Şimdi Ara

Geely Emgrand EC7 (150. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.253
Cevap
19
Favori
686.078
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 148149150151152
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Oksijen sensörü temizliği için ev yapımı ultrasonic alet yapımı.
  • Bugün 18 km.uzaktaki Antalya kavşağındaki bir restorana gittim.Aracımın anahtarında bir sorun oluştu.Kapıları kapama ve bagaj açma tuşları sorunsuz çalışırken,kapıları açma tuşu önce çalışmadı.Sonra dikkatli basınca çalıştı.Anahtarı kullandığım 5 yıl boyunca birkaç defa yere düşürmüştüm.Yedek anahtarım hiç kullanılmadı.Ancak kullandığım anahtarda nasıl bir sorun var deyip anahtarı sökmeğe karar verdim.Arkadaki logonun altında vida var mı diye baktım.Yok.Önde de vida yok.Anahtarlık takılan yerde tornavida girecek bir yarık var.Buradan tornavidayı soktum.İşe yaramadı.Anahtarın tersini çevirdim.Tırnağımı yarığa getirip kapağı yukarı doğru asıldım.Tırnak tık diyerek açıldı.Sonra arka kapağı plastik tlf.kartıyla çıkardım. Geely Emgrand EC7




  • Anahtarın içinde 4 adet vida var.Metal kısma değen vidayı sökemedim.Sanki yalama gibi idi.Saatçi tornavida takımıyla 4 adet tırnağı tornavida ile kasarak kapağı açtım.İçinde pil vardı.Üstteki iletinin sağındaki resim.Ortadaki yuvada elektronik devre var.Yukarı kıvrık 4 metal tırnak kapanınca pile değiyor.Devre şeffaf plastik kabın içinde duruyor.Elektronik devrenin altında 3 adet siyah plastik çıkıntı var.Anahtarda tuşlara basınca aşağıdaki resimde görünen yıldız gibi lastik çıkıntı devreyi tamamlıyor ve görev gerçekleşiyor.Yıldız lastik çıkıntılar yere düşmenin etkisiyle ve 5 yıllık kullanım nedeniyle kıvrılmış ve bir yöne doğru eğilmiş.Tam olarak basma işlemini yerine getiremiyor.Neyse Çin'den bir şipariş geçerim diyerek geri topladım. Geely Emgrand EC7
    Topladıktan sonra çalışacağını umuyorum.Aksi durumda yedek anahtarı kullanacağım.




  • Geely Emgrand anahtarın pilini değiştirmek:
  • Anahtarı topladıktan sonra çalıştı.Bu durumda sorunun üstünü örtmüş oldum.Yani sorunu çözmedim.Tr.aliexpress'ten orijinal bir anahtar kutusu şipariş edip,buradaki elektronik devreyi yeni kutuya aktarmalıyım.Kutu 2 ay gibi bir sürede de gelse sorun olmaz.Yedek anahtarı kullanmaya devam ederim.Türkiye'den kutusunu niye almıyorsun diyenlere de yanıt vereyim.Çin'de iki düğmeli Geely Emgrand kutuları takım alınca 1 $.Bu işin ticaretini yapanlar takım olarak almışlar ve 95 tl civarında 1 düğmesi eksik anahtar kutusunu satıyorlar.Ben 3 düğmelisini Çin'den 25-30 tl. gibi alır biraz da vergisini öderim.
    Kolay gelsin..
  • Arkadaşlar,
    Motor üstünde çalışırken önemli bir hata yapılabiliyor.Bir somunu söküyorsunuz.Tam alacakken elinizden somun motora düşüyor.Aşağılarda bir yere sıkışıyor.O somunu almak için motorun önemli bir kısmını sökmelisiniz.Sanayiden alayım deseniz işi bırakıp somun aramanız gerekir.Bu küçük hata nelere mal oluyor.Bunu önlemek için mıknatıslı lokma yapmışlar.Magnetik lokma diye satılıyor.Bunu da araştıracağım..
    Kolay gelsin
  • Yalaz otomotif Bursa'dan 4 adet bosch FR7NI332S iridyum buji aldım.Birkaç güne elimde olur.Toplam 187 Tl.
  • deltoid D kullanıcısına yanıt
    Hocam benimde yeni buji almam gerekli hala orjinaller takılı 80 binde. Bosch iridyum-platin serisi alayım dedim ama şuan için pahalı geldi. Tekrar torch alayım dedim piyasada yok. Ne önerirsiniz? Bende LPG ile kullanıyorum ve bu bujilerin ne kadar farkı olur bilinmiyor. Değişim sonrası ses ve performas için yorum yaparsanız sevinirim.

    Üç hafta önce Trabzon'a giderken araç motorundan patlama sesi geldi ne olduğunu anlamadım. Trabzona ulaştım rahatça (270 km yol yaptım) fakat şehir içi yokuş çıkarken çok zorlandı, çıkamam diye sağa çektim. Daha sonra servise götürdüm arıza lambası yanmamış bişey yapamayız dediler. Dönüş yolunda ise tuhaf bir şekilde performanslı idi araç. 3 hafta geçti bir sıkıntı yok. Yağ filtre değişimini yapmıştım gitmeden bir tek bujiler kaldı. 1200 km yol yaptım olaydan sonra bir sıkıntı çıkmadı. Bujilerden kuşkuluyum içimde süphe var yorumunuzu bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Greylights -- 9 Kasım 2019; 1:46:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Greylights

    Hocam benimde yeni buji almam gerekli hala orjinaller takılı 80 binde. Bosch iridyum-platin serisi alayım dedim ama şuan için pahalı geldi. Tekrar torch alayım dedim piyasada yok. Ne önerirsiniz? Bende LPG ile kullanıyorum ve bu bujilerin ne kadar farkı olur bilinmiyor. Değişim sonrası ses ve performas için yorum yaparsanız sevinirim.

    Üç hafta önce Trabzon'a giderken araç motorundan patlama sesi geldi ne olduğunu anlamadım. Trabzona ulaştım rahatça (270 km yol yaptım) fakat şehir içi yokuş çıkarken çok zorlandı, çıkamam diye sağa çektim. Daha sonra servise götürdüm arıza lambası yanmamış bişey yapamayız dediler. Dönüş yolunda ise tuhaf bir şekilde performanslı idi araç. 3 hafta geçti bir sıkıntı yok. Yağ filtre değişimini yapmıştım gitmeden bir tek bujiler kaldı. 1200 km yol yaptım olaydan sonra bir sıkıntı çıkmadı. Bujilerden kuşkuluyum içimde süphe var yorumunuzu bekliyorum.
    Sevgili greylights,
    Bujilerle ilgili daha önce yazılarım var.Patlamanın nedeni pistonlardan birinin zamanlama hatası ile yakıtı yakmasıdır.Piston tam yukarı çıktığında buji yakıtı yakacak ve elde edilen güç ile enerjiye dönüşecek.İşte bu senkronizasyon olmaz ise bu durum ortaya çıkar.Neden böyle olabileceğini düşünelim.1)Bobin zamanında gerekli gerilimi sağlayamıyor.Kablosunda ya da bobinde hasar var.2)Bobin ve kablolar sağlam gerekli gerilimi de veriyor.O zaman buji aşırı kirlenmiş,yağlanmış,porseleni çatlamış,elektrotları kırılmış,gap aralığı artmış vb.Bunlardan biri ya da daha fazlası olabilir.Buji değiştirilmelidir.Önceki iletilerde eşdeğer bujileri yazdık.
    Tüm bu durumlardan hangisi olduğu kontrol edilmelidir.80000 km.aynı buji ile çok uzun süre kullanılmış.Genelde 30000 km.de değişim öneriliyor.Her 5000 km.de de bakım ve temizlik gerekiyor.Kolay gelsin




  • Trabzon'da Uzungöl ve Ayder yaylalarına araç yarı dolu olarak hep gaz ile çıktım.Uzungöl çıkışında tepeye 250 m.kala neredeyse araç trafik nedeniyle stop edecekti.1.viteste çıkarken o bölgede zorlandım.Benzine yine de almadım.106 beygir güç aracın ağırlığına bakılırsa yokuşlarda yetersiz geliyor.Düz yolda hafif yokuşlarda ve devrini almışsa yokuşlarda zorlanmıyor.Ben Trabzon'da yaşasaydım çok sevdiğim halde Geely Emgrand almazdım.Torku yüksek bir dizel alırdım.
  • Bosch fr7ni332s kodlu dört adet bujim geldi.Kutuları sanki kullanılarak eskimiş gibi..İçinden bujileri çıkardım.Kontrol ettim.Bir sorun görünmüyor..Aracım 57900 civarında.60000 km.ye geldiğinde değiştireceğim.
  • Mini inverter kaynak makinası,akülü matkap ped uçları,boyasız göçük düzeltme aleti Çin'den almayı düşünüyorum.Bugüne has indirimleri var.
  • Alacağım üç ürünü sepete attım.1.Ürünü satın alma işlemine geçtim.Performans hava filtresini alırken karşılaşmadığım bir durum ile karşılaştım.Limitli sanal kredi kartını kullanarak alımı yaparken fiyat TRY (Turkish lira) görünüyordu.Satın al tuşuna basınca "farklı bir para birimi seçtiniz.Geri giderek $ seçiniz" ifadesi canımı sıktı.Geri gittim,alacağım ürünün yanında $ 37.25 TRY yazıyordu.37.25 liralık ürün dolar olduğunda ne olur? diye düşünüp,alışverişi iptal ettim.Bu sefer iptal edilen ürün 37.25 TRY olarak doğru yazılmıştı.
    Bu durumu araştırdım.Yeterli bilgiye ulaşamadım.Durum hakkında net bilgiye ulaşıncaya kadar alımlarımı erteledim.Bu konuda bilgili arkadaşların desteğine şimdiden teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 12 Kasım 2019; 10:18:44 >
  • Sorunu çözdüm.Türk Bayrağının sağında seçilmesi gereken para birimleri var.Buradan USD seçilmeli.Yurtdışı alışverişine açık olan kredi kartına bir sanal kart çıkarıp alışveriş yapılmalı.Banka USD karşılığı TL'yi kredi kartından alıyor.
  • 500 tl limitli bir sanal kart çıkarmıştım.Bununla ödemeyi yapmak istedim."Tanınmayan kart" uyarısı aldım.Kredi kartım yurt dışı alışverişine açık idi.Demek ki bu kart için de ayrıca yurt dışı alışverişine açmak gerekli imiş..Ya da her ne ise bankadan öğrenmek gerekiyor..
  • Greylights kullanıcısına yanıt
    Merhaba.
    Herhangi bir tamirciye gidin, buji-buji kablosunu kontrol ettirin. Kabloları teker teker bujilerden ayırıp hangisinin çalıştığını-çalışmadığını tespit ederler. İşlevini yerine getirmeyen buji kablosu varsa, yerine normal bakır sargılı bir kablo ile yazdığım işmemi yapsınlar. Eğer bobinden elektrik geliyorsa buji kabloları,elektrik gelmiyorsa bobin arızalıdır. Yazdıklarımda teknik bazı bilgiler eksik olabilir ama temel olarak sorununuzun çözümünü yazdığımı sanıyorum.
  • deltoid D kullanıcısına yanıt
    Aracın torku düşük hocam ne yazıkki, 1.4 atmosferik reno motorları bile tork olarak daha yüksek. Buji hakkında deneyiminizi istememin bir sebebi de bu idi. Bende özellikle torku yükseltmek için hava filtresi modifikasyonu, iyi bir buji ve egzoz sisteminde modifikasyon yapmayı düşünüyorum. Ayrıca motor-şanzıman uyumuda da iyi değil, 1.8 motor için ayarlanmış dişli oranları sanırım, özellikle 1. vites yokuşda yeterli tork çevrimi yapamıyor.


    Yardımınız için teşekkürler @deltoid @tekelikibin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Greylights

    Aracın torku düşük hocam ne yazıkki, 1.4 atmosferik reno motorları bile tork olarak daha yüksek. Buji hakkında deneyiminizi istememin bir sebebi de bu idi. Bende özellikle torku yükseltmek için hava filtresi modifikasyonu, iyi bir buji ve egzoz sisteminde modifikasyon yapmayı düşünüyorum. Ayrıca motor-şanzıman uyumuda da iyi değil, 1.8 motor için ayarlanmış dişli oranları sanırım, özellikle 1. vites yokuşda yeterli tork çevrimi yapamıyor.


    Yardımınız için teşekkürler @deltoid @tekelikibin
    Performans hava filtresi kullanıyorum.İridyum bujiyi de aldım.2000 km.sonra bujileri takacağım.Bu ikisinin kullanımda nasıl bir fark yarattığını sonraki günlerde yazarım.Başka bir değişikliğe gitmeyeceğim.Bizim buralarda her zaman gelip gideceğim yokuş olmadığı için düşük tork benim için dezavantaj yaratmıyor.Aracımda da bakım işlerini aksatmıyorum.Ben yaş olarak da daha fazlasına gerek duymuyorum.




  • iyi günler. elimde 37bin para var. açıkcası bu paraya alınabilecek en iyi araç geely emgrand duruyor. ancak zonguldak çaycuma da servis yok. ya da buna bakabilecek usta bulamadım. bu sorunu çözebilsem direk almayı düşünüyorum. siz bu sorunu nasıl çözdünüz. bir de whats up grubuna nasıl gireriz?
  • emredioksit kullanıcısına yanıt
    Motor ve çoğu parçanın toyota corolla/avensis ile benzerliği var, bazılari ise aynı. Arıza çıkarsa bir toyota servise danışabilirsiniz yada bosch gibi genel servislere baktırabilirsiniz. Herhangi bir özel parça değişimi gerekirse internet üzerinden alıp değiştirtin. Ben uğraşmam derseniz Bosch servisler parçaları da kendi bulup alıyor ama kâr da koyuyorlar her parça için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 148149150151152
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.