konudaki gibi ucuz değil normal fiyatlı ve hiç şüphelenmeden aldın. Hoop adam sana aynı şekilde yolladı. Yine aynı şey. Eğer ürünü istemiyorsan haklarını aramayacaksan ve iade edebiliyorsan sıkıntı yok. Burada çoğunlukla anlaşamıyorum çoğu insanla çünkü çoğu insan haklarını aramaya üşenen, tüketici hakem heyetine gitmeyen insanlar. Endişeyle yaklaş abi tamam insanları da uyar ben de uyarıyorum lakin olaya kesin bir şekilde yaklaşmayanları neden senin gibi davranmaya zorluyorsun.Ya da kötü ithamlarda bulunuyorsun. Bu adama dolandırıcı olmayabilir demekle bu adam dolancırı değil demek aynı şey mi. Ben dolandırıcı olmayabilir diyorum adam böyle dediğimiz için bize ithamda bulunuyor. Kendisi ise elinde kanıt olmadan dolandırıcı diyor. Ulan bu mu düz kafa benimki mi düz kafa. Şimdi ben sözleşmenizin peşinde koşun o ürün o fiyata sizin dedim diye adam zannediyor ki dolandırıcı dediği kişiyi savunuyorum oysa tüketiciyi savunuyorum. Artık daha da bir şey yazmayacağım. İsteyen iade etsin isteyen aldığı ürünün peşinden gitsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ullumanitu -- 11 Aralık 2018; 3:27:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ullumanitu

    Hocam demek istediğim. Her alışverişte var bu risk. O yüzden korkaklara göre değil. Şimdi sen ürün aldın adam sana aynı şeyi yapabilir mi yapabilir. mesela bir ürün alacaksın bu konudaki gibi ucuz değil normal fiyatlı ve hiç şüphelenmeden aldın. Hoop adam sana aynı şekilde yolladı. Yine aynı şey. Eğer ürünü istemiyorsan haklarını aramayacaksan ve iade edebiliyorsan sıkıntı yok. Burada çoğunlukla anlaşamıyorum çoğu insanla çünkü çoğu insan haklarını aramaya üşenen, tüketici hakem heyetine gitmeyen insanlar. Endişeyle yaklaş abi tamam insanları da uyar ben de uyarıyorum lakin olaya kesin bir şekilde yaklaşmayanları neden senin gibi davranmaya zorluyorsun.Ya da kötü ithamlarda bulunuyorsun. Bu adama dolandırıcı olmayabilir demekle bu adam dolancırı değil demek aynı şey mi. Ben dolandırıcı olmayabilir diyorum adam böyle dediğimiz için bize ithamda bulunuyor. Kendisi ise elinde kanıt olmadan dolandırıcı diyor. Ulan bu mu düz kafa benimki mi düz kafa. Şimdi ben sözleşmenizin peşinde koşun o ürün o fiyata sizin dedim diye adam zannediyor ki dolandırıcı dediği kişiyi savunuyorum oysa tüketiciyi savunuyorum. Artık daha da bir şey yazmayacağım. İsteyen iade etsin isteyen aldığı ürünün peşinden gitsin.
    Hocam her alışverişte bu risk yok. Burada gelen ürünün Amazon deposundan geldiği belli. Yazılan senaryoya göre sıkıntı çıkmahtimali had safhada.

    Gittigidiyor da bilinen satıcılardan yapılan alışverişlerde faturada gelirse sıkıntı olmaz.

    Ya da bu satıcılar önce ürünü kendi adresine çekse, sonra gittigidiyor üzerinden bize satsa yine sıkıntı olmaz.

    Ama Amazon üzerinden sipariş direk bizim adresimize gelirse savcılar tarafından tek şüpheli ilk etapta biz oluruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • halilcrs kullanıcısına yanıt
    Yazmayacağım desem de. Yine karşı tarafın davranışlarını biliyormuşuz gibi konuşuluyor hocam. İhtimalin az olması olmaması anlamına gelmiyor maalesef. İhtimalin çok olması da kesinleştirmiyor doğal olarak. Burada yine tüketicinin varsayımları devreye giriyor. Bu mesele neye benziyor biliyor musunuz. Fiyat hatası mevzusuna. Bu da bazı şeylerin anlaşılması için yazdığım son şey olsun. Bazısı 10000 tllik bir ürün 5 tlye satıldığında der ki fiyat hatası. Ama bu bir varsayımdır. Ben o ürünü alır sözleşmem elimde thhye giderim beni ürünün fiyat hatası vs olması gibi varsayımlar ilgilendirmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ullumanitu

    Yazmayacağım desem de. Yine karşı tarafın davranışlarını biliyormuşuz gibi konuşuluyor hocam. İhtimalin az olması olmaması anlamına gelmiyor maalesef. İhtimalin çok olması da kesinleştirmiyor doğal olarak. Burada yine tüketicinin varsayımları devreye giriyor. Bu mesele neye benziyor biliyor musunuz. Fiyat hatası mevzusuna. Bu da bazı şeylerin anlaşılması için yazdığım son şey olsun. Bazısı 10000 tllik bir ürün 5 tlye satıldığında der ki fiyat hatası. Ama bu bir varsayımdır. Ben o ürünü alır sözleşmem elimde thhye giderim beni ürünün fiyat hatası vs olması gibi varsayımlar ilgilendirmez.
    Hocam fiyat hatalı ürünler bu konudan çok uzak. Onlar için karşıda bir firma var ve sözleşme oluşuyor. Apayrı bir mevzu.



    Bu konuda bir satıcı Amazon deposundan kendi ürünlerini kargoladığını iddaa ediyor. Söylenen varsayım çok güçlü. Sözleşme yok, elinize ulaşan fatura yok.



    Olayın benzer bir konusunda yok. İnternet ortamındaki alışverişlerde ilk kez duyulan bir yöntem. Ben inanıyorum ki bu konuda büyük mağduriyetler yaşanacak ve forumun efsane mağdurlar konusu olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ullumanitu

    Hocam demek istediğim. Her alışverişte var bu risk. O yüzden korkaklara göre değil. Şimdi sen ürün aldın adam sana aynı şeyi yapabilir mi yapabilir. mesela bir ürün alacaksın bu konudaki gibi ucuz değil normal fiyatlı ve hiç şüphelenmeden aldın. Hoop adam sana aynı şekilde yolladı. Yine aynı şey. Eğer ürünü istemiyorsan haklarını aramayacaksan ve iade edebiliyorsan sıkıntı yok. Burada çoğunlukla anlaşamıyorum çoğu insanla çünkü çoğu insan haklarını aramaya üşenen, tüketici hakem heyetine gitmeyen insanlar. Endişeyle yaklaş abi tamam insanları da uyar ben de uyarıyorum lakin olaya kesin bir şekilde yaklaşmayanları neden senin gibi davranmaya zorluyorsun.Ya da kötü ithamlarda bulunuyorsun. Bu adama dolandırıcı olmayabilir demekle bu adam dolancırı değil demek aynı şey mi. Ben dolandırıcı olmayabilir diyorum adam böyle dediğimiz için bize ithamda bulunuyor. Kendisi ise elinde kanıt olmadan dolandırıcı diyor. Ulan bu mu düz kafa benimki mi düz kafa. Şimdi ben sözleşmenizin peşinde koşun o ürün o fiyata sizin dedim diye adam zannediyor ki dolandırıcı dediği kişiyi savunuyorum oysa tüketiciyi savunuyorum. Artık daha da bir şey yazmayacağım. İsteyen iade etsin isteyen aldığı ürünün peşinden gitsin.

    Mesajın başında verdiğin örnek saçma. Hani demişsin ya normal fiyat yazan birisi de yapabilir diye. İşte hala olayı anlamamışsın, olay fiyatın çok düşük olup olmaması değil. Olay; bu adamın başka firmadan, siparişi veren kişiler adına sipariş vermesi.

    Yani demek istiyorum ki isterse normal fiyat veren başka biri olsun eğer bir zahmet kargonuzun takibini yaparsanız zaten yine aynı şüheye düşersiniz. Arada fark olmaz.

    Ha yok fiyat normal deyip ne kargoya, ne de faturaya doğru düzgün bakmazsanız o da sizin hatanız ve sorumsuzluluğunuz olur.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Xiaomi powerbank almıştım.

    Aldıktan 2 gün sonrada iptal ettim. Para hesabıma geri döndü. Dün de ofise kargo gelmiş. Fatura da mevcut. Asya Bilişim kesmiş faturayı. 50 TL'idi fiyat, faturada ise 97.50 TL görünüyor. İptaline onay verdiği ürünü hangi akla hizmet göndermiş anlamadım. Cihaz orijinal. Ama iade edeceğim bittabi.
  • Cehennemden_Cennete kullanıcısına yanıt
    Asya Bilişim

    quote:


    Amazon.com.tr Dükkan Adı : Mobipo
    İşletme Adı:Asya Bilişim Sanal Mağazacılık Okan Uslu
    MERSIS Numarası:1003909970800010
    Vergi Kimlik Numarası:8950381801
    İşletme Adresi:
    SÜLEYMANİYE MAH. PROF CEMİL BİLSEL CAD NO 25 GÜLSÜM HA
    KAT 2 DÜKKAN 1 EMİNÖNÜ
    İSTANBUL
    34000
    TR


    50 Liralık ödemeye 97,50 Liralık fatura kesiliyor, hiç fatura kesilmiyor... Hiç bir şey yoksa Vergi Usul Kanununun ırzına geçiliyor ve bu meşrulaştırılmaya çalışılıyor.

    Arkadaşlar mesaj silmeler değiştirmeler filan da başlamış. Tüm konu boyunca satıcının şüpheli eylemleri ile ilgili insanları uyaranlar birileri tarafından saldırıya - hakarete uğramış ve uğruyor. Alışveriş yapan arkadaşlar bu konunun tüm çıktısını alıp gerektiğinde yetkili makamlar ile paylaşmak üzere saklamalı.

    Ben gelişmeleri takip ediyorum. Duruma göre Amazon Turkey Perakende Hizmetleri LTD.ŞTİ' ni bu konu ve içeriği hakkında bilgilendireceğim. Aleme ibret olsun diye. Bakalım klavye başından lan,lun bilmem ne demeye benziyor mu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EuphoriA -- 11 Aralık 2018; 10:31:48 >




  • hala daha olayı meşrulaştıran gönderileri okudukça, başına gelecek olanlardan bi'haber forum üyelerine acımıyorum.
  • Fulton F kullanıcısına yanıt
    Asıl sen olayı anlamamışsın. Ben adam sana ürünü de faturayı da doğru yollardan oluşturmak zorunda diyorum. Sen bana kalkmış amazondan gönderiyor diyorsun. Amazon göndermesi olayda bir katakulli olduğu anlamına da kesin olarak gelmiyor.



    (Ha yok fiyat normal deyip ne kargoya, ne de faturaya doğru düzgün bakmazsanız o da sizin hatanız ve sorumsuzluluğunuz olur.)



    Biz ne dedik satıcı sana ürünü doğru yollardan temin etmeli dedik. Fatura senin adına kesilirse amazondan ürünün sana gönderilmesi durumu dolandırıcılık yapmıyor. Fatura başkası tarafından kesilmişse yani ürün doğru yollardan gelmediyse ürünü düzgün şekilde istersin. Gidip iade etmek sözleşmedeki haklardan vazgeçmektir. Okuduklarınızı dahi anlamıyorsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ullumanitu -- 11 Aralık 2018; 11:32:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cehennemden_Cennete

    Xiaomi powerbank almıştım.

    Aldıktan 2 gün sonrada iptal ettim. Para hesabıma geri döndü. Dün de ofise kargo gelmiş. Fatura da mevcut. Asya Bilişim kesmiş faturayı. 50 TL'idi fiyat, faturada ise 97.50 TL görünüyor. İptaline onay verdiği ürünü hangi akla hizmet göndermiş anlamadım. Cihaz orijinal. Ama iade edeceğim bittabi.
    teknosistem olayına çok benzeyen bir durum daha gördük :)
    oradan ürünü gelen bazı alıcılarda ürünün başka firmadan geldiğini ve fatura da yüksek fiyat yazdığını söylüyordu

    aynı adam olma ihtimali güçleniyor :)
  • halilcrs kullanıcısına yanıt
    Hocam gittigidyor siparişlerinizde de sözleşme oluşuyor. Ürünün doğru yollardan tüketiciye gönderilmesi fatura kesilmesi satıcı tarafından sağlanması gereken şeyler. Ürünü iade etmek sözleşmedeki haklardan vazgeçmek demek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yorumların bir kısmını okudum kanım dondu. Bir çok insan çalıntı ürün aldığını bile bile safa yatıyor. Bu ürünleri Amazon'dan da alsanız Çinden de alsanız bu fiyatlara gelmez. Olay sadece basit bir fatura kesmeme olayı değil keske tek sorun o olsa. En basitinden saticinin philips tras makinesinden kar etmesi icin 70 tl ye almasi gerekir. Sizce bu mumkun mu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mag13 -- 11 Aralık 2018; 11:56:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende sipariş verdim, sipariş geldi amazondan. kargoyu kabul etmedim geri gitti. bana kaçan bir mevzu olur mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ullumanitu

    Hocam gittigidyor siparişlerinizde de sözleşme oluşuyor. Ürünün doğru yollardan tüketiciye gönderilmesi fatura kesilmesi satıcı tarafından sağlanması gereken şeyler. Ürünü iade etmek sözleşmedeki haklardan vazgeçmek demek.
    Hocam gittigidiyor u düşünmeyin. Birisi sizin adınıza Amazon üzerinden çalıntı kart ile sipariş verse, sizi bir şekilde kandırıp kabul ettirmeyi sağlasa aynı şey. Gittigidiyor burada ayrı bir mevzu. 2. Bir işlem.

    Asıl mevzu Amazon dan ürünün direk sana gelmesi.

    Bak yukarıda arkadaş ürünü iptal etmesine rağmen kargosu gelmiş.

    Ayrıca fiyatı 50 TL olarak ödenen ürüne fatura 97 küsür lira olarak kesilmiş. Yani bir katakulli dönüyor. Burada zararlı çıkan ilk kişi çalıntı kredi kartı ile sipariş verilip o siparişi teslim alan alıcıdır. Yani siz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • command_4 kullanıcısına yanıt
    Eğer gerçekten çalıntı bir kartla yapılan işlem varsa ve suç duyurusu yapılırsa Savcılık ifadenize başvurur. Siz de ürünü gittigidiyor üzerinden satın aldığınızı, satıcının ürünü başka bir alışveriş sitesi üzerinden daha pahalıya tedarik ederek size görmesi üzerine satıcının eyleminden şüphelenip ürünü teslim almayıp Gİttigidiyor' dan para iadesi istediğinizi söylersiniz.

    Ürün karşılığında ödeme yaptığınızı gösteren Kredi kartı ödeme dökümünü, ürünü başka bir yerden satın aldığınızı gösteren Gittigidiyor Satış Sözleşmesini bir kenarda muhafaza edin.

    İnatla bunu basit bir mesafeli satış sözleşmesine bağlayanlar var. Olur da ifadenize başvurulursa "ürünün başka bir alışveriş sitesi tarafından gönderilmesinden ( varsa daha düşük fatura ile ) şüphelenmedin mi? dikkatini çekmedi mi?" emin olun şu soru gayet güzel sorulur. O kadar basit yürümüyor işler.

    İnatla basit bir mesafeli satış sözleşmesinin Türk Ceza Kanunu, Borçlar Kanunu, Vergi Usul Kanununun üzerinde olduğu iddia ediliyor. Nasıl bir zır cahillikse. Ortada Türk Ceza Kanunu, Borçlar Kanunu, Vergi Usul Kanunununa ya da başka bir kanuna aykırı bir sözleşme varsa aslında sözleşme filan yoktur. Çok bahsettiğiniz o Gittigidiyor sözleşmesini açıp okuyun. Elinizdeki yasa dışı yollarla tedarik edilip satın alınmış bir malsa mala da el koyulur o malın ücreti de sizden zorla alınır. Ha çok şikayetin varsa gidersin malı sana kim sattıysa bulabilirsen onu icraya verirsin sen de zararını bu yolla karşılarsın.




  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.