Şimdi Ara

Gemi İnşaatı ve Makineleri Mühendsiliği ve Deniz Teknolojileri Mühendisliği?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
2
Favori
11.089
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu mühendislik dallarından hangisini seçmeliyim,bu konuda bilgisi olan bana yardımcı olabilir mi?

    Oldu da tutturamadım Gemi inşaatı,Dtm'ye gitsem çok üzülür müyüm mesela.Keşke der miyim?



  • Ha birde Karadeniz'de yani KTÜ'de bölüm sürmene ilçesinde.Sosyal yaşamım çok fazla olumsuz etkilenir mi?Çok sosyal birisi değilim fakat en azından sıkılınca arkadaşlarınla takılacağın yerler var mı yok mu bilmiyorum...O konuda şüpheye düştüm.Denizi çok severim,denizle ilgili çoğu sporu yaparım.Bu beni büyük oranda oyalar fakat dediğim gibi insanın canı ara sıra farklı şeyler yapmak,farklı yerler görmek ister.

    İstanbul'da ise İtü ve Ytü'de var...İstanbul bana çok sosyal gelebilir,üstelik büyük şehrine getirdiği sıkıntılar,daha fazla para ihtiyacı beni korkutuyor.Başka yerde de yok,keşke İzmir'de olsa...İstanbul'da hiç tanıdık da yok.Yani nereye gidersem gideyim tek başıma kalacağım.Bu konuda önerileri ve düşünceleri olan varsa alabilirim...




  • Yıldız teknik'te gemi inşaat okuyorum. Bence 1. planda gemi inşaatı tutman daha akıllıca olur, ancak deniz teknoloisi mühendisliği'nin de yabana atılır tarafı olduğunu düşünmüyorum, onlar sadece daha genel yaklaşıyorlar deniz taşıtlarına, yani deniz platformları vs. de ilgi alanlarına girer ,bu bölümde gemi inşaattan da biraz var ama esas açık deniz yapıları, yarı batık platformlar, deniz altı boru hatları vs tadında şeylerle ilgilenen bir bölüm. Yani direk olarak tersanelerde tanker,yat, savaş gemisi tasarımı/yapımı değik de saydıklarımı da barındırır. ama okuduğuma göre türkiye'de daha rahat iş imkanı bulabilmeleri için müfredat sulandırılmış ve gemi inşaatı mühendisliğine çok benzer hale getirilmiş. mezunları tersanelerde, dizayn ofislerde ve bilimum mühendis kafası gerektiren meslek dallarında çalışabilmekteymişler. doğrudan deniz teknolojisi mezunu biriyle irtibat kurmadım, daha çok gemi inşaat hakkında bilgim var. Tavsiyem de o yönde zaten;

    puanın yeterse gemi inşaat ilk 2 tercihini (itü ,yıldız), deniz teknolojileri ise 3. tercihini oluşturmalı bence. ktü yazarsan ise istanbuldaki kadar imkan olmayacağını gözardı etmemişsin zaten, ama gemi inşaat tek hedefim diyorsan ktü de listene girebilir, he ben hiç yazmamıştım ktü'yü yıldız tekniğe girerken uzak olduğu için bana ama, başka sebepler de var elbet.
    örneğin ktüye giden arkadaş oldu da makina mühendisliğine, adam 1 sene sonra geldi istanbulda okumak için tekrar hazırlanıyor, ama elbet memnun olarak da okuyan adamlar vardır.
    İstanbul'da kalacak yer derdi sorun oluyor, onu da belirtiyim. Devlet yurdundayım, arkadaşlar var asil çıkmayan misafir takılan adamlar hergün oda değiştiriyor yataklarının asil sahibi geldiği için. Yani yurt çıkmazsa, özel yurda geçebilirsin ki gelirsen bu konuda da yardımım dokunabilir
    iyi çalışmalar başarılar dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeStAn_YaZaNvidia -- 9 Ekim 2009; 23:23:10 >




  • Teşekkürler verdiğiniz bilgi için...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeStAn_YaZaNvidia

    Yıldız teknik'te gemi inşaat okuyorum. Bence 1. planda gemi inşaatı tutman daha akıllıca olur, ancak deniz teknoloisi mühendisliği'nin de yabana atılır tarafı olduğunu düşünmüyorum, onlar sadece daha genel yaklaşıyorlar deniz taşıtlarına, yani deniz platformları vs. de ilgi alanlarına girer ,bu bölümde gemi inşaattan da biraz var ama esas açık deniz yapıları, yarı batık platformlar, deniz altı boru hatları vs tadında şeylerle ilgilenen bir bölüm. Yani direk olarak tersanelerde tanker,yat, savaş gemisi tasarımı/yapımı değik de saydıklarımı da barındırır. ama okuduğuma göre türkiye'de daha rahat iş imkanı bulabilmeleri için müfredat sulandırılmış ve gemi inşaatı mühendisliğine çok benzer hale getirilmiş. mezunları tersanelerde, dizayn ofislerde ve bilimum mühendis kafası gerektiren meslek dallarında çalışabilmekteymişler. doğrudan deniz teknolojisi mezunu biriyle irtibat kurmadım, daha çok gemi inşaat hakkında bilgim var. Tavsiyem de o yönde zaten;

    puanın yeterse gemi inşaat ilk 2 tercihini (itü ,yıldız), deniz teknolojileri ise 3. tercihini oluşturmalı bence. ktü yazarsan ise istanbuldaki kadar imkan olmayacağını gözardı etmemişsin zaten, ama gemi inşaat tek hedefim diyorsan ktü de listene girebilir, he ben hiç yazmamıştım ktü'yü yıldız tekniğe girerken uzak olduğu için bana ama, başka sebepler de var elbet.
    örneğin ktüye giden arkadaş oldu da makina mühendisliğine, adam 1 sene sonra geldi istanbulda okumak için tekrar hazırlanıyor, ama elbet memnun olarak da okuyan adamlar vardır.
    İstanbul'da kalacak yer derdi sorun oluyor, onu da belirtiyim. Devlet yurdundayım, arkadaşlar var asil çıkmayan misafir takılan adamlar hergün oda değiştiriyor yataklarının asil sahibi geldiği için. Yani yurt çıkmazsa, özel yurda geçebilirsin ki gelirsen bu konuda da yardımım dokunabilir
    iyi çalışmalar başarılar dilerim.



    Davutpaşa'da mısın? Yoksa Beşiktaş'ta mı?




  • Peki birşey soracağım,kaçıncı sınıfta okuduğunuzu bilmiyorum ama şu durumda yüksek ihtimalle çıktığımda iş bulurum diyebiliyor musunuz?

    Ortalama kaç lira maaş alıyor mezun olan birisi?Dersler ağır mı?

    Son olarak iyi ki gelmişim diyor musunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barman
    Davutpaşa'da mısın? Yoksa Beşiktaş'ta mı?



    Servis dersler, fizik,matematik davutpaşa'da ben şu an 2 gün yıldızdayım 2 gün davutpaşadayım, 1 gün de sabahtan dp öğleden sonra yıldız.onu ayarlayamıyorduk direk o gün yıldızda yada dpde olalım diye ama elden geldiği kadar karıştırmadan aldım günleri, ya yıldız ya dp olacak şekilde.
    Ama 2. seneden itibaren büyük ölçüde beşiktaştayım,yıldızda yani. tabi yine ders seçme durumlarına bağlı.


    @Derin Mavi


    1. sınıftayım şu an, sektörü az çok bilen birisiyim daha doğrusu çevreden çok dinledim içinde bulunduğum sadece Gölcük Askeri Tersanesi oldu, babam kaptanlık yapmakta şu an ondan da az çok fikir alıyorum elbette. Sana şöyle diyim kriz olmasa, gemi inşaatlar düşmezdi, hatta öne giderdi sıralamada. Şu anki durumda işsiz olan gemi inşaatçı da var , iyi paraya devam eden de. Ama elbet düzelecektir, dünya ticaretinin ana hattını gemiler oluşturur, ve Türkiye'de öyle bir yerde ki hem avrupaya hem de arap yarımadasına gemi inşaat edebilecek durumda. Tersanecilik de artarak devam eder diye düşünüyorum. Pişman değilim, eğer yıldız mekatroniği öne yazsaydım o gelecekti gemi inşaat istediğim için onu öne yazdım. Şu an memnunum, ama tutturabilirsen itüye git derim. Yıldızın bürokrasi biraz ağır işliyor Şaka bir yana, YTÜ de olsa İTÜ de olsa gemi inşaat güzel bölümdür.Ve son olarak evet dersler ağır , ama çoğu mühendislik zaten ağırdır ders olarak. Gemi inşaatın zorluğu çalışma ortamı diyelim , tersaneler tehlikeli çalışma alanlarıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeStAn_YaZaNvidia -- 10 Ekim 2009; 15:51:20 >




  • Bana en zor gelen büroda çalışmak zaten,o konua sıkıntı yok.Dersleri de hallederiz bir şekilde...Bakalım hayırlısı olacak inşallah,başka fikirleri olan varsa lütfen payaşsın...
  • Up!
  • ben ktü gemi inşaatı ve gemi mak. mühendisliğinde okuyorum öncelikle ben hazırlık öğrencisiyim dersler merkez kampüste ve burası çok canlı bir yer ben istanbulda yaşıyorum istanbulda puanım yetmeyince az kalsın ytü makina yazcaktım ama şimdi yazmışım burayı diye hergün şükrediyorum(tabi başka konularda var benim) sürmeneye gelince okul sürmenede bile deil sürmenenin 10 km dışındaki çamburnu beldesinin 1 km dışında of a 3 km cidden köy gibi bi yer orası okulun yakınında kalabilceğin bi yer yok bildiğim kadarıyla ki genelde öğrenciler merkezden gidiolar okula 45 km dolmuş falan war ama 3tl olduğu için kimse kullanmıyor herkes otostop çekiyor ilk başta garipsiyorsunuz ama çok fazla otostop çeken öğrenci olduğu için halkta alışkın zaten sizde alışıyorsunuz ama şehir dışında okumakta biraz zorluk çekebilrsin ben o konuda çok şanslıydım liseden sıra arkadaşım rizeli hiç bı sıkıntı olmadı direk ewe falan çıktım çevre bile yaptık ama sende en fazla 2 ay sıkıntı çekersin sonra herkes düzen kuruyor zaten eğer bu bölümü istiyorsan kesinlikle yaz derim ktüyü ama tabiki sen itü veya ytü ni kazanmaya çalış olmassa burayı yazarsın bölümle ve trabzonla ilgili sana her türlü yardımcı olabilirim....




  • KTÜ hakkında biraz daha ayrıntılı bilgi verirsen sevinirim hocam zira puanlar tutmazsa oraya da gidebilirim belki.
  • hocam ben de düşünoyrum bu bölümü ama maaı 1500-2000 bin ise bilgisyr müh okumayı yeğlerim
  • niye bu gemi konusunda açıklama yapan yok
  • Aynen ya lütfen biraz bilgi verin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Reasonable

    Aynen ya lütfen biraz bilgi verin.

    ben gemi makinaları işletme müh ve deniz ulaştırma işletme müh hakkında bi kaptanla konştm adam ikisni önerdi.
    maaşları da gayet iyimiş.hatta baya iyi.
    aile hayatı biraz zor olur ama zamanla düzene koyarsın diyor.
    zaten okadar parayı alınca sende kolayca evlilik düşünmezsin=)
    gemi inşaatı önermedi valla.işsiz kalırsın büyük ihtimal diyor.türkiyede son sene sadece 4 gemi üretilmiş sdece 4...

    gemi mak işletme gemilerde çalşn makina mühler oluyor.
    her gemide 3 kaptan ve 3 mühendis bulunur.
    bunlar seferleri yaparlar.
    maaşları aşırı yüksek paranın gözüne vuruyon aile hayatın zayf sadece.

    gemi inşaatı ve gemi makinaları müh işsiz var onla da konştrabilirm.obölmü önermiyor kesinlikle.

    deniz ulaştrma işletme müh-kaptanlık-,gemi makinaları ve işletme müh-gemideki müh ve tersande de çalşabilien mak mühlükde yapaiblen yöneticiliğe kadar kayan müh-
    bu ikisini şiddetle öneriyor.
    tuzla forever...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bay_alim

    quote:

    Orijinalden alıntı: Reasonable

    Aynen ya lütfen biraz bilgi verin.

    ben gemi makinaları işletme müh ve deniz ulaştırma işletme müh hakkında bi kaptanla konştm adam ikisni önerdi.
    maaşları da gayet iyimiş.hatta baya iyi.
    aile hayatı biraz zor olur ama zamanla düzene koyarsın diyor.
    zaten okadar parayı alınca sende kolayca evlilik düşünmezsin=)
    gemi inşaatı önermedi valla.işsiz kalırsın büyük ihtimal diyor.türkiyede son sene sadece 4 gemi üretilmiş sdece 4...

    gemi mak işletme gemilerde çalşn makina mühler oluyor.
    her gemide 3 kaptan ve 3 mühendis bulunur.
    bunlar seferleri yaparlar.
    maaşları aşırı yüksek paranın gözüne vuruyon aile hayatın zayf sadece.

    gemi inşaatı ve gemi makinaları müh işsiz var onla da konştrabilirm.obölmü önermiyor kesinlikle.

    deniz ulaştrma işletme müh-kaptanlık-,gemi makinaları ve işletme müh-gemideki müh ve tersande de çalşabilien mak mühlükde yapaiblen yöneticiliğe kadar kayan müh-
    bu ikisini şiddetle öneriyor.
    tuzla forever...

    Gemi inşaayla ilgili yazdıkların beni bayağı şaşırttı çünkü genel çevremden duyduğum ve internetten araştırdığım kadarıyla tüm mühendislikler içinde iş bulma oranı en yüksek mühendislik diyorlar onun için.Acaba başka bir mühendislikle karıştırıyor olman mümkün mü?Çünkü gerçekten hala yazdıklarına inanmakta zorlanıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Reasonable


    quote:

    Orijinalden alıntı: bay_alim

    quote:

    Orijinalden alıntı: Reasonable

    Aynen ya lütfen biraz bilgi verin.

    ben gemi makinaları işletme müh ve deniz ulaştırma işletme müh hakkında bi kaptanla konştm adam ikisni önerdi.
    maaşları da gayet iyimiş.hatta baya iyi.
    aile hayatı biraz zor olur ama zamanla düzene koyarsın diyor.
    zaten okadar parayı alınca sende kolayca evlilik düşünmezsin=)
    gemi inşaatı önermedi valla.işsiz kalırsın büyük ihtimal diyor.türkiyede son sene sadece 4 gemi üretilmiş sdece 4...

    gemi mak işletme gemilerde çalşn makina mühler oluyor.
    her gemide 3 kaptan ve 3 mühendis bulunur.
    bunlar seferleri yaparlar.
    maaşları aşırı yüksek paranın gözüne vuruyon aile hayatın zayf sadece.

    gemi inşaatı ve gemi makinaları müh işsiz var onla da konştrabilirm.obölmü önermiyor kesinlikle.

    deniz ulaştrma işletme müh-kaptanlık-,gemi makinaları ve işletme müh-gemideki müh ve tersande de çalşabilien mak mühlükde yapaiblen yöneticiliğe kadar kayan müh-
    bu ikisini şiddetle öneriyor.
    tuzla forever...

    Gemi inşaayla ilgili yazdıkların beni bayağı şaşırttı çünkü genel çevremden duyduğum ve internetten araştırdığım kadarıyla tüm mühendislikler içinde iş bulma oranı en yüksek mühendislik diyorlar onun için.Acaba başka bir mühendislikle karıştırıyor olman mümkün mü?Çünkü gerçekten hala yazdıklarına inanmakta zorlanıyorum.

    hayır tam tersi kaptan yanımda hatta bende gemi müh diyince o aklma gelir onu çok alıyore sanıyodum.kaptanın kendisi itüdeniz ulaştrmdan mezun.
    gemi makinları işletme müh ve deniz ulaştmra işletme müh paraya vuranlar.diğerleri işsiz kalıyor genelde.şu aralar.yada neyse.
    bitane bugün gemi inş ve ve gemi mak mezunu biriyle konştm katü gemi inşaatı mı dedim itü yada yıldız gemi mak işletme mi dedim oda kesnlkle gem mak işletme dedi.

    bu sölediklerimde kuran üstüne yalan yok.gemi makinları işletme adı böle çünkü işletme kısmı yöneticilik içinmiş.yani bölüm sözel fln değil aksine makina mühle aynı eğitim nerdeyse.inanmazsan bak yani.

    HA bide türkiye çinden 100 tane ticaret gemisi alıyomş yani gemi inşaatı sıctı çünkü üretim, çinde yapılacak seferlere her zaman çıkış olur yani gemi üretimi yapsak da yapmasak da..o yüzden gemi makinları işletme ve deniz ulaştrma işletme çok şanslı.ve de maaşları 3 bin dolar minumum işe başlangıc parası.seferlerde 3 gemi mak işletme ve 3 kaptan bulunmak zorunda. haberin olsun.seferler herzaman olur her zaman ama gemi üretimi sadece 4 tane olmuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bay_alim -- 25 Temmuz 2010; 21:47:30 >




  • GEMİ MAKİNALARI VE İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ

    Gemi makineleri işletme mühendisleri ayrıca, gemilerde bulunan atık su sistemleri, yakıt transfer sistemleri, aydınlatma sistemleri, havalandırma ve tatlı su sistemlerinin, düzenli olarak çalışmasından ve bakım-tutumundan da sorumludurlar. Dünya ticari ve askeri deniz filolarındaki gemiler, hiçbir şekilde, gemi makineleri işletme mühendisleri olmadan yürütülemez

    Mezunlar lisans diplomalarını aldıktan sonra gemi ve gemi benzeri tesislerde mühendislik hizmetleri sunmaktadırlar. Mezunlardan gemilerde çalışmak isteyenler, T.C. Gemi Adamları Sınav Merkezinde (GASM) “Uzakyol Vardiya Mühendisi”, 2 yıllık çalışma sonrasında sınava girerek “Uzakyol 2. Mühendisi” yeterliği alabilirler. Uzakyol 2. Mühendisi ünvanını alanlar 2 yıllık çalışma sonrasında “Uzakyol Başmühendisi” sınavına girerler. Başarılı oldukları takdirde, “Uzakyol Başmühendisi” yeterliği alarak Uluslararası/ulusal filolarda Baş Mühendis olarak çalışmaya hak kazanırlar.
    Kazanımlar:
    Denizde çalışmaya hak kazanan makine mühendislerinin görev yapacakları seviyelerdeki başlangıç ücretleri aşağıdaki seviyelerdeki gibidir;

    1) İlk seviye "Makine Zabitliği" dir ve mevcut durum itibarı ile aylık gelirleri 3.000 Usd ve üstü,
    2) İki yıl deniz hizmetinden sonra alınacak ilk terfi "2.Mühendis" lik aşaması olup bu kadroda aylık gelir 4.800 v e üstü,
    3) İkinci Mühendis olduktan sonra 2 yıllık deniz hizmeti ile gemi üzerindeki denizcilik kariyerinin son aşamasına gelinmektedir. "Başmühendis" lik kadrosu için gelir 6.250 ve üstü seviyelerindedir.
    5) Bir meslek için altı yıl gibi kısa bir sürede gelinen son seviyeden sonra mühendislerin önünde çok sayıda seçenekler çıkmaktadır. Bunlar; gemide çalışmaya devam etmek, gemi işletmelerini yönetim kadrolarında yer almak, tersaneler de dahil enerji sektörü, büyük otellerin teknik müdürlükleri gibi alanlardır. Başmühendis olan bir kişi hangi alanı seçerse seçsin, denizde alacağı tecrübenin kariyerinde her zaman fark yaratacağını görecektir.

    İŞTE GEMİDE ASIL PARAYA VURAN MÜHLER DENİZCİ MÜH OLAN GEMİ MAKİNALARI İŞLETME MÜHLER ;)
    DAHA DEVAMI VARDI YAZININ DA BU KADARI YETER İŞTAHIN YETERİNCE KABARMIŞTIR.




  • bay_alim daha gemi mühendislerinin nerede çalıştılarını ne yaptıklarını bilmiyorsun benim tanıdığım stajda bezdi bu bölümden sen ne diyorsun? vereyim sana aylık 5 bin dolar hamallık yap hoşuna gider mi? sırf parası için bölüm yazmayın gençler sonra üzülürsünüz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bay_alim

    quote:

    Orijinalden alıntı: Reasonable


    quote:

    Orijinalden alıntı: bay_alim

    quote:

    Orijinalden alıntı: Reasonable

    Aynen ya lütfen biraz bilgi verin.

    ben gemi makinaları işletme müh ve deniz ulaştırma işletme müh hakkında bi kaptanla konştm adam ikisni önerdi.
    maaşları da gayet iyimiş.hatta baya iyi.
    aile hayatı biraz zor olur ama zamanla düzene koyarsın diyor.
    zaten okadar parayı alınca sende kolayca evlilik düşünmezsin=)
    gemi inşaatı önermedi valla.işsiz kalırsın büyük ihtimal diyor.türkiyede son sene sadece 4 gemi üretilmiş sdece 4...

    gemi mak işletme gemilerde çalşn makina mühler oluyor.
    her gemide 3 kaptan ve 3 mühendis bulunur.
    bunlar seferleri yaparlar.
    maaşları aşırı yüksek paranın gözüne vuruyon aile hayatın zayf sadece.

    gemi inşaatı ve gemi makinaları müh işsiz var onla da konştrabilirm.obölmü önermiyor kesinlikle.

    deniz ulaştrma işletme müh-kaptanlık-,gemi makinaları ve işletme müh-gemideki müh ve tersande de çalşabilien mak mühlükde yapaiblen yöneticiliğe kadar kayan müh-
    bu ikisini şiddetle öneriyor.
    tuzla forever...

    Gemi inşaayla ilgili yazdıkların beni bayağı şaşırttı çünkü genel çevremden duyduğum ve internetten araştırdığım kadarıyla tüm mühendislikler içinde iş bulma oranı en yüksek mühendislik diyorlar onun için.Acaba başka bir mühendislikle karıştırıyor olman mümkün mü?Çünkü gerçekten hala yazdıklarına inanmakta zorlanıyorum.

    hayır tam tersi kaptan yanımda hatta bende gemi müh diyince o aklma gelir onu çok alıyore sanıyodum.kaptanın kendisi itüdeniz ulaştrmdan mezun.
    gemi makinları işletme müh ve deniz ulaştmra işletme müh paraya vuranlar.diğerleri işsiz kalıyor genelde.şu aralar.yada neyse.
    bitane bugün gemi inş ve ve gemi mak mezunu biriyle konştm katü gemi inşaatı mı dedim itü yada yıldız gemi mak işletme mi dedim oda kesnlkle gem mak işletme dedi.

    bu sölediklerimde kuran üstüne yalan yok.gemi makinları işletme adı böle çünkü işletme kısmı yöneticilik içinmiş.yani bölüm sözel fln değil aksine makina mühle aynı eğitim nerdeyse.inanmazsan bak yani.

    HA bide türkiye çinden 100 tane ticaret gemisi alıyomş yani gemi inşaatı sıctı çünkü üretim, çinde yapılacak seferlere her zaman çıkış olur yani gemi üretimi yapsak da yapmasak da..o yüzden gemi makinları işletme ve deniz ulaştrma işletme çok şanslı.ve de maaşları 3 bin dolar minumum işe başlangıc parası.seferlerde 3 gemi mak işletme ve 3 kaptan bulunmak zorunda. haberin olsun.seferler herzaman olur her zaman ama gemi üretimi sadece 4 tane olmuş.



    Yanlış yönlendirmeyin insanları. Ben İTÜ'de Gemi İnş. ve Gemi Mak. Müh. bölümünde okuyorum. Piyasada oldukça elit bir bölümdür, ayrıca iş bulma, maaş konularında en avantajlı mühendisliklerdendir. Geçen sene dört gemi üretilmiş diyor Türkiye'de, bilmesek inanacağız biz de. Gidin Tuzlaya bakın onlarca tersane var hepsi de gece gündüz çalışıyorlar. Eğer puanınız yetiyorsa ve istekliyseniz muhakkak tercih edin. Okuması zordur, çalışmak gerekir ama dediğim gibi en avatajlı mühendisliklerdendir. Ayrıca Gemi İnş. ve Gemi Mak. Müh.leri fark derslerini verdikleri takdirde gemiyle sefere çıkabilir astronomik paralar kazanabilir. Ancak bu durum aile hayatı yaşamak isteyenler için uygun olmayabilir.

    Tercihlerinizde başarılar. Unutmadan her söylenene inanmayın önce araştırın. Gidin Tuzla'ya tersaneleri gezin. Mühendislerle konuşun.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.