Şimdi Ara

Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ] (39. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
981
Cevap
47
Favori
215.526
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3738394041
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tankerde calismak icin tankerde staj yapma zorunlulug gelmis sanirim yeni mevzuatta ustteki arkadasin dedigine gore. Ben biraz arastirdim ama net bi bilgiye ulasamadim. Sorum su mesela ben ilerde buyuk tonajli petrol tankerlerinde calismak istesem kimyasalda yapacagim staj gecerli olmuyor mu? Cevaplariniz icin tesekkurler.
  • captain89 kullanıcısına yanıt
    Tonaj hakkında bi madde okumadım bahseden de olmadı, ancak tankerin tipine göre şartı var,

    Kimyasalda hizmet gösterirsen, kimyasal sertifikan işlenebiliyor,
    petrol '' '' '' '' ''.
    sıvı gaz '' '' '' '' ''.

    3 sertifika için 3 farklı tipte tankerden hizmet belgen gerekiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Oharas

    Tonaj hakkında bi madde okumadım bahseden de olmadı, ancak tankerin tipine göre şartı var,

    Kimyasalda hizmet gösterirsen, kimyasal sertifikan işlenebiliyor,
    petrol '' '' '' '' ''.
    sıvı gaz '' '' '' '' ''.

    3 sertifika için 3 farklı tipte tankerden hizmet belgen gerekiyor.

    Hocam cahiliyetime verin benim asil sormak istedigim suydu;

    Ben simdi tankerde staja ciksam kimyasalda veya sivi gaz tasiyan tankerlerde zabit olamiyor muyum? sonucta 6 aylik bir staj suremiz var ve bu siraladiginiz 3 tanker tipinden birinde staj yapmak zorundayiz. Bir tip tankerde staj yaptiginda digerlerinde calisamayacak miyiz?

    Bundan ayri olarak diger sormak sitedigim ise petrol tankerinde staj yaptigimda dokmeci veya kuruyukte zabitlik yapabiliyor muyum?

    Tesekkur ederim yardimlariniz icin.




  • sizce şu anda denizciliğin durumu nasıl? Şu açıdan soruyorum personelden beklenen ve personelin bilgisi? ya da yeni mezun olanların personel açığını kapayabilmesi? ya da personelin bilgisinin geçmiş senelere göre nasıl olduğu?
  • captain89 kullanıcısına yanıt
    şuan içinden bahsederek yazıyorum, 6 aylık staj şartınızı herhangi bi gemide tmmlarsanız ro-ro , dökme yük, konteyner, yolcu gemisinde yapabilrsiniz. (STCW-liman cüzdanı evraklarınızı tmmlayıp tabii ki)

    Olay şu ki eğer tankerde çalışmak isterseniz çalışmak istediğiniz tanker tipinde;
    1) 3dolup-3boşaltım ve en az 1 ay hizmet yahut,
    2) 3 aylık hizmet
    şartını yerine getirmeniz gerekior..

    toplam şart olan 6 aylık stajınızı, 3 ay sıvılaştırılmış-gaz tankerinde ve kalan 3 ayını da oil-chemical(petrol-kimyasal) MR tiplerinin bayrak register kaydıyla limana gittiğinizde tankerde yaparsanız... MR olması şart değil, Bayrak devletindeki geminin kaydının tipi önemli..

    tanker düşünmüyorsan zaten benim bahsettiklerimi dikkate alma 6 ay stajını herhangi bi gemide yap, 750kw üstü olması gerekiyor.. Staj şartlarını vs resmi sitelerden rahatlıkla bulabilirsiniz, UVM olma şartları vs kimler olabiliyor.. Bu konunun şuan 13-14 sayfalık ki önceki sayfalarını okuyunuz..

    http://www.denizciyiz.com ***
    http://www.resmigazete.gov.tr/default.aspx
    http://www.resmigazete.gov.tr/main.aspx?home=http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2012/08/20120823.htm&main=http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2012/08/20120823.htm (eski olabilir tarihine dikkat!)

    http://www.denizcilikfakultesi.com
    http://www.istanbulliman.gov.tr/tr/gemiadamlari.php ***
    http://www.adf.org.tr/index.php#1
    http://www.e-marineeducation.com
    http://www.denizhaber.com/

    http://www.gasm.gov.tr/

    Gemi Makineleri İşletme Mühendisliğin de bahsi geçen staj sürelerinin 12 ay olması ve bunun ne zamandan itibaren geçerli olduğuna dair ; (2013 yılından itibaren fakülteye başlayanları etkiler)
    http://www.e-marineeducation.com/tr/tartisma-panosu/konu/gemi-makinleri-isletme-muhendisligi-staj-yonetmeligi/ Benzeri birçok konuda yardımı olacağına inandığım takip ettiğim güzel bir sitedir..

    Hazırlık muallak olabilir ancak bizim üniversitede bildiğim kadarıyla Hazırlık okurken fakültenin öğrencisi sayılıyorsunuz.. Öğrenci kimlik kartınızda Fakülte yazar giriş yılını da belirten öğrenci numaranız mevcuttur ;)
    ;
    Resmi gazete ve mevzuata ulaşabileceğiniz , Bakanlığın sitesi; http://www.didgm.gov.tr/ Hani STAJ yahut TANKER Sertifikalarındaki tereddütlerinizi gideriniz, bilinçlenip, limandaki güncellemelerden haberdar olmayan memurlarla hakkınızı savunabilmeniz adına!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Oharas -- 7 Şubat 2014; 23:28:12 >




  • arkadaşlar yeni gemiye çıkacak arkadaşlar için güncel olarak kaliteli şirketlerin isimlerini yazar mısınız özellikle tanker tipigemileri bulunan şirketlerin .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redragon91

    arkadaşlar yeni gemiye çıkacak arkadaşlar için güncel olarak kaliteli şirketlerin isimlerini yazar mısınız özellikle tanker tipigemileri bulunan şirketlerin .

    Bildiğim kadarıyla soyliyim
    içtaş
    beşiktaş
    genel
    dunya denizciliğin tankerlerinin olması gerekir
  • İTÜ GEMİ İNŞAAT VE GEMİ MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ ÖĞRENCİSİYİM

    SAYIN ABİLERİM İLK OLARAK BU 6 AYLIK STCW DENİZ STAJINDA ÜCRET ALIYORMUYUZ Bİ BİLGİNİZ VARMI?

    BİR SORUMDA TERSANEDE İLK İŞ BAŞI YAPTIGIMIZDA ALDIĞIMIZ ÜCRET ORTALAMA NE KADAR OLUR
  • Arkadaşlar merhaba,

    Öncelikle forumda sorulan sorulardan tutunda verilen cevaplar ve içerdiği bilgiler tam anlamıyla mükemmel. 13 sayfayı 1 günde parça parça yaşayarak okudum desem yeridir. Bilgisini çekinmeden paylaşan herkese sonsuz teşekkürler, özellikle solti ve PETERSBURG un yardımseverliği ve sabırları takdire şayan gerçekten. Aynı bilgi seviyesinde olsam kestirip atardım bıkmadan usanmadan nasıl yazmışlar diye düşünmeden edemedim. Kafamdaki birsürü sorunun cevabını yazılanlardan giderme fırsatı buldum. Makine mühendisliğinden geçen sene mezun oldum ve itü deki uzakyol vardiya mühendisliği ve STCW kursuna katılarak ''http://www.itudfsem.itu.edu.tr/m.bilgilendirme.html'' gemi mühendisi (vardiya zabiti) olmak istiyorum.

    Benim sorularım şu şekilde,

    1- Bu eğitimin sonucunda 6 aylık stajı da tamamlayınca 6 aylık atölye stajını tamamlamamız gerekiyor, atölye stajını önceki fabrika stajlarımızdan veya profesyönel tecrübeyle kapatabiliyormuyuz ya da onun yerine saydırabiliyor muyuz? İtüyü aradığımda yetkili görüşmelerin sürdüğünü ancak bir netleşme olmadığını belirtti. Bu konuda benim gibi eğitimi araştıran veya yeni mezun olacak olan arkadaşların daha hakim olacağı kanısındayım.

    2- Bu sorum biraz havada ancak gemiye çıktıktan ve belli bir süre çalışıp 2. mühendis olduktan sonra denize istediğimiz kadar ara verip (diyelim 8 ay boyunca aktif çalışmadık) iş bulabilme ihtimalimiz nasıldır. Tabiki günün piyasa şartları mühendis ihtiyacı ve gemilerin durumuna göre değişkenlik gösterebilir ve en önemli şey yine teknik bilgi ve donanımımız olduğu süphesiz ancak benim uzun vadede istediğim ve kurmayı düşündüğüm hayat 4+1 6+1 gemi türü çok farketmeden senede 3 4 ay tatil ilk 2 3 sene ondan sonraki süreçlerde de duruma göre 2 kontrat 5 6 ay tatil 2 kontrat 5 6 ay tatil şeklinde uzun yılları kapsayan yaklaşık 10 15 senelik bir plan şekilde olduğu için bunu göz önünde bulundurmadan edemiyorum. Yada yurtdışında hem dinlenme hem de gelişim için MBA yapma durumumuzda (yada makine üzerine bir master) (12 ay eğitim öncesi sonrası yaklaşık 15 ay girmesi demek) dönme ihtimalimiz önceki firmalarda çalışılan iyi referanslar, yapılan bağlantılar ve çevre sayesinde rahatlıkla dönebilir miyiz? Çünkü gemiye çıkıp yaklaşık bir 5 6 sene çalıştıktan sonra uzmanlık alanımız kayıyor ve piyasadaki otomotiv, enerji, üretim gibi alanlardan soyutlandığımız için ve yaşımız ilerlediği için başka mühendislik veya diğer alanlara dönme şansımız düşeceğinden dolayı gemi tek seçenek olarak elimizde kalırsa bu süreç rahat bir şekildemi işler yoksa sıkıntı çekme ihtimalimiz doğar mı?


    Bahsettiğim durum biraz ütopik farkındayım fakat yazmaya başlayınca tüm detaylarıyla ve kafamdaki soru işaretleriyle aktarmaya çalıştığımı düşünüyorum.
    Şimdiden teşekkürler.
    İyi forumlar.
    Saygılarımla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: salvador9

    Arkadaşlar merhaba,

    Öncelikle forumda sorulan sorulardan tutunda verilen cevaplar ve içerdiği bilgiler tam anlamıyla mükemmel. 13 sayfayı 1 günde parça parça yaşayarak okudum desem yeridir. Bilgisini çekinmeden paylaşan herkese sonsuz teşekkürler, özellikle solti ve PETERSBURG un yardımseverliği ve sabırları takdire şayan gerçekten. Aynı bilgi seviyesinde olsam kestirip atardım bıkmadan usanmadan nasıl yazmışlar diye düşünmeden edemedim. Kafamdaki birsürü sorunun cevabını yazılanlardan giderme fırsatı buldum. Makine mühendisliğinden geçen sene mezun oldum ve itü deki uzakyol vardiya mühendisliği ve STCW kursuna katılarak ''http://www.itudfsem.itu.edu.tr/m.bilgilendirme.html'' gemi mühendisi (vardiya zabiti) olmak istiyorum.

    Benim sorularım şu şekilde,

    1- Bu eğitimin sonucunda 6 aylık stajı da tamamlayınca 6 aylık atölye stajını tamamlamamız gerekiyor, atölye stajını önceki fabrika stajlarımızdan veya profesyönel tecrübeyle kapatabiliyormuyuz ya da onun yerine saydırabiliyor muyuz? İtüyü aradığımda yetkili görüşmelerin sürdüğünü ancak bir netleşme olmadığını belirtti. Bu konuda benim gibi eğitimi araştıran veya yeni mezun olacak olan arkadaşların daha hakim olacağı kanısındayım.

    2- Bu sorum biraz havada ancak gemiye çıktıktan ve belli bir süre çalışıp 2. mühendis olduktan sonra denize istediğimiz kadar ara verip (diyelim 8 ay boyunca aktif çalışmadık) iş bulabilme ihtimalimiz nasıldır. Tabiki günün piyasa şartları mühendis ihtiyacı ve gemilerin durumuna göre değişkenlik gösterebilir ve en önemli şey yine teknik bilgi ve donanımımız olduğu süphesiz ancak benim uzun vadede istediğim ve kurmayı düşündüğüm hayat 4+1 6+1 gemi türü çok farketmeden senede 3 4 ay tatil ilk 2 3 sene ondan sonraki süreçlerde de duruma göre 2 kontrat 5 6 ay tatil 2 kontrat 5 6 ay tatil şeklinde uzun yılları kapsayan yaklaşık 10 15 senelik bir plan şekilde olduğu için bunu göz önünde bulundurmadan edemiyorum. Yada yurtdışında hem dinlenme hem de gelişim için MBA yapma durumumuzda (yada makine üzerine bir master) (12 ay eğitim öncesi sonrası yaklaşık 15 ay girmesi demek) dönme ihtimalimiz önceki firmalarda çalışılan iyi referanslar, yapılan bağlantılar ve çevre sayesinde rahatlıkla dönebilir miyiz? Çünkü gemiye çıkıp yaklaşık bir 5 6 sene çalıştıktan sonra uzmanlık alanımız kayıyor ve piyasadaki otomotiv, enerji, üretim gibi alanlardan soyutlandığımız için ve yaşımız ilerlediği için başka mühendislik veya diğer alanlara dönme şansımız düşeceğinden dolayı gemi tek seçenek olarak elimizde kalırsa bu süreç rahat bir şekildemi işler yoksa sıkıntı çekme ihtimalimiz doğar mı?


    Bahsettiğim durum biraz ütopik farkındayım fakat yazmaya başlayınca tüm detaylarıyla ve kafamdaki soru işaretleriyle aktarmaya çalıştığımı düşünüyorum.
    Şimdiden teşekkürler.
    İyi forumlar.
    Saygılarımla

    Merhaba,

    Birinci sorunuzun yanıtını bilmiyorum zaten en doğru yanıtı en güzel yerden yani ilgili makamlardan alabilirsiniz.

    İkinci sorunuza gelince bahsettiğiniz şekilde çalışma şekli mümkün ve tamamiyle size bağlı.Zabit olduğunuz yani ikinci mühendis öncesi dönemlerde bu durum biraz daha zor olabilir.Zorluğu bu gibi bir çalışma şekline şirketi ikna etmek.İkna derken şirketle kontrat sonu zaten işiniz bitiyor kağıt üzerinde.Ama pratikte siz gemiden indiğiniz zaman şirket sizden siz de şirketten memnun iseniz şirkete uğradığınızda şirket size ne zaman hazır olacağınızı soracak.Siz de muhtemelen genel de herkes gibi 2-3 aylık bir dinlenme peryodundan sonra hazırım diyeceksiniz.Şirket de sizi ona göre planlayacak.Çok uzun dönem söylerseniz muhtemelen sizi planlamadan çıkaracaklardır.Bu bir daha geldiğinizde planlanmayacağınız anlamına gelmez.Aslında bu gibi durumlar tamamen sizin yapınızla personel müdürünün yapısıyla ve sizin onunla olan iletişiminize bağlı.

    2.Mühendis olduktan sonraki dönemde tanker firmaları için konuşuyorum kontrat süreleri genelde 4 ay olur isterseniz 4 ay çalışır 4 ay dinlenirsiniz.İsterseniz gemide daha uzun kalır karada daha uzun dinlenirsiniz.Mesela bazı arkadaşlar bazı abiler bazı kardeşler eylül ekim gibi çıkar gemiye mayısa kadar gemide sonra iner 3-4 ay izin yapar. Bazıları 4 ay çalışır 3 ay dinlenir.Bazıları 4 ay çalışır bir ay dinlenir.Bazıları yazı kaçırmamak için kışın gemiden iner 1 hafta kalır tekrar gemiye çıkar yazı yakalamak için.Bazıları 4 ay çalışır izinde 2-3 ay karada denizcilik şirketlerinde veya başka bir yerlerde çalışır sonra yine çıkar.

    Hatta yazları gemiye çıkıp kışları özel üniversitede başka bölüm okuyarak veya yüksek lisans yaparak geçinen arkadaşlar mevcut.Belirttiğim gibi öyle değişik alternatifler var ki bunlar hep size bağlı.Zaten mesleğin içine girdiğiniz zaman bir kaç kontrat sonra bu söylediklerimi kendiniz de göreceksiniz anlayacaksınız hatta çok daha farklı alternatifleri kendiniz bulacaksınız.Mesela 6 ay çalışıp 6 ay ingiltereye gidip eğitim alan arkadaşlar var.

    Bazı özel durumlarda veya zamanlarda daha fazla izinde kalabilirsiniz.nişan evlilik tatil hastalık veya başka herhangi bir sebeb.Bunlar hepsi sizin elinizde ve mesleğin belki de parasından sonra en güzel tarafı.İzin olayı karada çalışan insanlara göre daha toplu aslında yoksa hesaplasanız karada çalışanların pazarı cumartesi ve akşamları evde geçirdikleri zamanlar belki de aynı zamana denk gelir:)

    Umarım yardımcı olabilmişimdir.






  • Elektrik muhendislerinin gemiye çıkma durumu nedir , elektrik zabiti olarak myo,mesleklisesi,muhendis fark etmeden ayni ehliyete sahipmis ole mi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Duim ya da gmim yazmayı düşünüyorum. Cevremdekiler kız işi değil, iş vermezler gibi şeyler söylüyor. Durum gerçekten böyle midir? Lys istediğim gibi geçmezse ben hala yazmayı düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kamoonsınav

    Duim ya da gmim yazmayı düşünüyorum. Cevremdekiler kız işi değil, iş vermezler gibi şeyler söylüyor. Durum gerçekten böyle midir? Lys istediğim gibi geçmezse ben hala yazmayı düşünüyorum.

    Önceki sayfalarda denizcilik-bayan konusu ile alakalı bilgiler paylaşmıştık.Hatta bayan arkadaşlardan birine kendi dönemlerimizdeki denizde ve karada çalışan bayan arkadaşlara yönlendirebileceğimizi ve en sağlıklı bilgiyi onlardan alabileceğimizi söyledik diye hatırlıyorum.Okumanızı öneririm.Aklınıza takılan bir şey olursa yine sorarsınız.Ancak şahsi fikrimi soracak olursanız ben de kolay olmadığı ve bayanlara göre bir meslek olmadığı konusunda çevrenizdekiler ile hem fikirim.Onlar belki mesleği bilmeden bu yorumu yapıyor ama ben bilerek yapıyorum.Yok yine de yazacağım diyorsanız o zaman güverte okumanızı öneririm.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: grejuva6

    Elektrik muhendislerinin gemiye çıkma durumu nedir , elektrik zabiti olarak myo,mesleklisesi,muhendis fark etmeden ayni ehliyete sahipmis ole mi

    Ehliyet konusunda bildiğim kadarıyla doğrudur.Elektrik zabitleri ile alakalı en önemli mesele teorik ve pratik mesleki bilgisidir.O yeterli olduktan sonra herhangi bir mühendislik ve lisans eğitimi şartı yok.Mesleki bilgi ve tecrübe kendisi ve gemi açısından önemli.Üniversite mezunu olmayıp elektrik zabiti olarak çalışan ve mesleği çok iyi olan arkadaşlar ile gemilerde karşılaşmak mümkün.
  • PETERSBURG kullanıcısına yanıt
    Istihdam olanağı nasıl acaba ihtiyaç duyuluyor mu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam,benim sorum mülakat,disiplin yönetmeliği ile ilgili.DEÜ Denizcilik Fakültesi mülakat,disiplin vb. için biraz bilgilendirir misiniz
  • bir de sağlık ile ilgili bilgilendirir misiniz ( mesela göz sorunu olan fakülteye girebilir mi )
  • Hedefiniz Tıp gibi bir bölümse ve kazanamayıp ''kazara'' bu bölümü yazacaksanız. Yazmayın, sonra benim gibi okulu bırakıp tıpış tıpış bir daha girersiniz sınava. Ha meslek güzel bir meslek olabilir ama araştırmadan girmeyin. Ayrıca sektör en son dibe vurmuştu okulu bıraktığımda, son durumu nedir bilmiyorum tabi.
  • Öncelikle merhaba ben şuan lise 3.sınıfım seneye sınava gireceğim.İlk senemde kazanabileceğimi düşünüyorum yani 2020'de mezun oluyorum eğer hazırlık,sınıfta kalma vesaire gibi durumlar olmazsa.

    Benim sorum şu olacak;gemi inşaatı ve makine müh. okuyup gerekli belgeleri alıp gemiye çıkmak istiyorum.(Gimu okumak istememin sebebi karaya çıktığımda çalışma yerleri daha kapsamlı olur diye düşünüyorum)Sizce ilerki zamanlarda bu bölüm mezunlarının önlerinin kesilip gmi mühendislerinin önleri açılmak istenebilirmi?

    Bu bölüme gitmeyip başka mühendisliklere gitme şansım var(itü veya ytü'de inşaat veya makine müh.).Tavsiye edermisiniz?
  • Kuzenim okuyor şöyle söyleyeyim 2 haftalık staja gitti 2. sınıfta daha kendisi ve 1,5 milyar para kazandı. Normalde bunun kaç katı olur artık sen düşün en az beşbinle başlarsın diyorlarmış.
    Çalışma şartları tabiki çok çok zor değil ama gemide zorunlu görevlerin oluyor ailenden baya bir ayrı kalmayı göze alacaksın
  • 
Sayfa: önceki 3738394041
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.