Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

geri vites lambasının rengi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
11 Misafir Kullanıcı, 11 Masaüstü Kullanıcı
16
Cevap
0
Favori
23.052
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Konu Dışı / Off Topic >> Konu Dışı >> geri vites lambasının rengi
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Teğmen
    154 Mesaj
    yeni anladım ki niye geri vites lambasının beyaz oldugunu meger gece garac geri giderken gorus saglıyormus ancak yeni modellerin cogunda tek lamba var bunun sebebi ne olabilir sizce bir 20 wattlık ampulun maliyetini mi dusunuyorlar yoksa...?



    |
    |
  • Yüzbaşı
    647 Mesaj
    yeni mi anladın? :)



    Bir tane olmasının sebebi diğer taraftaki geri lambasının olması gereken yerde, arka sis lambasının bulunmasıdır...



    Eğer hem sis lambası hem de geri lambasına yetecek kadar ampul yeri varsa çift geri lambası ve sis lambası beraber kullanılabilir.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    647 Mesaj
    Benim anlamadığım başka bişey var asıl...



    Neden bazı araçlar akşamüstü far yakmalaı gerektiği bir saatte "park lambaları açıkken" giderler? Yani neden normal kısa hüzmeli farları yakmazlar?



    Aküden yediğini falan mı düşünüyolar yoksa? Oysa alakası yok, araç çalışır durumdayken akü sürekli sarj edilir ve elektrik enerjisi dinamodan (alternatör'den) elde edilir...
    |
    |
  • Yüzbaşı
    550 Mesaj
    ehehe Hadi onlar kısalara gidiyor baıları aksam oluyor lambasını yakmıyor ki ülkemizde gündüz farı uygulaması yaygınlaştırılmaya calışılıyor.... şahsen ben eger sehir içindeysem gündüzleri parklarımı sehirler arası yollarda ise kısa hüzmeli farlarımı kesinlikle yakıyorum arabanın rengi de koyu olursa bazen göz aldanması olabiliyor o yüzden gündüz farı uygulaması kesinlikle kazaları azaltacak bir uygulama ama bazıları akşamın alaca karanlığında kısayı bırak parklarını dahi yakmıyor...
    |
    |
  • Yüzbaşı
    550 Mesaj
    diger konuya gelince bu dediğimiz tek geri vites lambası olası genelde Hatchback yani arkası diger modellere göre düz olan arabalarda rastlanan bir olay son zamanlarda dikkat ettiysem mesela bi focusun veya benzeri bir hatchback arabanın arka lambaları göze daha fazla hitab etmesi için olabildigince yüksekte ve aşagıya dogru bir cizgi halinde oluyor bir de göze hoş gelme olayı ar tabi tüm bunlar birleşince hem sis hemde geri vites lambasını yan yana koymaya yer kalmıyor :) onarda bu çözümü buluvermiş :))
    |
    |
  • Yüzbaşı
    647 Mesaj
    <blockquote id='quote'><font size='1' face='Verdana, Arial, Helvetica' id='quote'>quote:<hr height='1' noshade id='quote'>şahsen ben eger sehir içindeysem gündüzleri <b>parklarımı</b> sehirler arası yollarda ise kısa hüzmeli farlarımı kesinlikle yakıyorum<hr height='1' noshade id='quote'></blockquote id='quote'></font id='quote'>



    İşte benim de anlamadığım bu... Neden parklarını yakıyosun? Neden kısa hüzmelileri yakmıyosun??? Aküden falan yediği yok, yak işte kısalarını da...











    P.S. EK OLARAK: Ayrıca park lambaları açıkken araç sürmenin cezası var ve traik kanununda park lambaları yanarken araç sürmek yasalara aykırıdır ibaresi de var.
    |
    |
  • Binbaşı
    1508 Mesaj
    avrupada farlar sürekli açık kalır burdada kapalı ne kadar saçma ya
    |
    |
  • Yarbay
    3835 Mesaj
    Kesinlikle katılıyorum! Adı üzerinde <b>Park Lambası</b> Yani araba ile durakladığınızda, ya da akşam yol kenarı gibi bir yere park ettiğinizde yakılması gerek. Park ile hareket ettiğinizde özellikle akşamüzeri bazen hareket edip etmediğiniz algılanamıyor. Aynı şey tam tersi içinde geçerli. Mesela adam gidiş-geliş yolda ters yöne parketmiş fakat park değil kısa farları yanıyor. (gece vakti) bir an adamın ters yönden size doğru geldiği hissine kapılıyorsunuz.
    |
    |
  • Teğmen
    154 Mesaj
    kısa farların aksamustu yakılması gerekiyor ancak gunduzleri far yakmanın cok gereksiz oldugunu dusunuyorum bi de arabalara fotosel koyarak niye farları otomatik olarak belli bir ısık duzeyinin altında kendiliginden yanmaları saglanmıyor maliyetin 15-20 milyon arasında oldugunu dusunursek.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    647 Mesaj
    <blockquote id='quote'><font size='1' face='Verdana, Arial, Helvetica' id='quote'>quote:<hr height='1' noshade id='quote'>kısa farların aksamustu yakılması gerekiyor ancak <b>gunduzleri far yakmanın cok gereksiz oldugunu dusunuyorum</b><hr height='1' noshade id='quote'></blockquote id='quote'></font id='quote'>

    <blockquote id='quote'><font size='1' face='Verdana, Arial, Helvetica' id='quote'>quote:<hr height='1' noshade id='quote'>Cehalet mutluluktur.<hr height='1' noshade id='quote'></blockquote id='quote'></font id='quote'>



    cevap bile vermiyorum...
    |
    |
  • Teğmen
    145 Mesaj
    Önce herkes emniyet kemerini taksın da ondan sonra farlara gelelim bence.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    402 Mesaj
    parextde, Avrupa'da araç kullanan herkes gündüzleri de far yakıyorlar. sana göre onlar gereksiz iş yapıyor öylemi. Bu söze en güzel cevabı şu fıkra verir aslında.



    Temel Amerika'da aracıyla otoyolda ters yönden gediyor.

    Radyosu da açık otoyol radyosunu dinliyor.

    Bir anons radyodan...

    - Dikkat bilmem ne mevkiinde ters yönde giden bir araç var.

    - Temel; İyi ama bunların hepsi ters yönde gidiyor.



    Sen doğru söylüyorsun parextde.

    Avrupa'daki onca insan gündüzleri far yakmakla gereksiz iş yapıyorlar.
    |
    |
  • Teğmen
    154 Mesaj
    1.cogu avrupa ulkesinde gunesli gun sayısı cok az. Kıs mevsimide adamlar 3-4 saat gunesi zor goruyorlar isterlerse gunduz far yakmasınlar. 2. Turkiye sartları malum. 3. FAR AYARI BOZUK olan bircok oldugunu gozden kacırmayalım. 4.Avrupada 50-55watt uzeri far kullnmak yasaktır. Burada 100-150 WATTLIK ampulleri kullanan araclar var. 5. Hangi farları ne zaman kullancagını bilmeyen insanlar var. Kısalar yerine sis farlarını yakan ya da surekli uzunlarla seyahat eden "hanzolar" varken (Umarım siz onlardan degilsinizdir.) gunduzleri ki temmuz sıcagında far yakmak gereksizdir. Isık duzeyinin yetersiz oldugu durumlarda yagmur ya da cok bulutlu havalarda far yakmak elbette gereklidir. 6. Aracınızın rengi ozellikle giri ise bu aracları bazen secmek cok zor oluyor asfalt rengiyle neredeyse aynı oluyorlar boyle bir aracınız varsa bu da sizin sorununuz.İsterseniz far kullanmayım bir kamyon tarafından bicilme ihtimalinizi arttırirsınız. Baska seyler soylememe gerek yok sanırım.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    402 Mesaj
    Bu olayın Türkiye şartlarıyla, temmuz sıcağıyla, arabanın rengiyle alakası yok. Eğer gündüzleri far yakılması gerekiyorsa, yakmak lazım. Ayrıca ayarı bozuk farla trafiğe çıkmak ceza gerektirir. Farın ayarı bozuk diye far yakmamak bahane değil.
    |
    |
  • Teğmen
    154 Mesaj
    Kendin soyluyorsun nefes kardes yakılması GEREKİYORSA demişsin. Bozuk far ayarından dolayı ceza alan oldugunu da zannetmiyorum. Bu iş yine oto. sektorule ilgili bir ornek vereyim ona benziyor. Yakıt tasarrufu saglayan teknolojyle uretilen otomobil getiriyorsunuz ama bu motoru karsılayan bir yakıt Turkiye de uretilmiyor asıl olan yakıtın saglanmasıdır ancak yakıt yoksa arabayı getirmemek daha akıllıca olur. Toyota ve dizel motorlarlu otoları.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    261 Mesaj
    beyler, bide gece sis lambalarini yakanlar var. hem sis hem kisa farlar insanin gözünü çok aliyo, sende dogal olarak karsi tarafa sellektör yapiyosun, sigir adamda sana sellektörle karsilik veriyo, uyuz olmamak elde degil...
    |
    |
  • Binbaşı
    1952 Mesaj
    kçr olacaz bunların yüzünden
    |
    |
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
üniversite
Masal
haberler
Veri Merkezi;Metro Ethernet;Cloud Sunucu
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,266
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.