Şimdi Ara

Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ] (44. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
981
Cevap
47
Favori
215.546
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4243444546
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • PETERSBURG kullanıcısına yanıt
    Peter hocam, merhaba.

    Bu sene İtü gemi makineleri işletme ye girsem, 5-6 yıl sonra da bahsettiginiz gibi garanti gemide iş bulabilir miyim?(uzun yol) buldum diyelim, bahsedilen rakamları alabilir miyim?

    Kesin cevap beklemiyorum tabii, sizin ön gorunuz nedir? Yani bölüm yazılacak seviyede mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba, bulursun kardeş. Bu bölüm için düşüneceğin en son konular bunlar olsun.

    Ben başlığa yazdığım dönemlerdE dolar 1.8 di

    Şimdilerde 2.70

    Gurbet ve deniz hayatı seni rahatsız etmeyecek ise iş bulma derdini sil kafandan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    Merhaba, bulursun kardeş. Bu bölüm için düşüneceğin en son konular bunlar olsun.

    Ben başlığa yazdığım dönemlerdE dolar 1.8 di

    Şimdilerde 2.70

    Gurbet ve deniz hayatı seni rahatsız etmeyecek ise iş bulma derdini sil kafandan

    Hocam hala dolar kurundan veriliyor degil mi maaslar? Dolar artti diye tl seklinde maas verme gibi bir durum olamaz heralde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Robb_Stark


    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    Merhaba, bulursun kardeş. Bu bölüm için düşüneceğin en son konular bunlar olsun.

    Ben başlığa yazdığım dönemlerdE dolar 1.8 di

    Şimdilerde 2.70

    Gurbet ve deniz hayatı seni rahatsız etmeyecek ise iş bulma derdini sil kafandan

    Hocam hala dolar kurundan veriliyor degil mi maaslar? Dolar artti diye tl seklinde maas verme gibi bir durum olamaz heralde

    Birincisi olamaz. Dolar yatıran dolar yatırmaya devam eder. İkincisi olursa muhtemelen rahatsız olacaksın ve bu şekilde çalışmaya devam etmeyeceksin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PETERSBURG -- 12 Mayıs 2015; 17:36:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karakorsan95

    Yazdıklarınızı büyük bir ilgiyle okudum.Aklıma takılan soruların büyük bir kısmını cevaplandırdım sayenizde sizlere teşekkür ediyorum.Benim anlayamadığım sadece birşey var itüdeki gemi işletme müh 25 binden alan bir bölümken ne oldu da 65 bine kadar düştü bu kadar düşüsün sebebi nedir acaba ? ilginiz için teşekkür ediyorum.Bu arada ygs 15 bin geldi

    Hocam musaitseniz bir gorusunuzu alabilir miyim ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karakorsan95


    quote:

    Orijinalden alıntı: karakorsan95

    Yazdıklarınızı büyük bir ilgiyle okudum.Aklıma takılan soruların büyük bir kısmını cevaplandırdım sayenizde sizlere teşekkür ediyorum.Benim anlayamadığım sadece birşey var itüdeki gemi işletme müh 25 binden alan bir bölümken ne oldu da 65 bine kadar düştü bu kadar düşüsün sebebi nedir acaba ? ilginiz için teşekkür ediyorum.Bu arada ygs 15 bin geldi

    Hocam musaitseniz bir gorusunuzu alabilir miyim ?

    Bu sorunun sebebini ben bilemem. Başka yerlerde bölüm mü açıldı ya da yök farklı bir uygulamamı yaptı ya da itü sınıf sayısınımı arttırdı azalttı açıkçası bilmiyorum ama sektör ile pek alakalı olduğunu düşünmüyorum.

    Dünya da ne zaman ki deniz taşımacılığı biter bu meslek o zaman biter. Onun dışında çabalayan için ve kalitesini ortaya koyan ve bunu mesleğe başladığı günden sonra sürekli arttıran için gerek türkiye de gerek ise yurt dışında sektörde ki sıkıntılara rağmen hala ekmek var. Hatta eskisinden daha iyi bence. İşe yeni başlayan bir Zabitin ya da mühendisin maaşı dökme yük tipi gemiler de aylık 3000-3500 tl civarı tankerde ise aylık 4000-4500 dolar civarı olduğunu yazmıştım daha önce. Önceleri dolar 1.8 lerdeydi şimdi 2.50-2.70 dolaylarında. Sırf bu yüzden bile denize ara verip karaya geçen mezunlar için cazip gelmeye başladı gemide çalışmak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • hocam merhaba ;

    Makine mühendisliği 3.sınıf öğrencisiyim.Mezun olduktan sonra ek dersleri verip gemilerde çalışmak istiyorum.Maaşların yüksek olması dünyayı gezmek vs ilgimi çektiğinden bu sektöre girmek istiyorum fakat ;

    korsan saldırıları gemi batması gibi benzer şekilde olan olaylar ölüm riskini artırıyor.meslekte bu tip olaylar "çok" oluyormu yani bu meslekte ölüm oranı çok yüksek mi ?
    özellikle korsan saldırıları çok oluyormu

    teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hxae

    hocam merhaba ;

    Makine mühendisliği 3.sınıf öğrencisiyim.Mezun olduktan sonra ek dersleri verip gemilerde çalışmak istiyorum.Maaşların yüksek olması dünyayı gezmek vs ilgimi çektiğinden bu sektöre girmek istiyorum fakat ;

    korsan saldırıları gemi batması gibi benzer şekilde olan olaylar ölüm riskini artırıyor.meslekte bu tip olaylar "çok" oluyormu yani bu meslekte ölüm oranı çok yüksek mi ?
    özellikle korsan saldırıları çok oluyormu

    teşekkürler

    Korsan saldırıları risk olarak var evet ancak bu sadece belirli bir bölge de yoğunlaşmış durumda. 10 yıl deniz de çalışabilirsiniz ve hiç korsan bölgesinden geçmeye bilirsiniz. Ya da çalıştığınız firmanın katılacağınız gemisi korsan bölgesinin içinde yer alan limanlarda çalışıyor olabilir. Ya da korsan bölgesine çok uzak dünyanın öteki ucunda korsan bölgesine uzak olduğunuzu düşünerek mutlu olabilirsiniz ancak bir an da o bölgeye bir seferiniz çıkabilir. Bu tamamen şans ya da kısmet işi ve tercih meselesi.

    Ölüm oranı konusunda istatiksel bir bilgim yok ancak yaklaşık 10 yıllık deniz tecrübem de kaza sonucu ya da denizde can kaybı yaşamadım Allah da yaşatmasın.

    Hiç kimse hayatını ya da canını sokakta bulmadı be kimsenin canı ve hayatı bilmem kaç bin dolarla satın alınamaz. Bu şekilde bir rahatsızlık veya yüksek bir oran olsa zaten kimse çalışmaz gemilerde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bir sey sormak istoyorum 2 yillik gemi insaat kazanipta dgs ile bu bolume cokmu zordur.olabilirligi varnidir acaba.Tecnubeli arkadaslardan cevap bekliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ruby07

    bir sey sormak istoyorum 2 yillik gemi insaat kazanipta dgs ile bu bolume cokmu zordur.olabilirligi varnidir acaba.Tecnubeli arkadaslardan cevap bekliyorum

    Mümkündür, 2006 yılında kardeşim yapmıştı. Tek yapmanız gereken notlarınızı yüksek tutup derslerinizi iyi takip etmenizdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tropique



    quote:

    Orijinalden alıntı: Ruby07

    bir sey sormak istoyorum 2 yillik gemi insaat kazanipta dgs ile bu bolume cokmu zordur.olabilirligi varnidir acaba.Tecnubeli arkadaslardan cevap bekliyorum

    Mümkündür, 2006 yılında kardeşim yapmıştı. Tek yapmanız gereken notlarınızı yüksek tutup derslerinizi iyi takip etmenizdir.

    Kardesinizin 4 yıllara geçmede dgs mi zorladı yoksa notlarini yuksek tutmasını.Bir kaç öneride bulunurmusunuz

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gemi Makineleri ve İşletme Mühendisliği hakkında forumlarda önceden verilen şu bilgilerin güncel halini öğrenebilir miyim?
    1-İş olanakları..Talep hala fazla mı?
    2-Maaşlar hala dolgun mu? Malum dolar epey değer kazandı. Uyanıklık yapan Türk firmalar oldu mu,maaşı TL cinsine çeviren veyahut düşüren?
    3-Gemide telefon,internet ve televizyon durumunda teknolojinin getirmiş olduğu birtakım gelişmeler var mı?
    ***Bu da special :)
    4-Gemi hayatınızda ortalama bir 5-6 aylık bir seferde, lanet olsun bu mesleğe dediğiniz kaç kere oluyor?(Çalışma zorluğu,olumsuz hava şartları yüzünden)


    ***Tecrübeli olan abilerim bu sorularıma cevap verebilirlerse gerçekten çok sevinirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ruby07


    quote:

    Orijinalden alıntı: tropique



    quote:

    Orijinalden alıntı: Ruby07

    bir sey sormak istoyorum 2 yillik gemi insaat kazanipta dgs ile bu bolume cokmu zordur.olabilirligi varnidir acaba.Tecnubeli arkadaslardan cevap bekliyorum

    Mümkündür, 2006 yılında kardeşim yapmıştı. Tek yapmanız gereken notlarınızı yüksek tutup derslerinizi iyi takip etmenizdir.

    Kardesinizin 4 yıllara geçmede dgs mi zorladı yoksa notlarini yuksek tutmasını.Bir kaç öneride bulunurmusunuz

    Kardeşim her ikisinde de çok zorlanmadı. Açıkçası meslek lisesi mezunu olmadığından bazı derslere daha hazır olarak gelmişti.

    Bazı öğrenciler ister 2, ister 4 yıllıkta olsun ilk sınavda düşük not aldığında bir umutsuzluğa kapılıyor; bazı zamanlarda da nasılsa düşük aldım yükseltmek zor diyerek geçmeye yetecek kadar uğraşsam yeter diyor, bunu yapmayın. Tüm gayretinizi gösterin. Hedefinize ulaşmak için okul hayatınız ile okul dışındaki sosyal ve özel hayatınız arasındaki dengeyi iyi kurmalısınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: duunsuzkamber

    Gemi Makineleri ve İşletme Mühendisliği hakkında forumlarda önceden verilen şu bilgilerin güncel halini öğrenebilir miyim?
    1-İş olanakları..Talep hala fazla mı?
    2-Maaşlar hala dolgun mu? Malum dolar epey değer kazandı. Uyanıklık yapan Türk firmalar oldu mu,maaşı TL cinsine çeviren veyahut düşüren?
    3-Gemide telefon,internet ve televizyon durumunda teknolojinin getirmiş olduğu birtakım gelişmeler var mı?
    ***Bu da special :)
    4-Gemi hayatınızda ortalama bir 5-6 aylık bir seferde, lanet olsun bu mesleğe dediğiniz kaç kere oluyor?(Çalışma zorluğu,olumsuz hava şartları yüzünden)


    ***Tecrübeli olan abilerim bu sorularıma cevap verebilirlerse gerçekten çok sevinirim

    3 - Şirketine göre personeline internet veren gemiler var. Tabi bu internet size film izleme indirme imkanı sunmasa da e-mail, facebook, whatsapp gibi mobil cihazlarda kullanımı daha mantıklı (kota/hız bakımından) uygulamlara imkan vermektedir.

    4 - Şahsen sadece gemide 8 ay staj yapmış birisi olarak ilk başlarda çok dedim ama sonrasında alıştım hatta biraz sevdim. Bu biraz da beraber çalıştığınız kişilerden ve onların tutum veya iş yapma biçimlerinden kaynaklanıyor. Sürekli bağırıp çağıran ağzından iyi söz çıkmayan, yanlışını kabul etmeyen birisi ile; güzel bir iş paylaşımı yapan, plan yapan, yönlendiren, öğreten ve güler yüzlü, bir konu hakkında (kendisinin veya sizin) yanlışı varsa düzelten birisi ile çalışma durumunuz bu durumu belirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tropique -- 4 Haziran 2015; 15:37:33 >




  • Merhaba arkadaşlar ben bu sene 12 . Sinifa geçtim ve üniversite sınavına girecegim bölüm olarak itu duim yazmaya karar verdim ancak gelcekte sektörde iş sıkıntısı olurmu sizce?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bir up çekelim
  • lys sonuçları da açıklandığına göre mülakatlara 1 adım daha yaklaştık.Mülakatlardan kalanlar var mı acaba ? yada neler yapıp yapmamızı önerirsiniz hocam ?
  • Bende bu sene yüksek ihtimalle bu bölümü yazacağım. Puanım YTU'ye yetiyor. YTU'den mezun olduğum zaman hem tersane hem gemide mühendis olarak görev yapabiliyorum sanırım.


    Yani gemide çalışmak ne kadar zor olsa da belli bir sene çalışıp daha sonra istemiyosan da biriktirdiğin parayla burada çok güzel yatırımlar yapılabilinir diye düşünüyorum.

    Umarım ben mezun olana kadar sektör değişikliğe uğramaz :D Her işin zorluğu var sonuçta. Elektrik inşaat vs bölümleri yazıp açıkta kalmaktansa burayı yazıp garanti işi tercih etmek daha mantıklı gibi duruyor. Üstelik puanları da çok yüksek değil.

    5 senelik bi konu olduğu için acaba hala tavsiye ediliyor mu bu bölümü yazmak? Yani 5 sene önceki kriterler 5 sene sonra da geçerli olur mu?
  • Nestive N kullanıcısına yanıt
    Merhaba kardeşim, Ben de 2009 da senin gibi Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Müh. okuyup mezun olur ve alternatifleri değerlendiririm diye seçimi bu yönde kullandım.. Şuan uzakyol 3/E olarak görev yapıorum, keyifle yapıorum.. 2 sene önce staja başladığımda 1.8 olan dolar şuan 2.7 , yukarda PETER abimin bahsettiği gibi de cezbedici.. Aynı firmada dvm etmeme rağmen sertifikaları aldığım kurslar olsun arkadaşlardan olsun özellikle yaz döneminde iş için boşdaysan gel 3/Ê lazım şeklinde bi tatil/izin dönemi yaşadım.

    Senin özel durumuna gelirsek, Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Müh. YTÜ !! Bologna uyum süreci ve müfredat değişikliğinine gitmiş olup.. Mezunlarına, Direk olarak Uzakyol 3/E olma hakkını kaybetti.. Yane iTÜ Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Müh. gibi oldu. MEzun olup kurs alman gerekli ki bu kurslarda zaman zaman durduruldu tekrar açıldı.. YTÜ müfredat değişimi ile, 2015 eylül girişlilere uygulanıcak/geçerlilik kazanıcak diye okuyan arkladan duydum..

    Ne benim ne de bir başkasının yazdıklarıyla direk hareket etme duyumsamaların olsun, yetkili mercileri en azından telefonla arayıp görüş- yüzyüze görüş yahut haklarına dahil yazılı maddeyi okumanı tavsiye ederim. Yineliyorum, kesin bilgi al pişman olma =) Başarılar kardeşim..




  • Wheel kullanıcısına yanıt
    23 k lys ile . ygs 6 dan boğaziçine yada itü gemi makineleri düşünüyorum sende durumlar ne ?
  • 
Sayfa: önceki 4243444546
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.