Şimdi Ara

GHOST OF TSUSHIMA | PS EXCLUSIVE | TÜRKÇE | ANA KONU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4.140
Cevap
71
Favori
182.710
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 3 sa. önce
  • Cevaplayan Üyeler 496
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 11
  • Ortalama Mesaj Aralığı 6 saat 32 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 2
  • Favoriye Eklediklerim 71
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • -Hattori- (394 mesaj) Raising Kratos (230 mesaj) ra's al ghul (151 mesaj) Ellie_Williams (138 mesaj) Thejoker58906 (131 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (2074 mesaj) Mobil (1387 mesaj) Tablet (12 mesaj) Mini (148 mesaj) Uygulama (809 mesaj)
  • @
21 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Oyun >> PlayStation >> TPS >> GHOST OF TSUSHIMA | PS EXCLUSIVE | TÜRKÇE | ANA KONU
Giriş
Mesaj
  • Teğmen
    120 Mesaj
    Oyunun ana hikayesini dün sabah itibariyle tamamladım. Açıkçası merakla takip ettiğim sürükleyici bir hikaye olduğunu söyleyemeyeceğim. Tabi bu tamamen kişisel bir görüş. Oyunun dünyası gerçekten enfes denilebilecek bir yapıda. Kendisini 100% bitirdiğimde bile eminim ki ara ara sırf fotoğraf modunu kullanmak ve yaratılan bu dijital dünyanın eşsiz manzaralarına karşı flüt çalarak iç huzuru bulmak için geri dönüş yapacağım.

    Oyunun açılışı oldukça kuvvetli başlamıştı. Patlamalar, çatlamalar ve görsellik güzel bir başlangıç vaat etmişti. İlerleyen dakikalarda tüylerimi diken diken eden Ghost of Tsushima yazısının çıktığı sekansa kadar her şey çok güzel gitmişti. Ancak o noktadan sonra nedense oyunun hikayesi beni bir türlü içine çekememişti. Oysa ki, "Vay... Şeref üstüne kurulu bir alt yapı gelişiyor ve verdiğim kararlar içinde çelişeceğim.." Eğlenceli olacak diye düşünmüştüm.. Yani tamam. Karakter bir süre bunu düşünüyor, kendi içinde çelişiyor ama ben, ilgili karakteri kontrol ederken nedense bir türlü bu çelişkiyi yaşayamıyorumdum. The Last of Us: Part II'de oyunun ilk yarısında karakterle olabildiğince bütünleşip o doğrultuda RP yapabilmişken bu işi Jin ile birlikte yapamadım. Sucker Punch'ın bir önceki oyunu olan inFamous: Second Son'da ki ilerleyişi bildiğimden oynanış stilimize göre yapacağımız seçimler acaba oyunun sonunda bizi onurlu bir Samuray mı yoksa Bushido'yu çiğneyen bir haine mi çevirecek diye düşünmüştüm. Yani yapacağımız RP bizi iki patikadan birine sürükleyecek ve yolun sonunda bir kahraman veya anti kahraman olabileceğimizi düşünmüştüm. Sonuçsa hiç beklediğim gibi olmadı.. Tabi bu düşündüklerimin olmayacağını oyunun bir yerinden sonra açık ve net bir şekilde anlamıştım ama tüm bu curcuna, seçimli diyaloglar ne içindi? Acaba oyunu yaparken böyle bir yol izlediklerinde projeyi yetiştiremeyeceklerini anlayıp tüm bunları bir kenara atıp tek bir seçeneğe mi indirgediler merak konusu.

    Yine oyunun ilk saatlerinde daha önce Nioh ve Sekiro'da karşılaştığım bir olay modumu düşürdü. Buda oynayanların tahmin edeceğiniz üzere oyunun asıl kötü adamıyla oyunun başında dövüşüp mağlup olmamızdı. Bariz belliydi ki hem Nioh'da hem Sekiro'da olduğu gibi ilk önce onurumuz beş paralık olacak, mağlubiyete uğrayacağız, acı çekeceğiz arkasından ise güçlenip, deneyim kazandıktan sonra buralarda asıl patronun kim olduğunu göstercektik. Artık klişe halini aldı bu yöntem. Beni eğlendirmiyor, gerçekten.

    Sinematografi kısmında Kurosawa'nın ismini çok kullanmaları ayrıca anlayamadığım bir nüanstı. Özellikle yabancı basın Kurosawa'ya saygılardan bahsetmiş ama Akira Kurosawa'nın anısına oyun açıklamalarında olduğu gibi sadece özel bir renk ve ses filtresi mevcut. Açıkçası oyundaki ara sahnelerin Kurosawa vari çekim açılarından oluşacağını bekliyordum ve ne yazık ki 1-2 sahne dışında bırakın Kurosawa etkisini normal bir sinematik bile yok. Kamera açıları sabit, mimikler sıfır ve oyunculuklar ruhsuz adeta. Jin, Lord Shimura ve Khothun Khan karakterlerinin dışında pek bir yüz animasyonu görebildiğim karakter olmadı. Oyunun bi yerinde Jin'in gülümsemesi beni gerçekten şaşırtmıştı. "Vay be adamlar mimik yapmış" diye tepki vermiştim kendi kendime. Hikaye'de en az Jin kadar önemli olan Yuna karakterine değinmiyorum bile oyunun başından sonuna kadar tek bir yüz animasyonu ile bitirdi sanırım. Yani bu oyunun 6 senede geliştirildiği idda ediliyor. Nasıl olurda 6 senede böyle özensiz bir yol izlediler, bunlara stüdyo içinde nasıl tepki verilmedi aklım almıyor. Oyunun bir kısmında, mağara girişinde yanarlı dönerli oklarla bir arkadaş bizi uyarıp, "x eşyasını aramayı bırak, gazabımdan kurtulamazsın" tarzı bir uyarı yapmıştı. Arkasından ilgili karakterin sergilediği dönüş ve kaçış animasyonu, abartmıyorum 2000 yılı ilk PlayStation'a çıkan Spider-Man oyununda karşıma çıkmıştı. Bahsettiğim sahne Daily Bugle'ın alt katlarında Mysterio'nun büründüğü taklitçi Spider-Man ile karşılaştığımız sahne. Neyse.. Konu çok dağıldı. Anlayacağınız oyunun yönetmenliği beni hiç ama hiç memnun etmedi. Komutlar arası giren siyah ekran muhabbetine girişmek dahi istemiyorum. Oyunun çıkmasını beklediğim esnada pek sevdiğimi söyleyemeyeceğim God of War'ı tekrar bitirmem ve kameranın oyunun başından sonuna kadar kesilmeden tek plan ilerlemesine alıştıktan sonra böyle bölük pörçük bir deneyim beni iyice ara sahnelerden ve benzeri komut aktivasyonlarından sonra soğutmuştu.

    Genel oynanış ve oyun dengesi hakkında da üç beş söylemek istediğim şeyler var. Oyunu zorda başladığımdan ilk olarak üç-beş darbe ile yere inmem çok çabuk oluyordu. Benzeri oyunlarda artık düşmana kitlenme özelliğine alışmamda bu konuda bana sorun yaşatan bir başka detaydı. Yani oyunun dövüş sistemine alışmak hiç zor değil. Öyle yada böyle bir şekilde savaşacağın düşmana doğru yönünü belirleyebiliyorsun ama daha kolay bir yöntem varken konu ile ilgili yapımcıların yaptığı açıklama beni hiç ama hiç tatmin etmedi. Yani kalabalık düşman topluluklarıyla ben Sekiro'da da çatıştım ama kitlenmek oyun deneyimime bir sorun yaşatmadı. Sucker Punch'ın "gerçek Samuray hedefe kitlenmez" mantığı ve Samuray filmlerinde gördükleri random dövüşleri kitlenme sistemi ile yaşatamayacaklarını düşündükleri için bence daha kaotik bir yola girdiler. Şanslıysanız rahat bir dövüş sekansı yaşayabiliyorsunuz ancak bu oyunda her zaman şansınız yaver gitmiyor ve yeri geldiğinde asıl düşmanınız kamera oluyor. Özellikle düellolarda oyun motorunuz esirgesin, kamera bir dalın-bir ağacın arkasına denk gelsin bütün o bahsi edilen ambiyans bütün sinematik dövüş yerle bir oluyor ve düelloda façası çizilen siz oluyorsunuz. Oysa ki Nioh'ya nazaran o duruşları nede güzel yidirdiler oyuna. Her bir düşman tipiyle farklı tarzlarda dövüşmek, gelen her farklı düşman için o an hızlı hızlı kombinasyonları değiştirmek gerçekten çok eğlenceli ve çok akıcı bir oyun deneyimi sağlıyor. Ancak yine bir başka kaotik detay da seçtiğimiz ufak çaplı bomba ve zehir gibi eşyalar kısmında saklı. Bir türlü bu iki menüye alışamadım. Daha önce Horizon Zero Dawn, Marvel's Spider-Man, Days Gone vb. oyunlarda olduğu gibi tek bir tuş yardımıyla oyunu yavaşlatıp o esnada karşımıza çıkacak menüden seçmek istediğimiz gereçleri seçmemize olanak tanımak daha mantıklı bir karar olurdu diye düşünüyorum. Anlık karar vermemizi istediklerinden böyle bir yola girdiklerini düşünüyorum ve bana soracak olursanız bu yanlış bir seçim. Sekiro'da bile FromSoftware ilk defa Souls vari bir oyunda, oyunu durdurup araç gereçleri değiştirebilmemize olanak kılmıştı. Burda olması gerekense, bence sadece biraz oyunu yavaşlatmak ve detaylı bir menü sunmaktı hepsi bu. Paragraf başındada değindiğim gibi denge konusunda bir karmaşa var belli ki. Oyunun ilk perdesinde zorluk çekip ikinci perdesinden sonraysa yenilmez bir dövüş ustasına dönüşmek pek dengeli hissettirmiyor açıkçası. Oysa ki ilk perde ve üçüncü perde arasında kademe kademe güçlensek ve oyunun sonuna doğru ustalaşsak çok daha dengeli ve tatmin olmuş hissettirirdi diye düşünüyorum. Örneğin oyunun bir yerinde L3 ve R3 yardımıyla edindiğimiz bir rage mode mevcut. Birazda onun yardımıyla ilgili etaptan itibaren güçlenmeye başlasak çok daha tatlı olurdu diye düşünüyorum. Ama oraya gelene kadar çoktan mekaniklere alışmış ve güçlenmiş bir karakter olarak bütün düşmanları yerle bir ediyoruz. Bunun yanı sıra tonlarca skill yerine skill ağacı biraz daha kompakt seviyeye indirilebilirdi. Zaten Samuray olan Jin'in hayalet olma hikayesini harmanlayacak gizlilik odaklı skill'lerine odaklanabilir ve ana hikaye ile daha büyük bir bütünlük sağlanabilirdi. Bu arada Sekiro'dan alıştığımız halat mekaniği ve Uncharted vari tırmanma mekanikleri bence burada çok ama çok kötü yidirilmiş. Daha organik yapılsa çok daha eğlenceli olabilirdi.

    Oyunu bombalayıp diss'lemeye geldiğimi düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Ben sadece deneyimlediğim ürünün bende nasıl bir etki bıraktığını, bana göre neyin eksik olduğunu ve neyin-nasıl daha iyi olabileceği hakkında bir fikir beyanı sunmak istiyorum. Oynanış esnasında kendim için artıları ve eksileri not edip o doğrultuda yorum yapmaya kalkarsam bu görüş çok başka yere gider. Nitekim saydığım ve saymadığım onlarca şeyin arasında en baştada belirttiğim gibi oyunu beğendim. Aslında bakarsanız Death Stranding'de aradığım huzurlu yolculuğu bu oyunda buldum diyebilirim. Death Stranding çıkmadan önce, oyun içi uzun uzun yürüyüp oyundaki eşsiz manzaralar eşliğinde hayatı sorgulamayı planlıyordum ama o isteğim hem gerçekleşti hem gerçekleşmedi diyebilirim. Ghost of Tsushima'da ise tam buna uygun bir atmosfer mevcut. Oyunda neredeyse Jin'in atını kullanmadım. Öncelikle kamera açısı bence atı çok köşede tutuyor ikincisiyse bu oyunda yavaş yavaş, rüzgarın rehberliği eşliğinde uçsuz bucaksız ufuklara doğru, çiçeklerin arasında yürürken onları okşamak kadar güzel bir şey var mı? O an derin bir nefes alıp oluşturulan dijital dünyanın güzelliğine aşık olmak, yüklü bir duygu buhranı ile düşüncelere dalmak, huzur aramak ve yolun sonunda bir dağ tepesinde Hokku yazmak gerçekten insanı rehabilite ediyor. Bu rahatlamayı, insanın doğa ile arasındaki özlemi çok güzel aktarabildiğini düşünüyorum oyunun. Ghost of Tsushima sadece bir yürüme simülasyonu olsa dahi kafi benim için. Gerisi zaten artı ve eksilerden oluşan bonuslar benim için. Benim için yılın oyunu değil ama dünyasıyla olsun, optimizasyonu, müziği, sunulan huzuru ile olsun sadece güzel bir oyun.
    _____________________________




  • Teğmen
    215 Mesaj
    Hani güncelleme ortada yok,bunlar Google translate çeviri yapıyor herhalde.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    9137 Mesaj

    Editör yanlış çevirmiş sanırım.
    Later today diyor. Yani bugünden sonra anlamına gelebilir. Ama keşke Tommorow deseydi direkt olarak yarını işaret ederlerdi. :)
    |
    |
    Bahsedilenler: okan855
  • Teğmen
    215 Mesaj

    Yahu bu adamlar motion capture yaptıkları fotoları paylaştılar ,acaba yalan mıydı.Dedigin gibi karakterlerin mimiksiz ve hareketsiz duruşları belli olmasın diye kamerayı sabit şekilde 50 metre geriye konumlandırmışlar.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Oedon kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Uzaklaştırılmış 5 gün cezanın, 4 gün 20 saat 40 dakika kadarı kaldı.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Matrixde ki Zenci Adam

    ABD'de bitmedi.

    Alıntıları Göster
    O zaman ona gore yazilacak baslik



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Uzaklaştırılmış 5 gün cezanın, 4 gün 20 saat 40 dakika kadarı kaldı.
    Guncelleme gelmis



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    9137 Mesaj
    Güncelleme Geldi hadi hayırlı olsun. :)


  • Binbaşı
    1135 Mesaj

    Yoksa yükleme ekranını beğenmediler biraz daha mı uzatıyorlar?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Raising Kratos kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    bubu
  • Yarbay
    7643 Mesaj
    65 saat sonunda platinledim oyunu gerçekten çok keyfi oyundu renk paleti çok iyi gün batımında harika görselik sunuyordu. 61 yan görevden eksik kalan olursa haritada gözükmüyen ilk olarak bunlara baksın

    https://www.powerpyx.com/ghost-of-tsushima-a-debt-repaid-walkthrough/

    https://www.powerpyx.com/ghost-of-tsushima-the-cost-of-fear-walkthrough/

    bu ikisi alakasız şekilde ormanin içinde kör bir yerde kalmışlar tam noktasına gidip npc ile etkileşime girmek lazim.
    aldığı puanları sonuna kadar hakeden bir oyun oldu benim için. sony bu nesil için güzel bir kapanış yaptı
    ek olarakta kendi oynadığım pri hakkı satacam düşünen pm atabilir.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    6464 Mesaj
    Oyunu anca alabildim, bu gece ya da yarın başlıcam... Oyunu oynayıp bitirenler için son tavsiyeleri rica ediyim; iyi bir deneyim için zorluk modu orta mı olsun yoksa zor mu? En önemlisi de İngilizce dublaj mı Japonca mı?
    _____________________________

    iPhone X 64GB | PlayStation®5 Digital | Macbook Air 13" MID 2012
    | Samsung 49KS8500 |
  • Yarbay
    6464 Mesaj

    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TaKo -- 13 Eylül 2020; 2:13:7 >
    |
    |
    byvolcan kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________

    iPhone X 64GB | PlayStation®5 Digital | Macbook Air 13" MID 2012
    | Samsung 49KS8500 |
  • Yarbay
    7643 Mesaj

    özür dileyecek bir durum yok hocam soru sordum sizde cevaplamışsınız bende mesaji sildim yanliz alaycı uslubunuz hoş değil malesef...



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    TaKo kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    8040 Mesaj
    goty kavramı benim için ağır saçmalık, anlamsız bir olgu. hayatımda bir yeri yok. kişisel düşüncem bu, seveni merak edeni vardır. bişey diyemem.

    diğer yandan 4chan, reddit gibi mecralarda sözü geçen, medya kölesi ya da paranın köpeği olmamış bazı yorumcuların ağzında hep aynı şey var.

    büyük ihtimalle game of the year olacak ama son kararı cyberpunk verecek.

    onu görmeden yorum yapamayız tarzı bir hava var.

    oyun gerçekten son zamanlardaki en "olmuş" oyunlardan biri.

    vallahi tebrikler sucker punch'a



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi defected -- 28 Temmuz 2020; 12:45:31 >
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    919 Mesaj
    Yeni yamadaki Yaman zorluğunu denedim daha ilk bölgede kalan yerleri temizlediğim için bir zorluk tam olarak hissedemedim, ilk bölgede çoğu düşman tek atışta gidiyor ama canımız kıyafete göre 3-4 vuruşta ölüyoruz, düşmanlar biraz daha saldırganlar gerçekten güzel olmuş öldüğüm zamanlar oldu ama bizimde tek atmamız pek iyi olmamış. Silahın seviyesine göre sadece kıyafetliler tek yiyor. Hafif kalkanlılar çift vuruş, kamp liderleri 4 atışda ölüyorlar. Hard da bu baya 2-4-8 gibiydi. Neyse 2.bölgede canımıza okuyacaklar gibi geliyor harda bile zorlamıştı.
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    8777 Mesaj

    Altyazı küçük deniyordu ona da düzeltme gelmiş sanırım.İyi oldu bu.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Bahsedilenler: Raising Kratos
    _____________________________
    Hani Annesinden dayak yediği halde yine Anne diye ağlayan küçük çocuk vardır ya..!!
    Bizmkiside aynı öyle işte; Bizi en çok BEŞİKTAŞ üzsede yine BEŞİKTAŞ diye haykırıyoruz.
    AŞK işte..!!
  • Yarbay
    4415 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: TaKo

    Oyunu anca alabildim, bu gece ya da yarın başlıcam... Oyunu oynayıp bitirenler için son tavsiyeleri rica ediyim; iyi bir deneyim için zorluk modu orta mı olsun yoksa zor mu? En önemlisi de İngilizce dublaj mı Japonca mı?
    daha etkileyici sürükleyici deneyim için bence kesinlikle japonca. ingilizce dublajla resmen amerikan filmine dönüşüyo şahsi fikrim. ben japonca bitirdim ve cidden etkileyici bi oyun olmuş. bugün bu videoya denk geldim, iyi ki japonca oynamışım dedim, ingilizce oynasam belki bu etkinin yarısını yapmayacaktı üzerimde. ayrıca platinlediğim ikinci oyun oldu.




    _____________________________
    PSN: KoRnTuNeS_88




  • Yarbay
    2457 Mesaj

    Kesinlikle ben de Japonca'da oynayacağım, aslında bu oyunun orjinal dilinin Japonca olması lazımdı, ama işte İngilizce evrensel dil olunca işler değişiyor.

    Batılı bir firma olarak Japonya desteğini zorunlu olmamasına rağmen bize sunan, özene bözene emek veren Sucker Punch'ı yine de takdir ediyorum.

    Japon kültürüne/tarihine ayrı bir çalışmış adamlar, yapılan işin iyi olmasındaki esas sebep, içine sevgi ve emek girmesidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ellie_Williams -- 28 Temmuz 2020; 21:23:13 >
    |
    |
    alpererez kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    7989 Mesaj
    Bu oyunda da gay ve lez ilişkiler gördük, nefret kusanların tek derdi markanın büyüklüğümüş sanırım, Last of Us'da konuyu çöplüğe çevirmişti bazı kişiler.
    _____________________________
    Yaşa Mustafa Kemal Paşa
    Fenerbahçe
    Playstation/PC
  • Yarbay
    2457 Mesaj

    E3 Gameplay videosunda gösterilen eşcinsellik bayağı bir göze battı, marka'da büyük olunca, bir kaç SJW tarzı yanlış algılanan olaylarda büyüyünce tepkilerin ardı arkası kesilmedi.

    135.000 oy nedir? :D



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
    melkor23 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    4415 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Ellie_Williams

    Kesinlikle ben de Japonca'da oynayacağım, aslında bu oyunun orjinal dilinin Japonca olması lazımdı, ama işte İngilizce evrensel dil olunca işler değişiyor.

    Batılı bir firma olarak Japonya desteğini zorunlu olmamasına rağmen bize sunan, özene bözene emek veren Sucker Punch'ı yine de takdir ediyorum.

    Japon kültürüne/tarihine ayrı bir çalışmış adamlar, yapılan işin iyi olmasındaki esas sebep, içine sevgi ve emek girmesidir.
    ben japonca dublaj sanatçılarının performansını cidden çok beğendim, çok iyi iş çıkarmışlar. ses ve dudak hareketleri oturmamasından çok yakınan olmuş ama sürekli altyazı okuduğum için benim için farkeden birşey olmadı. oyunun müzikleri de güzel, spotify listeme ekledim, dinliyorum.
    _____________________________
    PSN: KoRnTuNeS_88
Reklamlar
Europatrans evden eve nakliyat '' 444 69 95''
Ekonomi
Gülüş Tasarımı
Radyo Dinle
Sohbet
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR5
0,500
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.