Şimdi Ara

## GeForce GTX 260 ve 280'nin Teknik Özellik Tablosu ## (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
0
Favori
6.271
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yarın gidip 700 liraya ps3 alıyor pc devrini iş dışında kapatıyorum
  • 700$ ekran kartına verecegine ps3 al daha iyi :)
  • 650 dolar derken. Yaw arkadaşlar şu PS3 e vista yükleyip klavye fare flan bağlanıyor mu?? Bana çok daha ucuz geliyor PS3
  • quote:

    Orjinalden alıntı: wolveray

    650 dolar derken. Yaw arkadaşlar şu PS3 e vista yükleyip klavye fare flan bağlanıyor mu?? Bana çok daha ucuz geliyor PS3


    vista degılde ps3 için linux var linux üzerinden xp acıldıgını gormustum ama sorunluydu ama klavye mouse takılıyor
  • İnsan gözü saniyede 24 kare görüntünün altını atlamalı olarak görür. Ama 25 kare üstünü algılayamaz gibi saçma sapan fikirlerle gelmeyin.

    Forumda bilgi sahibi olmadan amma çok fikir sahibi olan var. Birde üstelik hepside zeytinyağı.

    GTX 260ı çok kırpmışlar. 4870e geçilmezse iyidir.
  • Nette biraz araştırdım ve USAF'ın (United States Air Force) basit bir testi varmış. Pilotlara karanlık bir odada 220fsp lik bir yayın gösteriliyormuş. Bu yayından sadece 1 kare beyaz diğerleri siyahmış. Kararlı bir şekilde pilotlar bu kareyi fark ediyormuş.

    25 ve 30 kare üstü algılanamaz diyenlere duyurulur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mav1li -- 15 Haziran 2008; 3:03:15 >
  • monitor'un refresh rate ini de göz ardı etmemek gerek.
  • Gtx 260 çok kırpılmış
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mav1li

    Nette biraz araştırdım ve USAF'ın (United States Air Force) basit bir testi varmış. Pilotlara karanlık bir odada 220fsp lik bir yayın gösteriliyormuş. Bu yayından sadece 1 kare beyaz diğerleri siyahmış. Kararlı bir şekilde pilotlar bu kareyi fark ediyormuş.

    25 ve 30 kare üstü algılanamaz diyenlere duyurulur.


    dostum, karanlık bir odada sürekli siyah ekran dururken anlık beyaz ekranı farkedememek için o anda göz kırpıyor olman gerekir, isterse fps 500 olsun...
    kendini inandırmakta zorluk çekiyorsan basit bir düzenek tarif edebilirim pm den, senin söylediğin fight club ın jenerik yazısı geçerken bir anlık gelen görüntüye benziyor...
  • o fark algılanmaz ama hissediliyor arkadaslar

    mesela bf2 de aa sız hersey en yuksekte 16xaa 1280x1024 100fps goruyorum kartımla 7600 ken olmuyordu oyunda farklılık oluyor
    yani crysisi 30 35 40 ile oynamak ile 60da oynama arasında gozle gorulur fark olmaz ama oyuncu o farkı hisseder

    araba oyunlarındada boyle

    mesela cocukta fx5500 var idda ediyor full detay acıo her oyunu bnm 2600 her oyunu acmıo fx5500 acıcak desen kıskanıyorsun der oyun resmen kasıo adamda ama kasmıyor diyor yani o akıcılıgı hissetme ayrı bişey
  • Gtx280 de 128tmu varmış 80 değil ve 240 iş hattı yani tam anlamıyla eski seriye göre 2 kat daha güçlü yani uydurma birşey yok gtx260 daki 56tmu olması oyunlarda iki model arasında bayağı fark yaratır aradaki fiyat farkıda bundan dolayı bu kart şimdiklik çok pahalı olabilir ama iş performans yönüne gelirse 4800x2 falan vız gelir bunun yanında zaten çift gpulu kartlar shuttering den dolayı hikaye 55nm si çıksın alınacak kart budur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 15 Haziran 2008; 8:59:42 >
  • Arkadaşlar GeForce GTX 280'nin bazı yeni test sonuçları üst konuya eklendi, bilginize
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tr@mmler


    quote:

    Orjinalden alıntı: Tuğer

    quote:

    Orjinalden alıntı: Tr@mmler

    o fiyata bu kartlar gereksiz...hd 4850 alıp minumum 30 fps alırım yeter.. üstünü kimin gözü fark etcek


    30 karenin üstünün fark edilmeyeceğini iddia etmeyi düşünmeyin lütfen 30 kare, gayet kötü bir değer olabiliyor pek çok oyunda. Siz neye bakıp da bunu söylüyorsunuz?


    Parası olan alır. Kimse bu kartların işe yaramayacağını falan iddia etmeye kalkmasın.

    En iyiyi isteyenler için çıkıyor, GTX 280 gibi kartlar. Siz almayacaksanız, almazsınız (30 karenin üstünün gereksiz olduğunu düşünenler GTX 280 gibi kartları niye yorumlar ki?).

    50 - 100 - 150 gibi absürt, ne idüğü belirsiz genellemelere gitmeyin, yeter ki.



    kartların işe yaramadığını idda etmiyorum, tabiki parası olan en iyisini alır..benimde param olsa çoğu oyunla uymlu gelen n-vidia kartları tercih ederim...insan gözü 30 karenin altına inince görüntüdeki kare atlamaları fark edebiliyor, bu lafı buna dayanarak söyledim...ha alacağım kart 50 fps gösterir 100 fps gösterir ne kadar fazla ise o kadar iyi mantık olarak...


    Benim gozum insan gozu degil o zaman, 50 FPS ile 60 FPS arasindaki farki cok rahat ayirdedebiliyorum cunku
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tr@mmler

    o fiyata bu kartlar gereksiz...hd 4850 alıp minumum 30 fps alırım yeter.. üstünü kimin gözü fark etcek

    Aynen katılıyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tolgacem

    o fark algılanmaz ama hissediliyor arkadaslar

    mesela bf2 de aa sız hersey en yuksekte 16xaa 1280x1024 100fps goruyorum kartımla 7600 ken olmuyordu oyunda farklılık oluyor
    yani crysisi 30 35 40 ile oynamak ile 60da oynama arasında gozle gorulur fark olmaz ama oyuncu o farkı hisseder

    araba oyunlarındada boyle

    mesela cocukta fx5500 var idda ediyor full detay acıo her oyunu bnm 2600 her oyunu acmıo fx5500 acıcak desen kıskanıyorsun der oyun resmen kasıo adamda ama kasmıyor diyor yani o akıcılıgı hissetme ayrı bişey



    Adamlar hissetmiyor, algılıyor. Hala inatla algılanamaz diyorsunuz. Bir sürü sitede bununla ilgili bilgi var.

    Hatta nvidia 2000nin başlarında bir demo hazırlamış. Ekranı ikiye bölüp aynı görüntüyü hem 30 hemde 60 fps yayınlamışlar. Çok bariz bir şekilde fark ediliyormuş.

    Geçen gün hl2 ep1 oynarken farkettim. Fraps açıktı. Oyunda da F9 tuşu load yapıyor. Fraps da kayıt yapıyor. Load yapınca görüntü acayip kasmaya başlıyordu. Anında fark ediliyor. 80-90 civarından sabit 30a düşüyor kare sayısı. Fark ettiğime göre ben insan değilim.

    Ayrıca carbonda 60-85 arasını fark edebiliyorum.Fraps falan açmadan görüntü daha akıcı ve oyun daha bir oynanabilir oluyor.
  • Algılamak yanlış bir kelime buna hissetmek demek daha yerinde 30-35fps ile 60fps arasında dağlar kadar fark var ve bariz bir şekilde akıcılığı hissedilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 15 Haziran 2008; 12:35:33 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: strikeforce

    Algılamak yanlış bir kelime buna hissetmek demek daha yerinde 30-35fps ile 60fps arasında dağlar kadar fark var ve bariz bir şekilde akıcılığı hissedilir



    Algı ile hissi ayıramıyorsanız ne anlatsak gerisi boş.
  • Merak edenler için.

    quote:

    FPS(First Person Shooter) olarak bilinen karakterin gözünden çevreye baktığımız oyun tarzında, bir türlü içinden çıkılamayan “En iyi kaç fps’de oynanır?” sorusuna artık bir cevap bulmanın zamanı geldi diyorum. Bu yazıda bildiğim ölçüde nacizane birtakım fikirler öne sürüp, görüşlerimi sizlerle paylaşacağım.

    Öncelikle kendim 1998 yılında Türkiye’de henüz 56K dial-up bağlantısı varken, 250 ping ile sanane.com sunucularında Quake2 oynayarak yarı profesyonel anlamda FPS camiasına katıldım. O dönemde zaten bir elin parmakları kadar, wolfenstein, doom, shadow warrior, duke nukem ve quake gibi FPS oyunları vardı ki sanırım hepsini de saydım. (:

    Aradan yıllar geçti ve görüyorum ki FPS oyunları dünyayı kasıp kavuruyor. En büyük ödüllü turnuvalar, en geniş organizasyonlar kısaca en büyük profesyonel oyuncu kitlesi hala FPS oyunlarında… Bu dalda önce Half-Life sonra da Counter-Strike oyun dünyasına öyle bir dalış yaptı ki, dönemin tartışmasız en kral oyunu olan Quake resmen kenara itildi ve o tarihten sonra sadece müdavimleri tarafından teke tek veya takım oyunları olarak oynandı, hala az da olsa oynanmakta. Artık yeni kral CS oldu ve orta, lise öğrencilerinin hatta üniversiteye hazırlanan gençlerin bile okul çıkışı koşa koşa internet cafelere akın ettiğini devasa bir kitleyi kendi ekseninde tutmayı başardı. Gerçi halen birçok yerde CS 1.x’ler ısrarla oynanmakta, ona da bir anlam veremiyorum ama saygı duyuyorum tabiki…
    FPS oyunlarının ülkemizdeki gelişim sürecine kısaca değindikten sonra gelelim şu meşhur kafa kurcalayan teknik konuya…

    doom_2_first_person_shoot_game-wince.jpgBütün PC oyunlarında saniye başına gösterilen kare sayısı denilen bir kavram vardır ve monitör aynı çizgi film sayfalarını hızlıca çevirerek hareket oluşturmak gibi bu resim karelerini peşpeşe oynatır ve bize hareketli bir görüntü sunar. Peki görüntünün akıcı olması için saniyede kaç fps(frame per second: bunu oyun türü olan FPS ile karışmasın diye ufak yazacağım) görmek gerekir? Teorik olarak insan gözünün 30 fps’nin üstünü algılayamadığı yönünde deli saçması bir inanış vardır ki aslında böyle birşey bana göre söz konusu bile değildir.

    İnsan gözünün görüntüleri tam olarak nasıl algıladığı hala bütün detaylarıyla çözülememiş olsa da askeri araştırmalar için yapılan deneylerde, jet pilotlarının 1/200 saniyeden daha kısa sürede sadece jeti algılamakla kalmayıp ne tür bir jet olduğunu da anladıkları tespit edilmiştir. Bu gözümüzün yetenekleri ve kapasite limiti hakkında net bir fikir veriyor.

    enemy-territory-wince.jpgİnsanların aklını karıştıran asıl mesele şu; kimi oyun 30 fps ile gayet akıcıyken kimi oyun 60 fps ile kasılıyor gibi gelebiliyor. İşte bu durumun sebebi oyunların yapıldığı grafik motorlarının yapısal olarak büyük farklılıklar göstermesidir. Örneğin Double ve Triple Buffer diye iki kavram vardır. Bunlara genel olarak görüntüde titremeyi önleyici mekanizmalar da denebilir. Oyundaki kareler bir slide show misali peşpeşe hızlıca görüntülenmek istendiğinde, geçişlerde resim tamamen kaybolup yenisi geleceğinden görüntüde bir titreme varmış gibi algılanır. Bunu engellemek için de buffer kullanılır. Önceki kareler buffer’a kaydedilir ve yeni kare geldiğinde eskisi görüntüden kalkmadan yenisi üzerine bindirilerek görüntülenir. Bunu bir nevi, paint’te bir resmin üzerine başka bir resmi yapıştırmak gibi düşünebiliriz. Double-buffer kendinden önceki iki kareyi, Triple-buffer ise üç kareyi hafızasında tutar ve aralarda çok pürüzsüz bir geçiş sağlarlar. Oyundaki fps miktarı çok yüksekse, kareler düzensizce üst üste biner ve görüntüde yırtılma dediğimiz olayla karşılaşırız. Bunu engellemek için de oyunu monitörün dikey tarama frekansına uygun bir fps miktarına sınırlar veya VSync olarak bilinen dikey senkronizasyonu açarak, donanımsal olarak oyunu monitörün dikey tarama değerine limitleriz.

    halo-3-1032-wince.jpgDemek ki, oyunun grafik motorunda kullanılan filtrelemeler görüntü akıcılığı için çok önemlidir ve bu filtreleri kullanan oyunlarda 150 hatta daha üstü fps değerlerini bile hissedebiliriz. Günümüzde ise filtreleme yöntemleri daha değişik bir hal almıştır. Artık yeni çıkan hemen her oyunda kullanılan bir olgu vardır ki o da; “motion blur”. Bence olayın en can alıcı noktası bu motion blur denilen olay. Bu efekti kullanan oyun olsun, film olsun kesinlikle hiç kırıksız yani kusursuz bir akıcılıkla görüntülenecektir. Çünkü bu yöntem, kareler arasındaki geçişleri uzatarak bize sanki bir rüzgar etkisinde gibi savrulan ve hızlıca akan bir görüntü sunar. İşte bu yöntemi kullanan bir oyun 25 fps ile de olsa bunu kullanmayan bir oyunun 200 fps’deki akıcılığına denk bir görüntü sunabilir. Tabi bu kullanılan motion blur efektinin yoğunluğuna da bağlı ama sonuçta akıcılık yönünden oyuna çok büyük katkı yaptığını hiçkimse inkar edemez. Motion blur oyunlarda kenar bölgelerde en yoğun şekilde kullanılır. Çünkü zaten bize bir oyunun takılıyo gibi gelmesinin nedeni namlunun ucundaki bölge değil, çevrenin sağa sola bakarken veya ilerlerken ki akıcı olmayan hareketidir. Motion blur da bu geçişleri yumuşatarak kusursuz bir hareket gibi sunabiliyor. Fakat bu tarz FPS oyunları pro-gamerlara yani işin ustalarına pek gelmez, çünkü çok hızlı hareket ederken görüntüdeki blur efekti iyice kendini hissettirmeye başlar ve bulanıklıktan dolayı rakibi seçmek büyük oranda zorlaşır. Bu nedenle motion blur araba yarışlarında daha çok işe yarıyor bence. FPS oyunlarında da çok büyük etkisi var ama yukarıda belirttiğim gibi oyunun eğlencelik olmasından başka bir getirisi olmuyor. Bu efekti kapatıp oynarken de; oyunda zaten motion blurla akıcılığın rahatlıkla sağlanması buna bağlı olarak da fazla optimize edilmeye gerek duyulmadığından, son derece atlamalı-takılmalı bir FPS oyununa tabi oluyoruz.

    Kendi görüşüm motion blur efektinin; yerinde ve yeteri kadar kullanıldığında çok başarılı olduğu fakat yine de 200 fps’de oynanılan bir FPS oyunundaki hazzı asla vermeyeceğidir. Herkese bol fps’li oyunlar dilerim…
  • konudan epey uzaklaştık ama yazmadan geçemeyeceğim, eğer bir oyun sorunsuz bir şekilde, 40 ms de 1 frame veriyorsa , takılma yoksa , yani 40ms 1. 80ms2. 120ms 3. frame olarak düzgün ilerliyorsa 25 fps lik görüntü sunar, 30ms de bir görüntü geliyorsa 33 fps dir, 25 ile 33 fps arası, kişiden kişiye değişmekle beraber farkedilebilirlik sınırları dahilindedir.
    jet pilotlarına saniyede 120 farklı uçak göstersinler, bakalım pilot kardeşlerim kaç tanesini tanıyabilecek...
    siyah ya da beyaz ekrana bakarken anlık gelen bir görüntüyü farketmekle sürekli yenilenen görüntüyü farketmek
    aynı şey değil sonuçta, dediğim gibi, fight club'ın sonunu izleyin, casting kısmı geçerken, farkedeceksiniz ...
  • Siyah bir odada beyaz bir tanecik fark etmek basit aslında 30fps üstü önemli zira oyunda muhakkak grafikte deisiklik olucak yani belki ilk bölümlerde daha basit grafikler olucak ilerleyen yerlerde ayrıntı artıcak yada oyuna eklenti cıkıcak mesela flight sim ler de ucaklar falan cıkar yeryüzü kaplamaları deistirilebilir scenery deistirilir bu durumda orda aldıgımız 30 fps olur 25fps eh bu da fark edilir muhakkak ama yinedede gtx280 cok az tercih edilcek zaten zotac falan 50 adet göndericekti Türkiye ye galiba
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.