Şimdi Ara

Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ] (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
980
Cevap
47
Favori
215.562
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar arkadaşlar.

    İşlerim çok yoğun olduğu için sorularınıza cevap veremiyorum.Ama @Petersburg nickli arkadaşın
    yazdıklarını ve yazılanları takip ediyorum. Yazdıkları tamamen doğru. Yine de yorum yapamayacağı
    sorular olursa devreye girerim. Şimdilik sadece konuyu takip ediyorum.
    Bu arada @petersburg dostum, hangi firmadasın ?
    Gemine gelirim belki sörveye veya Audite..
    iyi tut kayıtlarını :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi solti -- 1 Şubat 2012; 18:35:46 >
  • son bir soru daha sormak istiyorum hep tankerlerde çalışmak zorundayız o büyük yolcu gemileri denk gelmiyor mu hiç :)
  • arkadaşlar kusura bakmayın ama özel mesaj atarak soru sormayın.kimseye cevap yazmaktan üşenmem elimden geldiğince cevap yazarım ama aynı soruları özel mesaj atarak sormayın bana.bir sayfa önce de söyledim sayfayı komple okumadan mesaj atan arkadaşların mesajlarına cevap vermeyeceğim.çünkü kendisi bana veya bu konu başlığın da soruları cevaplamak için elinden geleni yapan arkadaşları da düşünmeli biraz.özelden atacağınız sorularınızı burdan yazın.tek tek her gün foruma girdiğim de aynı soruları özel mesajlarla cevaplamak beni yormasından ziyade rahatsız ediyor.

    ayrıca buraya bir soru yazıyor arkadaş istiyor ki o gün hemen cevaplansın.yahu bekle biraz.belki işi var burda yardımcı olacak arkadaşların.nedir bu acele.biraz daha yardımcı olun bize bu konu da.öteki türlü ne yazasım kalır ne bilgilendirme isteği.pişman olur insan başlığa girdiğine çıktığına.bu mesajı da kişiselleştirmeyin.sizinle birlikte her gün 3-5 kişi özel mesaj atıp cevap bekliyor benden.azıcık hak verin ve anlayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: solti

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rashta

    quote:

    Orijinalden alıntı: solti

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rashta

    Hele bakın hele Gemi inşaatının 2 yıllık bölümüde varmş yenı gördüm.İş imkanları güzel mi acaba ? iş imkanları güzelse 4 yıllık ünv yazacagıma 2 yıllık Gemı ınsaatı daha mantıklı...

    iyimisin ? Hangi 2 yıllık okul, mezunlarına "mühendis" ünvanı veriyormuş acaba ?
    Söyle de biz de öğrenelim..

    Ne mühendisi yahu allahım yarebbi.YGS ile alan 2 yıllık bölümü var ismi Gemi İnşaatı hatta DGS den geçiş puanını vermişler 4 yıllıga.

    Al bak ozaman

    http://www.butunsinavlar.com/onlisans-iki-yillik-gemi-insaati-taban-puanlari.asp

    arkadaşım önce verdiğin linkteki yazıları güzelce oku ondan sonra bana yaz.
    Ama okumayacağın bildiğim için ben sana özetleyeyim. 2 yıllık meslek okuluna girip
    oradan dikey geçişle Aynı bölümün 4 yıllık lisans programna geçmeyi planlıyorsan
    hayal kuruyorsun demektir. Ha şu bir gerçek imkansız değildir.
    Ama öyle şartları var ki eminim görsen yeniden sınava girmeyi tercih edersin.
    Not ortalaman çok yüksek olacak mesela..
    Herşeyi geçtim dikey geçiş yapmak istediğin okulda da kontenjan açılacak. Kontenjan açılsa bile ki ben okul
    hayatımda hiç görmedim diğer bazı şartları yerine getireceksin falan..
    Anlayacağın senden kaf dağının arkasındaki tüyü getirmeni isterler.

    Ama eğer günün birinde dağınbaşı üniversitesi gemi inşaatı bölümü açılırsa onlar belki 2 yıllıkları
    dgs ile lisans programına alırlar..
    Ama YTÜ, İTÜ ve KTÜ değil...

    Akıl var mantık var adam deli gibi çalışıp yüksek puanlar alarak lisans programına girecek sen 2 yıllık okula yarısından bile
    az puanla girip elini kolunu sallaya sallaya 4 yıllık lisansa geçeceksin.. Oh ne ala memleket..

    Antiparantez lafım meclisten dışarı ve istisnaları da dışarıda tutarak söylüyorum, maalesef özellkle mühendislik gibi
    ağır bir dalda 4 yıllık bir okulu kazanma başarısını gösteren birisinin kapasitesiyle kazanamayan birisinin kapasitesi
    aynı olmayacağı için bir süre sonra meslek hayatında kendini gösterecektir. Bunu çok gördüm.
    İnsanlar arap atı değil ki sonradan açılsın...Ama istisnalar kaideyi bozmaz tabi ki..

    Son olarak şunu söyleyeyim ben burada b15 yıllık meslek hayatımda kazandığım tecrübeleri ve sektöre çok yakın olduğum için
    bildiklerimi arkadaşlarla paylaşıyorum.Bu tarz laf düellosu yapmaya, üstelik te konuyu tam bilmeden laf atanlarla tartışmaya pek niyetim yok.



    Doğru.Dediklerine katılıyorum...Gerçekten çok çok zor.Ancak dalga geçer gibi kontenjan açacaklar felan demişsin.Kontenjan zaten var.

    http://www.nkfu.com/2012-dgs-gemi-insaati-ve-gemi-makineleri-muhendisligi-bolumu-kontenjanlari-taban-puanlari/

    Ben başta zaten size gemi inşaatı mühendisliğinin 2 yıllığı demedim , gemi inşaatının 2 yıllıgı varmış dedim.Siz hemen çevirdiniz mühendisliğin 2 yıllıgı mı olurmus diye.

    Tamam çoğu yerde saçmalamışım.Hatta alakasız yorumlar yazmışım , şimdi gördüm ve sildim.Ben de anlam veremedim böyle birşey yaptıgıma.




  • @solti hocam, enspektör olabilmek için Gemi İnşaacıların en az 5 sene gemide çalışması gerekiyor deniliyor ne kadar doğru bu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Johnny B. Goode

    @solti hocam, enspektör olabilmek için Gemi İnşaacıların en az 5 sene gemide çalışması gerekiyor deniliyor ne kadar doğru bu?

    Gemi enspektoru olmaktan mi bahsediyorsun?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG


    quote:

    Orijinalden alıntı: Johnny B. Goode

    @solti hocam, enspektör olabilmek için Gemi İnşaacıların en az 5 sene gemide çalışması gerekiyor deniliyor ne kadar doğru bu?

    Gemi enspektoru olmaktan mi bahsediyorsun?

    Evet.
  • Hocam bende ozel mesaj attim sordugum soruyu daha once kimse sormamisti ya da emin degilim ama sunu sormustum.kontrat yapan biri 4+1 lik olana sahip birisi isterse yilda 4x3 yapip tam yil calisabilir mi?

    Gercekten sorulduysa ozur dilerim

    Ayrica hemen cevap verilsin diye bir niyetim yok istediginiz musait bir zamanda cevaplarsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrenaz

    Hocam bende ozel mesaj attim sordugum soruyu daha once kimse sormamisti ya da emin degilim ama sunu sormustum.kontrat yapan biri 4+1 lik olana sahip birisi isterse yilda 4x3 yapip tam yil calisabilir mi?

    Gercekten sorulduysa ozur dilerim

    Ayrica hemen cevap verilsin diye bir niyetim yok istediginiz musait bir zamanda cevaplarsiniz

    mesela okuldan mezun oldunuz.dökme de ya da tanker de çalışsanız da kontrat sürenizin 6+1 olduğunu düşünelim.kaldı ki şu an öyle zaten.bu demektir minumum gemi de 6 ay kalacaksınız.kontrat bitmeden önce bir ay önce hatta dilekçe veriyorsunuz inmek için.limana göre ya da elindeki zabitlere göre şirket sizi uygun olan liman da değiştiriyor.dolayısıyla inişiniz bazen 5.5 ay olur bazen 6 ay olur bazen uygun liman olmaz uygun adam olmaz arar şirket bulamaz 6.5 ay olur.ha bunların dışın da mesela siz biraz daha kalmak istiyorsunuz.diyelim ki iniş tarihiniz mart a geliyor.o zaman dilekçe veriyorsunuz diyorsunuz ki ben kontratımı 2 ay daha uzatmak istiyorum.şirkette elindeki zabit durumuna göre uzatıyor kontratınızı ya da kabuel etmiyor çekiyor sizi.siz isterseniz daha fazla da uzatırsınız.mesela benim arkadaşlarımdan 9 ay çalışan hatta 12 ay çalışan da var:) senin de dediğin gibi ona göre ikramiye alır.mesela 8 ay çalışırsanız 2 ikramiye alırsınız.ama şu var.kolay değil 8 ay.karayı özlüyorsunuz ailenizi özlüyorsunuz gemiden sıkılıyorsunuz bazen kadro sizi bunaltıyor:)

    özetle sen istersen ve de şirket elindeki zabit kadrosuna göre uygun görürse yani şartlar uygun olursa istediğin kadar çalışırsın hiç sorun olmaz kardeşim.

    umarım sorduğun sorunun cevabı olmuştur.eğer var ise başka takılan bir şey sor yine.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Johnny B. Goode

    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG


    quote:

    Orijinalden alıntı: Johnny B. Goode

    @solti hocam, enspektör olabilmek için Gemi İnşaacıların en az 5 sene gemide çalışması gerekiyor deniliyor ne kadar doğru bu?

    Gemi enspektoru olmaktan mi bahsediyorsun?

    Evet.

    böyle bir kural yok aslın da.ayrıca genel de gemi enspektörleri gemi makineleri işletme mezunlarından ya da deniz ulaştırma müh mezunlarından çıkar:)genel de tabi.
    şirketler de genel de bütün gemiler ile ilgilenen espektör vardır.bazen mesela diyelim ki 10 gemisi var şirketin işte 4 tane espektör olur hepsine bakar.bazen şirketin 40 parça gemisi olur her espektöre 3-4 gemi verilir.o şirkete armatöre genel müdüre göre değişir.hemen her geminin hem uzun yıllar deniz tecrübesi olan kaptan hem de baş mühendis espektörü olur.

    şimdi gelelim senin soruna.5 yıl diye bir kanun kural yok.mesela benim dönem arkadaşlarımdan öyleleri var ki 2. mühendis olup espektör oldu.kimileri var zabitliğin de oldu:)ama şu var ciddi ve büyük firmalar öyle deniz tecrübesi olmayan birine kolay kolay espektörlük vermez.ha şirket ufaktır adam iyidir verilir bunlar başka.ama normal de ciddi firmalar da en az kaptanlık en az baş mühendislik yapmadan kimseye vermezler o sorumluluğu.siz minumum 2. mühendis 2. kaptan olup o pozisyonlar da bir kaç kontrat atmadan böyle bir pozisyon beklemeyin diye düşünün.5 yılda nerdeyse baş mühendisliğiniz gelmiş olur ya da kaptanlığınız.sonra bir kaç kontrat atarsanız o pozisyon da biraz çalışırsanız öyle kapılar açılır ki şaşırırsınız:)espektörlük de gelir başka işler de.daha güzel pozisyonlar da daha güzel maddi imkanlar da.ama şunu asla aklınızdan çıkarmayın.karada asla deniz de kazandığınız parayı kazanamazsınız.



    edit: asla kazanamazsınız derken ilk etapta ve normal şartlarda:) şansınız vardır çok iyisinizdir gider bir şirkette 30 bin tl maaş la iş bulursunuz bu başka ve istisna tabi bunları saymıyorum:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PETERSBURG -- 2 Şubat 2012; 18:36:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrtt007

    son bir soru daha sormak istiyorum hep tankerlerde çalışmak zorundayız o büyük yolcu gemileri denk gelmiyor mu hiç :)

    son olmasın aklınıza geleni sorun çekinmeyin ben ya da bilen biri muhakkak paylaşır bildiğini:)

    yolcu gemilerinde de çalışabilirsin tabi.ama ben ne kendi dönemim de ne üst ya da alt dönemlerim de böyle bir şey görmedim.belki kimse baş vurmadığından belki kimse kovalamadığından.ama olsaydı emin olun duyulurdu ve birilerinin ön ayak olmasıyla millet damlardı oralara ve ister istemez duyulurdu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: solti

    Selamlar arkadaşlar.

    İşlerim çok yoğun olduğu için sorularınıza cevap veremiyorum.Ama @Petersburg nickli arkadaşın
    yazdıklarını ve yazılanları takip ediyorum. Yazdıkları tamamen doğru. Yine de yorum yapamayacağı
    sorular olursa devreye girerim. Şimdilik sadece konuyu takip ediyorum.
    Bu arada @petersburg dostum, hangi firmadasın ?
    Gemine gelirim belki sörveye veya Audite..
    iyi tut kayıtlarını :)


    abi mrb:)

    firmayı özelden söylerim tanırsın muhakkak burdan reklam yapmayalım:)
    eksik olma yorumların için.

    pek tr civarın da değiliz ama yine de söyliyeyim:)
    bu major oil company lerin inspection larından dolayı ufak tefek eksiklerden haricinde gemiler her daim hazır ve nazır denetime:)

    takip etme abi katıl lütfen.ben sana yardımcı olmak için yazıyorum senin yerine geçmek için değil:)




  • Bende çok hevesliyim lise 2 de okuyorum inş. iyi bir yer kazanırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Türk_

    Bende çok hevesliyim lise 2 de okuyorum inş. iyi bir yer kazanırım

    İns kardes.iyi calis iyi hazirlan.bence bu bolum yerine imkanin var ise koc univ veya sabanci univ hedefle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG


    quote:

    Orijinalden alıntı: _Türk_

    Bende çok hevesliyim lise 2 de okuyorum inş. iyi bir yer kazanırım

    İns kardes.iyi calis iyi hazirlan.bence bu bolum yerine imkanin var ise koc univ veya sabanci univ hedefle.

    hocam pm
  • Bu işin dgs'si o kadar da zor değil.Ben yaptım.Üniversite boyunca ortalaman hep yüksek olacak derece öğrencisi olacaksın.Sonra sınavda 90 bin kişi içinden ilk 1000'e gireceksin.İlk 500 olsa daha iyi olur.Ben denizcilik işletmelerine geçtim eğer yaş şartı olmasaydı deniz ulaştırmaya geçecek puanım var.Sınıf birincisi ulaştırmaya geçti.Tabi iş bununla bitmiyor 2 yıllıkta geçilen birçok ders 4 yıllıkta sayılmayacak tekrar alacaksın.En az 3-4 yıl daha okumak gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Türk_

    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG


    quote:

    Orijinalden alıntı: _Türk_

    Bende çok hevesliyim lise 2 de okuyorum inş. iyi bir yer kazanırım

    İns kardes.iyi calis iyi hazirlan.bence bu bolum yerine imkanin var ise koc univ veya sabanci univ hedefle.

    hocam pm

    sorularımızı burdan soralım.pm den değil.herkese faydası olsun.




  • @PETERSBURG slm hocam benim aklıma takılan şuandan bahsediyorum üviversteyi kazanıp okumamız + askerlik 5 yıl yapar 5 yıldan sonra ancak bu mesleğe gelebiliriz ortalama şimdi anladığım kadarıyla işleriniz iyi ama 5 yıl sonra nasıl olur kafamı karıştıran o benim iş sıkıntısı çekermiyiz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cerberusx

    @PETERSBURG slm hocam benim aklıma takılan şuandan bahsediyorum üviversteyi kazanıp okumamız + askerlik 5 yıl yapar 5 yıldan sonra ancak bu mesleğe gelebiliriz ortalama şimdi anladığım kadarıyla işleriniz iyi ama 5 yıl sonra nasıl olur kafamı karıştıran o benim iş sıkıntısı çekermiyiz...

    hocam bu sorunun cevabı yukardaki iletilerde var aslın da.ama ben yine de açıklıyayım iyi kötü.öyle bir soru ki seninkisi.5 sene sonrasını sormuşsun.sana sorarım bu mesleğin 5 sene sonrasının kötü olacağını varsayıp yazmadığını düşünelim.hangi sektörü yazacaksın? yazdığın sektörün 5 sene sonrasının iyi olacağının garantisini kim verebilir sana? öğretmenlik kazanıp okusan bile 5 yıl sonraki öğretmenliğin şartlar açısından bugünden daha iyi ya da kötü olabileceğini kim söyleyebilir kim garanti edebilir kim öngörebilir.bence çok gereksiz ve anlamsız bir kaygı.bu sektör bambaşka apayrı bir sektör.5 yıl sana bana göre uzun bir zaman olabilir ama bu sektörün geleceği açısından hiç bir şey bence.ne önemi var 5 yıl sonrasının? sen bugün kazan oku kendini yetiştir iyi firmalarda staj yap iyi firmalarda zabitlik yap sektörün 5 yıl sonrasını çok düşünme bence.bırakalım onu armatörler brokerlar tersane sahipleri düşünsün.denizcilik olduğu sürece size bana veya denizcilere ihtiyaç olacaktır.maaşları az yukarı olacaktır az aşşağı olacaktır ama bu civarlarda olacaktır diye düşünüyorum.dediğim gibi çok anlamsız çok gereksiz kaygılar.bu sektörde iyi bir üniv den mezun olan arkadaşlar asla iş bulma sorunu yaşamazlar kolay kolay.

    bir de askerlik ile alakalı çok önemli bir şeyden bahsedeyim belki bilenler biliyordur.firmalar türk firmaları olsalar bile bayrak devletleri yani bağlı oldukları liman devleti türkiye dışında bir ülke olabilir.mesela firma türk firmasıdır ama gemi malta bayraklıdır.dolayısıyla siz aslında bir bakıma malta da çalışıyor gibisiniz.yabancı bayraklı şirket veya gemiler diye anılır denizciler arasın da.türk bayraklı ve yabancı bayraklı gemiler olarak ikiye ayrılıyorlar yani.türk bayraklı gemiler de sigorta yapılır yapmak zorunda şirket ama yabancı bayraklı gemiler de olduğunuz da sigorta yapılmaz size.bu şirketlerin yabancı ya da türk bayrağını seçmelerinin belirli bazı önemli bir kaç sebebi var.merak eden olursa anlatırım yine.ama bu konuyu ''solti'' anlatırsa daha iyi olur.gelelim bu anlattığım konunun askerlik ile alakasına.yabancı bayraklı gemiler de çalışan arkadaşların dövizli askerlikten faydalanma şansı var.36 ay deniz hizmeti yapmak koşulu ile ve sene için de bir takvim yılı için de tr de 6 aydan fazla kalmamak koşulu ile 10 bin yuro verip dövizli askerlikten faydalanabilirsiniz.bu bedelliden önce 5200 yuroydu sonradan o yasayla dövizli askerlik de 10 bin yuro ya çıkarıldı.yaşınızın hiç bir önemi yok.yasayla alakalı bir şey değil.istediğiniz zaman başvurursunuz.

    bunuda bölümü yazıp askerliği kafasına takılanlara anlattım:)




  • izleyelim...bir fikir verir diye düşünüyorum:)






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PETERSBURG -- 6 Şubat 2012; 10:05:16 >
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.